| Auteur |
Lgb rail/lok onderhoud |
Bé Kostwinner Woonplaats: Winschoten |
18-02-08 21:50
Hallo,
Ik heb over het algemeen het probleem dat de loks in mijn
tuinbaan (LGB) niet mooi rijden; vaak wat schokkerig.
Ik heb wel een LGB railreinigingslok, maar dit helpt niet altijd voldoende.
Graag zou ik weten wat andere tuinspoorders zo allemaal aan hun rails en loks doen zodat ze goed rijden.
|
Ewald Homepage Woonplaats: Enschede |
23-02-08 17:19
Ja, het is mogelijk door de rials veroorzaken, oplossen kan met rials poetsen, goed verbinding lassen van rials. En controle of alle rials de stroon voldoende is.
|
|
W.D. |
29-02-08 22:16
Wat voor transformator gebruik je?
Als het een wat grotere baan is, is een zwaardere trafo nodig. Vertoonden de locs meteen na de aanleg al schokken of kwam dat later pas?
|
Ewald Homepage Woonplaats: Enschede |
02-03-08 09:28
Ik heb een Jumbo transformator van 10 ampere,
Ik heb niet zo groot tuinbaan 15x3 mtr.
Jumbo transformator kan makkelijk 4 a 6 locomotiefen gelijk rijden.
|
Bé kostwinner Woonplaats: Winschoten |
28-04-08 13:00
Hallo,
Ik gebruik momenteel een 6 amp. trafo.Dit moet voldoende zijn, omdat ik meestal maar hoogstens met twee loks tegelijk rijdt. Vroeger had ik het probleem niet zo, maar naar mijn idee gaat het allemaal wat moeilijker sinds ik op digitaal overgestapt ben. Misschien hebben andere LGB-ers dit ook.
Bé.
|
Jos Woonplaats: Hoeven |
08-06-08 01:12
Wat voor railverbinders gebruik je? De standaard schuiflassen raken snel vol met zand en ander vuil, dan geleiden ze niet goed meer. Ik gebruik zelf schroefbare lassen, daarmee heb ik nooit problemen.
Een ander probleem kan een vetlaagje zijn, probeer eens een sponsje met wat afwasmiddel (wel de stroom er af halen).
Groetjes,
Jos
|
Wim Waleboer Homepage Woonplaats: Breskens |
08-09-08 11:21
Ik sta hier volledig achter de opmerking van Jos, ook ik heb na het plaatsen van de schroefbare railassen geen problemen meer.
|
Jan Willem Woonplaats: balen belgie |
11-08-09 23:09
IK heb drie jaar een baan buiten liggen, digitaal en alle rails verbindingen tussen ,stukjes vast geschroefd. Oa. Massoth levert die. Moet mijn baan ook regelmatig schoon maken, maar dan van vuil / zand bladeren e.d. Ik heb nog steeds geen problemen.
|
|
ton rood |
28-08-09 22:50
hallo ligt je baan onder de bomen of bosje dan heb je kans dat je hars van de bladen op je relais heb of luizenpoep heb ik ook gehad heb wat bomen en struikejes weg gehaald en nu rijd het goed
|