| Auteur |
electrische rolstoel |
|
arendje |
11-02-09 17:45
beste gitta kijk eens op handywijzer via Google daar staat heel veel op aan hulpmiddelen ook door wie het vergoed wordt en waar aan te vragen.
Schakel desnoods een ergotherapeut in die weet ook heel veel en kan je werk uit handen nemen
Groetjes Arendje
|
Gitta Woonplaats: Alkmaar |
09-02-09 17:46
Lieve mensen,
Jullie zijn ervaren invaliden. Ik heb uitgezaaide borstkanker in mijn wervelkolom. Ik weet dit sinds 14 jan 2009, dus .... een beginnertje. Ik ben echter niet van plan bij de pakken neer te gaan zitten en mijn wereld te verkleinen. Alle tips over alle aanpassingen en electrische rolstoelen enz. zijn welkom. Ik loop nog met zoveel vragen..... groetjes Gitta
|
arendje Woonplaats: wolvega |
16-03-07 20:26
hoi petere, ik heb een puma beaatle vooor binnen en buiten met vooorweilaandrijving
Hij voldoet in huis geweledig en vooor butien iets minderh hij is wat gevoeoliger maar ik ben niet meer ein staaat om grotere afstadnen af te legggen dus is het goed vooor mij.
groetjes arendje
|
|
peter |
14-03-07 17:05
Arendje
lees net bericht over dat je de scoot moet inleveren voor elc rolstoel.
ikzelf heb een elc rolstoel die ongeveer 90 tot 100 km kan rijden voor ik hem weer onder stroom moet zetten .
informeer maar bij de gemeente of je voor die in aanmerking kan komen.
de stoel die ik bedoel word geleverd door meyra je kan hen bekijken op www.meyra.nl het type is de optimus 2 hoop dat je hier wat aan hebt gr peter
|
13-10-06 18:44
Vandaag met de fysio gesproken wat we gaan doen, we gaan toch door met de electrische fiets en proberen die sta functie en arm functie zo goed mogelijk te houden.
Toch fijn dat hij er achter staat.
De ergotherapeute heeft vandaag de aanvraag voor de Huka rolstoel met aanpassingen de deur uit gedaan.
De firma wilde over 3 weken komen passen maar dat vond de ergotherapeute te laat, nee ze heeft hem eerder nodig zei ze. Ook heb ik even bij de woningstichting gebeld ik wilde me weer aanmelden voor een woning maar via internet kreeg ik het niet voorelkaar.
Ze heeft even gekeken en het wilde dus niet, ze heeft me ingeschreven voor die woning, en ze hadden zelf al eerder voor me ingeschreven om de zoekduur te starten, toch netjes.
Ik sta hoog op de lijst zei ze, daar ben ik blij mee want het is best zwaar met de rolstoel, heuvel op heuvel af bij de drempels en me zelf slepen naar de douche en weer terug.
Ik ben erg blij met deze positieve berichten.
Ook de huisarts een goed gesprek mee gehad, begin volgend jaar ga ik naar Sneek voor controle naar een nieuwe neuroloog, dat vond hij een goed idee, kreeg een recept mee voor incontinetiemateriaal omdat ik niet meer bij een ander naar de wc kan.
Nu maar hopen dat ik gauw een woning kan krijgen want de vermoeidheid slaat wel toe hoor.
een dikke knuffel van arendje en bigu
|
06-10-06 18:42
Hoi Jos, ja het gaat snel, altijd te snel maar ben blij dat ik dit moment 2 jaar heb kunnen rekken. De ergotherapeute was er vanmorgen en ze begon direkt er over dat ik wel grote afstand moet kunnen afleggen en dat er een mogelijkheid moet zijn om de hond op een plankje mee te kunnen nemen. Ze vond de opmerking van de revalidatiearts om maar met alles te kappen want het heeft geen zin, niet zo'n leuke uitspraak. Je bent alleen en ik vind dat we er zeker vor je moeten zijn. Ik heb tegen haar gezegd dat me dat heel goed doet en dat ik ontzettend blij met hun hulp ben. Ze heeft alle kanten bekeken, ook dat de rugleuning kantelbaar moet zijn, de bediening moet in het midden van een tableau komen omdat mijn linker wat oncontroleerbaar is en beide handen niet sterk zijn, het tableua moet makkelijk verschuifbaar zijn, ze heeft werkelijk aan alle sgedacht, ze zei ook dat ze vond dat ik toch echt hard genoeg geknokt had om het zo lang mogelijk vol te houden maar dat het nu niet anders meer kan. Mijn contactpersoon van de WVG had ze mee gesproken en die had ze al voorbereid op een verdere achteruitgang dus weer nieuwe aanpassingen. De nieuwe scoot heb ik nog maar een half jaar maar mijn handen verkrampen bij het besturen ervan. De fysio vandaag schrok, tjee zei hij, dinsdag ging het al slecht maar nu is het helemaal over. Hij heeft een klein stukje geprobeerd maar moest me aan de broek vooruitzetten, gelukkig maar een paar meter. We gaan wel door met de electrische fiets en armcoordinatie. Ik moet het nog verwerken maar ben blij dat de ergotherapeute overal aan denkt en dat ze zo voor me klaar staan, een geweldige steun die ik ontzettend waardeer.
een dikke knuffel van arendje
|
|
Jos |
06-10-06 10:32
Hoi Arendje,
Tjeetje, dat gaat snel achteruit. Ik hoop voor jou dat er snel de juiste hulpmiddelen en een aangepaste woning ter beschikking zullen zijn.
Jammer dat je de scoot niet mag houden . Probeer een deal te sluiten met de gemeente, b.v. dat je de scoot nodig hebt om inkopen te doen, dat dit niet gaat met een elro omdat daar geen bergruimte beschikbaar is. Als dit niet kan moet je meer zorg gaan inkopen en met de Wmo in zicht komt dit weer op het bordje van de gemeente terecht.
Ook dat je je opgesloten zal voelen als je niet meer de mogelijkheid hebt om van de natuur en omgeving te kunnen bezoeken en dat je dan weer moet terugvallen op de gezondheidszorg om dit weer te bepraten en je hier doorheen te helpen. Soms moet je een beetje overdrijven om een ambtenaar wakker te maken.
Dat je positief blijft is alleen maar toe te juichen en zal je zeker helpen alle tegenslagen die nog gaan komen op te vangen. Je hebt gewoon zin in leven hoe moeilijk dit soms ook voor jouw is, doorgaan!!!!
Veel sterkte, groetjes, Jos.
|
arendje
05-10-06 20:26
Sedert maandag ineens weer een achteruitgang, mijn linkervoet wil niet meer naar voren. Ik sleepte hem altijd als eerste naar voren en dan de rechter er achteraan slepen.
Nu is dat ook over, ik voelde me al een paar weken minder, de fysio ging ook steeds minder. Dinsdag zei we na 10 meter gestopt, de fysio zei direkt al dit gaat niet goed, wat is er gebeurt. Tja niets zei ik, ik zou ook iets pakken wat op de goede hoogte stond had daarna veel pijn maar heb er niet bij stil gestaan. Dinsdag was het eigenlijk over en uit. Dus nu zit ik al vanaf dinsdag in de rolstoel en iedere keer probeer ik weer of de linker al weer wat wil doen, maar nee hoor hij blijft stug volhouden dat het niet gaat . Het is een optelsom zei de fysio.
Daar heeft hij wel gelijk in.
Dus morgen komt de ergotherapeute want nu moet de electrische rolstoel toch nog eerder besteld worden, zo gaat het niet. Ze vond het een verstandig besluit toen ik haar vandaag belde.
Ik mag dan helaas de scootmobiel niet houden, wat ik heel jammer vind omdat die grotere afstanden kan afleggen.
Zal nog even een vragenlijstje klaarmaken voor morgen.
De verhuizing zal dan ook wel wat dichter bij komen denk ik, ik sta nu op de urgentielijst, hoefde geen formulier te ontvangen zei de woningstichting, de brief van de ergo en de WVG was voldoende.
Nu alleen nog een leuk huisje waar ik straks meer de ruimte heb, we blijven positief, tjee hoe is het mogelijk dat je toch altijd weer de positieve kant blijft zien?
In ieder geval is het geknok achter de rollator afgelopen, dat is me nu uit handen genomen, en ik moet zeggen, ben er niet rouwig om.
We gaan nu rustig voor een electrisch karretje met natuurlijk een speciaal plankje voor Bigu
een knuffel van arendje en bigu
|
|