logo

JAREN 70 VRAGENRUBRIEK over muziek tv films en trends: klik op NIEUW ONDERWERP en stel je vraag

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie

Auteur

King of Pop Michael Jackson

Nico 26-06-09 10:46

Michael Jackson is donderdag 25 juni in Los Angeles overleden aan een hartstilstand, zo melde het nieuws vanmorgen. Enkele weken geleden schreef ik nog over hem op 1970s.nl. Over mijn herinneringen aan zijn lp's en zijn komende concerten in Londen. Plotseling is het dan voorbij, Michael is niet meer. Op vijftig jarige leeftijd valt plotseling het doek voor één van de grootste artiesten ter wereld. Het doet me denken aan de dood van Elvis Presley in 1977. Toen ook deze emotionele beelden van reporters die alles volgden tot in het ziekenhuis aan toe. Michael begon zijn carriere samen met zijn broers als The Jackson Five en groeide in de jaren 70 en 80 uit tot een wereldster. Helaas mocht hij de kroon op zijn werk niet afmaken…
Laat hieronder je berichtje achter...

Mark 26-06-09 11:09
Ik was fan van MJ. Vooral Off the Wall vond ik goed.

Vreselijk dat hij dood is.

Mark

Franca
26-06-09 14:20
Mooie foto heb je geplaatst Nico.

Michael hoorde ook bij mijn opgroeien en hij had een aantal hele goede nummers. Met recht kreeg hij ook de titel King of Pop.

Franca

ellie 26-06-09 15:51
Michael was inderdaad een fenoneem te noemen.
Vond de "moonwalk" uit, altijd leuk om te zien.
Clips die halve speelfilms werden, ook leuk.

Maar...
Ik ben nooit een fan geweest van M.J.
Desalnietemin is hij wel één van dé grootste artiesten geweest die op deze aardbol heeft rondgelopen, en heel veel artiesten hebben veel aan hem te danken.
Daarom muzikaal respect voor de man!

Franca, M.J. heeft de titel "King of Pop" volgens mij ooit zelf over zich heen geroepen.
Correctie mag uiteraard als ik het verkeerd heb, no hard feelings

Stay Sweet

André
26-06-09 16:01
Actrice en vriendin Elizabeth Taylor gaf hem de bijnaam/titel 'King of Pop' toen zij Michael een 'Artist of the Decade'-award overhandigde in 1989. Ze riep hem uit als 'the true king op pop, rock and soul'...

ellie 26-06-09 16:17
Jammer dat er geen emoticon bij is met een nederig gebaar, Andre.....
Die was zeker op zijn plaats geweest van mijn kant.

Anyway, M.J. of E.T. blijven allebei iconen of ze nu leven of niet.
Hun namen blijven evengoed wel bestaan net als E.P.

Tja, al die afkortingen.....

Stay Sweet

Nico 26-06-09 21:33
Morgen (27 juni) een mini special rond Michael Jackson in m'n radioprogramma Back to the Seventies.

Zie: >>Back to the Seventies, the radioshow<<

René 26-06-09 22:03
Net als Ellie ben ik nooit een fan geweest van Michael, maar moet wel toegeven dat hij heel erg belangrijk is geweest in de geschiedenis van de popmuziek en dat hoor je nog steeds terug in de muziek anno nu, van Rhianne tot Beyonce en noem maar op.
De titel "King of pop" heb ik altijd overdreven gevonden en ook pas sinds een jaar of tien leren kennen, dus geen 1989, maar 1999 en volgens mij uit zijn eigen mond.
Hij was ooit eens even getrouwd met de dochter van "The King of rock n roll", Elvis en dat was misschien de "link"...
Net als grootheden zoals Prince had Michael z'n tijd wel gehad en verkocht steeds minder platen met gevolg minder inkomen, maar hij bleef leven op grote voet en laat nu behoorlijk wat schulden na.

Wat ik persoonlijk heel erg jammer vond was het feit dat de media Michael hebben gesloopt over zijn privé-leven.
Grapjes over z'n aap, grapjes over z'n neus en het zogenaamde pedo-gedoe, dat ik zelf nooit heb geloofd.
Micheal was een kindervriend en dat is heel wat anders dan pedo zijn.
Hetgene dat hij niet kreeg in zijn jeugd gaf hij aan anderen en daarmee voelde hij zichzelf ook weer een beetje kind.
Een kinderarts is ook met kinderen bezig, maar niet per definitie pedo.

Het rare is dat ik persoonlijk een paar jaar geleden het gevoel had dat Michael niet meer lang zou leven, maar met de aankomende toernee in Engeland had ik zoiets van "het komt toch wel weer goed met hem".
Maar helaas voor de fans is het allemaal over.

Hierbij wil ik alle fans van Jackson, waaronder Nico, hierbij condoleren, want ik weet hoe het voelt om een idool, waar je fan van bent, opeens te moeten verliezen.
Ikzelf had het met Brian Connolly van Sweet... was er dagen ziek van en nog is hij en de band dagelijks in mijn gedachte.

Elle eindigt altijdmet "Stay Sweet" en ik maak voor deze keer een uitzondering.

Stay Michael.

Nico 26-06-09 22:35
Bedankt voor je mooi woorden Rene,

Inderdaad ben ik een fan van het eerste uur, al sinds het begin met The Jackson Five. Vandaag was ik toevallig vrij en werd wakker door de telefoon. Eerst mijn jongste dochter met 'Pap zet snel het nieuws aan... ' Daarna smsjes van mijn andere 2 dochters. Al snel mail van enkele radio collega's en daarna de voice mail..Compleet FM.. of ik zaterdag aandacht besteed aan Michaels overlijden in mijn programma. Beste wel moeilijk. Hele dag het nieuws al aan en op het net het buitenlandse nieuws gevolgd.

Rest in Peace Michael

Janet 02-07-09 15:32
Sinds mijn jeugd ben ik al fan van MJ. Vooral zijn muziek van vroeger vind ik te gek. Ten tijde van het overlijden van MJ was ik in LA. Heel bizar. Heb alles dus van zeer dichtbij mee beleefd. Ben nog naar zijn ster op de Walk of Fame geweest. Het was er zo enorm druk, allemaal tv ploegen en veel mensen die een bloemetje wilden leggen. Een van 's werelds grootste popidolen is er niet meer. Ik hoop dat hij zijn rust heeft gevonden.

Diane
02-07-09 23:34
Michael voorgoed op Neverland.
R.I.P
Diane

Nico 02-07-09 23:41
Zojuist op tv enkele beelden gezien van de concert repetities die enkele dagen voor zijn dood gemaakt zijn.

Waarschijnlijk wordt hier een dvd van gemaakt!

Nico
Homepage
02-08-09 13:31
Hoi luitjes,

Op zaterdagochtend 29 augustus, de geboortedag van Michael, kun je luisteren naar de Michael Jackson Top 40. Zijn veertig grootste hits komen allemaal voorbij, met info over releasedata en hitparade noteringen! Uitzending live vanaf 10.00 uur op www.compleetfm.nl

Meer info volgt binnenkort op www.jarenzeventig.web-log.nl
Groeten,
Nico

Sarah Dekker
11-10-09 16:21
Hoi allemaal,

Voor een kort radioitem ben ik op zoek naar een jeugdige micheal jackson fan (onder de 12 het liefst) die het leuk vind om mee te werken aan een kort item voor de radio omtrent de release van de nieuwe single van MJ. Neem contact op via saar-d@hotmail.com

Het liefst reageren voor 12 oktober 12.00 uur.
Groetjes Sarah

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie