logo

JAREN 70 VRAGENRUBRIEK over muziek tv films en trends: klik op NIEUW ONDERWERP en stel je vraag

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie

Auteur

Cherrie Vangelder Smith

Roel Smit 27-05-08 00:42
Kan iemand mij iets meer vertellen over deze zangeres? Waar woonde zijn, wat waren haar singles, wat doet zij tegenwoordig?
Kan iemand mij misschien met haar in contact brengen? Haar artiestennaam was Cherrie Vangelder Smith, maar haar werkelijke naam is Hetty Smit.
Dank en ik wacht het af.

ellie 27-05-08 14:30
Hoi Roel,

Cherrie heeft voor wat ik kan vinden 2 singles gemaakt.
Silverboy 1974 en
Sitting in the café 1980
De laatste is geproduceert door Peter Schön.
Peter Schón heeft nog gewerkt met Nina Hagen, Margriet Eshuis en vele anderen. Heeft veel gedaan sinds 1973. Ook te vinden op het Popinstituut.
Van Cherrie heb ik nog wel een aantal andere titels gevonden zoals, Love me tender, Jokers en Silverboy.
Of ze ooit een LP heeft gemaakt is niet bekend maar ik ben nog zoekende. Je zou bijna gaan denken aan Sharif Dean
ook weinig van te vinden.

Stay Sweet

Nico 27-05-08 19:03
Hoi Roel en Ellie
De juiste spelling van haar naam is Cherry van Gelder Smith. Haar enige hit was dus Silverboy (label pink elephant) Deze kwam op 12 januari 1974 in de Top 40, hoogste notering nr 16 en bleef er 6 weken in staan. Op 16 augustus 1980 had ze met Sitting in the Cafe (cnr) een tipnotering. Ze is later popjournaliste geworden.

Roel 27-05-08 19:13
Hallo Roel,

Cherry van Gelder-smith had zover mij bekent de volgende singles

1972: Love me forever
pink elephant ... pe 22061
1973: Goodbye (guitar man)
pink elephant ... pe 22720
1974: Silverboy
pink elephant ... pe 22797
1974: Jokers
pink elephant ... pe 22817
1975: Rock & roll revival
pink elephant ... pe 22878
1980: Sitting in the café
cnr 141.633

Groeten,

Roel

Nico 27-05-08 19:33
Kwam zojuist dit nog tegen:
A Sitting In The Cafe
Written-By - E. Howell
B Tell Me How
Written-By - Pete Berryman , Peter Schön

ellie 28-05-08 17:08
Hoi Nico,

Eddie Howell is dat dezelfde van "the man from Manhattan"
onder begeleiding/productie en een beetje zang van Queen's Freddy Mercury en Brain May?

Is "Sitting in the cafe" zeker een cover...

Ik heb "Silverboy" even beluisterd...

Nou ja, ik ga nog even kijken of ik "Sitting in the cafe" kan vinden, wie weet klinkt het iets beter.

No avenge, maar ieder zijn smaak zou ik zo zeggen.

Stay Sweet

Nico 28-05-08 17:56
Ellie
Dat nummer van Eddie Howell is me bekend. De sound van Queen is daar dan ook zeker in terug te vinden. Na even snuffelen blijkt inderdaad 'Sitting in the Cafe' ook door Eddie Howell te zijn uitgebracht.

Ik had enkele weken geleden een interview met Patrick Meyers uit Londen. Hij lijkt zowel in zang als uiterlijk op Freddie Mercury, in een show genaamd 'The Queen Spectacular' en treed tot in oktober in Nederland op. Voor the Queen fans echt aan te raden!

We dwalen af van het onderwerp geloof ik...

ellie 06-06-08 15:41
Afgelopen weekend kwamen wij dus heel toevallig een single van Cherrie tegen op een rommelmarkt...

Silverboy

Geen moment getwijfelt en het schijfje meteen gekocht.
Vanaf nu probeer ik alle singles te bemachtigen en staat Cherrie op mijn MOST WANTED list...

Leuke note....

Single Sharif Dean ook tegen gekomen verdween dus ook in mijn singles tas......

Stay Sweet

Nico 06-06-08 16:36
Staat op dat singletje (indien 'do you love me') van Sharif Dean ook heel toevallig de naam van de zangeres?

ellie 07-06-08 08:30
Het eerste wat ik deed was inderdaad even kijken of dat het geval was maar helaas...

Dat zou te mooi zijn geweest om waar te zijn

Wij gaan in ieder geval verder met de zoektocht naar de zangeres

Roel Smit 17-06-08 00:19
Dank voor jullie informatie. Ik ben een stuk wijzer geworden en weet nu ook welke single zij heeft opgenomen.
Toch zou ik graag weten wat er van deze zangeres terecht is gekomen en wat zij op dit moment doet. Haar echte naam was Hetty Smit, scheen ook journalist te zijn (geweest).
Heeft iemand een idee hoe ik haar kan opsporen?
Hoop dat iemand mij nog wat verder kan helpen. Alvast bedankt, Roel Smit (geen familie van.....).

Ron 10-09-08 05:23
Heeft iemand al het nummer \\\"Love me forever\\\" al boven water gehaald.
Ik ben daar al heel erg lang naar op zoek.

Gr,

Ron

vermeulen.ronATgmail.com

Marc 21-01-09 01:59
@ Nico:

De zangeres op "Do you love me" van Sharif Dean is één van de zangeressen van de Hearts of Soul. Welke weet ik zo 1, 2, 3 niet, maar in ieder geval niet Patricia.

Nico 21-01-09 07:09
Heb ik iets gemist?

Nico 09-02-09 20:18
Ik zit mijn vragenforum door te lezen en kom de vraag over 'Love me forever' tegen. Bedenk ik me zojuist dat ik het bewuste nummer van Cherrie VanGelder-Smith afgelopen zaterdag heb gedraaid in mijn radioprogramma. Heb je de opname inmiddels al Ron of moet ik die nog even naar je mailen? Laat me dit dan nog even weten.

Voor de liefhebbers:
Op zaterdag 14 februari heb ik een interview met Hans van Hemert in mijn radioprogramma Back to the Seventies. >>Lees hier meer over de uitzending<<

Groeten,
Nico

Gastenboek  |  Gratis website  |  Spellen spelen  |  Gratis forum  |  Clipjes  |  Gratis kerstcadeaus  |  Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
Richard 03-03-09 09:37
Ik kwam er ook achter dat Cherrie van Gelder-Smith zo rond 1981 in The Heavy Smith Band zat. Zij was de zangeres van deze band. De band maakte 1 single die Life Of A Fool heette.

Toon 21-04-09 09:20
Er was enige jaren geleden een programma op de T.V. waarin zij te zien was. Ze deed alleen nog op prive-niveau iets met met muziek en ze leed aan multiple sclerose.

Fred BONNY
10-08-09 20:55
Heb 2 singels van Cherrie VGS : Silverboy ( op Pink Elephant ) en Goodbye (Guitarman ) ( idem ) - allebei uit 1973. Ik hoor wel hoe we mekaar kunnen helpen.

Joop Hobbema 12-08-09 12:14
Ik heb in 1976 met deze dame Cherrie Vangelder - Smith gewerkt bij muziekkrant Oor zij woonde in die tijd in een flat in de Bijlmermeer.
Haar werkelijke naam is Hetty Smit.
Vond haar een sjacherijnige tante die altijd ongesteld leek te zijn. Ze deed de Hitkrant en ook wel zaken voor Oor.

Joop Hobbema 12-08-09 15:49
p.s. ........ maar vond haar muziek wel erg OK.
En misschien had ze wel redenen om zo somber over te komen , who knows.
Vervelend om te horen dat ze nu aan een rolstoel gekluisterd zit door MS.

Peter
17-08-09 00:45
Is zij dezelfde Hetty Smit die ook als gastzangeres bij Trace (Rick van der Linden) in 1976 heeft meegedaan? Op het album the White Ladies.

Pam Oudejans
22-01-10 01:15
Hoi Roel

Ik kan je laten weten dat Hetty Smit opgegroeid is in de Amsterdamse Spaarndammerbuurt.
Zij heeft met haar ouders gewoond in de Houtrijkstraat en was vriendin met mijn nichtje die bij haar op de trap woonde. Ik weet dat haar vader ook in de muziek zat en in een band of combo speelde.

met vriendelijke groet
Pam

Sjef 06-03-10 00:29
Met Jokers trad ze in 1974 op in van oekels discohoek, nu op dvd bij de vpro.

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie