| Auteur |
lgb insolvenz |
|
G.Vreuls |
19-09-06 09:29
het doet de ronde in europa dat lgb fabrikant insolvenz heeft aangevraagd (surciuse van betaling) in een ander forum word gesproken dat lgb failliet is . (niet waar)
want failliet is in het duits nog altijd konkurs en daar is nog geen sprake van.volgens mij is er nog altijd sprake van een hoop dat ze verder kunnen.(willen we hopen)
reacties zou ik gaarne willen lezen via dit forum.
|
Jacob Groen Homepage |
20-09-06 07:05
Geachte relatie,
Afgelopen maandag is bekend geworden dat de firma Lehmann (LGB) in ernstige financiële problemen verkeert. In de afgelopen weken hebben de banken ingegrepen en sinds begin september geldt er een uitlever stop.
Op de site www.lgb.de vindt u onder “LGB news” meer informatie. Voorlopig is de situatie onzeker, maar er is hoop op een snelle doorstart.
Voorlopig is onze voorraad nog ruim voldoende om u van dienst te kunnen zijn. Het spijt ons bijzonder dat wij u met deze situatie moeten confronteren.
Namens het team van Big Train World
Met vriendelijke groet,
Jacob Groen
|
Carlo Laatst Woonplaats: Zeist |
23-09-06 20:15
wat ik hier niet van begrijp is wat voor een soort financiële problemen.
Zijn het schulden ofzo en wat is dan de hele oorzaak van die schulden?
Dat gedeelte is mij niet duidelijk maar wat wat ik wel weet is dat ze in de nesten zitten en dat ik daar vreselijk van baal!!!!
|
Wim Waleboer Woonplaats: Breskens |
08-10-06 09:19
Misschien toch nog licht aan het eind van de tunnel?
06. Oktober 2006
Sehr geehrte Damen und Herren,
wie der vorlufige Insolvenzverwalter Herr Rechtsanwalt Dr. Steffen Goede zusammen mit der Familie Richter anlsslich einer Betriebsversammlung am 05.10.2006 bekannt gab, ist die Geschftsfortfhrung in der vorlufigen Insolvenzverwaltung gesichert. Somit bleiben alle Geschftsbereiche voll funktionsfhig erhalten, die Produktion ist voll angelaufen und die Auslieferungen der
LGB-Artikel werden planmig vorgenommen. Zu diesem positiven Ergebnis hat vor allem der Einsatz der rtlichen Sparkasse und der Stadt Nrnberg beigetragen. Auch die weiterhin gute Zusammenarbeit mit unseren Lieferanten gewhrleistet die bekannte LGB-Qualitt unserer Produkte. Dies ist ein wichtiger Schritt zur Erhaltung der Arbeitspltze und des Produktionsstandortes Nrnberg.
Mit freundlichen Grssen
ERNST PAUL LEHMANN
PATENTWERK
|
|
NWE 21 |
04-07-07 20:39
Lgb gaat meschien worden over genomen als de zelfde inversteerder als Marklin,
Of door een of ander Chinees merk.
LGB voor 200 euro is best leuk.
Maar of het dan nog zo goed en mooi is weet ik niet!
|
Wim Woonplaats: Hekelingen |
10-07-07 22:36
Mrklin, hmm, ik hou mijn hart vast temeer Mrklin zelf alle hens aan dek moet houden. Bovendien hebben ze al grote treinen in hun programma, zei het voor een andere doelgroep. Nee, zie wat er met Trix Express is gebeurd, mijn tweede merk waarmee aktief rijder ben gedurende de wintermaanden. Het systeem hebben ze laten doodbloeden en daarna de genadesteek toegebracht. Tuurlijk, die middenrail is niet mooi, maar met wat aanpassingen zou er makkelijk een puntcontactrail van kunnen worden gemaakt, kan men zelfs nu doen met slepers van Mrklin en de puntcontactstrips van Conrad bevestigd onder de originele Trix Express rails. Heb ik overigens niet gedaan, ik wil het origineel houden. Maar ik bedoel ermee te zeggen dat TE best levensvatbaarheid had ten tijde van de genadesteek. Dus, ik zie het donker in voor LGB als het onder de investeerdersvlag van Mrklin gaat varen. En ja, Chinese kwaliteit (zoals Bachman!!) , ik moet er niet aan denken!
|
Wim Waleboer Homepage Woonplaats: Breskens |
02-08-07 13:01
Zo Marklin weet te vertellen dat ze nu alle voorkomende schalen (Hun grootspoor 1:32)in hun bezit hebben denk ik toch dat ze hier wel mee door zullen gaan zo het bericht luid nog in afgeslankte vorm maar wat niet is kan nog komen.
|