20-02-12 17:37Heb er men twijfels over of er nog meer dan een hanjevol mensen deze LCN website bekijken maar je weet maar nooit.
Ivm met een verhaaltje voor het clubblad ben ik op zoek naar historische foto's van rond 1970 gemaakt bij of in het Laverda winkeltje van Laverda importeur Raymakers aan de Provincialeweg 86 in Meerveldhoven. Het was in die tijd zeker op zaterdag een Laverda trefpunt waar het op mooie zaterdagen de hele dag door zwart (beter gezegd oranje) zag van de Laverda's, schitterend! Wie er foto's (of dia's) heeft van de buitenkant van de winkel, liefst met Laverda's ervoor, het interieur, de koffiebar, de garage, de mensen die er rond liepen zoals vader en zoon Raymakers en monteur Jan van Eeden (of foto's van deze mensen die ergens anders gemaakt zijn), en deze foto's of dia's zou willen scannen (de dia kan je ook opnieuw fotograferen vanaf het diascherm) en ze even door wil mailen zijn we zeer dankbaar.
22-02-12 15:56 Helaas, ik kan je niet verder helpen maar ook deze website zal je niet verder kunnen helpen: volgens mij ben ik de enige die 2x per jaar op deze site kijkt, misschien is er nog 1 ander clublid die ook 2x per jaar kijkt, maar zelfs dat betwijfel ik.
Deze website is volledig oninteressant en nutteloos:foei Laverda Club Nederland.
Frank Woonplaats: Mierlo
10-03-12 21:07Hoi, heel misschien dat ik nog wat kan vinden op de zolder, zal m'n best doen. in die tijd werkte ik als hulpje zaterdag's Jan v/d Eden mee met repareren en beurtjes geven aan de laverda's. en aan de sfc's van o.a. Hans Hutten!! Een leerzame en leuke tijd. Wat betreft deze Laverda-club-site: Hoewel het alles heeft wat we nodig hebben lijkt het inderdaad of we er maar met enkele gebruik van maken. De indruk heb ik dat er elders op andere sites meer gecommuniceerd wordt.
Teun van Driel.
13-03-12 10:07Moet zeggen dat het aantal reacties tot nu toe men verwachtingen al ver overtreft. De vraagbaak wordt toch zo nu en dan nog gelezen blijkbaar en nu maar afwachten of het wat oplevert. Zomaar ergens wat foto's van maken was toen in ca 1970 nog niet zo in de mode dus veel zal er niet boven water komen. Ook de mensen in de club met een heel groot foto archief hebben maar heel weinig (1 foto tot nu toe van opa Raymakers, den Bult, en een vage foto van monteur Jan) van dit motorwinkeltje wat in feite het begin was van de Laverda gekte hier in NL. Raymakers wist in zeer korte tijd het merk een geweldige naamsbekendheid te geven in NL en ook ver daar buiten door zeer actief deel te gaan nemen in de racerij waar wel veel foto's van over gebleven zijn. Toen Raym stopte met Laverda en monteur Jan naar een ander bedrijf over ging was voor mij en vele anderen een grote ramp toen, maar gelukkig kwamen we er al snel achter dat er inmiddels ook in Driebergen een zeer serieuze Laverda sleutelaar zat. Behalve foto's van de winkel en wat daar rondliep zijn we ook op zoek naar een exemplaar of een duidelijke foto van die bekende sticker van Raymakers uit die tijd, Motorshop Meerveldhoven, in het midden een motor met links en rechts een vlag. Bij voorbaat dank! Was vergeten men mail adres te vermelden om foto's naar door te mailen of contact op te nemen. j.driel5@chello.nl