| Auteur |
Elke zondag kanoen |
ruud van steen Woonplaats: krommenie |
12-03-10 22:14
zondag 14-3-2010 vaar ik jamergenoeg weer niet heb clubbezigheden tedoen
|
|
Radboud |
11-03-10 23:00
zondag 14 maart a.s. varen we om 10 uur vanaf Jason (als er geen ijs ligt . . . .
We zijn nu met 3-5 man: Rene, Marcel, Lesley (die werkt nog aan z'n outfit . .), Ruud (? where areth thou? ..) en ik.
Uitbreiding is altijd welkom, denk aan een spatzeiltje, handschoenen, anorak, droge kleren.
|
|
Radboud |
08-03-10 16:36
zondag 7 maart lag er een hele cm ijs op het water bij Jason. Dus we waren noodgedwongen weer op het grote water aangewezen. We zijn met de boten van Rene en Lesley [die was er echt!] op het dak naar de Zwetplassers gereden waar ik ook een paar boten heb liggen. Vandaar overgestoken naar het overdraagpunt naar de Zaan bij het sluisje, waar we volgens afspraak Arjen Bloem en Marcel ontmoeten voor het rondje Spijkerboor (zie eerder). Hoewel de wind wat fris was, was de warmte van de zon al voelbaar. Het was een schitterende dag voor een kanotocht. Bij de Woude was zelfs het haardvuur aan, even opwarmen voor het laatste stuk. Tenslotte bij Bloem nog een kopje koffie net voor het laatste halve kilometertje naar de Zwetplassers. Boten opgebonden en terug naar Jason; aangekomen bleken er 2 loodsdeuren open te staan terwijl er niemand meer was . . [dat was woensdagavond ook zo met een zijdeur; toch wel een aandachtspuntje lijkt me].
zondag in principe weer om 11 uur.
|
|
Radboud |
02-03-10 23:40
leuk!
|
Lesley Woonplaats: assendelft |
01-03-10 20:14
Zal er zijn Radboud!
|
|
Radboud |
01-03-10 19:34
komende zondag 7 maart varen we weer als gebruikelijk vanaf 11.00 uur.
[Als we een keer een langere tocht plannen bij mooie weersverwachtingen vertrekken we mogelijk eerder maar dat wordt dan aangekondigd hier]
|
27-02-10 19:30
kan helaas de 28 2 2010 niet varen.andere bezigheden volgende week meschien
|
|
Radboud |
27-02-10 12:03
de sloten zijn weer vrij!
morgen (zo 28 febr) gaan we om 10 uur varen vanaf de club.
|
|
Radboud |
13-02-10 18:39
Je kunt nog maar een paar km op en neer varen op de Zaan tussen drijvend krui-ijs , dat wordt zelfs Rene en mij te gortig . . het wintervaren is morgen - TIJDELIJK - nog voor één keertje afgelast . . [anders neem ik wel een föhn mee volgende week ]
|
|
Radboud |
09-02-10 11:18
zolang de Zaan nog open ligt vaar ik!!!
|
08-02-10 19:14
8-2-2010 en de sloten zijn weer helemaal dicht
|
|
Radboud |
07-02-10 23:43
Heerlijk, eindelijk weer gevaren vandaag! Rene en ik zijn vanaf de stijger bij Bloem de Zaan op geweest, via Knollendammer vaart naar Spijkerboor. Het eerste stuk wat mistig, maar uit de wind achter de dijkjes en door het bewegen was het niet te koud. 't Herenhuis was helaas niet open voor de koffie, dus we gingen snel weer door naar de Woude, via NH kanaal en Markervaart. Daar een paar pittige bakjes gescoord met warm appelgebak en bijgepraat met de gastheer. We hoorden dat vandaag de eerste dag was dat er in hun haventje geen ijs meer lag, een goede timing! Opgewarmd en opgekikkerd weer de laatste etappe van dit rondje van 17 km voortgezet.
Op tv noordholland praat de weervrouw alweer over schaatsen, ik hoop dat ze zich vergist . . .
Komende zondag 14-2 gaan we om 9.30 weer de boten (en die van Ruud, Marcel, Hans, Hans . . .) , affijn al die boten op de auto's en trailers binden en kijken hoever we de Zaan op of af kunnen varen. Als het lukt weer een rondje Spijkerboor met koffie in de Woude.
|
|
Radboud |
05-02-10 12:01
Hé Rene, leuk! Ik ben er om 10 uur met auto+imperiaal+boot+plaats voor 2 boten (zonder steunen, dus plat opbinden). Redden we dat naar Spijkerboor als je 14.00 terug moet zijn? Anders de Woude, want we moeten wel een bakkie koffie scoren natuurlijk onderweg. Kijken of ik het nog kan, kanoën . . heb het gemist hoor!
|
Rene Woonplaats: Krommenie |
05-02-10 10:48
Hallo Radboud,
Ik zag gisteren ook al, dat de nauernasche vrt vrij was van ijs. Heb natuurlijk niet de hele route verkend...
Als mijn kano meekan op je imperial, dan ga ik Zondag mee.
Ik wil ongeveer 2 uur terug zijn bij de kantine.
Om 10 uur bij Jason ?
Rene
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
|
Radboud |
04-02-10 21:43
geen brokje ijs meer op de Zaan; ik ga varen zondag!
|
Radboud Woonplaats: wormer |
31-01-10 10:11
kwil varen . . . .
het heeft nu wel lang genoeg geduurd met dat kwakkelijs, pff, niet varen, niet schaatsen, niet fietsen; ik roest vast . .
Wat mij betreft rijden we met de boten naar de Zaan op 7 februari als de sloten dan nog steeds dicht liggen . .kunnen we bijv vanaf de kanostijger bij het sluisje bij Bloem richting Spijkerboor varen voor een bak koffie en terug.
Ik ga niet alleen het koude water op, maar als er nog iemand mee wil hoor ik het graag.
|
10-01-10 09:27
dan kunnen we rondje priksleeen
|
|
Radboud |
08-01-10 22:11
als dat zo doorgaat bouw ik mijn boot om tot ijskano . .
|
Radboud Woonplaats: Wormer |
02-01-10 16:23
nu je het zegt . .
geen kanoweer voorlopig
|
02-01-10 09:31
ik vaar niet op de 3 januari ook dan is het water te wit en te hard
|
Radboud Woonplaats: wormer |
27-12-09 12:40
het water wordt al zachter, maar de sloten liggen nog dicht met smeltend ijs denk ik. Wat mij betreft gaan we woensdag middag de boot een stukje vervoeren naar groter water om een stukje te varen(?)
|
26-12-09 18:31
ik vaar ook niet op 23 december want het water is nog steets te hart
|
22-12-09 21:50
zondag 3 januari is de nieuwjaarstocht bij de Zwetplassers in Wormer, vertrek 14.00 uur; misschien leuk om bij aan te sluiten? Geef ajb aan mij door als je belangstelling hebt, dan speel ik het door naar de club. Als er ijs ligt wordt het een schaatstocht, heeft Mart Polet beloofd.
|
18-12-09 18:53
ik vaar niet op zondag te hard water
|
18-12-09 00:21
maar als het gaat vriezen komen we onze sloot naar de Ham niet eens meer door . . . laat het dan maar goed gaan vriezen, dan kunnen we schaatsen
|
14-12-09 15:48
afgelopen zondag 13 december zijn Rene, Marcel, Ruud en ik over het Uitgeestermeer naar de Jachthaven geweest. Na een paar bakken koffie (met . .) verder naar Uitgeest, overgedragen bij het sluisje, en terug naar Jason.
Goed gekleed op de kou, was het prettig varen in de winterzon. 19 december weer om 11 uur.
|
radboud Woonplaats: wormer |
07-12-09 15:27
6 dec jl. zijn Marcel, Rene, Ruud en ik zijn naar de Woude geweest. Zacht weer, de heenweg droog; aangekomen bij de Woude was het net gaan regenen. Na een paar bakken koffie en een heerlijke appelpunt weer naar Jason terug [door de regen helaas] voor een welverdiende warme douche en koffie in het gezelschap van Anita, Mary en haar echtgenoot.
Zondag 13 dec weer om 11 uur vanaf Jason.
|
Rene Woonplaats: Krommenie |
05-12-09 10:52
Ik ben er ook.
|
04-12-09 18:58
ik ben er om 11.00uur met anorak en spatzeil
|
04-12-09 18:12
Zondag 6 dec a.s. varen Rene, Ruud (denk ik haast) en ik weer om 11 uur. Met goed weer misschien wat langer varen met een koffiestop ergens, anders na afloop op de club. Ieder die een redelijke conditie en anorak meeneemt is welkom om mee te varen natuurlijk!
|