logo

DISCLAIMER: dit forum hoort bij www.verbodenvoorouders.com. Afwijkende onderwerpen worden verwijderd
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Werk mee aan Verboden voor ouders deel 2!

Hotforum
Gratis je eigen forum
Tamara
Homepage
17-08-11 12:02
Hoi gijs,
Ik heb je 1e boek gelezen en dat vond ik echt helemaal te gek!
Ik hoop dat er nog een komt!!!!

GIJS
08-08-11 19:09
Hee Maartje!
Wat een leuke reactie! Zeg maar jij hoor trouwens, dat ge-u bewaar je maar voor je leraren .
Wat leuk dat je psychologie wilt gaan studeren! Ik geef zelf les in Nijmegen. Als je een keer een rondleiding wilt, stuur me dan even een mailtje via info@denkwatjewilt.nl, dan regel ik wel ff wat voor je.
Wat leuk dat ik je interesse in het vak wat heb vergroot!

Maartje
06-08-11 19:14
Hallo Gijs,
Ik ben uw boek aan het lezen en na de tweede bladzijde vond ik het al een onwijs goed boek! Ik wil later psygologie studeren en ben er al heel erg mee bezig er meer over te weten te komen. Ik was opzoek naar een goed boek waar ik meer over kon leren, zo kwam ik bij het boek verboden voor ouders. Ik vind het heel fijn dat iemand hier over schrijft omdat de meeste boeken gaan over de problemen maar de oplossing word vaak niet verteld. Ik hoop dat het tweede boek snel uitkomt! Groetjes, Maartje

AnoniemStiertje
hetgelehuis bij hotmail.com
06-02-11 14:43
Dankje .

GIJS
30-01-11 23:44
Nou je bent dus lekker wel een held .

AnoniemStiertje
30-01-11 20:13
Hoi Gijs,

Ik heb inderdaad weinig ruimte gehad om puber te zijn. Iedereen zegt ook van 'joh, wat heb je een volwassen beslissing genomen' 'weet je het zeker' en dingen in die trant. Ik ben nu inderdaad wel veel vrijer en blijer . Haha.
Mijn stiefvader voelt ook gewoon nu veel meer als vader...

Ik ben niet echt een held, vind ik, ik ben gewoon voor mijn mening uitgekomen. Maar toch bedankt!

GIJS
29-01-11 18:35
Hee stiertje!
wat een verhaal joh, wat heb jij weinig ruimte gehad om gewoon lekker puber te zijn! Ik hoop dat je nu meer rust hebt (zo klinkt het).
Wat ik vooral hoop, is dat je beseft dat het gedrag van je vader helemaal niets met jou te maken heeft. Ehh niets? Nee! Noppes nada nikkes! Wat ik bedoel: als kind denk je heel snel dat, als je ouders raar doen, dat jouw schuld is. Ik heb zelf ook een rare vader en denk ook nog steeds heel vaak: had ik het niet anders kunnen doen?
Nou Nee dus!
Je bent een held vind ik, dat je zo sterk bent dat je met jouw verhaal anderen hier komt helpen. Echt super dat je je niet hebt laten kisten. Ik hoop dat je übertrots bent op jezelf.

AnoniemStiertje
26-01-11 20:28
Hoi Gijs,

Ik heb je boek nog niet gelezen maar ik wil het nu wel graag!,
Ik ben vandaag pas achter je forum gekomen dus ik hoop niet dat ik telaat ben maar voor je 2e boek heb ik misschien nog wel iets voor kopje Ouders.
Ik heb namelijk best wat problemen gehad met mijn echte vader, Hij is een alcoholist, en rookt heel veel. En ik ben bang voor hem. Hij heeft nooit geslagen ofzo. Maar de rede staat hieronder:

Ik zit nu in de 2e,ben 13, bijna 14, en heb begin zomdervakantie naar gr 8 tegen me vader gezegt dat ik hem niet meer wil zien. Dat ik bang voor hem ben. ( hij drinkt heel veel, loopt dan dronken door huis, knalt tegen muren op en rijdt.) Hij heeft mijn toen nog heel lang gebelt enzo. Toen heeft hij zicht een tijdje rustig gehouden en toen eind groep 8 is hij een rechtszaak begonnen ( in de tussentiujd ben ik niet naar hem toe geweest). Hij zei dat mijn moeder mij tegen hem op zet. Mijn stiefvader werd door hem ook vaak uitgescholden als Zeehond enzo.

Toen ik in de 1e zat had ik een gesprek met de kinderrechter. Ik heb mijn verhaal gedaan en ben wel opgelucht, ik heb zelf verteld dat ik zo gek van hem werd en ook echt bang voor hem was.
Ik heb een tijdje bij een psygoloog gelopen omdat hij dat wilde. Daar ben ik nu weg want die psygoloog zei dat ik goed wist wat ik wel en niet wilde.
Ik heb toen nog een gesprek met mijn vader gehad met de psyg. erbij. Dat ging niet zoals gepland.. Hij zei dat hij niet meer dronk en wilde stoppen met roken ed. Bij dat gesprek rook hij nogsteeds naar drank en rook.
met een mix van heel veel kaugompjes.

Dat heb ik toen ook eerlijk gezegd tegen de psygoloog.
Na heel veel gedoe, en zaken ed, is er nu uitgekomen dat ik mijn vader niet hoef te zien, maar mijn moeder moet wel elke 3 maanden een verslag sturen van mijn, en ik moet 2x per jaar een foto sturen.
Dat is dus best een mooie uitspraak!.

Soms heb ik nog steeds wel het idee dat ik hem weleens zie, maar als ik dan goed kijk is het hem niet, gelukkig..:$
De ene keer heb ik meer last van gedachten over hem, en dan bijvoorbeeld heel lang weer niet.
Maar ik zal nog wel een tijdje een vrees voor hem voelen.

Hopelijk ben ik niet telaat en kan je hier nog wat mee over de omgang met je ouders enz.
Ik wil hier heel graag me duidelijk maken dat je voor jezelf moet opkomen, ik ben van mijn bio-pa's kant heel erg tegen mijn moeder opgezet, maar nu ik ouder ben begrijp ik het allemaal veel beter.

Hij weet nu veel niet van mij, zoals dat ik mijn maandelijkse periode al heb enzo, omdat hij niet vertrouwd genoeg meer voelt.

Groetjes.

GIJS
13-07-10 23:25
Hee Nienke,
wat een leuk compliment zeg (H), dankjewel! Het is inderdaad heel dubbel he, dat internet. Ik was laatst in Amsterdam en toen heb ik op het station, op mijn telefoon gewoon gekeken wat er te doen was die dag. Hoe handig is dat!
Tegelijkertijd kan het je de stuipen op het lijf jagen op zondag. Mensen gaan er ook gewoon vanuit dat je je mail elke dag ziet. Paar dagen chillen en mensen gaan vragen waar je was .

Misschien een overbodige opmerking, maar wat ik merk, is dat het altijd wel goed komt, ook als je niet gelijk reageert. Onbereikbaar zijn is een kunst! Ik geef les aan de universiteit en kan dus niet altijd iedereen op zondag terug mailen. Dan blijkt meestal dat ik best wel misbaar ben, omdat ze het dan gewoon aan iemand anders vragen .

Nienke [15]
em.beetje bij hotmail.com
12-07-10 19:17
Hallo Gijs,

Ik heb het boek net uitgelezen, wat een handige dingen staan erin zeg! Hier heb ik echt wat aan!

Vooral het gedeelte over internet, heeft me even aan het denken gezet. Het heeft zeker nadelen. Want als ik op zondagmiddag een mail krijg via mijn schoolmail dat ik maandag een verslag in moet leveren, kunnen ze mij wel afvoeren . Maar internet heeft voor mij ook grote voordelen! Ik twijfel al een tijd over mijn geaardheid, op internet kan ik héél veel informatie vinden! (wat natuurlijk ook wel in de bieb kan , maar dat is wat ongemakkelijk )
En in contact komen met jongeren die hetzelfde gevoel hebben.

Volgens mij is het aan de ene kant moeilijker om puber te zijn in deze tijd maar soms ook makkelijker. Het is gewoon anders dan vroeger.null

Groetjes Nienke.

GIJS
02-07-10 13:10
Hoi Roos,
Zozo, ben jij zó populair dat mensen de moeite nemen om over jou te roddelen? Wat een aandacht krijg je zeg, alleen jammer dat het negatieve aandacht is.
Een tip die je misschien kan helpen, is dat je de roddel gewoon keihard bevestigt. Ik en Casper? Echtwel! Ik ben smoorverliefd op die jongen, kan niet wachten tot we gaan trouwen!
Dit klinkt gek, maar bedenk eens wat de ander wil bereiken. Als je bevestigt waar een ander jou mee wil pesten, dan valt er niets meer te pesten! .

Als je bang bent dat die grotere meiden opmerkingen gaan maken, dan is je gedachtenmannetje bezig met rare opmerkingen maken. Een gevoel zónder directe oorzaak dus (ze zeggen het niet), mét gedachten (die bang zijn dat ze het zullen zeggen). Dus, de tip? kijk in het boek bij het model over gevoelens! Je wordt in de maling genomen door je gedachtenmannetje!

Ook bij het inleveren van dat briefje is het goed om te luisteren naar de onzin die je gedachtenmannetje weet op te dissen. Het is toch gek dat je bang kunt zijn voor dingen die je nog nooit hebt meegemaakt! Rare jongen hoor, dat gedachtenmannetje .

Roos
kyoklyan bij hotmail.com
27-06-10 22:16
Hallo Gijs,

ik heb een paar vraagjes:
-Bij mij zeggen ze al heel lang Roos en Casper horen bij elkaar of zoiets. Maar Casper is een enorme lozer en echt heel kut. Maar ze stoppen er niet mee? Heb je misschien tips?
-Ik ga naar de middelbare school en de meiden bij mij in de klas zijn echt heel veel groter dan mij. En ik ben bang dat ze daar opmerkingen over gaan maken. Is er een manier omdat op de een of andere manier te voorkomen?
-Verder moet ik ergens voor mijn moeder een briefje inleveren. Maar daar ben ik heel zenuw8ig voor. geen idee waarom eigenlijk. Maar ze wil het niet zelf doen. Tips?

Ik ben nu trouwens net zelf begonnen met het lezen. Ik vind het een leuk en handig boek.

Roos.

GIJS
11-04-10 22:44
Hee Marlies,
heel goed, waar moeders al niet goed voor kunnen zijn . Besef wel dat het toelaten en uitnodigen van dat gevoel iets heel actiefs is hè . Het klinkt vaak een beetje suf om dat te doen, alsof je alles maar gewoon als een zoutzak over je heen laat komen. Toch is ruimte geven en gevoelens echt toelaten iets heel krachtigs wat je kunt doen. Als ik voor heel veel mensen een voordracht moet houden, dan ben ik altijd heel erg met mijn angst bezig, en probeer ik die angst echt toe te laten. Je geeft niets op als je gevoelens toelaat! Je erkent juist dat je bereid bent om dat stomme gevoel op de koop toe te nemen. En als je dat doet, heb je er ook veel minder last van!

Marlies
marliesheerema bij hotmail.com
10-04-10 19:33
Hallo Gijs,

Bedankt voor je tip, mijn moeder zei ook al dat je het over je heen moet laten komen. En ik ga gewoon door met het proberen :P
En ik hoop ook dat veel jongens het schattig vinden haha,

Groetjes

Hotforum
Gratis je eigen forum
GIJS
10-04-10 13:29
Hee Marlies!
wat een super goeie vraag zeg! Volgens mij hebben heel veel mensen daar last van. Het vervelende van rood worden is dat
A) je daar heel weinig controle over hebt en
B) dat je dat zelf heel sterk voelt als het gebeurt
klopt?

Wat kun je daar dan aan doen? Nou; je hebt m'n boek gelezen he . In het hoofdstuk over omgaan met gevoelens staat een schema. Nu heb jij volgens mij last van een gevoel dat zomaar opkomt, én waar je geen oplossing voor hebt. Dus, de truc? Juist: gevoelens toelaten! Dit klinkt simpel, maar dat is het niet. Rood worden is gewoon niet leuk, punt.

Maar probeer de volgende keer eens iets uit. Het gaat namelijk om hoe je zelf reageert als je merkt dat je rood wordt. Ik kan me zo voorstellen dat jij dan reageert met: Ohoh, daar gaan we weer!
Klopt?

Wat je echt kan helpen, is dat je de volgende keer dat warme gevoel in je gezicht probeert toe te laten. Dat je dus een spelletje gaat spelen met dat gevoel, door te reageren met: hee daar is het rode gevoel weer! Nou vooruit dan maar, kom mij maar weer even in verlegenheid brengen.

Probeer het maar eens uit! De meeste vervelende gevoelens zijn vervelend omdat je ze probeert weg te duwen. Rood worden is niet leuk, EN je hebt er geen controle over. Misschien heb je minder last van het gevoel als je dit wat mer ruimte geeft.

Oh en trouwens: jongens vinden blozende meisjes juist super schattig, dus misschien kun je het zelfs inzetten als versiertruc . Je lichaam doet soms hele rare dingen. Zegt dat iets over jou? Ik dacht het niet .

Ik hoor graag of het gelukt is om het gevoel toe te laten!

Groeten,
Gijs

Marlies
marlies1994 bij live.nl
09-04-10 20:24
Hee,

Ik heb je boek gelezen en het echt heel goed! Ik herken zelf dingen ook. En ik had nog een vraagje. Ik word echt altijd rood als het om mij en liefde gaat. En heb je misschien tips om het minder te maken, want ik vind het echt heel vervelend altijd.

groetjes

GIJS
09-03-10 00:04
Helemaal niet dom! Je wilt niet weten hoe vaak ik ergens overheen lees. Ik ben blond trouwens, had ik dat al gezegd?
Kennelijk zitten wij gewoon helemaal op één lijn, dus geweldig! Bedankt voor je reactie, ik ga binnen nu en 3 weken beginnen met schrijven!!

Berber
08-03-10 16:47
Ojeetje, vet dom!
Ik had over het thema vriendschap heemgelezen. :$
Sorry!
Maar wel een goed idee (A)

Berber
08-03-10 16:46
Hoi Gijs,
Goede thema's!
Moet je zeker doen.
Echt heel handig.
Misschien kun je ook een thema 'Vrienden' maken,
want soms is het heeel moeilijk te bedenken hoe andere mensen zich voelen als ze raar reageren op iets heel normaals enzo.
In een ruzie bijvoorbeeld.
Nou ja, zoiets.
Maar ik zou dit zeker gaan uitwerken, je zult zien dat veel mensen er wat aan hebben!
Groetjes.

GIJS
26-02-10 14:03
Wat een leuke reactie! Heel veel succes met je therapie. Ik weet toevallig dat die goed aansluit op wat ik doe, dus volgens mij komt dat helemaal goed!

ik
liefs-marianne bij hotmail.com
23-02-10 12:12
ik heb net het boek gelezen.
ik ben 21 misschien wat ouder dan de meeste die het boek lezen. maar zelfs ik herken een heleboel dingen. misschien niet direct in de voorbeelden maar wel de gevoelens.
ik ga een therapie volgen in het kennis centrum bij het radbout. maar hier heb ik zeker al wat aan.

groetjes

GIJS
22-02-10 19:26
Fijn dat ik kennelijk qua onderwerpen op de goede weg zit, bedankt! Ik wil ook nu weer vooral de positieve dingen benadrukken; dus wat je kunt doen om je leven leuker en beter te maken binnen die thema's. Hoe doen jullie dat? Heeft iemand een tip?

anoniem
19-02-10 08:24
Hee!
Dat is een goed idee, want voor die onderwerpen heb je ook wel is hulp nodig

voor mij is er niet echt een onderwerp waar ik niet mee bezig ben, alleen met het pesten dan minder omdat ik daar zelf niet zoveel van mee maak.

lijkt me een leuk idee als er een boekje van die thema's komt! :D

Gijs
05-02-10 15:11
Beste pubers,
Na verboden voor ouders ben ik aan het nadenken over een thema-boek. En uiteraard baseer ik me ook nu weer op wat jullie vinden. Het moet gaan over trucs over hoe je het beste om kunt gaan met verschillende dingen in je leven. Bijvoorbeeld omgaan met...
-Ouders
-Leraren
-Pesten
-Versieren
-Je uiterlijk
-Je innerlijk
-Vriendschap
-Liefde
-Dromen
enzovoort

Ik wil dus dieper ingaan op allerlei thema's die jullie bezighouden. Mijn vraag aan jullie dus: wat houdt jullie bezig? Waar zou je van mij graag tips over willen hebben? Wat haalt bij jou het bloed onder je nagels vandaan, en wat maakt je echt gelukkig?

Zonder antwoord van jullie begin ik er niet aan .
Groeten,
Gijs

Hee en kan één van jullie er even voor zorgen dat het lente wordt?
Heeft nu wel lang genoeg geduurd die winter...

GIJS
30-01-10 12:56
Juist rebecc! Dit is echt voor jullie, omdat jullie wereld niet te vergelijken is met die van vroeger. Trouwens, als je graag wat meer op de voorgrond wilt staan, wat voor Ja maar's geeft je gedachtenmannetje dan? Luister je daar naar, of denk je ook wel's; Nou en!?
Vaak kunnen we veel meer dan we zelf denken. Dus: wat zou je durven om af en toe bewust uit die boom te springen? Elke keer dat je met iets oefent, zal het makkelijker worden. Wie weet heeft dat katje die boom straks helemaal niet meer nodig!
Succes en heel erg bedankt voor je reactie. Dat de pubers zelf blij zijn met het boek is voor mij het aller belangrijkste.
Gr Gijs

rebecc
28-01-10 16:00
ik vind het het echt een supergoed boek, vooral dat hoofstuk van gedachtens enzo, dat je ze los moet zien van jezelf!
ik ben best wel onzeker ook over mezelf en als ik ergens nieuw ben kijk ik heel erg de kat uit de boom , ze zeggen wel dat het niet erg is maar ik vind het echt niet leuk als het zo lang duurt voordat ik wat losser kom
maar wel goed boek ik heb er echt wat aan,
ook beter dat het je ouders ff niks aan gaat wat er in staat

groetjess

GIJS
09-01-10 18:18
Hee Marleen,
wat vervelend om te horen van je relatie, maar wat goed dat je daar zo actief mee omgaat! Ik ben heel benieuwd hoe je de rest van het boek vindt. Ik spreek je vast snel weer!
Gr Gijs

Marleen
06-01-10 18:16
Hee Gijs!

Ik ben het boek gaan lezen omdat ik zelf niet zo goed wist wat ik nou met al die gevoelens moet. En tot nu toe vind ik het geweldig hoe er toch wel oplossingen zijn om vreselijk negatieve gedachtes weg te jagen Ook omdat het net uit is met mijn vriend, en toch een keer niet meer aan hem wil denken waardoor ik verdrietig word.

Het lucht ook op dat ik toch maar niet de enige ben die niet weet wat je nou met al die gedachtes en gevoelens moet.

Bedankt!

En nu ga ik snel verder lezen

groetjes Marleen

GIJS
02-01-10 14:47
Hee onbekend ,
ja erg he hoe we in de maling worden genomen! Als je moet voldoen aan een beeld dat niet bestaat, dan zal je dus nooit mooi genoeg zijn. Gelukkig zit echte schoonheid hem in de unieke kleine dingetjes die niemand anders heeft. Mijn vriendin heeft bijvoorbeeld een rij van 5 moedervlekjes langs haar schouder, net een tattoo! Ik vind dat prachtig omdat dat haar zo uniek maakt.

Ik heb ooit een keer een half uur voor me uit zitten staren. Pas toen zag ik dat er in de boom voor mij een enorme eekhoorn zat. Soms ben je zo in gedachten dat je vergeet te kijken. Nu met al die sneeuw valt het ineens op hoe mooi de wereld kan zijn.

Fijn dat je me al voor was met bewust zoenen . Veel mensen kunnen dat helemaal niet zo goed als jij omdat ze veel teveel met hun gedachten bezig zijn (doe ik het wel goed, loop ik niet te kwijlen ).

Jij en iedereen hier trouwens nog een heel erg gelukkig nieuwjaar!!

Gr Gijs

Onbekend:)
31-12-09 11:11
Who, ik wist dat er gephotoshopt werd, maar dit is wel heel erg! Toen ik het boek aan het lezen was, heb ik even het filmpje op gezocht van dove. Pf die mensen veranderen echt heel erg! Een compleet ander mens komt er uit te voorschijn. Nooit geweten dat die mensen in het echt soms zo lelijk zijn.
Goed voor je zelf beeld.

Toen ik toen straks ergens heen moest fietsen ging ik indd even bewust om me heen kijken. Eigenlijk is alles best mooi. ;p zo met oud&nieuw kan ik eigenlijk beter op letten op al het vuurwerk etc, maar ik keek toch even naar de rest. raar dat je daar eigenlijk nooit op let!

en bewust zoenen, tja. wat zal ik zeggen. dat is toch eigenlijk ook veel beter? dat deed ik eigenlijk nooit.. maar goed, is dit boek toch ergens goed voor

xx

Adverteerder:
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie