| Auteur |
Laatste plaat op Veronica? |
jaap Woonplaats: F |
08-05-09 12:50
Hallo,
Heeft er nog iemand aan mp3 van het liedje "Peace" van Peter?
in z'n achterzak zitten ?
Bijvoorbaat dank !
|
|
Gerard |
08-05-09 16:33
Als jij kunt bewijzen Jaap uit F te zijn tover ik voor jou Peter's Piece uh sorry Peace te voorschijn.
Grtz
|
|
jaap |
08-05-09 16:48
Veel Japen zijn er niet in F.....
|
|
jaap |
08-05-09 16:56
Bedankt Gerard,
Heb ik gelijk met dat dit het laatste nummer was dat radio Veronica speelde voordat zij uit de lucht gingen ?
Groetjes
|
|
Gerard |
08-05-09 18:30
Jaap,
volgens mij was de laatste hit die in de namiddag van de 31ste augustus 1974 door Radio Veronica werd uitgezonden Procol Harum met A Whiter Shade Of Pale. Als aller laatste klanken werd het Wilhelmus gespeeld.
Peace van Peter werd volgens mij door Radio Noorzee gedraaid bij het afscheid.
Grtz
P.S. maar ik ga het laatste uur van Veronica nog weleens checken. Ik hou je op de hoogte!
|
André Woonplaats: Schiedam |
08-05-09 20:57
@Gerard: Tussen Procol Harum en het Wilhelmus zit nog een instrumentaal nummer, luister maar:
http://podcast.xs4all.nl/rss/efdsa/Laatste+uur+Veronica
|
|
Nico |
08-05-09 22:48
Kan mij herinneren dat ook The Carpenters met Heather werd gedraaid. Dit was tijdens een van de laatste praatjes van Rob Out. Het Wilhelmus was inderdaad de laatste 'plaat', gevolgd met de Veronica Jingle 'Veronica...veronica.. etc' Hierna werd de knop omgedraaid, wat ook duidelijk te horen was.
|
|
Gerard |
09-05-09 00:16
Hal Dorado met 24 00 24 was na Procol Harum nog te horen als achtergrondmuziekje bij het afscheid nemen door diverse medewerkers, waaronder Bul Verweij, die simpel weg hun naam noemde. En als laatste, inderdaad zoals Nico aangeeft, Heather van The Carpenters onder het laatste praatje van Rob Out gevolgd door de "Veronica Veronica" jingle. Maar tussen Hal Dorado en The Carpenters zit nog een stukje muziek. Wie weet hoe het heet en wie de uitvoerende is mag het zeggen. Peter met Peace (is a flower) is in ieder geval dat laatste uur niet te horen geweest.
Grtz
|
|
Ron |
09-05-09 01:57
een stukje uit Let's go away for a while van de Beach boys zat nog tussen de twee genoemde instrumentaaltjes.
|
|
jaap |
09-05-09 11:04
Dus het was de laatste plaat op radio Noordzee, waarop Peter "peace zong ?
In die tijd vloog ik steeds tussen Veronica en radio Noordzee heen en weer, dus ik weet het niet meer zo goed...
Dat waren toch wel hele spannende tijden !
|
|
Gerard |
09-05-09 14:50
Jaap,
de laatste plaat op Radio Noordzee, Man Of Action van Les Reed Orchestra, werd die zelfde 31e augustus even voor 8 uur 's avonds gedraaid. De zender ging 2 uur later uit de lucht dan Radio veronica. Het einde van een, inderdaad, spannend tijdperk. De Robin Hood's van de ether was het zwijgen opgelegd. Van het laatste uur van Radio Noordzee heb ik, in tegenstelling tot het laatste uur van Radio Veronica, nooit meer iets terug gehoord. Dus waar Peace van Peter in het verhaal past weet ik niet. Misschien een andere forum bezoeker die dit weet?
Grtz
|
|
jaap |
09-05-09 16:10
ok Gerard !
Nogmaals dank voor jouw reactie
|
|
Nico |
09-05-09 22:02
Maar.. Mi Amigo en Caroline ging verder...
|
|
Ron |
10-05-09 02:43
Gerard,
Als je er interesse voor hebt, kan ik je wel helpen aan een mp3 kopie van de studio band van het afscheidsprogramma (de laatste twee uren) van Radio Noordzee.
|
|
Gerard |
10-05-09 10:48
Ron,
dat lijkt me hartstikke leuk!
Grtz
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
|
Ron |
10-05-09 13:21
De laatste twee uren van RNI
http://www.sendspace.com/file/536ats
|
|
Gerard |
10-05-09 20:06
Ron,
bedankt voor de snelle service. Ik ben het tweede en dus laatste uur nu aan het beluistern. Onder de klanken van Peter en het nummer Peace tik ik dit bericht. Het moet ongeveer 19:25u zijn geweest op die 31e augustus 1974. Voor Jaap zit er in deze uitzending dus het antwoord op zijn vermoeden dat Peace het laatste nummer was dat werd gedraaid. Inderdaad werd besloten met Peace van Peter, maar dan wel een dag eerder bij de engelstalige ploeg. Gerard Reitsma, slechts kort deejay bij RNI, weet ons dit te melden. Leuk trouwens om Tony Berk weer eens gehoord te hebben.
Grtz
|
|
jaap |
10-05-09 20:41
oef ! ben nog niet helemaal in de kluts...
|
|
Nico |
10-05-09 22:55
@Ron, ik heb 'm ook even binnen gehaald. Goede kwaliteit geluid. Eigenlijk was ik helemaal vergeten dat RNI 2 uur later dan Veronica de lucht uit ging.
|