Zeg alles wat je wilt. Wil je persoonlijk en prive antwoord??? Laat dan je e-mail adres achter.
1 2 3 4 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

seroquel

Hotforum
Gratis je eigen forum
Jozik
08-04-09 22:49
Voor alle Seroquel-gebruikers: blijkbaar is een (door Astra achtergehouden) bijwerking een behoorlijke kans op diabetis (suikerziekte). Dus als je niet de rest van je leven insuline wilt spuiten zou ik maar van dit produkt wegblijven.

Elvis
09-04-09 21:16
Zeer ernstige bijwerkingen, zoals je het bericht schrijft laat je wel erg veel mogelijkheden te over en maak je mensen misschien angstig.

Dus voor de duidelijkheid:
Bottom line van 2vandaag was dat je
- heel erg veel van Seroquel aan kunt komen. Je spijsvertering wordt stil gelegd waardoor minder eten of sporten niet echt helpen om af te vallen.
- Inmiddels is ook duidelijk dat je door gebruik van dit middel diabetes kunt ontwikkelen. Diabetes is natuurlijk geen pretje en als je niet goed met diabetes om gaat of je weet niet dat je dat hebt, dan kunnen er ernstige bijwerkingen optreden. Belangrijk om te bespreken met je shrink!

ria
16-04-09 14:00
Gisteren Seroquel voorgeschreven gekregen bij Depakine 2x3 a 300, 3 Sertaline a 50PCH. Voor de pijn(Artrose) Paracetamol codeine. Ben niet meer de jongste. Wie kent deze combi en hoe ervaart die dat?

Denz
16-04-09 22:33
Hallo

ik ben al enkele dagen op internet aan het lezen, en informatie aan het opzoeken over de medicatie die ik neem.

Ik ben, zoals waarschijnlijk vele onder jullie, een echte doordenker. Ik denk te veel na, ik heb altijd alles gezien, en bepaalde dingen vallen mij op die andere mensen niet zien.

Ook heb ik last van 2 tics, en een lichte vorm van OCD (dwangneurose).

Al sinds mijn mid-tienerjaren is dit zo, ik ben er nu 23. Ben al verschillende keren naar een psychiater geweest, en in het begin nam ik Deanxit. Dit heb ik 2 jaar genomen.

Na een tijdje werd het alleen maar erger, en kwamen de 'slechte momenten' sneller achter elkaar, en voelde ik mij eigenlijk altijd slecht. Uiteindelijk zag ik geen andere uitweg dan opnieuw naar een psych. te gaan, En deze schreef me Serlain voor, en Seroquel 100 om te kunnen slapen, want hier had ik altijd problemen mee, om in slaap te geraken, omdat ik te veel hersenactiviteit had. De seroquel maakte me suf, en ik kon in slaap vallen. Smorgens heb ik ook geen last van sufheid.

Serlain heb ik een dik jaar genomen.

Nu, een 2 maanden geleden kon ik het 'weer even allemaal nietmeer aan', ben ik gestopt met werken, en terug naar de psy. gegaan. Deze keer een andere, op aanraden van mijn huisdokter.

Na enkele sessies, schreef ze mij Seroxat voor. Ze zei ook dat ik de seroquel mag blijven nemen voor te slapen.

Ik heb nu een beetje bang, want ik voel me nog altijd rotslecht.. Ik vind nergens plezier in, maar de negatieve gevoelens nemen wel de bovenhand. Ook merk ik dat de OCD erger wordt, terwijl de psy. zei dat seroxat dit meer zou tegengaan.

Het zijn nu ook de kleine dingen die mij onderuit halen.. dat was vroeger niet.

Ik hoop dat iemand mij wat raad kan geven.

mvg

Dennis

Frank
17-04-09 22:15
Ben manisch-depressief, sinds 4 jaar geen manie meer meegemaakt, heb het maar 1 x meegemaakt. Ben sinds vorig jaar Januari gestopt met Lithium. Kreeg van psychiater als alternatief serequel, 25 mg , te nemen als ik niet kan slapen. Slaap al 16 jaar ongeveer 3 uur per nacht. Eerst gebruikte ik het 2 a 3 x per maand. Voelde me de hele dag lam. Sinds ik in December 2008 gestopt ben met roken gaat het slapen veel slechter en ook heb ik erge last van constiepatie.
Denk ook wel dat het iets met het stoppen met roken te maken heeft, maar zeer zeker ook met serequel omdat ik dat nu veel frequenter gebruik. Je word er soms wel moedeloos van, met medicijnen is het niets en zonder voel je meer maar is het ook geen prettje. Heb nu movieclon gekregen om een betere stoelgang te krijgen, helpt nog niet veel. Ga dus zeker die magnesiumoxide gebruiken en stoppen met serequel want voel me er ook niet echt prettig bij.

Groetjes Frank

Arie
26-04-09 00:29
Seroquel als vervanger van lithium,dus tegen de manie, dat slaat nergens op met 25mg als je niet kan slapen. seroquel werkt alleen manie-onderdrukkend bij een dagelijkse dosis van 400-600mg en soms nog hoger. dat je je dan steeds slecht voelt is logisch, want je kan er niet op ingesteld raken. bijverschijnselen verdwijnen vaak pas na een langere periode van gebruik. ook moet seroquel vaak lang doorgebruikt worden, maar dat geldt natuurlijk ook voor lithium.

Johda
13-05-09 21:57
lieve allemaal

ik gebruik ook seroquel na jaren van andere medicaties en behandelingen wat erg slecht bevallen is
ik ben niet aangekomen en de rest van de enge verhalen ook niet

moet nu voor mijn zoon van 14 beslissen welke medicatie hij moet krijgen (ze kiezen nu voor risperdal)
ik heb zelf goede ervaringen met seroquel (ik hoef maar 12,5 mg per dag daar red ik het mee)

ik wil jullie allemaal heel graag wijzen op het volgende internet adres www.ankvangeffen.nl

zij verricht (bijna) wonderen en zij kan jullie stuk voor stuk een heel eind op weg helpen ons gezin heeft ze enorm geholpen en meerdere die ik ken

lees het eens door en maak elkaar niet zo gek met al die enge verhalen

geloof in jezelf want je bent je eigen tuinman
geloof in de kracht van je eigen lichaam en geest
gebruik medicatie alleen als steuntje in de rug
als tijdelijke overbrugging

Margo
05-06-09 12:49
Hoi!

Ik gebruik sinds 1½ jaar seroquel vanwege mijn ptss, ik slik 100 mg per dag en gebruik daarnaast nog oxazepams omdat ik zwaar getraumatiseerd ben, na 1½ jaar bij een psycholoog gelopen te hebben gaat het nu gelukkig beter met mij. Wie herkent dit? Afnemen van sexuele gevoelens? Ik heb sinds een half jaar een hele lieve vriend maar geen zin meer in sex, toen ik vrijgezel was, was dat geen probleem, vóór ik seroquel ging gebruiken was ik niet vies van sex, maar nu heb ik gewoon geen zin, wie herkent dit en wie kan mij tips geven?

anoniem e
24-06-09 23:08
Hoi heleen, en ook eventueel andere lezers

Ik las je vraag over seroquel, ik ben nu 34 en heb een nogal "apart' en heftig leven geleden, wat mijn geestelijke en fysieke gesteldheid niet ten goede is gekomen ik gebruikte ook van alles en was compleet uit elk normaal ritme!! op een gegeven moment gebruikte ik eigenlijk alleen nog maar weet en alcohol om nog maar wat te slapen, maar dit kwam mijn functioneren helemaal niet meer ten goede en ging van kwaad naar erger en sliep telkens minder, piekerde alleen maar meer,vergat alles, compleet chaotisch,kreeg angstaanvallen (zeer heftig), depressief en noem maar op!!
Aangezien ik ook wist,voelde en voornamelijk wilde dat het anders moest kunnen en daardoor veel meer zou kunnen presteren, "maar begon langzaam knettergek te worden van het niet slapen en was totaal mezelf niet meer, helemaal ik daarbij nog eens enigzins stressende en fysieke werkzaamheden uivoer", heb ik eind vorig jaar, na zeer veel eigen verwoede pogingen om zelf de schade te herstellen, het advies opgevolgd, (met moeite 'zeer veel' van huisarts, familie en vrienden (toevallig heb ik mijn vriendenkring een psychiater) om professionele hulp te zoeken.
In het begin gebruikte ik op advies van huisarts chloordiazepoxide voor rust maar dat werkte niet meer, bleek later dat je net zoals met alcohol je lichaam daar resistent voor wordt en alleen maar meer moet gebruiken. Ik heb via mijn bevriende psych., een aardige psych aangeraden gekregen en ben daar sinds begin dit jaar op bezoek (behandeling wil ik het niet echt noemen). Na hier en daar wat uitgesloten te hebben, meerdere doktoren gezien te hebben voor testen, bloed, neurologisch, enz. (wat allemaal nog goed was). Ben ik na een helse ontnuchtering in samenwerking met veel trainen (sport) iets verbetert, maar de symptomen kwamen wel terug wat mij weer deed terugvallen op mijn oude gebruik. Na wat verschillende medicijnen te hebben gebruikt op advies van mijn psych. (wat geen effect had ) heeft hij mij seroquel voorgeschreven, plus prozac (volksmond). Prozac weiger ik te slikken omdat volgens mij dat te heftig en niet de oplossing voor mijn probleem is en heb dit ook aangegeven. De seroquel slik ik nu wel sinds enkele weken, in zeer lichte mate 25 mg 2 tabletten 's avonds voor het slapen gaan gecombineerd met melatonine "eigen initiatief" (melatonine vult kort gezegd de natuurlijke slaap aan). Het is voor mij een wonder middel, ik slaap eindelijk weer goed en gewoon door, heb ook weer zin om te slapen , voel me 's ochtends wel suf (dat verdwijnt in de loop van de ochtend) maar wat wil je na zo lang niet slapen en nu eindelijk wel. Maar begin mezelf met de dag weer beter, sneller, en sterker te voelen. Ook mijn geheugen begint weer beter te werken!! Heb gewoon eindelijk weer meer zin in alles!!
Hoop dat het een niet al te lang verhaal is geworden, maar kort gezegd, zou ik je adviseren heleen om eerst een zo licht mogelijke dosis voor je dochter aan te vragen (25 mg/50 mg). Verder veel regelmaat in je leven studie/werk /sport/rust/slaap enz.
Het doet mij in iedergeval veel goed, hoop dat het zo blijft en doorzet!?
Veel sterkte en groet en natuurlijk wat geluk, van een aansterkend en groeiend mens.
p.s. het vele trainen doet mij ook zeer zeker veel goed!!

gerrie
28-06-09 16:59
hallo allemaal,

ik gebruik nu al een jaar of 6 seroquel 400mg 2x200mg sávonds en 1x remeron 45mg s'morgens en 1xremeron 45mg sávonds in eerste instantie was het verdeeld over de hele dag s'morgens serquel +remeron en s'avonds ik werk in de bouw en met de seroquel s'morgens en remeron is dat niet zo'n fijne combi.nu heb ik telkens een probleem met de tijden van het innemen van de remeron als ik remeron een uur later inneem dan anders ben ik helemaal de weg kwijt,
duizelig,zweten,trillen,sloom,nergens geen zin in, {vooral geen zin in sex ]en het ligt echt niet aan mijn partner.

graag zou ik wat reacties willen van mede gebruikers,

voor alle gebruikers wens ik jullie alle goeds,ze krijgen ons wel sloom maar ze krijgen ons niet kapot.

groet Gerrie

Mavis
29-06-09 15:00
Hoi ik heb last van depressieve klachten, ik slik al Seroxat (10 mg. ik slikte eerst 20 mg maar ik heb twee jaar geleden afgebouwd omdat het heel goed ging, nu gaat het minder maar ik wil proberen niet teveel te slikken, vandaar dat ik in overleg met de psych. op 10 mg. blijf.) Daarnaast slik ik, om te slapen, 1 tablet Seroquel 25 mg. per dag. Ik slaap goed, heb soms wel last van spiertrekkingen als ik in bed lig en een droge mond, ook heb ik het gevoel dat ik wat agressiever ben dan normaal. Hebben anderen dat ook?
Ik heb in het verleden trouwens ook Orap geslikt, maar dat vond ik echt een vreselijk middel.

sandra
30-06-09 12:21
hallo,

ik heb een vraag over het gebruik van seroquel tijdens de zwangerschap
mijn partner en ik willen graag een tweede kindje maar ik gebruik al een hele tijd seroquel
mijn vraag is of dit de zwangerschap kan beinvloeden
heeft het bijv negatieve uitwerking op de test of op de verdere zwangerschap?
wie kan mij hier antwoord op geven ?

groetjes

Tamara
15-08-09 19:33
Sandra,ik hoop dat je inmiddels al antwoord heb gekregen,maar seroquel tijdens een zwangerschap word met klem afgeraden omdat er helemaal nog geen onderzoek naar is gedaan en er dus nog niks over bekend is.maar heb jij geen bijsluiter gekregen dan bij jou seroquel want daar staat dat ook in.vorig jaar feb 08 raakte ik zwanger dolblij was ik en stopte meteen achter elkaar met mijn medicatie,waaronder dus ook 400 mg seroquel 4 ritalin 1 diazepam en 3 prozac.hemel en aarde was te klein toen mijn psichiater er van hoorde.maar ik weigerd de medicatie,had dag meds en haalde ze gewoon niet meer op.mijn lichaam maar vooral mijn kindje en die wilden ik voor gwwn goud blood stellen aan wat voor een medicijn ook.grote alarm bellen gingen eraf.maar ik hield vol.het ging helemaal en harstikke goed en we kregen een gezonde mooie dochter.

ik vind maar let wel dat is MIJN mening,dat als je zwanger bent je helemaal geen medicatie zou moeten slikken zn klein wondertje blood leggen aan al die gemische zooi,met alle gevolgen van dien.maar goed zo denk ik er over

wens je een medicijn vrije maar mooie zwangerschap toe

Groetjes
Tamara Wouters

Qin.H
07-09-09 13:56
heb gisteravond een angstaanval gehad, de 3e ergste in mijn leven. ik had geen controle over mn lichaam, ik had een echte angstaanval. surrealistische beelden van heel vroeger. ook meende ik Het Licht gezien te hebben. helaas weet ik dat als ik pijn of angst heb, er niemand is die mij volledig begrijpt. ik gebruik elke avond 400 mg seroquel maar gisteren heb ik 10 van 100 opgegeten. achteraf waren er signalen zoals ik steeds vaker mensen zag die ik kende maar achteraf bleek dat totaal niet zo te zijn geweest. voor mijn gevoel heb ik een kijkje achter de schermen van het leven gekeken, maar ik heb er ooit voor gekozen om dat te willen, tsja een mens kan gekke dingen doen maar nu zit ik er aan vast. nu voel ik me opgelucht, net of het gister een soort ontlading was.
totaal geen controle meer, vreselijk, ik dacht dat ik ter plekke zou sterven. vreselijk. wat doe ik eraan??? herkenning hier of daar?? geen advies aub maar herkenning. liefs en sterkte aan alle mensen die hier komen. nu kan ik weer zeggen: de dood lacht naar iedereen, het enigste wat wij kunnen doen is teruglachen!

Hotforum
Gratis je eigen forum
Jo
07-09-09 14:50
Beste Mitch,

Ik heb veel meegemaakt in mijn persoonlijk leven en het laatste jaar was heel hevig. Mijn leeftijd is 61 jaar.
Ik ben in behandeling bij een psycholoog en een psychiater heeft na raadpleging van mijn dossier seroquel 25 voorgeschreven. |De dosis kan verhoogd worden. Ik lijd aan een pyschose (angst, wantrouwen). Nu ben ik wel door veel mensen teleurgesteld.
Men wil dieper in mijn psychose graven onder de voorwaarde dat ik het middel seroquel slik. Echter ik heb dit totnu toe geweigerd omdat ik bang ben van de bijwerkingen.
Ik heb je bijdrage aan het forum d.d 31-7-2007 gelezen, alsmede de lijst van bijwerkingen van de apotheek. Overigens slik ik ook een middel tegen hoge bloeddruk, waardoor ik al veel moet urineren.
Ik heb 3 vragen:
1.In welke hoedanig heb jij deelgenomen aan het forum( beroepshalve of gebruiker)
2.Raad je mij dit middel aan leeftijd 61 jaar
3.Is praten niet beter dan pillen?

Jo

Joop
17-09-09 13:28
Ik ben zinds kort ook aan de seroquel, en ben zodoende op dit forum gekomen. Nu verbaas ik mij er heel erg over, de hoeveelheden die er genomen worden.400 mg en meer. Terwijl sommige zich helemaal niet goed erbij voelen. Zelf werd mij ook 25 mgr per dag voor geschreven. Ik weet hoe gevoelig ik ben, dus ik zei, Nee ik begin met de helft.
Uiteindelijk ben ik met een kwart begonnen, en na 10 dagen overgegaan op de helft. Nou, toen ik kon helemaal niet meer nadenken. De meest simpele gedachte kwam niet meer in mij op. Dus weer terug gegaan naar een kwart. En dat gaat prima.Slaap goed, en leef gewoon overdag.
Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen, dat als het je niet goed doet,je misschien wel moet minderen inplaats van de hoeveelheid op te schroeven.Want als je dag in dag uit gedrogeerd je leven moet lijden, lijkt me toch niet echt een vooruitgang.
De bedoeling is toch dat die pillen je helpen?

Stefan Tuschel
25-09-09 18:22
Beste Hagar,

Een kritiek op Mitch´ bijdrage vind ik op zijn minst op zijn plaats, nimmer is verandering van de hersenen zoals gesuggereerd een oorzaak uit toevoegen van chemische stoffen aan het brein, of, zoals zo vaak (met een placebo), de suggestie uit gebruik van mogelijke werking, hoogstens zijn typefouten dit (of, een wolf in schaapskleren, die Mitch, met wellicht enige goede bedoelingen, met typefouten dat men alles niet te serieus neemt wat er geschreven wordt). Niettemin, ik slik sinds drie dagen Seroquel en ik voel mij er lekker bij, het onderdrukt alles en alles dat je hoeft te doen is identiteit bewaren. Bij oude mensen ten slotte moet je niets proberen, die zijn alleen maar bezig met zacht sterven, logisch dat als je de dood op de stoep hebt staan bijwerkingen van een goed medicijn deze pogen uit te stellen, met spiertrekkingen tot gevolg. Wat ik ervan heb gehoord is dat je er loom van wordt, een beetje van de wereld metaforisch, maar dat is juist de bedoeling.

Groetjes Martin en sterkte met de psychiaters’ pragmatische voorschriften, want daar ben je toch van afhankelijk.

Stefan Tuschel
25-09-09 18:56
Beste Hagar,

Een kritiek op Mitch´ bijdrage vind ik op zijn minst op zijn plaats, nimmer is verandering van de hersenen zoals gesuggereerd een oorzaak uit toevoegen van chemische stoffen aan het brein, of, zoals zo vaak (met een placebo), de suggestie uit gebruik van mogelijke werking, hoogstens zijn typefouten dit (of, een wolf in schaapskleren, die Mitch, met wellicht enige goede bedoelingen, met typefouten dat men alles niet te serieus neemt wat er geschreven wordt). Niettemin, ik slik sinds drie dagen Seroquel en ik voel mij er lekker bij, het onderdrukt alles en alles dat je hoeft te doen is identiteit bewaren. Bij oude mensen ten slotte moet je niets proberen, die zijn alleen maar bezig met zacht sterven, logisch dat als je de dood op de stoep hebt staan bijwerkingen van een goed medicijn deze pogen uit te stellen, met spiertrekkingen tot gevolg. Wat ik ervan heb gehoord is dat je er loom van wordt, een beetje van de wereld metaforisch, maar dat is juist de bedoeling.

Groetjes Martin en sterkte met de psychiaters’ pragmatische voorschriften, want daar ben je toch van afhankelijk.

Beste Hagar,

‘heb Eens even nagedacht, en alhier dan een verdere uitwijding op de intuïtieve kritiek reeds verleend op het bericht van ene Mitch. Medicinaal aan het brein toegevoegde chemische stoffen kunnen de vorm van het brein niet veranderen, eerstens zoals gesuggereerd omdat het brein zelf functioneert op chemische stoffen en tot gevolg een andere (toegevoegde) onbekende stof afgestoten wordt, dan wel dat het een werking aangaat, een werking die het brein zelf bepaald, eveneens op basis van afstoting min of meer holistisch, door een variëteit van alternatieve chemische stoffen te produceren die het authentieke tekort aan werkingen of stoffen compenseert, dan wel meer reductionistisch slechts de van oorsprong meest onwerkzame stof stimuleert (of remt). Anderzijds, de vorm van het brein verandert continu, zoals in een enge omgeving die onbekend aandoet en dat de vorm van het brein zal neigen te krimpen, een enge (nauwe, krappe of kleine) omgeving anderzijds die wel bekend aandoet (slaapbed) het brein zal doen laten uitzetten. Logisch is dat het brein het omgekeerde doet van wat men vooronderstelbaar houdt: in de oorlog houdt men meer voorwaardelijk (seculier) van anderen, maar in vredestijd zal men (niet meer seculier) ruimte voor zichzelf willen opeisen. Ten slotte, energie van het brein draait linksom (met de klok mee) in metafysisch opzicht, en rechtsom fysisch.

Groeten van Stefan.

joyce
02-11-09 20:47
Hallo ,

Ik gebruik deze medicatie al heel erg lang !!
Al 10 jaar & ben er erg tevreden over .
In het begin word je er wel een beetje Suf van maar dat gaat al snel over .
Daar komt bij dat het bij mij wel kalmerent werkt , m,n woede uitbarstingen zijn helemaal weg !

Greetzzzzzzz

Mentje
19-02-10 14:06
BESTE HELEEN BESCHER JE DOCHTER VAN VEERTIEN ALS ZE NIET ECHT: PSHYCHOTISCH IS OF SCHIZOFREEN TEGEN DIT MEDICIJN! IK CITEER VAN MITCH:

Ik wil je hierbij van de mogelijkheid voorzien om te begrijpen hoe het komt dat je meer en meer last krijgt van het horen van stemmen terwijl je psychiatrische antipsychotische medicijnen gebruikt.

Wat je in feite aan het doen bent is het probleem, het horen van stemmen (psychose) verergeren door het gebruiken van medicatie zoals Seroquel en andere soortgelijke middelen. Dit komt doordat de medicijnen je vele malen psychotischer maken dan je al was en het gelijktijdig bepaalde delen in de hersenen beperken waardoor bepaalde negatieve symptomen die kunnen voortvloeien uit een psychose, zoals onrust en agressiviteit etc. onderdrukt worden. Wanneer je stopt met de medicatie ervaar je vaak een zeer heftige terugval omdat de medcijnen een atrofie van de hersenschors en een vergroting van de basale ganglia veroorzaken dat verband houdt met een grotere heftigheid van zowel negatieve als positieve symptomen. M.a.w. de veranderingen in de hersenen die door medicijnen wordt veroorzaakt hangt samen met een verslechtering van precies die symptomen (psychose) die de medicijnen zouden moeten verlichten. Hoe meer je dus slikt hoe slechter je geestelijke toestand zal worden en als je stop val je vaak zeer hard terug.

Je bent hierdoor afhankelijk geworden van de medicijnen en als het ware "chronisch ziek" gemaakt.

Het gebruiken van meerdere soorten antipsychotische middelen lijdt daarbij tevens tot een verhoogde kans op plotselinge dood en antipsychotische medicijnen, vooral in hogere dosis zijn dodelijk.

Kijk maar eens in de berichten op het volgende adres: http://www.psychiatrie.nu/medicijnen/

Het antipsychoticum Seroquel is levensbedreigend en schadelijk voor de gezondheid. Dat stelt de Amerikaanse Food and Drugs administratie in een waarschuwing uitgegeven op 11 april 2005 waarin zij aangeven dat het antipsychotische medicijn Seroquel voor een verhoogde sterfkans zorgt bij ouderen. De FDA vond uit dat het dodenaantal met factor 1.6/1.7 steeg voor mensen die Seroquel gebruikten. Seroquel heeft reeds bij meerdere pati�nten het dodelijke Neuroleptisch Maligne Syndroom (NMS) en een onbehandelbare hersen aandoening genaamd Tardieve Dyskinesie en veroorzaakt.

Seroquel wordt gebruikt voor de behandeling van Schizofrenie en psychosen, en wordt over het algemeen voorgeschreven voor de behandeling van psychotische stoornissen en symptomen zoals hallucinaties, agressiviteit en disori�ntatie. De vermeende werking is door chemische onbalanzen in de hersenen te veranderen. Echter, onderzoek toont aan dat Seroquel en andere psychiatrische antipsychotische medicatie in zijn klasse zeer ernstige aandoeningen kunnen veroorzaken zoals Tardieve Diskinesie en Neuroleptisch Maligne Syndroom (NMS). NMS is dodelijk en zorgt voor spiersamentrekkingen, een aangepaste geestelijke toestand en symptomen van cardiologische instabiliteit (onregelmatige bloeddruk en hartslag). Tardieve Dyskinesie is een aandoening die het centrale zenuwstelsel aantast dat wordt gekaraktiseerd door onvrijwillige bewegingen van spieren in het lichaam evenals een "tik" in het gezicht en verkramping van gezichtsspieren en tong. Tardieve Dyskinesie is onbehandelbaar.

http://www.fda.gov/cder/drug/advisory/antipsychotics.htm

Ik wil je nog even benadrukken dat je een groot gevaar loopt door de medicijnen te blijven slikken en ik wil je adviseren om hulp te zoeken om af te kicken van de medicijnen in combinatie met psychologische hulp (o.a. http://www.biebcoaching.nl/ ).

Herstel op een natuurlijke weg duurt vaak lang en kost veel energie maar het verschil is dat u werkelijk zal kunnen herstellen en beter zal kunnen worden dan u ooit was ipv. uzelf chronisch ziek te maken middels het slikken van geest beperkende maar vooral ook schadelijke medicijnen die uw kwaliteit van leven op termijn zullen verslechteren en vaak resulteren in een vroege dood.

IK BEN ZO KWAAD OP ALS DIE FUCKIN PSYCHIATERS DIE ZOMAAR ZONDER PARDON EEN KIND WILLEN MOLLEN DAT MOEILIJK SLAAPT??? NIET ALLEEN DAT KIND DUIZENDEN MENSEN ZIJN HIERVAN HET SLACHTOFFER> WAPEN UZELF MENSEN!

Syl
03-03-10 05:00
Ik heb een chronische ziekte. Heb verschillende psychische klachten:angsten,moeite met acceptatie,depressie. Slikte op een gegeven moment zoveel "dempers" dat ik nauwelijks nog kon functioneren. Ben "afgekickt" van al die "pammen",maar had nog stees angst en paniekklachten en depressies. Slik nu citalopram en seroquel. Dosering wisselt nog steeds.Halvering dosering citalopram had dramatische gevolgen.Slik nu 40mg en 300mg seroquel!Begrijp nog steeds niet waarom ik seroquel slik.Ben niet psychotisch.
Maar ondanks alle bijwerkingen voel ik me beter mét dan zonder.maar uiteindelijk liever minder of zonder...

Lucia Laudani
21-03-10 03:16
Hallo Martha,
Ik was aant googlen en kwam je site tegen waar ik heel blij mee ben.Ik zie dat er veel vragen over seroquel staan en ook ik heb hier een paar vragen over!Ik heb al verschillende soorten antidepressiva gehad op dit moment heb ik nog steeds efexor ben hier best tevreden altijd over geweest maar heb ze nu ong 3 of 4 jaar heb al verschillen malen aangegen dat ik er niets meer van voel!!
Ben sinds kort weer in behandeling mijn diagnose is een persoonlijkheidsstoornis en ik ben HSP.Ik ben nu 2 maal bij de `psychiator`geweest de eerste keer heeft hij de gehele medicatie stopgezet waar ik helemaal niet van op de hoogte was(mijn huisarts heeft dit gelukkig meteen rechtgezet)dat was de eerste fout want ik moet er toch op kunnen vertrouwen dat deze op e hoogte is van de gevaren!??
Bij mijn 2de bezoek (heb 3 keer een psychose gehad)maar ik heb een persoonlijkheidsstoornis en zover ik weet krijg je dan toch geen antipsychotica voorgeschreven.Ik heb 25 mg voorgeschreven gekregen heb heel veel last van heel nare nachtmerries volgens hem zou seroquel dit onderdrukken nou ze kwamen 3 keer heftiger dan ooit!!!!!ook ben ik in mijn slaap mijn partnr aangevallen.Ben heel wat gewend wat medicatie betreft maar dit spant echt de kroon.Mijn vraag is wat raad je me aan te doen.Alvast hartelijk dank.Warmeen liefdevolle groet Lucia

sietske763
Homepage
16-04-10 20:43
ik slik sinds een paar maanden een hoge dosis seroquel,nl 900mg.
ik slaap er heerlijk op en heb totaal geen bijwerkingen,
maar schrik wel van sommige berichten...
ik heb dit middel niet voor psychoses, maar bij mijn anti depressiva gekregen om meer rust in mijn hoofd te krijgen
en daardoor beter ga slapen.
heb meer AP gehad, maar deze vind ik perfect.
ben ook in 1 dag op 900mg gezet.

Nathaly
25-06-10 14:05
Hallo,

Ik neem al 1 jaar seroquel, 600 mg savonds voor het slapen.
Ik heb dit middel gekregen van een kennis omdat ik niet goed slaap, maar 3 uurtjes.
Na een paar weken naar de huisarts geweest en gezegd dat ik seroquel neem enz, en toen kreeg ik het zelf op recept.
De laatste maanden neem ik het middel onregelmatig, bv 2 weken 600 per dag, dan 1 week niks, dan 3 dagen 900 per dag enz enz.
Ik heb enorme last van overgewicht en een maagband. dit bandje heb ik nu 2 jaar en helpt eigenlijk ook niet, ik eet erdoor zogezegd. sporten kan ik niet, te veel pijn in mn spieren en botten en geen lucht ( ik ben een roker)

Nu heb ik enorme last van de volgende dingen:
-Nachtmerries die zo echt zijn dat ik mensen die in mn droom voorkomen moet vragen/bellen of iets echt is gebeurd, weet dus niet meer of echt of droom is.
- zweten, net een overgang, helemaal natte handen en voeten.
- spier trekkingen , net schokken, soms wipt mn been omhoog of trekt mn arm weg.
- met of zonder seroquel, slapen doe ik dus nu ook weer minder als in het begin ( gewenning?)

Ik wil ergens stoppen ermee, maar vind het zo een lekker gevoel dat als ik het een paar weken niet heb genomen dat ik dan zo boem in slaap val...........
Ik weet het, ben ook erg verslavings gevoelig ( gelukkig nooit doorgezet behalve met slaap pillen, nu neem ik deze niet meer omdat ze niet werken en ik al eens nat in mn bed lag ( schijnbaar geplast en niet gemerkt)

Iemand die mij advies kan geven, ik heb bv nu nog 600 mg in huis, dus dat betekent het weekende weer afkicken, met veel hoofdpijn.........

help............

( ben 37 j)

Nathaly
25-06-10 14:07
Test email.

frank
02-09-10 23:22
na 10 jaar seroquel 3x100 per dag.
bloedsuiker te hoog, diabetis, enorme gewichtstoename,
doordat het hart te weinig zuurstof krijgt, vermoeid,
mogelijk operatie aan de kransslagader.
indien u geen bijwerkingen heeft, heeft u geluk gehad.

agnes
12-09-10 13:20
Hallo,

Sinds een paar maanden slik ik seroquel,ik begon met 200mg en is nu verhoogd naar 700 mg.Dit omdat ik nauwelijks slaap.
Heb verschillende slaapmedicatie gehad, maar raak telkens te gewend gebruik nu 50 mg oxazepam en 100mg trazolan erbij.Maar slaap nu nog nauwelijks.In het verleden heb ik kava kava gebruikt, dit werkte goed.
Wil er nu weer mee beginnen maar het schijnt gevaarlijk te zijn in combinatie met andere geneesmiddelen.kan iemand mij daar meer over vertellen?
Ik heb trouwens een dissociatieve stoornis en chronische post traumatische stress stoornis

groet, agnes

tromp
Homepage
07-10-10 12:54
ik gebruik ook seroquel is dat echt zo erg mijn arts zegt van niet zag rare dingen als ik op bed lag en durfde niet meer naar buiten daarom heb ik dat middel en wilde niks meer van familie weten dit middel heb ik via lentis

Willemijn
14-11-10 04:18
Hallo allemaal.

ik heb een vraagje over het middel seroquel maar ik begin even bij het begin.

ik ben 21 jaar en ik heb add!(attention Divised Disorder.)
een broertje van adhd. ik kan mij doorgaans bij mijn studie erg slecht concetreren krijg teveel prikkels binnen en heb last van drukte in me hoofd.
hier krijg ik ritalin voor en dat helpt best goed maar het is puur voor op school en werk om me te kunne focussen. na 4 uur mag ik het niet meer in komen want dan slaap ik niet meer het blijft toch een soort speed.
maar ik ben altijd al een moeilijke slaper geweest dus ik slaap nu ook slecht meestal slaap ik pas rond 4 uur en door de weeks gaat om 6 uur me wekken. met dit probleem ben ik naar mijn psygiator gegaan en hij heeft me seroquel voor geschreven om beter te kunnen slapen en minder bijwerkingen zoals geen eetlust( bijwerking waar ik geen last van heb omdat er best wat afmag) hebben, hoofd pijn. en slapelossheid.
maar ik las bij de bij sluiterheel rare dingen als dat je geen grapefruitsap meer mocht haha (vet lekker spul) en dat je er dik van kan worden! dat wil ik dus echt niet!!!!!!!!
ik moet voor het slapen gaan 25 mg in nemen. ik wil wel graag slapen maar ik wil echt niet dik worden en liever ook geen zombie!

wat zijn jullie ervaringen er mee?
en weten jullie ook nog andere middelen waar je lekker van kan slapen maar waar je niet dik van word of raar?
die kan ik evt aan kaarten bij mijn psygiater.

help mij please want ik word een beetje wanhopig.

heel veellief willemijn.

Annemieke
17-11-10 16:54
Naast Bipolaire stoornis en manische depressiviteit is nu de diagnose ADHD gesteld.
Mijn medicatie is Depakine, Effexor, en sinds vandaag Seroquel 50mg. Tot gisteren ook Zyprexa gehad maar dat is nu vervangen door de Seroquel. Ben er blij om want door de Zyprexa is mijn gewicht flink toegenomen.
Vind het fijn hier ervaringen te lezen.

Adverteerder:
1 2 3 4 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie