logo

WELKOM OP HET PLS-FORUM. DEEL UW ERVARINGEN MET LOTGENOTEN. SAMEN ZIJN WIJ STERK!!!

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

levendige reflexen

spikemjc 01-09-09 00:23
Hoi allemaal

nog ff een uedate, weet nu nog stteds niks en hoef pas begin februari 2010 terug te komen. Inmiddels heb ik nog wat vragen die ik als nieuwe topic zal stellen.
erg bedankt voor alle reacies

marina

lotgenoot 31-12-08 13:28
Hoi Marina,
Zo op de valreep van het oude jaar,vroeg ik me af hoe het momenteel met je is gesteld.
Heb je al baad bij je fysio?
Mocht je weer onderzoeken krijgen hoop ik voor jou,dat er een diagnose kan worden gesteld,zodat ze gericht kunnen gaan helpen.
Ikzelf heb ook het traject doorstaan van mri's,twee keer lumbaal puncties,zenuwtesten enz.Ook voor mij is het huishouden een opgave,temeer omdat ik ook niet groot ben,moet ik ook nogal eens gebruik maken van de huishoudtrap,daar komt nog bij dat ik met overstrekking van de knieën zit,sta ik niet te trillen,sla ik wel naar achteren met mijn knieën,dit heeft ook zijn weergave op mijn rug,doordat ik geforceerd loop.
Bij de revalidatie arts hoef ik niet meer te komen,ben na jaren uigerangeerd.Mits er iets anders bij komt,hoef ik maar te bellen.
Desondanks wens ik je de beste wensen voor het nieuwe jaar,ook voor ons is de lucht iedere dag blauw.

marina 19-11-08 23:15
Beste lotgenoot;

Fijn om van iemand te lezen die het herkent. Ja spanning heeft ook bij mij zeker invloed net al kou, hele lichte pijnprikkel veroorzaken al clunes (erge spiertrillingen). In tegenstellening tot jou is het bij mij niet alleen in beide benen maar gehele lichaam geconstateerd en krijg ik geen medicatie. Heb met de huisarts gepraat en begrepen dat normaliter levendige reflexen een symptoom is en zonder oorzaak of verdere diagnose het niet behandelt kan worden. Niemand kan me dan ook vertellen hoe ik ermee om moet gaan.

Ja het beperkt mij ook erg, het liefst blij ik op slechte dagen binnen om reacties van vreemden te vermijden en via fysio leer ik weer vertrouwen terug te winnen in mijn benen en hoe om te gaan als ze plots gaan trillen en trappen te lopen. Want met name bij strekken van mijn benen (ben afhankelijk van steunkouzen en moet bij aantrekken altijd mijn benen strekken) of er doorheen buigen met afstapjes,veroorzaakt ongecontroleerd trillen.
Daarom mag ik ook niet op opstapjes of trappen staan en ben vrij klein waardoor ik ook in huishouding veel dingen meer kan doen.

groetjes marina

lotgenoot 19-11-08 16:25
Hoi Marina,

Heb je berichtje gelezen,en het lijkt net of ik mijn eigen geschiedenis lees qua onderzoeken en het uiteindelijke resultaat.
Ook ik heb in de benen zeer hoge reflexen,wat ik als uitermate vervelend ervaar.
Je vroeg hoe gaan andere hier mee om,dat is wat ik me ook af vraag.
Temeer omdat ik al een heel scala van spierverslappers heb gehad,een te lage dosering had op mij geen effect,en bij een hoge dosering,kreeg ik problemen met de rest van het lichaam.
Let wel! De geest staat niet los van het lichaam en het lichaam staat niet los van de geest!
Misschien zal jij ook ervaren dat bij emotie,zeker bij spanning en boosheid het trillen erger wordt.
Dan is b.v. koffie (althans bij mij)een enorme boosdoener.
Ik zal dan zeker geen auto meer rijden,vanwege een zeer hoge clonus.
En zo kan ik een heel assortiment aan perikelen opnoemen.
Dit beperkt mij enorm in wat ik in mijn leven tegen kom,afgezien van frustratie.
Krijg momenteel ontspannings-oefeningen,om te ervaren wat spanning en ontspanning is.
Let wel,dit hoeft helemaal niet van toepassing te zijn voor jou,ieder lichaam reageert anders op spierverslappers,ik hoop dan ook dat jij er wel baat bij hebt,mocht je ze voorgeschreven krijgen.
Daarnaast heb je ook kalmeringstabletten waar ik wel goed op reageer die gebruik ik dan ook sporadisch,als ik zeker weet,dat de spanning te hoog wordt,voor het geen ik moet gaan ondernemen.
Ieder geval wens ik je veel succes en kracht toe.

Groetjes

arendje
16-11-08 13:38
hoi Marina blijf in jezelf geloven ik heb in dezelfde schoenen gestaan groetjes Arendje

marina 16-11-08 04:43
Beste gast;

Zover ik heb begrepen of weet, is naast de levendige reflexen en trillen, geen afwijking geconstateerd. Nadat mijn benen steeds vaker begonnen te trillen en ik een keer van mijn fiets wilde stappen en viel, ben ik via de huisarts doorverwezen. Dit omdat zij bij testjes die erge reflexen zag. Nee ik sta niet onder stress en bij alle reflex testen (lichaamsdelen)o.a hamertje tik en een soort prikker bleek ik sterke reflexen te vertonen, wat ik in het verleden niet had.

groetjes marina

gast 12-11-08 13:26
Als de verhoogde/levendige reflexen en clonus door een centraal probleem komt dan helpen spasmeremmers.

Omdat dit simpelweg de prikkeloverdracht naar je spiere verminderd/stopt.
Een neuroloog kan dit beoordelen.

Als het een andere oorzaak heeft (bijvoorbeeld stress kan een clonus geven).

Ook reflexen kunnen verhoogd zijn (lijken) als je erg gespannen bent in je lichaam.

Laat iemand je kniepees reflex maar eens testen als je je armen heel erg aanspant. Dat verhoogt de reflexactiviteit.

Dan kan je de verhoogdereflex zeg maar 'oproepen'.

Als er verder geen afwijkingen zijn en er is goed gekeken, dan hoeft er niet direct sprake te zijn van een centraal neurologisch ziektebeeld.
En dat kan een neuroloog bepalen.

Waarom ben je ooit bij de neuroloog terecht gekomen?
Wat zijn je klachten?

Groet

marina 07-11-08 21:18
Hoi Max;

Bedankt voor je reactie en nee er is niet met me besproken waar ze me op hebben onderzocht. Er hebben meerdere neurologische testen geweest door meerdere artsen, twee MRI van hoofd en zenuw baan, lobaalpunctie en bloedonderzoek. Alles leverde geen verklaring voor de levendige reflexen en cunisen op. Voor nu weet ik alleen dat ik ermee om moet leren gaan en over 4 maanden een afspraak moet maken.

groetjes marina

Jos 07-11-08 20:02
Hallo Marina,
Jammer dat je in het ongewisse blijft over een mogelijke diagnose ondanks dat je veel bent onderzocht.
Het is voor artsen vaak zo verdomd moeilijk als de verschijnselen nergens bij aansluiten. Ik hoop dat zij bij jou het toch ook over pls hebben gehad of is dit nooit ter sprake gekomen?
Onderdrukken van reflexen d.m.v. medicijnen is mij niet bekend. Bij mij is het zo, hoe vaker de spieren belast worden hoe heviger dat het reflex wordt. Maar als het lichaam al vermoeid is en een beweging gemaakt moet worden wat normaal wel kan, dan kan het zijn dat de eerste beweging al een clonus (zich snel herhalende ritmische samentrekking van een spier of spiergroep) optreed.
Voor jou is het van belang dat je iedere verandering van je bewegingspatroon goed in de gaten moet houden. Het kan goed zijn dat je nu jarenlang geen veranderingen waarneemt en het plots verergerd de kop op steekt, dan moet je aan de bel trekken en mogelijk dat het voor de artsen dan ook gemakkelijker is om een diagnose te stellen.
Veel sterkte en de groetjes, Jos.

marina
07-11-08 00:09
Hoi allemaal;

Na vele neurologische onderzoeken en secund opion, heeft men vastgesteld dat ik zonder ziekte last heb van zeer levendige reflexen in gehele lijf (benen, armen, handen gezicht, romp) soms krijg ik erdoor ook last van trillen of clunus of zoiets. Veel wat ik hier lees komt me ondanks de uitsluiting wel erg herkenbaar zoals stijfheid, emoties huidirritatie. Mijn vraag is eigenlijk, kan je iets doen om de levendige reflexen wat te onderdrukken? en hoe gaan jullie ermee om, want zonder verdere info ben ik met diagnose erg levendige relflexen en over 4 maanden een afspraak maken met de eerste neurologe die me naar het AMC doorverwezen had, naar huis gestuurd en ik weet eigenlijk verder niks.

alvast bedankt marina

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie