17-12-10 18:29Ans, het is niet zomaar uit te leggen wat je bedoelt.
Als je een vraag hebt, is het altijd beter om aan te geven met welke les je bezig bent.
Op onderstaande site vind je een uitgebreide les over het werken met het vervormingsgereedschap.
Begin daar eens mee.
16-12-10 11:24Hai Jeannette,
ik vind het ook moeilijk om uit te leggen. Als ik mijn afbeelding een kleur heb gegeven, dan moet ik mijn vervormingsgereedschap gebruiken. Dat is sneltoets D.
Ik krijg dan een vierkant met blokjes op mijn afbeelding en ik moet dan het middelste blokje vasthouden en daarmee naar boven en/of naar beneden schuiven. Als ik naar beneden schuif tot bv. 200 pixels, dat gaat goed.
Moet ik dan van onder uit naar boven schuiven om bv. een streep van 20 pixels te krijgen op mijn werkvel, dan schuift alles weer helemaal naar boven. Dat noem ik een jo-jo effekt.
Misschien is het zo wat duidelijker?
Groetjes, ANS
Jeannette
15-12-10 20:46Hallo Ans,
Eerlijk gezegd begrijp ik je vraag niet helemaal goed, ik neem aan dat je eerst een streep trekt met je selectie gereedschap, en dan op D klikt?
Wil je dan dit geselecteerde verschuiven dan is het soms nodig met bepaaldevormen om de shift knop ingedrukt te houden, is dit niet de juiste oplossing dan graag even de vraag beter formuleren.
12-12-10 11:33Hallo Jeannette,
ik heb een probleem met het gebruiken van D ( het vervormingsgereedschap).
Ik heb bv. een afbeelding van 500 x 500 pixels, gevuld met kleur.
Ik moet in het midden een streep van 10 pixels maken met D. Ik ga met de knop naar beneden tot de gewenste pixels en dat werkt.Doe ik dit dan vanaf onder, dan gaat het boven weer omhoog. Ik blijf dus schuiven.
Wat doe ik verkeerd?
Groetjes, ANS