Op zoek naar een studiemaatje of zit u met vragen over een cursus?

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

stresscounselor

Moniekje
Homepage
25-12-08 14:00
Wie kent de opleiding stresscounselor van het nederlands taleninstituut ? en kan mij hier meer over vertellen (vooral: wat kun je ermee..)

Moderator
Homepage
26-12-08 15:42
Er is al een ander board over deze cursus. Ik zal het binnenkort even voor je opzoeken.

De counsellingcursussen van NTI (er zijn er diverse, relatiecounselling, bedrijfscounselling, stresscounselling en schoolcounselling) worden gegeven ism de Stichting Counselling Nederland die ook de examens afneemt. Bij de opleiding zijn verplichte praktijkdagen en je moet ook een scriptie maken. Al met al geen opleiding die je 'zomaar' doet.

Als je voor het examen bent geslaagd kunt je je laten registreren bij de ABvC (Algemene Beroepsvereniging voor Counselling) of bij de NFG (Nederlandse Federatie Gezondheidszorg). Dit houdt in dat de door jou verrichte consulten door enkele ziektekostenverzekeraars vergoed worden.

Nynke Molenaer
Homepage
31-12-08 23:12
Het zijn pittige opleidingen (veel uitschrijven van dialogen), maar inderdaad: de praktijkdagen zijn heel inspirerend en als je eenmaal het papiertje hebt, kun je voor jezelf beginnen en maak je deel uit van de beroepsvereniging.

Als je (tijdelijk) weinig mogelijkheden hebt om een studie buiten de deur te volgen, zou ik het je aanraden. Anders zou ik gaan voor een IRL-opleiding.

Nop 01-04-09 20:55
Voor een schriftelijke/online opleiding is het echt een uitschieter. Dat komt ook omdat er veel supervisie/intervisie aan te pas komt.

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie