☺☻☺☻MEEPRATEN ??? gaarne dan ook ►►je HOMEPAGE◄◄ erbij VERMELDEN !!!! ☻☺☻☺

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

♥♥♥Schoonmaak tips

Vast onderwerp 14-01-09 15:08
Hier op verzoek weer een vast onderwerp;

Over alles wat te maken heeft met het
(snelle)schoonmaken in ons huishouden.

Tips en weetjes over;

* Wastips
* Schoonmaaktips
* onderhoudsmiddelen
 enz.enz...

Annet 14-01-09 15:10
Ik was net m'n armeluiszilveren windlichtjes en kandelaars weer aan het vullen voor de avond en zag dat er een behoorlijke dot met kaarsvet onderin mijn windlichtjes lag waardoor de waxinelichtjes elke keer scheef zakte en dus meer kaarsvet begon te druipen..

Dat moest en zou er uit!!!
Maar hoe want ik wil natuurlijk dat het armeluiszilver blijft en geen blanco glas..

Toen kwam ik op het heldere idee om de windlichten omgekeerd onder een bloedhete kraan te houden, dus dat al het hete water langs de buitenkant loopt en niet naar binnen..
En wat denk je..

Brandschoon!!!

Dus dames als je kaarsvet op je armeluiszilver hebt, gewoon ondersteboven onder een bloedhete kraan en alleen de buitenkant afdrogen!!!

Inge... 14-01-09 15:58
Anti strijktip!!

Doe je kleding, dat geen vol programma in de droger mag, even 10 minuutjes in de droger en hang ze daarna op, dan hoef je niet of minder te strijken.

De hele tere spulletjes doe ik op het luchten programma, gaat prima!!

Ik doe dit al een paar jaar zo en het bevalt me goed!

Succes!
Groetjes Inge...

Babette 14-01-09 16:46
Nieuwe badjas kan ook op luchten om de pluisjes te verwijderen.

Karin v D. 15-01-09 14:00
Stickers verwijderen?

Insmeren met wat lampolie, even laten intrekken. En daarna rol je het papier er zo van af!

Annet 19-01-09 08:00
Nog even een paar tips die ik al bij een ander topic had gezegt maar ik zet ze toch nog even hier neer om het overzichtelijk te houden..

Zwarte strepen van schoenzolen kun je heel makkelijk wegkrijgen als je ze even met een gum bewerkt..
Eventjes gummen en weg is de zwarte zoolstreep..

Ohh en als je net als mij bent en smeert tijdens het schilderen om je laminaat, niet met terpetine aan de poets want daar wordt je laminaat dof van..
Ik gebruik een dop van een frisdrankfles en krap ze daar voorzichtige meer weg..
Laat ook geen strepen of krassen achter

Juul 09-02-09 14:46
Heeft er iemand de tip voor het poetsen van messing? Ik heb op mijn voordeur een messing brievenklep en deurklink en ze zien er niet meer uit. Helemaal dof. Ik ben er al met koperpoets aan geweest maar ik krijg het niet meer mooi glimmend.

Juul

Marlene
Homepage
09-02-09 15:00
Ik heb weleens gehoord dat je zout met azijn moet mengen en dan dat er opsmeren en uitpoetsen.
Anders ff op google kijken.

Natasha
Homepage
09-02-09 15:42
Ik was het alweer vergeten maar kwam het de afgelopen dagen in Italie weer tegen: HET super-multifunctionele-milieuvriendelijke schoonmaakmiddel!

Sodium-bicarbonaat of natrium bicarbonaat (ook wel baking soda of zuiveringszout genoemd) wordt in Italie heel veel gebruikt voor allerlei doeleinden. Het werkt als waskracht-versterker in wasmiddel en allesreiniger. Je kunt het gebruiken om vieze luchtjes uit koelkast en vriezer te halen (fikse lepel op schoteltje in koelkast doen). Gemengd door je shampoo zorgt het voor schoner, frisser haar. Gemengd met maizena of amandelolie is het een perfecte deodorant. Je kunt er vlekken en luchtjes uit tapijten en gordijnen mee halen. En je kunt er prima je tanden mee poetsen!!!

Je ziet het hier nog niet overal, maar voornamelijk bij de toko of goedgesorteerde drogisterij. En als je toch naar Italie op vakantie gaat, haal dan in de supermarkt een bus (vaak bij de mineraalwaters in het vak). Heel goedkoop en overal handig voor!

wilma
10-02-09 09:18
zilver schoonmaken. Neem een bakje warm water, proppen zilver papier en flink wat soda en je zilver -verzilverde voorwerpen bruisen schoon. Werkt erg goed alhoewel poetsen met silvo enz enz langer mooi blijft.

vera 10-02-09 10:02
zilver reinigen : alufolie in de gootsteen , zilveren spullen erop en de aardappels erop afgieten.

Hetty D 10-02-09 12:29
koper poetsen is: 1 liter water, 1 mok azijn, 1 eetlepel goedkoop zout. half uurtje laten weken afspoelen afdrogen.

En ff lekker oppoetsen met koperpoets, voor de glans.

Als je koper juist dof wil hebben, goed in het daglicht plaatsen.

elisabeth 25-02-09 22:39
Ook zo de balen van een rvs fornuis? even schoonmaken met spoje van afwasmiddel, droogwrijven met theedoek en dan nawrijven met een pluisvrije doek met beetje olijfolie! glimt weer mooi en de volgende keer schoonmaken is een stuk makkelijker!

en oja, koop een swiffer! vééél sneller dan stofzuigen, woep woep en alles ziet er ptisch dan weer lekker fris en fruitig uit

up 28-03-09 22:35

oma leentje
Homepage
17-04-09 11:51
Wij hebben van de week de kap van de boot schoon gemaakt met HG reiniger. Nu hebben we niet allemaal een boot maar je kan je partytent je zonnescherm of je tent, hier heel goed mee schoonkrijgen. Onze kap is weer als nieuw. Dit is mijn tip van de week.....

Gastenboek  |  Gratis website  |  Spellen spelen  |  Gratis forum  |  Clipjes  |  Gratis kerstcadeaus  |  Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
Marjo 18-06-09 14:55
Ik heb een tip die ik uit de streekkrant heb gehaald en vandaag lichtelijk argwanend heb uitgeprobeerd (ik verwachtte elke moment het team van Babanasplit te zien)

Wij hebben een raam in de woonkamer dat (om redenen mij onbekend) heel aantrekkelijk is voor vliegen. Nu heb ik de vliegenpoep met koude thee weggehaald (ging bizar makkelijk eraf) en ook het raam gezeemd met koude thee. En verhipt, het raam is nu al een tijdje vliegenvrij! En normaal gesproken moet ik met dit type weer toch echt 2 x daags met de stofzuiger het raam te lijf !

Amy
Homepage
28-06-09 20:35
He he nu heb ik eindelijk HET middel gevonden om mn gietijzeren pannedragers (van mn Boretti fornuis)goed schoon te krijgen (gewoon boenen werkt dus echt niet )
Ben al meer dan een jaar zoekende ,maar nooit HET middel gevonden ,maarrrr hier komt ie .........
OVENREINIGER !!! ik heb het net even uitgeprobeerd ,nog niet zo erg lang in laten trekken (toch een beetje bang dat er nog iets mis kon gaan )en goed afgespoeld en drooggemaakt ,jemig dit is ut!!!
Kan het de volgende keer met een gerust hart iets langer laten intrekken ,ze zijn dan weer als nieuw !!heeeeeerlijk

Hilde
Homepage
28-06-09 20:52
lijkt me een goede tip Marjo! Maar krijg je dan (als je dat langere tijd doet) geen last van theeaanslag op je ramen? Lijkt me ook niet echt wat

En nog even een magnetron-schoonmaak-tip, vast bij velen al bekend, maar toch...komt ie:
Als je de magnetron gaat schoonmaken eerst even een schaaltje water erin zetten, magnetron aan (1 minuut op volle toeren is bij mij genoeg) zodat het water verdampt...
doekje erdoor...en klaar!! geen boenwerk meer.

Diaantje
Homepage
28-06-09 20:58
Voeg nou aan dat water wat druppels citroensap toe en je haalt de vetresten er nog gemakkelijker uit en het ruikt ook nog lekker!

Esther
Homepage
28-06-09 21:07
@ Amy: welk merk ovenreiniger gebruik jij???

Amy
Homepage
28-06-09 22:17
ik heb die van t kruidvat nu gebruikt

Marjo 29-06-09 10:09
@ Hilde: ik denk inderdaad dat het niet geschikt is om elke week te doen want dan krijg je vast bruine aanslag. Nu (na 1 keer) is er niets van te zien in ieder geval. Ik doe gewoon voortaan weer de ramen op de gebruikelijke manier en als de vliegen weer toenemen een keertje thee tussendoor.

Oja, die tip voor de magnetron kende ik wel maar dan met azijn in het water ivm ontvetten, maar dat stinkt wel! Dus citroensap vind ik een beter idee.

ldeh 06-03-10 08:55
Hai meiden, heb even een tip nodig; mijn dochter heeft een nieuwe witte bloes gekocht, en dezelfde dag er een vuurrode lippenstift klodder tegenaan gekegen. (vraag me niet hoe, ik snap t ook niet). Voordat ik aan ga klooien met tips van google gooi ik t hier eerst even in de groep in de hoop een succesvol ervaringstippie te krijgen,..

claudiaB 06-03-10 13:46
Met wasbenzine of verdunde ammonia... in ieder geval never nooit gaan wrijven (even gegoogled heb ik niet van mezelf hoor

Succes!

Angelique 15-03-10 17:18
Het is al eerder aan bod geweest, maar hoe ook alweer vieze luchtjes uit de wasmachine verwijderen??

Marlene 15-03-10 17:33
Vaker op 95 graden wassen.

Anders nog even op google kijken: vieze geur+wasmachine

Natasha 15-03-10 17:41
Af en toe met azijn laten draaien. (zonder was naturlijk!)

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie