Forum van Antipsychopaat

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Narcisme en seksualiteit

Hotforum
Gratis je eigen forum
Phoenix
17-04-14 10:07
Fleurtje, wat een verhaal zeg!
Natuurlijk wil je bij zo'n man weg. Het zal niet makkelijk worden/zijn. Nu is het tijd voor een goede voorbereiding hierop. Informeer bij een advocaat hoe sterk je staat als je weg gaat met je kinderen. Jij hebt de afgelopen jaren voor ze gezorgd en in het beginsel gaan kinderen naar hun moeder! Je ex zal je flink zwart gaan maken, want JIJ bent vreemd gegaan binnen het huwelijk! Dat hij dat gestimuleerd heeft, zal hij natuurlijk ontkennen. Het mooiste zal zijn, als je belastende mails, briefjes, rekeningen etc. hebt. Bewaar al dit soort belangrijke spullen op een veilige plaats, waar je ex niet bij kan komen. Doe dat ook met paspoorten, pinpassen en andere belangrijke papieren (diploma's etc).
Heb je werk of kun je gaan werken? Kun je financieel afhankelijk zijn? Kun je aan woonruimte komen?
Hoe lief je vriend/minnaar ook is, geef jezelf en je kinderen eerst de ruimte om deze relatie te verwerken voor je een nieuwe begint. Ook voor je vriend zal een moeilijke tijd aanbreken als hij met jou en je kinderen door wil gaan. Dan moet je niet tegelijk bezig zijn met samenwonen en een relatie op te bouwen. Vind eerst jezelf weer terug en wordt weer sterk. Zoek eventueel hulp bij een psycholoog of maatschappelijk werk. Het is niet niks wat je is overkomen en er zal nog een andere heel moeilijke tijd komen.
Hoe moeilijk de stap zal zijn om weg te gaan, je verbaal, lichamelijk en sexueel te laten mishandelen door te blijven, is vele malen erger. Je kinderen worden ouder en gaan ook steeds meer zien. Daarmee worden zij dus ook "mishandeld"!
Vraag jezelf maar eens af, hoe je je toekomst voor je ziet. En voor je kinderen. Dan wordt de keus minder moeilijk, de stap om het te doen blijft moeilijk.
Bereid je dus goed voor in alle opzichten!

fleurtje
09-04-14 13:25
wat een klap in mijn gezicht

ik ben me al langer bewust van het feit dat ik met een narcist samenleef. Maar ik zat nog het meest van de tijd in de ontkenninsfase, of ik relativeerde, dat ik er wel mee kan leven.

Echter wordt het steeds erger en erger. Ik ben ondertussen bijna 7 jaar samen met hem, ben 5 jaar geleden van hem weggeweest voor twee weken, maar hij wist me met de juiste dingen om te praten, ben teruggegaan en was binnen de maand zwanger.

het gekke is, dat de eerste twee jaren, vrij vlot liepen. Hij kloeg niet meer, was altijd goed gezind.. Ik had best wel terug wat eigenwaarde gekregen. (hebben twee kindjes kort op elkaar gekregen dus ben in die drie jaar zwanger geweest vooral)

Maar sinds een jaar gaat het weer helemaal niet meer goed. Hij is heel asociaal, ik was! heel sociaal, maar kan ondertussen zelf ook niet meer tegen de drukte (of maak ik mezelf dat wijs)
ik kan niets goed doen, ben lomp, alles wat ik doe is maar half gedaan, koken kan ik niet, (terwijl hij de enige is die dat vindt) ik ben een goede mama, maar niet streng genoeg. enz enz

Maar nu komt het grootste en het meest onhoudbare deel...
gevoelens toont hij zelden... seksueel gezien zit hij echt heel op zichzelf gericht in elkaar.
Hij gaat op zijn rug liggen, met zijn armen boven hem.. zo van voila, ge weet wat u te doen staat... mij ophemelen, mij zelf zin doen krijgen doet hij nooit!
En dan zijn fantasie... hij wil dat ik met andere mannen seks heb, en het dan uitgebreid aan hem ga vertellen... en raar maar waar, hier heeft nog iemand dit verteld... na jarenlang dit niet te willen doen, heb ik er op termijn toch in toegestemd. Want hij werd fysiek agressief, en weet dat aan zijn frustratie waar hij mee rondliep. als ik het niet zou doen, zou ik hem echt doodongelukkig maken, want het was voor hem een heel belangrijk deel in zijn leven...
Ik ben er dus in meegegaan, maar ook op dat vlak kan ik NIKS goed doen ik volg zijn regels niet tegoei op, hij wordt dan dus kwaad, furieus, en verbaal heel agressief.
Hij heeft me nadat ik hem verlaten had, nooit meer geslaan, tot vorige week. Is hij weer beginnen duwen na een discussie dat ik te weinig smsjes naar hem had gestuurd overdag. en heeft hij een plastieken doosje naar mij gegooid, recht op mijn lip, die dus meteen heel dik was
het probleem is nu dus.. hij wilde dat ik iemand leerde kennen en er ook gevoelens voor zou krijgen.. (onhaalbaar, want als hij nog maar dacht dat ik gevoelens kreeg werd hij boos, ma als hij dacht dat ik een spelletje speelde, werd hij ook boos). Maar nu blijkt dit een man van goud. Gestudeerd, maar bovenal... heel lief, aanhankelijk, draagt me op handen, zou de wereld voor mij doen...

Alleen, ik heb hem leren kennen in een "spel" tussen mij en mijn partner, en hem nooit gezegd hoe de vork in de steel zat. Wist ik ook veel dat ik zo voor hem zou vallen?!

Ik zit helemaal in de shit, ik wil weg bij mijn partner, maar mijn kindjes dan?? ik wil ze niet alleen achterlaten bij een narcist? als ik weg ben, mss nemen zij mijn rol dan over??? En ja, iets beginnen met mijn "minnaar" is ook niet echt slim, want dan moet ik alles opbiechten, en gaat hij zeker weglopen, ook al houdt hij echt ontzettend veel van mij ondertussen.

Mijn partner wil nu dat ik hem twee keer per week zie, maar volledig onder zijn voorwaarden... een keer puur voor de seks, om hem daarna te bevredigen, en 1 keer mag ik wat langer gaan... (komt zowizo heibel van weet ik nu al)

wat moet ik doen??? ik ben zo bang voor mijn kindjes!! ik zou liefst van al gewoon willen verdwijnen met hen!!!

sorry voor de lange tekst, maar het is zo moeilijk om in enkele zinnen te omschrijven in wat voor diepe shit je zit met zo iemand

Amira
02-02-14 11:21
Goedemiddag, ik ben nu 2 weken weg bij men ex, narcist, de grootste vraag is waarom ze zoveel aan zelfbevrediging doen aan 1 kant denk ik door eventueel misbruik, en aan de andere kant om de partner te folteren, want zoals ik heb onder vonden is folteren troef bij hen doordat men zelf dit heeft mee gemaakt in hens jeugd en dergelijke, weet er iemand meer hierover, ik had in het begin een goed sexleven wel dacht hij veel aan zichzelf als hij maar aan zn trekken kwam maar ik had het gedacht dat hij zich dan eerst op windde via pc, voordat we gingen slapen zei ie dan ik ga even op pc ofwel via tv, toen ik dit in de gaten begon te hebben en me verzette verdween het goede sexleven, en hadden we ofwel zaterdag ofwel zondag sex hij zei dat ie niet zoveel zin had maar als ik dan zn ondergoed door de week waste waren er vaak plekken in, ie werkte namelijk niet ik wel en had sterk het vermoeden dat ie zich smorgens zelf bevredigde als vast ritueel, ie loog het natuurlijk af en zei je kunt nix bewijzen, ie raakte me door de week ook amper tot niet aan, en gezien ik een gevoelsmens ben ging ik daar psychisch onderdoor, dan zat ie in het openbaar andere vrouwen te verleiden met zn ogen en ze echt aan te staren ernaar te lachen waar ik bij was en mij gaf ie amper aandacht ik was als vuil en natuurlijk ontkende ie dat altijd en was ik paranoide maar ik wist wat ik zag en gezien ik een gebrek aan alles had bij m was dit voor mij een psychische hel, bij confrontatie kwam agressie, alles is herkenbaar, ie was me gewoon letterlijk kapot aan het maken omdat ie zelf vanbinnen kapot is gemaakt in zn kindertijd, jeugd, dit ontkende hij maar ik voelde dit aan, alsook door bepaalde dingen die ie had verteld ook zijn familie vernederde m haalde m neer terwijl ie dertiger is en ie durfde niet tegen ze in gaan, maar dat werkte ie dan uit op goede mensen, hij deed nooit iets verkeerd, was perfect, maar in feite was ie nix meer dan een zielig hoopje ellende cru verwoord ik wou m helpen maar toen keerde ie zich meer tegen me, en had ik sterk het gevoel dat ie ervan genoot me te folteren, zn gedrag ie stofzuigde met een klein zaklampje geen kruimeltje mocht er liggen of ie flipte letterlijk op me gewoonweg onleefbaar, als we ergens gingen was zn doel andere vrouwen stond de tv op was zn doel andere vrouwen gezien ik genoeg mannen kan krijgen was dit voor mij een hele omschakeling, ie ging niet werken versliep zich regelmatig was natuurlijk mijn schuld terwijl ik m wakker riep en ie niet op stond, dus ik onderhield m voor een gedeelte, maar wel kocht ie met momenten nutteloze dingen met het geld dat ie dan had in plaats van de nodige dingen, en ik maar cru verwoord ocmw voor m spelen terwijl ik amper liefde of aandacht kreeg laat staan sex oude mensen deden het nog meer dan ons maar wel zichzelf bevredigen en ik moest m dan trouw blijven plus dan hing ie nog de flierefluiter uit en het was altijd ikke ikke ikke alles in zijn belang ik was slecht hij goed ging niet werken deed amper iets in het huishouden tenzij in het weekend in om me te folteren, niet met elkaar bezig te zijn, pc virtualiteit dat was zn leven een periode van smorgens tot slaaptijd op de pc ie kwam er enkel achteruit om te eten of naar de wc te gaan of om de liefde de bedrijven als ie zich op vanalles had zitten op winden op de pc alsof ik een gebruiksvoorwerp was vaak ook als we in bed lagen lag ie te fantaseren en aan zn geslachtsdeel en wou ie over me kruipen alsof ik een gebruiksvoorwerp was zonder echt met elkaar bezig te zijn geweest, normale koppels winden elkander op hij wond zichzelf op via fantaseren, pc of tv en wou dan over me kruipen herkenbaar de foltering, pijn willen doen door eigen pijn, traumas, in het begin was ie charmant maar erna en vooral toen ik me confronteerde met zn echte ik keerde ie zich tegen me, ik deed praktisch alles voor m, maar toch bleef ik nog slecht in zn ogen, en hij keerde ook altijd alles om, trachtte ie toch hijzelf slachtoffer ik dader terwijl ik helemaal niet zo ben liegen was ie ook niet vies van, enz het was net een kind alsof ie nog in zn kindertijd zat, overal een uitvlucht voor weinig tot geen verantwoordelijkheid, me echt raken op men zwakke punten enz, ik heb nu zelfs nachtmerries over m maar dankzij men vrienden en familie ben ik stilaan terug tot mezelf aan het komen en besef ik dat ik beter verdien dan in die hel te leven, veel liefs groetjes amira.

Helma
20-01-14 19:35
http://het.verdwenenzelf.nl/
Charles, op deze site vind je veel herkenning.

Helma
20-01-14 19:32
Charles; hier veel informatie

http://het.verdwenenzelf.nl/

Phoenix
20-01-14 09:00
Wat een heftig verhaal, Charles!
Dat jij het vertrouwen in vrouwen en in een relatie kwijt bent, kan ik me heel goed voorstellen.
Zelf durf ik een nieuwe relatie ook niet aan. Ook beschadigd ... Mocht ik toch een keer het lef hebben, dan zal het een LAT-relatie worden.
Wat vreselijk dat je je relatie met je kinderen hebt moeten verbreken. Dat zal ontzettend veel pijn doen.
Zie je je ze echt nooit meer?
Houd je iets van een dagboek bij, zodat ze als ze later wel eventueel contact met je hebben, ze weten dat je toch altijd aan ze bent blijven denken?
Heel veel sterkte!!!

Charles
18-01-14 19:45
Forum gelezen en ik wil graag een stukje ervaring toevoegen:
Ik ben zelf opgegroeid in een omgeving waarbij grootmoeder, moeder en zuster narcissen zijn. De grootvader en vader hebben zich in alle bochten gewrongen om het tevreden te stellen. Dat is NIET mogelijk.
Ik heb van hen geleerd hoe ik dat moet doen. Ik spreek dan over mijn "zorg-DNA".
Bovendien ben ik degene die als zwarte schaap bekend staat: ik voldoe per definitie niet. Wat ik ook doe, at maakt niet uit. Mijn opvoeding bestond voornamelijk uit slaag en emotionele mishandeling. Onaangekondigd en uit het niets.
Vanwege mijn uiterlijk (rood haar en ruim 1.85) werd ik zeer grondig gepest.
(mn 4 jaar jongere zus is altijd de lieveling geweest zodat ik feitelijk mijn geboorterecht moest afstaan).
Heb ik daarna de pech om n narcistische vrouw te treffen met dito moeder. Dat was natuurlijk een bekende omgeving en in eerste instantie was ik gecharmeerd. Het leek net een betere wereld. De eerste jaren ging redelijk. Alhoewel seksualiteit al vroeg onder druk stond. Enige avances moest altijd en altijd anders. en voor een 25 jarige 1 x per maand sex is wel erg weinig. Ik ben er erg creatief door geworden maar heb wel altijd ervaren dat dit mijn schuld was. Op de een of andere manier dan.
Totdat er kinderen moesten komen, toen kon het 2 tot 3 maal daags. Totaal verrast dacht ik dat ik kennelijk iets goeds had gedaan. Jammer dat er van die stokjes zijn waarop je plast en vaststelt dat de zwangerschap een feit is. Per direct was er geen sex meer. Uiteraard moest de vrucht beschermd worden. Op de foto's van de eerste 3 maanden sta ik niet: alleen haar vader met mijn zoon. (weer mijn plaats moeten afstaan).
Bij de 2de ontstond hetzelfde patroon. Na de bevruchting is een ware hetse ontstaan waarbij niets goed was en echt, ELK gedrag wat je kunt vinden op fora en niet en boeken: dat is op mij uitgevoerd.
Denk je wellicht: Stap dan uit de relatie.
Nou....das tegen de regels en dat werd feitelijk voortdurend duidelijk gemaakt door grootouders, ouders en de partner.

Op een dag, nu 15 jaar geleden besloten had om mijn eigen leven te nemen.

Ik heb afscheid genomen van mijn kinderen. Die dag zou het gebeuren.

Bij het afscheid nemen van een goede vriend van mij heeft hij mij overgehaald om eerst een therapie sessie te doen. Mocht dat niet helpen, dan kon ik er alsnog uit stappen. Heb ik gedaan

Deze vriend en zijn vrouw hebben een keer duidelijk gemaakt dat de druk voor mij te hoog is en dat het gedrag niet normaal is. Ze zijn de deur uit gedonderd en met behoorlijk kabaal.

Na 1,5 jaar therapie heb ik de knoop doorgehakt en ben ik weg gegaan. Alles wat ik mee kon nemen was voorzien van een stikker en commentaar waarom dat mee mocht. Financieel helemaal uitgekleed.
Want ja, ex-1 is zo charmant en het moet aan mij liggen.

In die tijd was ik niet bekend met narcisme en was de informatievoorziening marginaal (niet bestond nog maar net) Ex-1 heeft mij daarna geterroriseerd en haar ouders hebben mij gezegd: als we je ooit op straat zien lopen dan rijden we je plat.

Op een moment was een nieuwe wet in de maak waardoor een term intimidatie door de gescheiden ouder werd ingevoerd. Daar werd ik ook mee bedreigd en ik heb toen besloten elk contact te verbreken. Dus ook met mijn kinderen. Ik heb ze ruim 4 jaar niet kunnen zien. Wel betalen natuurlijk. Nog voor de eerst volgende betaling had ik al een rechtzaak. Geseponeerd gezien de historie van trouwe betaling maar in de tussentijd wel een stevig emotioneel probleem opgelopen.
Ik heb alles wat ze stuurde teruggestuurd, email gewijzigd, telefoonnummer gewijzigd en de terugstortingen van 1 cent met commentaar telkens hersteld.

Ik was een emotioneel wrak met een stevige burn-out toen ik ex-2 ontmoette. Zij blijkt ....... inderdaad een narcist te zijn en hypochonder. Dat was bij haar medisch team bekend. Ze stond op de rol voor verdere screening en behandeling toen we elkaar hebben ontmoet.
Hier kan een copy - paste worden gedaan met dit verschil dat ik inmiddels NLP en persoonlijke ontwikkeling met name patroonherkenning had gestudeerd. Het eindspel was slechts 14 dagen in plaats van 10 jaar.
En ik heb direct elke communicatie afgesloten. Ze wist wel een rechtzaak aan te spannen op financiŽle gronden....weer geseponeerd: niet gegrond aangezien mijn afspraken zijn nagekomen.
Een detail in dit verhaal: beiden pleegde overspel. Herhaaldelijk. Toen ik bewijs had laten verzamelen door een privť detective werd het bewijs afgewezen en de hele famille ingelicht dat ik vreemd ging. Nou...Voor mij geen sex hoor, al JAREN niet.

Omdat ik wil voorkomen dat ik in alle vrouwen narcissen meen te herkennen heb ik een uitgebreide studie naar dit fenomeen gedaan en het typische gedrag in kaart gebracht. Inmiddels heb k ook een aantal mannen ontmoet die zondermeer aan deze aandoening lijden.

Niet dat ik mijzelf nog een relatie zie ontwikkelen. Ik ben teveel beschadigd en kan, door de vele misleidende technieken, echt van manipulatie niet onderscheiden. Ik heb dus nog wat werk te doen om meer rust in mijzelf te vinden.

De boosheid is over, alleen verdriet blijft. Daar waar mogelijk heb ik alle contact verbroken. Maar ja...mijn moeder blijft uiteindelijk mijn narcistische moeder.

Depressies komen bijna niet meer voor. Alleen wanneer ik mijn eenzaamheid niet meer kan handelen.
Ik weet nu wel dat iedereen die gelijk begint met: Je hebt wel veel geleerd, was je wel op de plak aangekomen waar je nu bent etc etc,....MIST DE ERVARING.

Charles
18-01-14 19:44
Forum gelezen en ik wil graag een stukje ervaring toevoegen:
Ik ben zelf opgegroeid in een omgeving waarbij grootmoeder, moeder en zuster narcissen zijn. De grootvader en vader hebben zich in alle bochten gewrongen om het tevreden te stellen. Dat is NIET mogelijk.
Ik heb van hen geleerd hoe ik dat moet doen. Ik spreek dan over mijn "zorg-DNA".
Bovendien ben ik degene die als zwarte schaap bekend staat: ik voldoe per definitie niet. Wat ik ook doe, at maakt niet uit. Mijn opvoeding bestond voornamelijk uit slaag en emotionele mishandeling. Onaangekondigd en uit het niets.
Vanwege mijn uiterlijk (rood haar en ruim 1.85) werd ik zeer grondig gepest.
(mn 4 jaar jongere zus is altijd de lieveling geweest zodat ik feitelijk mijn geboorterecht moest afstaan).
Heb ik daarna de pech om n narcistische vrouw te treffen met dito moeder. Dat was natuurlijk een bekende omgeving en in eerste instantie was ik gecharmeerd. Het leek net een betere wereld. De eerste jaren ging redelijk. Alhoewel seksualiteit al vroeg onder druk stond. Enige avances moest altijd en altijd anders. en voor een 25 jarige 1 x per maand sex is wel erg weinig. Ik ben er erg creatief door geworden maar heb wel altijd ervaren dat dit mijn schuld was. Op de een of andere manier dan.
Totdat er kinderen moesten komen, toen kon het 2 tot 3 maal daags. Totaal verrast dacht ik dat ik kennelijk iets goeds had gedaan. Jammer dat er van die stokjes zijn waarop je plast en vaststelt dat de zwangerschap een feit is. Per direct was er geen sex meer. Uiteraard moest de vrucht beschermd worden. Op de foto's van de eerste 3 maanden sta ik niet: alleen haar vader met mijn zoon. (weer mijn plaats moeten afstaan).
Bij de 2de ontstond hetzelfde patroon. Na de bevruchting is een ware hetse ontstaan waarbij niets goed was en echt, ELK gedrag wat je kunt vinden op fora en niet en boeken: dat is op mij uitgevoerd.
Denk je wellicht: Stap dan uit de relatie.
Nou....das tegen de regels en dat werd feitelijk voortdurend duidelijk gemaakt door grootouders, ouders en de partner.

Op een dag, nu 15 jaar geleden besloten had om mijn eigen leven te nemen.

Ik heb afscheid genomen van mijn kinderen. Die dag zou het gebeuren.

Bij het afscheid nemen van een goede vriend van mij heeft hij mij overgehaald om eerst een therapie sessie te doen. Mocht dat niet helpen, dan kon ik er alsnog uit stappen. Heb ik gedaan

Deze vriend en zijn vrouw hebben een keer duidelijk gemaakt dat de druk voor mij te hoog is en dat het gedrag niet normaal is. Ze zijn de deur uit gedonderd en met behoorlijk kabaal.

Na 1,5 jaar therapie heb ik de knoop doorgehakt en ben ik weg gegaan. Alles wat ik mee kon nemen was voorzien van een stikker en commentaar waarom dat mee mocht. Financieel helemaal uitgekleed.
Want ja, ex-1 is zo charmant en het moet aan mij liggen.

In die tijd was ik niet bekend met narcisme en was de informatievoorziening marginaal (niet bestond nog maar net) Ex-1 heeft mij daarna geterroriseerd en haar ouders hebben mij gezegd: als we je ooit op straat zien lopen dan rijden we je plat.

Op een moment was een nieuwe wet in de maak waardoor een term intimidatie door de gescheiden ouder werd ingevoerd. Daar werd ik ook mee bedreigd en ik heb toen besloten elk contact te verbreken. Dus ook met mijn kinderen. Ik heb ze ruim 4 jaar niet kunnen zien. Wel betalen natuurlijk. Nog voor de eerst volgende betaling had ik al een rechtzaak. Geseponeerd gezien de historie van trouwe betaling maar in de tussentijd wel een stevig emotioneel probleem opgelopen.
Ik heb alles wat ze stuurde teruggestuurd, email gewijzigd, telefoonnummer gewijzigd en de terugstortingen van 1 cent met commentaar telkens hersteld.

Ik was een emotioneel wrak met een stevige burn-out toen ik ex-2 ontmoette. Zij blijkt ....... inderdaad een narcist te zijn en hypochonder. Dat was bij haar medisch team bekend. Ze stond op de rol voor verdere screening en behandeling toen we elkaar hebben ontmoet.
Hier kan een copy - paste worden gedaan met dit verschil dat ik inmiddels NLP en persoonlijke ontwikkeling met name patroonherkenning had gestudeerd. Het eindspel was slechts 14 dagen in plaats van 10 jaar.
En ik heb direct elke communicatie afgesloten. Ze wist wel een rechtzaak aan te spannen op financiŽle gronden....weer geseponeerd: niet gegrond aangezien mijn afspraken zijn nagekomen.
Een detail in dit verhaal: beiden pleegde overspel. Herhaaldelijk. Toen ik bewijs had laten verzamelen door een privť detective werd het bewijs afgewezen en de hele famille ingelicht dat ik vreemd ging. Nou...Voor mij geen sex hoor, al JAREN niet.

Omdat ik wil voorkomen dat ik in alle vrouwen narcissen meen te herkennen heb ik een uitgebreide studie naar dit fenomeen gedaan en het typische gedrag in kaart gebracht. Inmiddels heb k ook een aantal mannen ontmoet die zondermeer aan deze aandoening lijden.

Niet dat ik mijzelf nog een relatie zie ontwikkelen. Ik ben teveel beschadigd en kan, door de vele misleidende technieken, echt van manipulatie niet onderscheiden. Ik heb dus nog wat werk te doen om meer rust in mijzelf te vinden.

De boosheid is over, alleen verdriet blijft. Daar waar mogelijk heb ik alle contact verbroken. Maar ja...mijn moeder blijft uiteindelijk mijn narcistische moeder.

Depressies komen bijna niet meer voor. Alleen wanneer ik mijn eenzaamheid niet meer kan handelen.
Ik weet nu wel dat iedereen die gelijk begint met: Je hebt wel veel geleerd, was je wel op de plak aangekomen waar je nu bent etc etc,....MIST DE ERVARING.

Charles.

Miranda
09-12-13 14:17
Hendrik,

99% van de vrouwen zijn volgens jou narcistisch, daar zijn onderzoeken naar gedaan, en het blijkt toch echt dat mannen daar een meerderheid in zijn.

Alle mensen hebben trekken van narcisme, dat is normaal en gezond, anders overleven ze het niet in deze maatschappij.

De mensen die narcistische trekken hebben, herkennen zichzelf ook in de testen die ze ondergaan.

De echte narcisten herkennen niets van zichzelf als ze een zelftest doen, dus is het heel moeilijk om daar met je "narcistische" partner een gesprek over aan te gaan.Zelfs psychiaters prikken daar niet doorheen.

Bovendien geeft een narcist altijd alle schuld aan een ander, en legt alle verantwoordelijkheid bij die ander neer, waardoor de ander onzeker gaat raken en gaat twijfelen aan zichzelf.

Als de partner te dicht bij de waarheid komt bij een narcist, dan wordt de narcist of woedend, of trekt zich compleet terug en negeert de partner, dit kan enkele uren zijn, maar het kan ook dagen, weken, maanden duren ( ik heb het zelf meegemaakt) dit heet geestelijke mishandeling.

Buiten in de maatschappij fungeert een narcist prima, hij kan een gangmaker zijn bij vrienden of op werk, maar zodra hij weer thuis is, binnen 4 muren, komt de ware aard naar buiten, dat ziet de buitenwereld niet, en komt de dominante arrogante kant sterk naar boven, zeker als hij niet krijgt wat hij wilt.

Aandacht is een grote factor, als hij die niet krijgt van zijn partner, ik was zelf depressief geraakt door allerlei factoren in mn leven die me achter elkaar overkwam, ziekte, dood, verlies, dus ik zat vol van verdriet en had steun van hem nodig in de zin van emotionele steun..die hij niet kon geven,..want de narcist kan dit niet invoelen en gaat vertier buiten de deur zoeken.. voorbeeld is de film: "Komt een vrouw bij de dokter"

Ook maakt de narcist misbruik van zijn charmes, in het begin aanbid hij je, en belooft je gouden bergen, en langzaam aan raakt hij teleurgesteld in de relatie, en gaat stiekem zijn eigen weg.

Narcisten zoeken altijd een partner uit die zwakker staat, dat kan zijn op emotioneel vlak, maar ook op practisch en financieel vlak, ( zoals ik ) Mij werd van alles beloofd, en ik dacht alleen maar, jeetje, en ik ben zwaar verliefd op deze man, en hij wil mijn dromen waarmaken.

Ze zijn eigenlijk zelf zo onzeker dat ze zich superieur willen voelen aan de ander, en maken zich op die manier onmisbaar..maar hun verliefdheid verdwijnt net zo makkelijk als sneeuw voor de zon zodra ze merken dat de partner ze door krijgt..

Oja, en dit verhaal is waarschijnlijk al veel te lang, en de narcist zal wel afgehaakt zijn, want die kan dit niet meer in zich opnemen onbegonnen werk

Kortom Narcisten zijn onbehandelbaar ( de echte dan he )

Kaatje
29-05-13 20:14
Het duurde gelukkig maar 6 weken. 6 weken van vragen, twijfel, miscommunicatie (denk je dan) en onzekerheid.

Ik heb al veel geschreven op andere sites... maar dit onderwerp was ik nog iets tegen gekomen.

Mijn excuses voor de details...

Intimitiet wilde mijn N niet, er was meer dan dat. Daar had ik eigenlijk alleen maar respect voor in het begin (al vond ik het ook erg raar: ik ben gewend dat ik de mannen juist van me af moet houden). En toen ik er na een tijdje achter kwam dat hij wel erg groot geschapen is, vond ik het helemaal geen ramp meer dat hij (nog) niet wilde. Ik moest me daar sowieso eerst 'geestelijk' op voorbereiden.

Vervolgens kon hij me wel helemaal gek maken met zijn aanrakingen. Maar dat stopte op het moment dat hij merkte dat ik het teveel naar mijn zin kreeg.

Gemeenschap is in de laatste 2 weken 3 keer 'geprobeerd'. 2 keer stopte hij abrupt, zijn redenen: Het voelde niet goed, ik keek hem niet aan, er was geen connectie, ik had allemaal regels en veroorzaakte daardoor belemmeringen (niet waar natuurlijk). Dat was het... en daar lag ik dan in mijn kwetsbare naaktheid.

De keer dat hij wel doorging tot 'het eind'... merkte ik niets aan hem, geen geluid, geen verandering in zijn gezicht, niks ('gezichtsuitdrukking leek op een combinatie van verdriet, ongemakkelijkheid en kwetsbaarheid' . En op een bepaald moment kijkt hij naar zijn vinger en zegt 'shit'. Ik denk op dat moment dat hij zijn vinger heeft geblesseerd en vraag hem wat er is... 'i
k ben gekomen' zegt hij met hetzelfde rare gezicht en rolde vervolgens van me af.

Juist...

3 dagen later werd ik bruut via WA gedumpt.

Catharina
14-04-13 15:41
Kitty, weer een stukje herkenning van iets waar ik me nauwelijks bewust was. (ik heb eergisteren mijn narcistiche vriend er voorgoed uitgegooid). Ook ik lees zoveel mogelijk en wťťr lees ik iets waarvan ik nu denk: dat klopte niet..
Hij liet al snel nadat we elkaar kenden ook weten van wat voor lingerie hij hield, heel hoerig zeg maar nou ok, ik reageerde net als jij. Nu besef ik dat ik in het begin het feit dat een simpele netbodysuit en hoge hakken geen ramp was nou ja zie je eigen txt.. Maar het werd een MOETEN en ik kreeg commentaar als ik niet standaard zo rondliep, hij ging ook steeds meer zeuren over make-up gebruik enx.
Toen bv vrijen in het openbaar (een keer gebeurd; ik wist niet dat je daar zichtbaar was voor anderen.. ik was razend en voelde me bedonderd, hij kende de buurt, ik had nog gevraagd komt hier niemand en hij bezwoer me van niet) tot bleek dat we vlak bij een wandelpad lagen, zo genant.. Ook een keer tijdens een logeerpartij, wat voelde ik me rot. Kon hem niks schelen, hij vond het spannend dus einde discussie. Ik zorgde voortaan dat gordijnen dicht waren enz. Ook die lingerie en hakken enz liet ik soms gewoon uit de laatste tijd, nou ja bedankt voor je openhartige reactie, het doet mij inzien dat ik me ook op dat gebied wel degelijk heb laten manipuleren.. Ik dacht van niet maar al met al was seks wel een verplichting voor me geworden. Ik vond er niks aan. Daaraangekoppeld zet het me weer aan het denken over andere dingen, de omgang met zijn ex bv. Maar dat is een ander verhaal; ik heb haar gehaat tot op het bot ondanks dat ik haar zelden ontmoet heb maar krijg nu steeds meer begrip en zelfs medeleven met haar.
Het is niet zo'n kreng als hij vertelde... meer op hetzelfde punt belandt als ik nu wellicht?
Hij zei letterlijk: ik heb helemaal niets verkeerd gedaan, zij ging 'zomaar' een affaire beginnen met een collega en loog en bedroog me. Nu snap ik haar gedrag steeds beter..

Toen het tussen hen minder goed begon te gaan ging ze frustratie-eten en werd heel dik, echt ruim 200 kg en ze was klein dus.. haar kapsel echt idioot, haar dikke hoofd leek daardoor nog ronder, ik heb weleens gevraagd waarom hij daar niks van zei al was het maar om gezondheidsredenen en dan zei hij dat ze niet aanspreekbaar was daarover en liet het zo.. Nu denk ik: zou hij haar express zo dik hebben laten worden en niet geholpen omdat hij dan dacht: zo gaat ze in ieder geval niet vreemd, niemand zou haar 'willen'.
Zou ik ook denken eerlijk gezegd maar een collega van haar vond haar toch leuk genoeg om mee aan te pappen.
Dat trok hij niet en toen ze met hem ging samenwonen was het definitief over al liet hij haar niet los, dat duurde echt lang.. zou dat zijn omdat hij niet kon geloven dat een ander met haar naar hotelletjes ging onder werktijd en hij dacht dat hij 'veilig' was voor vreemdgaan van haar kant?
Zelf zegt hij dat hij haar in die 13 jaar dat ze samen waren nooit bedrogen heeft. Wel 'betrapte' ik hem al vrij snel op het bellen met sexlijnen als ik niet bij hem was..
Tjsa genant, en nou niet meer over praten zal ik nooit meer doen, verder geen gesprek over mogelijk. Vreemd maar alle onderste stenen moeten boven; ik heb het idee dat hij altijd met zijn nu afgeslankte ex af is blijven spreken maar dat niet aan mij vertelde. Verleden tijd maar toch zou ik graag alles willen weten om het af te sluiten.
Maar goed, daar zal ik nooit achter komen, laat hem maar, ik ga lekker nog even in de zon zitten, zonder make-up en gekapt haar in een trui waar de gaten in vallen. HEERLIJK!! (Hij hield daar niet van zomaar op het balkon zitten, ging dan in bed liggen, de heeeeeele dag...en zei niks meer tegen me, keek tv als ik wat vertelde grrr... maar maar maar: omg ik ben VRIJ! wat een opluchting..!!)

kitty
31-03-13 15:42
Ik ben al een tijd alles wat los en vast zit aan het lezen, aangaande narcisme. Mijn vriend vertoont er zeer veel kenmerken van. Als hij iets vertelt over zijn verleden, is dat steeds heel vaag en onduidelijk, niet te plaatsen in tijd en meestal weet je zelfs niet over wie het eigenlijk gaat, wie hem dat onrecht heeft aangedaan. En er is hem, veel onrecht aangedaan. Volgens hem. Op sexueel vlak, vond ik er in het begin van onze relatie niet veel aan, het was idd alsof hij zich met mij masturbeerde, mijn gevoel kwam er niet aan te pas. Maar we hadden wel vaak sex. Al vrij vroeg, kwam hij op de proppen met zijn fetisj:voeten, heels, kousen. Ik ben daar in meegegaan, omdat het me weinig kon schelen, ik dacht: ach, als dat nodig is om een leuk sexleven te hebben, why not?...maar het ging steeds verder...

vlinder
09-03-13 08:52
Ook voor mij herkenbaar. Niet in de zin van open relatie...( dat had hij denk ik wel gewild.....ik ga geen details beschrijven) maar dat het op hem gericht was, als hij maar aan zijn trekken kwam, geen rekening houden met mijn gevoelens en mij dwingen tot dingen die ik niet wilde....op een hele doortrapte manier, hier ben ik achter gekomen in de therapie. En waarbij eindelijk naar boven kwam hoe ik me voelde en wat er met mij gebeurt is op seks gebied. Ik wist diep in mijn onderbewust zijn dat er iets niet goed was.....Hij heeft nu iemand die hem volledig aan zijn trekken gevolgen zal geven....denk ik hoor. Wat ben ik blij dat ik het niet meer ben!! Net als jij Paddington. Ooit hoop ik mee te maken dat het ook anders kan....

Paddington
04-03-13 15:24
Jeetje, ook voor mij herkenbaar. Mijn 'narcist' heeft het voorelkaar gekregen dat wij een open relatie kregen. Natuurlijk wel met regels. De enige die de regels mocht overtreden was hij. Wel heeft dit mij laten zien, hoe waardeloos mijn ex in bed is.

Op een gegeven moment trof hij iemand die in bed helemaal wilde doen wat hij fijn vond, dan moet je denken aan schelden en slaan. Hij is nu met haar, schijnbaar vindt zij seks met hem helemaal geweldig. Nou zij liever dat ik

Ik heb nu een lieve vriend, die echt geweldig is in bed. Hij geeft mij het gevoel belangrijk te zijn, ook tijdens de seks. Een echte verademing

Hotforum
Gratis je eigen forum
Johan R
01-02-13 20:22
Het komt me allemaal zo bekend voor deze verhalen, inderdaad ook bij mij was mijn ex helemaal op zichzelf gericht...

mist
26-11-11 13:33
Lisette, Ik ben heel toevallig op dit forum terechtgekomen, heb net jouw verhaal/ervaring gelezen met "de echte sexualiteit op hoog niveau, iets wat de meesten niet kunnen bereiken omdat ze er te stom voor zijn..., maar als je mij echt graag ziet zoals je beweert dan doe je dat toch gewoon om je man te plezieren..."
Voor een webcam heb ik me nog niet laten plaatsen, geloof me ik denk en voel dat mijn zelfbeeld daarvoor al te ver is gebroken. Maar heb wel al ontelbaar veel dingen gedaan voor de lieve vrede waar ik me ontzettend slecht bij voelde en nog steeds voel. Daarbovenop worden die acties die hij van mij eiste nu nog steeds gebruikt tegen mij, alsof ik diegene was die ze heb uitgelokt om mijzelf te plezieren.
De drang naar steeds grotere extremen in zowel beeldmateriaal als wat van mij verwacht wordt, is onbeschrijfelijk. En het leuke is dat de verdorven geest van de pornomakers inspeelt op dit soort mannen. Ik krijg meer dan eens per week te horen: het wordt gemaakt en gefilmd, dus is er niets mis mee. Het is een teken dat mensen daar nood aan hebben.
Enkel wie zich heeft laten opslorpen en leegzuigen begrijpt dit verhaal. Aan een buitenstaander kan je dat nooit uitleggen. Het doet pijn en je kan geen weg meer op. Je weet en beseft dat je bent leeggeplunderd, maar je blijft hopen, tegen beter weten in.
Sexualiteit en narcisme heeft 2 regels..." jij bent het die mij moet opwinden, anders moet je van mij zeker niets verwachten." Of "het wordt tijd dat je eens leert genieten waar ik van geniet"

lisette
01-11-11 19:00
Ik ben blij jullie reacties te lezen.

Bij mij was duidelijk hij inbelde op verschillende sites. Ik had nooit inzage in de telefoonrekening. Dus kon hij dat makkelijk doen. Mijn ex had de gewoonte nooit tegen mij te "liegen". Dus vertelde hij me een keer hij dat wel eens "deed".
Hij ging veel op stap en vertelde ook hij graag sjanste en opstap ging voor de vrouwen. Als ik vroeg hij vreemd ging, zei hij van niet. Hij zoende wel met ze...
Ook vroeg hij wel eens of hij op "bezoek" mocht bij de ene of de andere vrouw. Ik vond het op allemaal prima.. liever hij ergens anders was dan bij mij. En hoopte ik hij stiekem verliefd zou worden, en mij zou verlaten. Zo kon ik dan "makkelijk" mijn nieuwe leven beginnen. Uit angst durfde ik echt niet zelf weg te gaan.

Er kwam in die tijd ook een nieuwe wending. hij gunde mij ook "seks" met een ander. Wij hadden nooit seks meer... dus vond hij het "goed" als ik seks met ander ging hebben.
Wel allemaal op zijn voorwaarde: geen date, geen etentje, geen drankje, alleen puur seks!
Ik gaf aan ik dat niet zou kunnen, ik eerst wilde daten, een man leren kennen, en dan pas seks te kunnen.
Maar dat MOCHT ik niet. Dat was veel te romantisch! En kennelijk te "leuk" voor mij...

De enige reden waarom hij wilde ik seks met een ander had was dat hij er in zijn mind op kon mastuberen. Vond hij een lekker idee... het idee wond hem al op. Als ik terug kwam ik hem ging vertellen wat ik gedaan had.

Toen snapte ik het allemaal nog niet zo, had het niet zo door. Dat het puur eigen belang was voor hem.
Toen ik hem namelijk vertelde ik een date had werd hij woest! BOOS, KWAAD en was er helemaal niets meer goed!

Het was voor mij de druppel... ik moest weg... maar hoe?

Eigenlijk is er in de tussentijd meer gebeurt waar ik me achteraf enorm rot onder voel! En heb ik me op zijn verzoek als een "hoer" moeten gedragen, maar dan via de webcam... ik heb me er mee ingelaten.. alleen om de aandacht ik via de mannen aan de andere kan kreeg. ( via dating site) ....
Het ging zo ver dat mijn ex me veel alcohol gaf, daarna de pc voor me alvast aanzette.. en zei, ik ga naar bed. Wacht ik op jou... en kan jij mij vertellen wat je gedaan hebt...

Ik heb dit nooit tegen iemand verteld, ik ben al anderhalf jaar weg bij mijn ex.. en heb alles weg gestopt..

Wat vinden jullie van dit? Herkennen jullie dit in een narcist?
Ik zou zo graag antwoorden hebben een keer...

vlinder
19-10-11 00:08
Hendrik

Hoe moeten we de mannen noemen die pesten, treiteren, verkrachten, lich. en geestelijk geweld gebruiken, het recht in eigen nemen door geen alimentatie te betalen voor kinderen, vrouwen uitbuiten, hun macht misbruiken jegens vrouwen en kinderen? En dat zijn er veel, heel veel...... En waarom komt het pas naar buiten bij vrouwen als het kwaad als geschied? Omdat ze er niet over durven te praten, bang zijn, zich kapot schamen..... ze hangen de vuile was niet buiten!!!

Eva
18-10-11 13:32
Hendrik,

Hoe noem je deze was?

Hendrik
18-10-11 09:56
Er zijn veel dames, die hun ex narcisme verwijten. Maar dames, wees eens eerlijk. Narcisten bestaan voor 99 % uit dames. Velen daarvan zijn ook nog eens uiterst kwaadaardig !! Mannen zullen de vuile was nooit buiten hangen, omdat ze niet zielig gevonden willen worden. Vrouwen doen het maar al te graag en schuilen zich graag in de slachtofferrol. Als wij mannen eens eerlijk zouden zijn over onze vrouwen, dan blijft er weinig over dan een geldbeluste, statusgeile en ijskoude ijspegels. Vrouwen komen overal mee weg, maar plunderen met hartelust zowel financieel als emotioneel de mannen leeg. Geef ze een bezemsteel en ze vliegen ermee weg.

Peter
06-10-11 22:11
Een narcistische man of vrouw is helemaal op haar/zich-zelf gericht.
Hij of zij is een absolute egoist !
Hij of zij misgunt zijn/haar partner liefde, seks, genegenheid, enz.
Daarom heeft een narcist minimaal of geen seks met eigen partner.
Wel stiekem seks met vreemden !
Gaat de niet-narcistische partner vreemd, dan krijgt deze een "silent treatment",
die maanden kan duren.
De narcist gunt dus eigen partner niets, maar is zelf wel uit op seks of liefde.
Maar nooit bij eigen partner.

Felix
01-09-11 03:23
Fleur, een heel late reactie van mij, maar kijk op m'n site eens onder het tabje 'Narcist/homo'. Zou dit in jouw geval van toepassing kunnen zijn ?

fleur
08-07-11 16:48
ik weet niet of mijn man een narcist misschien dat er iemand is die mij iets meer kan vertellen

ben er achter gekomen dat hij al meer dan 30 jaar sex heeft met mannen [parkeerplaats type]
hij geen spijt heeft wat hij heeft gedaan
het liefst alleen is omdat hij dan zijn gang kan gaan
geen gevoel heeft naar mij en de kinderen
het heeft over dat dat een fantasie wereld is [ de sex met mannen]

dat hij dat wel doet maar heel anders is als hun
hij weet wat hij doet

rilana
07-06-11 21:32
Hoi Lisette,

Ik herken in jou verhaal veel. Begin nu te beseffen dat ook ik met een narcist getrouwd ben geweest.
Sex leven was niets, eigenlijk nooit iets voorgesteld.
Maar met een eerste vriendje weet je niet beter en hij heeft op sexueel gebied hele nare ervaringen gehad. Dit wist ik en heb geaccepteerd dat het de oorzaak was van ons waardeloze sexleven. Vaak ook aan mezelf getwijfeld dat ik een koude kikker was en dat liefde geven niet in me zat en dat ik geen warm mens was. Het tegendeel ervaar ik nu. Na mijn scheiding veel dates gehad en serieuze relaties. Ik heb opnieuw leren te genieten van sex en dat ik heel veel liefde te geven heb. Een hele bijzondere ervaring na 22,5 jaar een koud/kil sex/liefdesleven.
Tegen vrienden had mijn ex-man het grootste woord als het om sex ging. Hij wist ook altijd het onderwerp even te benoemen. 1 keer sex per jaar was een record, hij mastubeerde zich suf (denk ik).
Maar ben blij met mijn ervaring van de afgelopen jaar. Het is heerlijk om liefde te geven en te ontvangen.

Helma
16-05-11 21:37
Een narcist is IK gericht; in alles, dus ook op seks gebied. Krijgt hij niet zijn zin dan zal zijn manipulatieve gedrag te voorschijn komen. Ze hebben geen inlevingsvermogen en een zeer miniem geweten. Dus deert hen de gevoelens of beleving van de partner niet. Ze denken dat die alles net zo beleeft als zij. Het komt zelfs niet in hen op dat zij de partner kwetsen of kapot maken. Lisette, voor vrouwen is er een site van lotgenoten op dit gebied.
Kostbaar vaatwerk. Niet alle vrouwen hebben een narcist als man. Zelf heb ik er wel één gehad. Er is niet mee te leven...

Bas
15-05-11 23:42
Ik lees wel eens dat de seks fantastisch is met een narcist. Ik kan me daar bij niet aansluiten. Toen ik haar leerde kennen viel me wel op dat het leek alsof er geen remming was. Dus alles ging makkelijk, de remming lag bij mij. Maar ik vond de seks allemaal erg egoistisch en moeilijk ook hier de schuld krijgen als het allemaal niet 100% ging. Dat gaat ook ten koste van het vertouwen. Echter geen vergelijkingsmateriaal, maar altijd het idee gehad dat het veel beter zou kunnen zijn. Op het eind ook helemaal niks meer. Ik dacht nog wel eens dat liedje \\\"dont use sex as a weapon\\\" maar dat deed zij dus ook.

lisette
15-05-11 22:01
hoi,

Ik vraag me soms af hoe het nou zit met narcisme en seksualiteit. Ik heb veel gelezen al over narcisme, maar niet zoveel over seksualiteit hierin.
Als ik mijn situatie na ga heb ik ondervonden dat hij weinig aandacht voor mij had.
We waren elkaar 1ste partner en moesten het van elkaar leren. Ik wist dus niet beter dan... als hij vraagt.. dan doe je dat... maar ik was nog erg jong.
Seks betekende niet zoveel voor mij. Ook op de huwelijks nacht dacht ik... onee... dat hoort er bij natuurlijk. Nu moet het.....
Een groot "weggestopt" stuk in mijn hoofd en verleden komt zo af en toe weer beetje bij beetje in mijn hoofd.

Ik merk ik heel veel weg gestopt heb... echt geen idee hoe het allemaal was..

Het opvallendste in de 25 jaar we samen waren is zijn masturbatie verslaving. Hij deed het elke morgen en elke avond zeker.. meest alleen. Maar als ik al in bed lag wachte hij tot ik sliep... maar hij vertelde ook dat hij het meestal 3 of 5 of 7x per dag deed... ( die getallen hebben te maken met zijn getallen "tik".)
Ik vond het geen probleem... hij moest het echt helemaal zelf weten, wel lekker rustig voor mij...

Weet iemand meer van hoe meeste "narcisten" hier mee omgaan?

groetjes

Bas
28-04-11 22:57
Snap niet helemaal wat je bedoelt Dirk. Verhinderen ze een nieuwe relatie? Ik ben het eens met Lizzy als ze zelf maar aan hun trekken komen, dan is het goed, als dat niet het geval was dan werd dat er ook direct ingewreven, dan was de liefde ook heel snel bekoeld met mij en had ik er ook helemaal geen zin meer in. Zo gaat het langzamerhand op dit vlak ook sreeds slechter.

Dirk
28-03-11 13:04
Inderdaad maar het vervelendste is nog de jaloezie en het saboteren van de relaties van anderen.
Ik bedoel, als je eenmaal doorhebt wie psychopaat is en je kunt eindelijk langs de trucs van psychopaten heen zien en normale partners kiezen krijg je pas echt met de psychopaten te maken.
Hiervoor spannen ze graag samen en in Nederland is dat echt een probleem.

lizzy
11-12-10 21:57
Als ze zelf maar aan hun trekken komen in bed,dan is het goed.
De behoeftes van die ander doen helemaal niet ter zaken.

Felix 12-09-10 01:07
Narcistische beleving van seks(ualiteit)

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie