| Auteur |
Ervaringen NHA Life Coach |
|
Mirande de Boer |
18-10-08 13:20
Wie heeft ervaringen met de opleiding Life Coach van NHA ? Het lijkt me een interessante opleiding, maar ik twijfel er nog over, omdat hij schriftelijk/online is.
Reacties
|
|
Moderator |
17-12-08 10:43
Zitten er geen praktijkdagen bij?
|
|
Mirande de Boer |
30-12-08 00:01
Nee, ik lees wel iets over een persoonlijke studiecoach en over inloggen op het studentenforum.
|
Marcel Homepage Woonplaats: Leiden |
30-12-08 12:37
Ik lees wel op diverse plekken dat het een inspirerende opleiding is, maar de praktijk is ook belangrijk, lijkt mij. Dat moet je dan of zelf regelen, of een praktijkgerichte opleiding volgen.
Kijk in dat verband ook eens naar de counselloropleidingen van NTI . Daar zitten wel praktijkdagen bij en de examens worden afgenomen door de officiële counsellingorganisatie van Nederland.
|
|
valentine |
08-01-09 15:39
Hallo mirande
Ik volg op dit moment de opleiding life coach bij nha .
Moet zeggen het bevalt mij heel goed
Je moet veel opdrachten uitvoeren in de praktijk dus mensen interviewen, gesprekken starten noem maar op.
Wat ik er zelf nog wel naast doe is heel veel boeken lezen.
Er zijn zoveel boeken op de markt erover daar leer je heel veel van.
Ik vind het dus een hele leuke opleiding dat het geld zeker waard is.
Ik zie het als basis zodat ik aan de gang kan en probeer me zoveel mogelijk te verdiepen en als ik aan de slag ga als life coach doe je de praktijk ervaring het allermeeste op lijkt me.
Hoop dat je hier wat aan hebt
|
|
Mirande de Boer |
09-01-09 12:09
@ valentine:
Dank, daar heb ik heel veel aan! Goed te horen dat er ook praktijkopdrachten bij zitten.
|
Fontein Homepage Woonplaats: Amstelveen |
12-01-09 16:35
Ik heb het materiaal in huis, maar er nog niets mee gedaan. Het lijkt me een leuke opleiding. Er is overigens op internet ook een groepje mensen die met elkaar mailt over deze opleiding en elkaar van advies dient. Een online studiegroepje, zeg maar.
Even googelen!
|
|
Frederieke |
24-01-09 21:02
Voor mensen die aan huis gebonden zijn door kinderen, werk, ziekte oid is het een mooie, inspirerende (basis)opleiding. Kun je echter eens in de maand een weekend weg of twee jaar lang een wekelijkse opleiding volgen, dan zou ik daar de voorkeur aan geven.
|
Imka Homepage Woonplaats: Rotterdam |
27-04-09 12:25
Voor supervisie en intervisie zie:
De Transfer Groep in Rotterdam
|
|
Harry Levita |
04-10-09 12:37
Ik doe sinds enkele maanden de opleiding Life Coach van NHA en vind het een levendige leuke opleiding. Via het internet ben ik in contact gekomen met andere mensen die de opleiding ook doen en we helpen elkaar via e-mail/msn. Een aantal mensen van dit studiegroepje in de regio Utrecht komt eens in de maand samen om te oefenen. Drie zijn ook bezig om gezamenlijk een praktijk op te zetten. Al met al heel erg leuk dus.
|
|
anna |
24-11-09 19:53
Ik volg ook de NHA Life Coach opleiding ....heel erg leuk,betaalbaar en lekker thuis op de bank,ben er bijna mee klaar!Ook hele fijne feedback van docent,ja,ben erg tevreden.mvg Anna
|
|
Anieta |
25-11-09 22:28
Ik heb de cursus in huis gehad maar ik heb hem uiteindelijk niet gehouden. Ik vond hem veel te oppervlakkig. Wat er in staat, kan ik zelf ook wel bedenken. Ik zou er zelfs geen 100 euro voor over gehad hebben.
Het materiaal voldeed dus bij lange niet aan mijn kwaliteitseisen, maar over de begeleiding kan ik geen oordeel geven. Zo te lezen hier, is die in orde en dat geloof ik ook wel.
Ik heb eerder mijn reactie gegeven maar die staat hier niet meer tussen. Het lijkt er dus op dat mijn niet-positieve reactie is verwijderd...
|
|
Ansmee De Lier |
09-12-09 12:04
@Anieta 100 euro voor het materiaal vind ik lang niet slecht. De rest betaal je (bij álle instituten) voor begeleiding, advies/ondersteuning/forums.
Als je geen ondersteuning wilt, moet je een cursus van Studieplan aanschaffen. Daarbij betaal je alleen voor het materiaal dat je koopt en krijg je verder geen ondersteuning.
|
|
Anieta |
15-12-09 12:51
@ Ansmee:
Dankjewel voor je tip.
Ik ben nu aan het overwegen om het 1e jaar van de Academie voor Counselling en Coaching te doen en dan de richting Mensgericht Coachen. Zeer betaalbaar en erg intensief; je moet een behoorlijke literatuurstudie doen en dan krijg je nog 10 praktijdagen erbij + oefenen in studiegroepjes. Dat past toch wat beter bij mij.
Anieta
|
|
Josje |
08-01-10 16:29
Anita,
1 tip...begin er niet aan!!! Ik heb spijt dat ik met de ACC in zee ben gegaan. Google maar even op ervaringen en meer hoef ik je niet te vertellen...
Het wordt echt gerund door een man die hoog van toren blaast over ethiek maar de ethiek zelf nog moet vinden.
Ga dan beter MW studeren aan ene hoge school. Dan leer je echt een vak!
Succes.
Groetjes
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
|
laris |
13-01-10 16:17
hoi,
ik volg nu zo'n 3 maanden de cursus Life coach via NHA ,
ben zeer tevreden alleen helpt niet veel voor zelfvertrouwen, ik voel me nog steeds niet zo verzekerd wat ik moet doen als ik iemand in het echt moet helpen.
Tja, ik weet niet bij wie ik kan stage lopen, of gewoon even meekijken in een praktijk.
Maar voor de rest is het zeer informatief en behulpzaam. Via je docent wordt je verwezen naar allerlei sites over choaching,smartdoelen noem maar op.
|
|
wt |
16-02-10 09:20
ACC: inderdaad Josje. Ik heb ook negatieve ervaringen met de ACC! Zie mijn stukje bij TROS RADAR!
|
|
Fred |
17-02-10 14:50
Ik heb de cursus van NHA in huis gehad, maar weer teruggestuurd. Het studiemateriaal zag er netjes uit, maar inhoudelijk viel dit behoorlijk tegen. Te oppervlakkig. Vaak staat er: ga naar de bibliotheek en zoek boeken over...
Daar heb ik geen cursus voor nodig, ik zoek een cursus die mij óf zelf volledig materiaal biedt, óf mij verwijst naar concrete literatuur (bijv. Lees het boek X van schrijver y).
De begeleiding schijnt, gezien de reacties op deze site, prima te zijn. Ik heb daar geen ervaring mee, dus ik kan er ook niets over zeggen.
Wil je coach worden, zoek dan ook eens op counseling. Dan vind je ook diverse opleidingen voor coach. Ik heb nu stresscounseling van de NTI op zicht, ziet er al veel beter en completer uit en is erkend door de ABvC.
|