| Auteur |
Zangeres Do you love me van Sharif Dean (gevonden) |
Nico Homepage |
15-08-07 10:06
Beste lezers,
Welkom bij de langst lopende vraag van dit jaren 70 vragenforum.
De vraag 'Wie is de zangeres die meezingt in het nummer 'Do you love me' van Sharif Dean' werd gesteld door Bertus, maar werd om technische redenen enkele dagen nadat de vraag gesteld werd opnieuw in dit forum gestart. Dit was dan ook de reden dat we even vergeten waren wie de vraag stelde.
Hieronder het vervolg over het mysterie (en misschien wel grootste mysterie uit de Belgisch/Nederlandse popgeschiedenis) rond de zangeres, die samen met Sharif Dean, Do you love me? zong.
De draad werd op 15-08-2007 weer opgepakt. De antwoorden, met de daarop volgende discussies, lopen hieronder verder.
Links bovenaan zie je de pagina nummers.
Met vriendelijke groet,
Nico Prins
beheerder
www.jarenzeventig.com
|
Bert Woonplaats: Assen |
15-08-07 16:43
Hoi Nico, ik was niet diegene die de vraag stelde wie de zangeres was. Wel kan ik me herinneren dat ik ernaar op zoek ben geweest en niet heb kunnen vinden. Dus..we gooien de vraag gewoon opnieuw in de groep.
Wie was/is de zangeres op het nummer van Sharif Dean's; Do You love Me (yes I Do)?
|
|
André |
15-08-07 18:24
Het was Bertus die de vraag stelde en hij heeft 'm inmiddels doorgemaild naar Radio Donna in België...
|
|
Bertus |
15-08-07 18:56
Je hebt het helemaal goed Andrč
Het verband is nog niet gelegd of een van de zusjes van de groep Hearts of soul ook de zangeres is die samen met Sharif Dean het liedje 'Do you love me' heeft gezongen.
Haar naam is Stella Meassen.
Misschien is het wel heel iemand anders.
Het kan ook op het hoesje van de single staan,misschien dat iemand die nog heeft en kan kijken.
De laatste reactie was van Andre dat ik radio Donna moest vragen.
Ik heb inmiddels een email gestuurd,maar nog geen antwoord gekregen
Alles staat dus nog open wie o wie heeft er een idee.
Bertus
|
Nico Homepage |
15-08-07 20:10
Gelukkig pakken we de draad nu weer op...
Sharif Dean had met 'Do you love me' een mega hit, maar helaas stond de zangeres, die in de videoclip - zie ook de bewuste You tube video (klik hier) - en op de single toch ook prominent aanwezig was, in de schaduw. Volgens mij was dit dus niet Stella Maessen en eigenlijk zou ik deze vraag als (zo men zegt, jaren ྂ kenner) direct moeten kunnen beantwoorden, maar helaas... Ik kan mij herinneren dat de vraag al eens eerder in de oude vragenrubriek gesteld werd en juist werd beantwoord! We zouden hiervoor de oude vragenrubriek via http://www.jarenz70.gbook.nl moeten doorkijken, maar dat zijn dan wel meer dan 80 pagina's!...jeetje. Het kan ook nog bij mij op een cd staan...even zoeken dus, maar ik vrees dat het er niet bij staat. Wie o wie was de zangeres... het houd ons ook hier bezig.
Ik hoop dat het antwoord volgt, ik blijf natuurlijk ook zoeken.
Nico
|
|
Gerard |
15-08-07 21:10
Hallo,
Stella Maessen is een naam die heel vaak op duikt in het misterie "Do you love me". De dame in de clip is zeker niet Stella. Als ik oude foto's bekijk van de Hearts of Soul en van Dream Express, groepen waarvan zij in de jaren 70 deel uit maakte, is hier weinig twijfel over mogelijk.
Zeer waarschijnlijk hebben we hier met eenzelfde soort situatie te maken als bij Meat Loaf's "Paradise". Ellen Foley op de plaat en Carla Devito in de clip.
Ik las op een duitse site over de dame in de clip: "Sie ist so sexy". Ook van iemand die naar haar identiteit op zoek was. Jammer genoeg op zijn vraag wie deze dame zou kunnen zijn geen antwoord. De zoektocht duurt voort!
Grtz
|
|
Nico |
15-08-07 21:32
In de videoclip lopen overigens twee dames rond. Misschien dus inderdaad figurenten voor de clip.
|
|
Bertus |
15-08-07 22:28
Het geeft weer een nieuwe kijk op het geheel.
Ik heb Radio 10 Gold ook maar een mailtje gestuurd.
Wie weet hebben hun een oplossing.
Bertus
|
|
Gerard |
15-08-07 22:46
Zeg Bertus,
als jij er achter bent gekomen, mogen wij dan ook weten hoe het nu precies zit?
Grtz
|
|
André |
15-08-07 22:50
Dan drinken we er een Stella Artois op!
|
|
Bertus |
15-08-07 23:29
Jullie zijn de eersten.
Op jacht naar het onbekende.....
Het kan natuurlijk ook een lang verhaal worden.
Wordt de dorst alleen maar groter van
Bertus
|
|
André |
15-08-07 23:37
Op het hoesje staat ze ook niet:
http://www.yezzz.com/auctions/30916186.html
|
|
Nico |
16-08-07 07:39
Inderdaad, ik heb de hoes hier ook en daar staat de bewuste dame ook niet. Ik heb de 'gangen' van Sharif ook nog eens nagelopen, wed geboren in Casablanca, Franse moeder, Argentijnse vader en verhuisde naar Parijs. Kwam in de jaren 60 naar Belgie waar hij een 'zangcarriere' begon, maar zoals al duidelijk werd, het is een ware eendagsvlieg. Zonder de gezochte zangeres was 'Do you love me' waarschijnlijk zelfs geen hit geworden.
Maar goed, mijne heren, nu de naam van de zangeres nog... we zoeken verder...
Groeten,
Nico
|
|
Nico |
16-08-07 08:59
Inmiddels heb ik de bewuste vraag voorgelegd bij de NPS, met de vraag of ze het aan Ad Visser willen vragen. Als dat niet lukt ga ik Lex Harding mailen...die zal het toch wel weten?
Nico
|
|
Nico |
16-08-07 16:11
Ik kreeg zojuist bericht van de NPS en volgens hen is de zangeres dus inderdaad Stella Maessen. Misschien is het misterie nu opgelost... Men verwees ook naar het bewust You Tube filmpje. Hieronder was door iemand getypt dat het om Stella ging, maar of we dit nu klakkeloos moeten aannemen...
ik ben er eigenlijk nog niet zo zeker van
Nico
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
|
Bertus |
16-08-07 17:51
Er wordt hier geen half werk geleverd.
Je zou haast aannemen dat het dus Stella is.
Ik heb nog geen reactie op mijn emails gekregen,dus we wachten nog even af.
Bertus
|
|
André |
16-08-07 18:50
Tja, als men verwijst naar iets wat we zelf allang hebben gevonden op internet, dat schiet niet op. We zijn er al achter dat iedereen Stella Maessen noemt, omdat iemand dat heeft gelanceerd. Maar echt bewijs is er nog niet en is ook niet te vinden op internet, denk ik. Vermoedelijk weet alleen Stella het! En Sharif, natuurlijk!
|
|
Gerard |
16-08-07 19:07
Kom weer een weetje tegen over Sharif Dean. De man is de 14e augustus 60 jaar geworden. Hiep hiep hiep.
Dit begint al aardig te lijken op research voor een tv programma, zoals daar een aantal jaren geleden Single Luck was. Sharif zo hier perfect in passen. En inderdaad contact met Sharif of Stella zou aan alle onzekerheid een eind maken. Voorlopig echter geen Stella Artois gevat. Ik heb n.l. Brand in de koelkast.
Grtz
|
|
Bertus |
17-08-07 23:30
Radio Veronica heb mijn mail doorgestuurd naar de man die verschillende boeken heeft geschreven over alles wat met muziek te maken heeft.
Ondertussen drink ik een pilsje....proost
|
|
André |
18-08-07 09:22
Gokje: Een Duvel?
(alsof er een over je tong piest...)
|
|
Nico |
18-08-07 22:29
Alleen dan nu het antwoord nog...
Wie was dat Engeltje, Stella?
|
|
carmic |
25-08-07 19:22
Stella duidelijk in beeld.
http://www.youtube.com/watch?v=4HVp2ezFaSM
|
|
Bertus |
25-08-07 20:06
Hoi Carmic
Zou je misschien kunnen uitleggen waarom je er zo zeker van bent dat het inderdaad Stella is.
Het is ons tot nu toe niet gelukt om een bevestiging te krijgen of de overeenkomst tussen Stella bij de Hearts of Soul dezelfde is met de zangeres die met Sharif Dean zingt.
Misschien heb jij het ontbrekende stukje..
Bertus
|
Arthur Woonplaats: Amsterdam |
03-09-07 14:09
Beste mensen,
de Hearts of Soul was een 3 persoons meidengroepje bestaande uit 3 Indische meidem, de dame op You Tube kan dus nooit! de genoemde Stella zijn. Voor Nederland zijn ze nog op het Eurovisiesongfestival geweest met het nummer Waterman.
|
|
Nico |
03-09-07 16:38
@Arthur, weet jij dan wie de zangeres is, of was de dame in de video misschien een 'stand in'?
|
|
Josephine |
05-09-07 11:17
Hallooooooooooo
Is er al iemand die wat weet over de zangeres????????????
succes.
|
|
Bertus |
05-09-07 18:09
Nee helaas nog niks.
Ik heb meerdere emails gestuurd naar radio zenders,maar op een of andere mannier word er niet op gereageerd.
In totaal 2x antwoord gehad en dat was we weten het niet.
Het misterie blijft dus bestaan.
De aanhouder wint
Bertus
|
Franca Woonplaats: Frankrijk |
05-09-07 19:00
Wellicht al geprobeerd hoor, maar wat zegt Radio 10 Gold? Of anders via z'n website, Jos van Heerden, ex dj bij Radio 10?
Gr. Franca
|
henk miedema Woonplaats: nunspeet nl |
05-09-07 19:42
je kent toch wel het fenomeen dat er studio opname's worden gemaakt , met Stella maar een beeldclip met een andere?
Julie willen gewoon niet dat het Stella is, maar een andere naam weet je ook niet.
Clips zijn clips ,dat is geen sound track.
Op de veluwe is het nog steeeds kil zonder de 3 hearts of soul/ dream expres leden.
Op wikepedia las ik dat Patricia al is overleden.
|
|
Nico |
06-09-07 08:47
Beste Henk, Het fenomeen van een 'stand in' voor een videoclip komt natuurlijk vaker voor (voor zover we toen konden spreken over videoclip want officieel waren die er in dat jaar nog niet) Alleen vroeg Bertus zich af of dit Stella was. Er is namelijk nergens (ook niet in de discografie van het popinstituut) terug te vinden dat zij ook daadwerkelijk meezong in dit duet. Het was destijds de hit van het jaar en daarom toch wel jamnmer dat er zo weinig over bekend is. Meer info zou dus leuk zijn...
|
Jan Neys Woonplaats: Brussel |
06-09-07 17:17
Hallo iedereen,
Ik kan iedereen formeel bevestigingen dat het hier niet om Stella Maessen gaat, ook niet om Bianca of Patricia.
Ik heb jarenlang de fanclub gedaan van Stella en ze is trouwens nog een goede vriending van me... Dus het komt van de beste bron...
By the way: stemgeluid van de zusjes Maessen is heeeel anders...
Jan
|