| Auteur |
iets verzinnen.............. |
|
roosje |
04-02-10 11:57
hoi dames
het is zo......
over een maand zijn mijn zwager en schoonzus 12 1/2 jaar
getrouwd.
Ze hebben twee dochters van 10 en 7 jaar oud, nu leek het mij wel leuk om iets te regelen,bijv. dat ze op het feest iets gaan opdragen voor hun mam en pap.
Maar nu komt het WAT
Is het bij jullie ook de gewoonte om een soort van levensloop te doen, of wat doen jullie?
ik ben erg benieuwd.....
alvast bedankt!!!
|
|
Anja |
04-02-10 13:21
Wat wel leuk is en wat ik wel 'ns met zo'n gelegenheid heb gedaan, is:
Zet rondom een tafel een aantal spullen met een verhaal neer. Een verhaal uit hun tijd samen dan natuurlijk. Bijv. een miniatuur van hun eerste auto, een babyjurkje, een ansichtkaart...
Als je dan voor het publiek staat, vraag je aan het paar welk verhaal achter het miniatuurtje zit en of ze daar nog een leuke anekdote over kunnen vertellen. Help ze een beetje op weg en kies vooral grappige dingen uit hun leven. Bijv. kleine ongelukjes waar je later weer om kan lachen... dat soort dingen.
Zo hadden wij bij mijn op aen oma het verhaal dat hun volgeladen auto met vijf kids op de achterbank! maar niet de berg op wilde. Problematisch, maar later hilarisch.
Betrek ook het publiek erbij. Wie weet kunnen zij nog leuke verhalen vertellen.
Suc6!
|
Cobi Homepage |
04-02-10 13:39
Ik heb ooit een "levensloop" gedaan op alfabet.
en dan na elke letter/zin een klein kadootje.
bv
De a= van afwas die doet "piet" niet graag...en afwasborstel
B= bakken van een cake past in elke "jansens" z'n maag...cakemeel
enz enz wat op hun slaat natuurlijk.
Niet te langdradig en je hebt gelijk 'n kado een levensmiddelen-pakket zeg maar.
|
|
roosje |
08-02-10 09:35
Bedankt voor jullie ideeen
Maar aangezien we niet heel veel grappige dingen van ze weten hebben we nu voorgesteld aan de twee dochters om een stukje van michael jackson te playbacken....
Dit vonden meiden leuk dus hopelijk lukt het nog in zo n korte tijd..........
groetjes roosje
|
|
roosje |
08-02-10 09:36
o ja heeft er iemand nog een mooi gedicht over mama en papa`s??? of waar zou ik die kunnen vinden ?
|
|
Whiterozen |
08-02-10 09:56
www.gedachten-gedichten.nl misschien?
|
|
eva |
08-02-10 10:03
http://surigifts.com/
gedichten over ouders, huwelijks- en jubileumgedichten
|