| Auteur |
LGB magneetschakeling |
Kostwinnner Woonplaats: Winschoten |
14-11-09 20:14
Hallo,
Ik rijd met het LGB MZS systeem sinds kort en ben begonnen met magneten in de baan in te bouwen.
Nu heb ik een magneet geprogrammeerd dat de passerende lok tot een bepaalde snelheid afremt.
Ik zie op het pc scherm, dat het icoontje van de magneet van blauw op paars gaat, maar wat ik ook doe de lok reageert niet. Is er iemand, die misschien weet wat ik verkeerd doe of is er iemand die het probleem ook heeft?
Alvast bedankt voor de reactie.
Gr.
Bé.
|
|
Jannus |
28-11-09 18:47
De MZS (II) centrale van LGB is afgezekerd op 5 A.
Ik dacht: dit moet te omzeilen zijn, zodat je een trafo met groter vermogen (bv. 180 VA, dus 10 A) kunt aansluiten.
Ik heb de centrale zelf voorzichtig geopend en 'm daarna naar mijn electronicaman gebracht. Deze zei, dat hij electronisch is afgezekerd d.m.v. een microprocessor (?) en dat hij daarmee niet verder kon voordat hij een schema of bouwtekening van de centrale had. Is er iemand die a) zo'n schema/bouwtekening heeft, b) uit eigen ervaring kan zeggen of je deze electronische afzekering kunt omzeilen ?
Graag reacties op het forum en via mijn Email. LGB-groet, Jannus.
|
Wim Waleboer Homepage Woonplaats: Breskens |
07-01-10 14:27
Bedoel je daadwerkelijk magneten die je in de baan hebt ingebouwd of de reedcontacten, de normale magneten worden in de baan gelegd waardoor de lok bij paseren bel of fluitsignalen afgeeft, indien reedcontacten zijn geplaatst dan moet onder iedere lok een magneet worden geplakt om de reedcontacten/schakeling te activeren.
Je bericht is hierin niet helemaal duidelijk.
|
|