Op zoek naar een studiemaatje of zit u met vragen over een cursus?

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Studieplan ervaring?

Moderator 18-10-08 22:43
Ik heb vrijwel alle instituten al eens geprobeerd, omdat ik een hekel heb aan naar school gaan, maar toch het een en ander wil leren , doch Studieplan niet (heb alleen wel eens een boekje van iemand anders overgenomen.

Hoe vinden jullie het gewone studiemateriaal van Studieplan . Er is geen docent bij, dus het moet wel heel erg gedetailleerd zijn, neem ik aan.

Kortom: wat zijn jullie ervaringen?

Terug naar forum

Miel 19-10-08 10:05
Ik heb PD Boekhouden gedaan via Studieplan en het viel me niet tegen. Nu ben ik iemand die sowieso graag zelf studeert en vrijwel nooit huiswerk instuurde bij de andere instituten. Ik ben vrij snel van begrip, zeker op het gebied van boekhouden. Maar ik heb die leraar dus geen moment gemist. En ja, de cursussen zijn wel lekker goedkoop als je niet hoeft te betalen voor een docent (bij Studieplan dus). Scheelt een slok op een borrel.

Ik weet niet of ze ook MBA en SPD in het pakket hebben, maar als dat zo is, ga ik het zeker weer via Studieplan doen.

Nic. 27-10-08 10:55
Het materiaal is goed en duidelijk (want van LOI ). Als je niet echt behoefte hebt aan een docent en gemotiveerd bent, is het best te doen.

Mieneke
18-12-08 11:03
Diplomacursussen als secretaresse, boekhouden etc. van Studieplan zijn helder en duidelijk. Ik heb ook drukpuntmassage gedaan en daar vond ik het materiaal te weinig uitgebreid.

Niels
Homepage
18-12-08 21:00
Ik heb al mijn NIMA-opleidingen (zowel communicatie als marketing) gedaan bij Studieplan en ik vond het materiaal gewoon goed. Je moet inderdaad wel doorzettingsvermogen hebt als je een cursus alleen doet, maar dat moet je ook hebben als je 'm mondeling doet (naar cursus gaan en zo )

helper
Homepage
20-12-08 17:53
Via marktplaats heb ik boekhoudopleidingen van Studieplan op de kop weten te tikken en ik vind het materiaal er niet slecht uitzien.

Mieke Delwaerde
21-01-09 18:07
Ook geen echt slechte ervaring. Je weet dat je er geen docent bijkrijgt, en je moet dus echt willen, want niemand zit je achter de broek, maar als je gemotiveerd bent, is het te doen. En inderdaad, Studieplan is gerelateerd aan LOI (hoe precies weet ik niet, maar ze hebben met elkaar te maken) dus het materiaal is net zo goed als dat van LOI .

Victorina
Homepage
26-01-09 19:41
Geen slechte ervaring. Gewoon goed materiaal. Je moet - zoals iedereen hier zegt - behoorlijk wat eigen inititatief en doorzettingsvermogen hebben, maar dan is het goed te doen.

R. Vermegen
25-03-09 13:44
Ik heb 2 jaar geleden de cursus Office Manager aangeschaft met het daarbij behorende proefexamen.
Ik ben erachter gekomen dat dit proefexamen niet in verhouding staat met het examen wat je moet afleggen.
Dit is namelijk 10x moeilijker wat ook logisch is en je de eerste keer nooit slaagd.
Het is ook moeilijk om met Studieplan te corresponderen.
Als je een vraag stelt over de inhoud van het examen, zal hierop niet worden gereageerd. Ook brieven die ik verstuurd heb met daarin het mailverkeer is niet op gereageerd.
Nu heeft men zelfs mijn inschrijving van het herexamen niet ontvangen of kwijt gemaakt waardoor ik geen examen kan doen en weer een half jaar moet wachten.
Kortom ik heb geen goede ervaringen met Studieplan.
Het erge is dat ik voor 1 gedeelte wel ben geslaagd en dus afhankelijk ben van Studieplan om mijn hele diploma te kunnen halen.

Mieneke
Homepage
25-03-09 16:41
@ R. Vermegen

Ik (met vooropleiding Havo en werkzaam als secretaresse) heb ook Office Manager bij Studieplan gedaan, maar heb er juist goede ervaringen mee. Ben in 1 keer geslaagd voor het examen, voor beide onderdelen: Kantoormanagement en Kantoorautomatisering. Het materiaal sloot goed bij het examen aan, vond ik.

Natuurlijk is het examen het best pittig, maar dat mag je van een opleiding Office Manager natuurlijk ook wel verwachten.

A 09-09-09 12:14
Ik heb een aantal dagen terug het studiepakket aangevraagd van medewerker personeelszaken. Ik heb er tot op heden nog geen bevestiging van gehad! Ik heb ze gemaild en geprobeerd te bellen. Telefonisch zijn ze gewoon niet bereikbaar en een mailtje terug krijg ik ook niet. Ik ben er niet eens aan begonnen en het gaat al zo moeilijk. Voor mij hoeft het niet meer.

Kim
09-09-09 13:58
Wat ik me noyu afvraag, hoe werkt het dan met examens? Vind het niet erg duidelijk vermeld op de website.

Wat moet je extra betalen voor een examen? Weet dat het bij LOI enzo toch aardige bedragen zijn.

En hoe en waar vinden examens plaats? Heb een info brochure besteld enkele weken geleden,maar nooit ontvangen. En wil toch wel weten waar ik aan begin

Lydia 23-09-09 20:32
Ja precies, ik heb secretaresse basisopleiding besteld, die krijg ik als het goed is morgen, en ik vraag me ook af of ik extra moet betalen voor de examens.. Maar ik krijg er geen antwoord op.

Als iemand dit weet, wil je me dan mailen?

Annekkee 30-09-09 12:47
Krijg toch altijd wel iemand aan de telefoon als ik bel. Voor examens moet je inderdaad wel apart betalen, als die via de Associatie gaan. Dat is nl. een externe organisatie. Dat werkt bij NHA, NTI en LOI ook zo.

gwendolyn
25-01-10 14:58
ik wil graag mijn studiepakket terugzenden
maar nu kan dat alleen kosteloos met een antwoordnummer

ik kan het antwoordnummer nergens vinden
wie kan mij helpen?

Gastenboek  |  Gratis website  |  Spellen spelen  |  Gratis forum  |  Clipjes  |  Gratis kerstcadeaus  |  Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
Annekkee 03-02-10 17:48
@gwendolyn. Zit bij je pakket en staat ook op de website: Studieplan, Antwoordnummer 10707, 2300 WT Leiden

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie