| Auteur |
Euson (+OPROEP) |
|
rino |
01-03-08 20:33
graag meer over deze zanger ,zit in amerika heb ik begrepen,wat doet hij nu en hoe gaat het met hem?[both sides now]mooi nummer van hem.wie weet er trouwens nog een echte jaren 70 kroeg met juxebox?
|
|
Nico |
02-03-08 10:21
Hoi Rino,
Euson is van Antiliaanse afkomst en kwam op 19e jarige leeftijd naar Nederland. Hij had destijds een band onder de naam JB Euson & Stax. Het nummer Both sides now is een cover. Het liedje was oorspronkelijk van Joni Mitchell. Euson had als solozanger in de periode 1969/1976 diverse singles in de hit en tipparade. In 1977 verhuise hij naar Amerika.
Heel toevallig heb ik dit weekend een LP van hem om de kop weten te tikken.
|
|
rino |
02-03-08 18:44
dank je nico.
|
Peter Woonplaats: Nijmegen |
02-03-08 18:48
Het nummer LEON is ook een schitterend nummer van Euson.
|
|
Nico |
02-03-08 19:18
Zojuist heb ik het nummer Leon opnieuw opgenomen, als iemand een opname wil (op 320 kb/sec) hoor ik het wel.
Groeten,
Nico
|
guusje Woonplaats: tourrettes |
12-06-08 18:24
even een dank je aan euson. tijdens de begravenis hier in frankrijk hebben we twee nummers gedraaid.n.l. nr.1 en 7
fantastisch en zeer ontroerend en zeker van toepassing op mijn partner euson bedankt en ik begrijp niet dat we nooit meer wat horen over hem. kan dit aan hem worden doorgegeven. Ben hem dankbaar voor zijn muziek
|
inakeitz Woonplaats: bovenkarspel |
01-08-08 13:43
er zijn vragen over Euson Hierbij wat gegevens. Euson woont momenteel in de US waar hij in 2002 in de film "de brothers Grim" gespeeld heeft. Ik weet niet of hij nog zingt, maar het zou euwig zonde zijn als hij dat opgegeven heeft want zo n mooie stem kom je maar weinig tegen. Gelukkig zijn al zijn albums weer opnieuw uitgebracht door fonos.nl
|
|
Nico |
27-08-08 09:16
O P R O E P
Voor mijn radioprogramma Back to the Seventies ben ik op zoek naar Euson. Na het overweldigende succes van de speurtocht naar Tony Sherman en het daaruit voortgekomen interview met Tony, is hier een vervolg. Graag zou ik in contact willen komen met Julio Bernardo Euson. Hij is geboren te Aruba op 12 april 1941. Begin jaren 70 was hij zeer populair in Nederland, met name door zijn hit Both Sides Now uit 1971, een cover van Joni Mitchell. Met dit nummer werd hij de eerste Nederlandse Antilliaan met een Nederlandse Top 40-hit. In 1977 verhuisde hij naar Amerika...
Alle reacties van en over Euson zijn welkom!
Bij voorbaat dank.
Groeten,
Nico Prins
www.jarenzeventig.com
info@jarenzeventig.com
|
|
Nico |
29-01-10 10:15
In mijn radioprogramma van zaterdag 30 januari 2010 is een wekelijks item te horen, namelijk de rubriek Drie in één. In deze rubriek draai ik drie nummers van Euson! Deze zijn afkomstig van zijn album Life is on my side. Je kunt tussen 10.00-12.00 uur live luisteren naar de uitzending. Meer info lees je op www.jarenzeventig.web-log.nl
|
|
Toon |
29-01-10 10:37
Neem eens contact op met jullie vrienden van "Adres Onbekend". Een tijd geleden waren ook zij op zoek naar hem. Zij hadden op een gegeven moment zijn dochter aan de telefoon, die gewoon in Den Haag woont, en die vertelde dat hij inderdaad in de USA woont en het hem goed gaat. Vanwege het uitzendtijdstip (tussen 12:00 en 14:00 - dus voor hem midden in de nacht) hebben ze hem zelf niet gebeld.
|
|
Toon |
29-01-10 11:00
Aanvulling: Het was in de uitzending van 14-12-2008
|
|
Nico |
29-01-10 11:09
@Toon, Bedankt voor je reactie!
Groet,
Nico