logo

Welkom op ChiosWijzer.nl

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

betaalbare acco

Hotforum
Gratis je eigen forum
Doortje
20-11-11 21:18
Ik wist niet dat er zulke stoelen voorhanden zijn in het vliegtuig Toch handig als je hel nodig moet en degene die langs je zit ligt te pitten.

drekes
20-11-11 13:44

jjohn
20-11-11 13:04
Maar even serieus. Ik ben waarschijnlijk eens bij Topaka geweest. Het is wel lang geleden en ik herinner er me niet veel meer van maar het zag er mooi uit. De mensen waar wij logeerden hadden ons erheen gestuurd omdat het vrienden waren en het zou er leuk uitzien. Het was inderdaad sfeervol met zo'n waterrad e.d. Niet groot maar het lag op een hele mooie locatie aan de rand van de Kambos waardoor je snel aan het strand bent. We zijn er maar even geweest omdat er alleen een schoonmaakster was. Het zal allemaal niet zo vreselijk luxe zijn maar dat zoek jij vlgs mij ook niet.
Ik had er foto's van maar kan ze niet meer vinden. Die waren nog ouderwets op een rolletje gemaakt.
Groet,
John

jjohn
20-11-11 12:49
Dat zal niet nodig zijn want in jouw toestel hebben ze speciale stoelen.

drekes
20-11-11 00:20
Wees gerust john,nu ik zeker weet,dat het volgende zomer Chios wordt,zal ik 'alles'lezen wat er te lezen is,en alle tips zelf proberen te ervaren.
Alleen misschien nog even deze vraag,voor het geval het vliegtuig zou doorglijden:Is een ALDI-pamper van 5 tot 7 kilo genoeg om alles proper te houden?

jjohn
19-11-11 23:19
Hé Drekes,
Had je deze al: http://www.topakas.gr/
Je hebt in dit geval mazzel als het vliegtuig wat "doorschiet" want dan ben je gelijk thuis.
Het ligt namelijk op loopafstand en in het verlengde van de vliegbasis. Wel op een geweldig mooie locatie met een prachtige omgeving vol historie!
Ook kun je lekker vertrouwd naar de Aldi, als die er nog is, want ook die ligt op loopafstand bij het vliegveld.
Groet,
John
ps Wel alles hier lezen want zoals ik je al eerder schreef is het een prachtig eiland en hier staan veel goede tips. Ga bv eens naar het vrouwenklooster Agios Minas, gelegen op de top van de berg vlak bij het dorp Neochori. Van daaruit heb je een prachtig uitzicht oa over de Kambos.

drekes
19-11-11 20:37
Hé prikkers,

ik heb juist een privébericht teruggekregen van Topakas,na mijn privé-prijsaanvraag van deze namiddag(14h30).Ze vragen 560 euro/2weken.Vorig weekend was de prijs minder dan 500 euro bij booking.com,dus ben ik weer gaan checken bij booking.com en de prijs is nu al 620 euro!!!!Ik heb onmiddellijk toegezegd,vooraleer,ondanks de crisis,de prijzen de pan gaan uitswingen en de single-kamer niet meer voorhanden is!(augustus=topmaand!!!).Nu maar hopen....

groetjes van drekes.

drekes
19-11-11 19:52
Hi John,

dank voor de info,maar het is zoals Doortje schrijft,ik hecht meer geloof aan de persoonlijke ervaringen van de prikkers.Wat je kan lezen op het web is niet echt altijd een benadering van de waarheid,en genoeg voor een nieuwsgierig persoon als ik.Uit ervaring weet ik dat je de beste,betrouwbaarste en ongepubliceerde tips en info krijgt van mensen met een eigen ervaring.(Juist zoals jij mij vele unieke en prachtige tips gaf voor Karpathos,die ik met plezier ook heb kunnen ontdekken!)Het prikbord is er voor gemaakt,en ik profiteer maximaal van!

groetjes van drekes.

Doortje
19-11-11 18:59
Hallo JJohn en Drekes,

Eindelijk iemand die weer wakker is op deze site. Altijd fijn dat er weer eens iemand reageert. Ik weet dat Drekes de info over Topaka House al heeft gelezen. Beste JJohn volgens mij is de vraag van Drekes wie er zelf ervaring heeft met Topaka House. Ik helaas niet.

groetjes Doortje

jjohn
19-11-11 17:56
HIer vindt je wel wat. KLIK HIER MAAR.
Ook bij Bookings.com vindt je informatie maar die lijkt hetzelfde.
Groet,
John
ps Mooie omgeving, de Kambos!

drekes
15-11-11 17:41
Iemand ervaringen met Topaka house in Kambos?

Doortje
16-09-11 00:31
Hallo Drekes,
Ik ben de laatste tijd iets minder vaak hier te vinden (want deze site slaapt jammergenoeg een beetje), maar nu dan toch een antwoord voor jou. Je geeft al aan dat je wel geld over hebt voor benzine, nu dat heb je op Chios nodig wil je iets zien en wil je je kunnen verplaatsen. Maar het gaat om de accommodaties. Ik ken er 3 die geen van allen duur zijn (denk ik).
1. het dorp Avgonima: een rustig maar prachtig dorp omringd door bossen gelegen temidden van een geweldige natuur in het midden van het eiland. De accommodatie heet Avgonima All Seasons Hotel. Hotel is een groot woord: het zijn huisjes / appartementen verspreid over het dorp. Er is een receptie waar zelfs mogelijkheid is iets "kleins" te eten. De eigenaar is een erg vriendelijke jonge man (Augustis Neamonitis). Er zijn geen supermarkten in het dorp, maar er zijn wel 2 restaurantjes (hier is men zelfs bereid je enkele 1e levensmiddelen zoals koffie e.d. te verkopen).
Augustis (Augie) en zijn vader ken ik persoonlijk en zij zullen alles doen om het je naar de zin te maken.
2. de plaats Kardamyla, een welbekend redersdorp in het noordoosten van het eiland. Het dorp heeft diverse restaurants en bars en de omgeving is zeer zeker de moeite van het verkennen waard. Hier vindt je Maria Ponirou Rooms. Dit complex ken ik niet persoonlijk, maar heb er eerder mensen naar toe verwezen die erg tevreden waren.
3. het toeristische dorp Karfas ten zuiden van Chios-stad; wel het meest toeristische dorp op het eiland waar de meeste toeristen hun onderkomen zoeken. Hier is een eenvoudig "hotelletje" Parlamas genaamd. Het is er heel eenvoudig en luxe is er al zeker niet te vinden. Ik verbleef er zelf nooit maar ken wel de eigenaar Fotis persoonlijk.
Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen en mocht je vragen hebben mag je mij altijd mailen.
groetjes Doortje van Lieshout

drekes 07-09-11 19:19
Een paar weken geleden heb ik dit bericht op het prikbord gezet:

Hé prikkers,

mijn vakantie voor dit jaar zit er al op,maar ik denk al aan volgend jaar...Chios lijkt mij een eiland, dat aan mijn wensen kan voldoen:kalmte,rust,niet al te veel toerisme,mooie natuur,en nog een echt grieks gevoel!Omdat ik single reis,is het moeilijk een betaalbaar onderkomen te vinden in het hoogseizoen.(hotels zijn uitgesloten,het singlesupplement is schandalig hoog!).Ik heb al een beetje gesurft op het net,maar wat ik gevonden heb, is niet erg budgetvriendelijk te noemen. Ik vraag alleen maar een kamer/studio in een kleinschalig gebouw,voorzien van A/C,een waterkoker,een terras of balkon in een stille buurt,zelfs in een godvergeten gat!(geen TV- WiFi- of panoramisch zeezicht-gedoe voor mij...!).
Ik ben niet echt budget-gebonden,maar een acco,is er alleen maar om te slapen en rustige uurtjes op het terras door te brengen voor het slapengaan.(Ik geef liever mijn centjes uit aan een lekkere maaltijd of aan de verschrikkelijk dure benzine,die mij overal brengt.)
Heeft er iemand tips?
Eén van mijn antwoorden op een bericht is volgend:
ik heb een beetje rondgesurft en de prijzen bekeken(degene die een prijs durven te geven althans!).Het lijkt mij een dure verhuurbedoening daar op Chios! Ik ben er van overtuigd dat een goedkopere kamer te vinden is op Chios,die mij voldoet.Ik zoek alleen een propere kamer met A/C,terras,waterkoker,gelegen in een heel rustige buurt(een godvergeten gat is ideaal!),en in een klein pand,waar één familie de zaak runt.(Vergeet niet dat ik als single ga,en dus automatisch een double-room gefactureerd krijg,mits een kleine single-korting!).
Vooraleer ik de vele mogelijke prijsaanvragen verstuur,probeer ik eerst via het prikbord de gouden tip te vinden.
Ik baseer mij op de prijzen die ik op volgende link gevonden heb....
[www.chiosnet.gr]

groetjes van drekes.

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie