Op zoek naar een studiemaatje of zit u met vragen over een cursus?

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

LOI, NTI, NHA Studentencontact

Maggie 19-10-08 20:26
Ik ben Maggie, 33, nu nog kapster, maar binnenkort hopelijk communicatiemedewerker. Ik wil een cursus NIMA Communicatie A gaan doen bij 1 van bovenstaande instituten, maar ik vind het stimulerend om contact te hebben met medestudenten.

Bij welk instituut is het studentencontact het beste geregeld? LOI of NHA of NTI ? En hoe? Via een forum? Of worden er geregeld uitstapjes oid georganiseerd?

Graag jullie reactie.

Reacties

Ineke Klepman 10-12-08 12:07
Bij NTI is het studiecontact/contact met medestudenten zozo geregeld, is mijn ervaring. Je moet echt zelf op zoek naar medestudenten. Dat geldt ook voor de Open Universiteit . Met deze 2 heb ik ervaring. Het is wel mogelijk om een oproepje te plaatsen, maar veel reacties komen er niet.

Maar ja, ik ben misschien ook anders dan jij. Ik zit in elk geval niet op uitstapjes te wachten (met een baby thuis), eerder op relevante studiecontacten via email.

Annebeth
Homepage
12-12-08 13:54
Ik heb op de praktijkdagen bij mijn LOI -cursus een aantal leuke mensen ontmoet. We hebben e-mailadressen uitgewisseld en vormen nu een online-studiegroepje.

Het kan dus wel (ik neem aan dat dit soort dingen ook bij OU , NHA , NTI etc. kan).

Je moet natuurlijk wel zelf het initiatief nemen als je iets voor elkaar wilt krijgen.

Dorothee
Homepage
20-12-08 13:24
Goede ervaringen met studentencontact van Open Universiteit . Maar je moet zelf op (annonce plaatsen op forum etc.) Ik heb veel aan mijn medestudenten gehad en mag me sindskort Meester in de Rechten noemen...

Maggie 20-12-08 21:44
@Dorothee: Open Universiteit is voor mij echt iets te hoog gegrepen. Bovendien ben ik wat praktischer van aard en voor zover ik dat kan zien is universitair onderwijs vooral in het begin vrij theoretisch.

Dames en heren: bedankt voor alle reacties. Ik moet dus zelf aan de slag om contacten te zoeken. Maar gelukkig is dit forum er. Hierop kan ik altijd nog een studiemaatje zoeken!

In januari schrijf ik me in. Groetjes, Maggie.

Ineke Klepman 22-12-08 10:29
Fijne feestdagen toegewenst en daarna: veel studieplezier!!

Groetjes,
Ineke

Hans Werkmans
Homepage
29-12-08 16:43
Aan uitstapjes heb ik ook geen behoefte
Maar het is wel leuk om af en toe samen te leren met mensen die dezelfde studie doen. Ik doe dat via de Open Universiteit (Studie Rechten) met een vast groepje. Omdat ik een hele opleiding volg, kom je ook regelmatig dezelfde mensen tegen en dat is echt inspirerend! Een aanrader.

En niet denken: dat is niets voor mij, ik ben te oud: ik ben 78 en op mijn 74ste aan de studie begonnen (en nu halverwege). Het is echt heerlijk en je hebt geen tijd om oud te worden!

Moderator 30-12-08 12:16
@ Hans Werkmans

Zo wil ik ook oud worden!! Veel leerplezier (allemaal uiteraard) en alvast een goed uiteinde toegewenst!

Hinke
Homepage
10-01-09 17:11
Nee joh, geen uitstapjes. Daarvoor moet je echt bij de volksuniversiteit in je gemeente zijn.

Over het algemeen zijn de opleidingen er gewoon op gericht om zo snel mogelijk een diploma van het een of ander te halen. Ik heb nima a gedaan, copywriting en journalistiek, verdeeld over de drie 'grote' afstandsonderwijsinstituten. NTI zou mijn eerste keus zijn, maar dat komt doordat de docent nima a daar erg goed en actief meedenkend was.

Fiska de Jong
Homepage
27-01-09 15:56
Ik heb een aantal managementopleidingen via LOI gedaan (basis, middle, hoger) en ik ben daar zéér over te spreken. Goede begeleiding, snelle reacties op emails en een intelligente, proactieve docent.

Dus: kies als je iets meer geld kunt betalen voor de LOI ! Het betaalt zich echt terug in het werk dat je daarna doet (promotie e.d.)

Journalist
Homepage
24-02-09 11:36
Ik heb journalistiek gedaan bij de LOI en dat vond ik een interessante cursus. Tijdens het examen heb ik de adressen van een aantal mensen genoteerd en we hebben contact gehouden per e-mail. Heel leuk.

Heb er uiteindelijk ook mijn voordeel mee gedaan en een tijdje gewerkt in de journalistiek en (later) communicatie. Ik denk dat in deze economisch zware tijd het hoe dan ook belangrijk is om wat te gaan studeren. Of je dat nu schriftelijk, via afstandsonderwijs (via internet dus) of mondeling doet, maakt niet zoveel uit. Maar 't is wel belangrijk dát je je ontwikkelt.

Brederbod
01-03-09 18:17
Zag een interessante discussie staan op het studentenforum
http://www.studentenforum.net/opleidingen/3523-nha-loi-nti.html

over de vergelijkenissen met de LOI NHA NTI en Studieplan .

Het schijnt dat je bij de LOI ook een gratis proefles in je mailbox kunt ontvangen voordat je je aanmeld om te zien hoe de lessen er uit zien. Je zou zélfs al direct kunnen beginnen met studeren!

Studeren bij de LOI , de NHA of de NTI of misschien toch maar Studieplan ?

stacey 21-07-09 13:47
Hallo.

Ben student op de opleiding facility management bij LOI .
Dit al 7 maanden. Moet wel zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben over de service. Het contact met docenten is goed. Ik hoef niet te lang te wachten op reactie, de studie stof vind ik ook nog interessant, wel pittiger dan verwacht.

Ik ben opzoek naar contact met studenten om het een en het ander over de opleiding uit te wisselen.

Groetjes

Stacey

Studenten cafe
Homepage
14-02-10 14:27
Agelopen vrijdag een feestje gehad in Haarlem in studenten cafe Raak (studentencafe.hyves.nl ) Goedkoop drinken daar , Bier 1,60. Baco 3,75 kijk dan wordt stappen weer leuk

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie