De site voor geldslaven en moneymistressen. (Voor vragen en dergelijke geldslavenforum@yahoo.nl

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Is moneyslavery strafbaar ????

Rolinda
06-11-12 18:59
Hallo allemaal,

Ik vroeg me eigen af of het strafbaar is als je een slaaf bv 250 euro laat storten op je eigen rekening.

Stel ik heb een slaaf die heeft geld overgemaakt naar mij en hij gaat daarna zeuren en zeiken of zelfs aangifte doen.

In hoeverre sta ik dan nog in mijn recht. Ik denk zelf als je op iemands rekening geld stort dat het dan niet meer terug te draaien is.

Wie kan mij hier antwoord op geven.

Mvg Rolinda

Hotforum
Gratis je eigen forum
Johan
06-11-12 20:15
Hoi Rolinda,

Moneyslavery is op zich niet strafbaar, maar er is al snel sprake van een grijs gebied. In hoeverre is de storting echt vrijwillig geweest, of is er sprake van een zodanige manipulatie dat betrokkene zich gedwongen voelde om geld over te maken? Ook al is dat laatste het geval, dan nog hoeft er geen sprake te zijn van een strafbaar feit. Er zal ook gekeken worden naar de verstandelijke vermogens van betrokkene en de gemoedstoestand waarin deze verkeerde op het moment dat hij het geld overmaakte. Er zal dan vastgesteld moeten worden of er hier misbruik van gemaakt is.

Om een ander te beoordelen zal ook gekeken worden naar voorafgaande correspondentie. Als er niets op wijst dat betrokkene tegen zijn zin gedwongen is geweest om geld over te maken, zal niet geoordeeld worden dat er enkel op basis hiervan een strafbaar feit is gepleegd. Maar het feit dat je al gauw op/in grijs gebied terecht kunt komen,maakt het wel dat het verstandig is om hiermee zorgvuldig om te gaan. Bijv. door correspondentie te bewaren waaruit blijkt dat betrokkene dit voornemens was, dat hij aangegeven heeft dat hij geldslaaf is en/of dat er geen sprake is van misbruik.

Maar je kunt natuurlijk niet voorkomen dat een geldslaaf achteraf spijt krijgt. Het is dan aan jou om te beoordelen hoe je hiermee om wil gaan, dat kan per situatie en per persoon verschillen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Mrs Chantal
06-11-12 20:36
Hallo Rolinda,

Het is zeker niet strafbaar om iemand geld te laten storten op je eigen rekening. Die persoon doet dat immers zelfstandig en je mag er vanuit gaan dat diegene dat ook bij zijn volledige bewustzijn doet. Het is zijn eigen keuze om geld naar jouw rekening over te maken, dit is nooit strafbaar. Iemand mag als hij dat wil gewoon geld storten op jouw rekening.

Nadat het geld overgemaakt is, is het niet meer mogelijk om het geld terug te laten storten. Je bent zelf verantwoordelijk voor de overschrijvingen die je doet, die dien je goed te controleren want ze zijn niet meer terug te draaien.

Dus als je slaaf begint te zeuren, dan had hij het geld niet moeten storten. Dreigen met aangifte heeft al helemaal geen zin. Hoe wil hij aangifte doen van iets wat hij zelf gedaan heeft? Dat lijkt me niet echt logisch.

Hopelijk heb ik zo je vraag voldoende beantwoord.

Mrs Chantal

Mrs Chantal
06-11-12 20:47
Om even op de reactie van Johan te reageren, uiteraard mag er daarbij geen sprake zijn geweest van dwang, manipulatie of chantage. Al is dat moeilijk te bewijzen en ben je op zich nog steeds niet strafbaar. Pas als je slaaf echt kan aantonen dat hij onder druk is gezet en eigenlijk geen andere keuze had dan geld over te maken (lees: gechanteerd), dan zou hij aangifte kunnen doen en dan kan er sprake zijn van een strafbaar feit. Ook dan zal gekeken moeten worden naar voorgaande correspondentie, wilde de slaaf zelf onder druk gezet worden? Dat zijn dan ook zaken die een rol spelen. Maar feit blijft wel dat chantage, evenals het houden van slaven overigens, bij wet verboden is.
Maar uit jouw vraag maak ik niet op dat dat hier het geval is geweest of zou zijn geweest.

Mrs Chantal

Rolinda
06-11-12 22:02
Bedankt voor jullie reacties hier heb ik wel wat aan.
Ik heb ook eens gehoort over contracten die afgesloten worden heb je hier iets aan of kan hiervan ook gezegt worden dat het onder dwang getekent is.

Slaven vragen soms zulke heftige dingen van je bv chanteren of dat je van hun leven een puinhoop wil maken.
Bv door ze leningen af te laten sluiten enz. nu is het vaak fantasie dat weet ik wel maar je zult er achteraf toch maar mooi een hoop gezeik door krijgen daar zit niemand op te wachten natuurlijk.

Groetjes Rolinda

belastingadvies
10-11-12 14:16
Wat Dominanten hier waarschijnlijk wel vergeten is dat de betaling van de sub naar de dom als een vergoeding voor een dienst wordt gezien door de Belastingdienst.

Wanneer het bestedingsgedrag van de dom significant veranderd kan het zo zijn dat de Belastingdienst verhaal komt halen hoe een en ander gefinancieerd wordt. En aangezien het niet in lijn ligt met de 'legale' inkomsten van de dominant zal er een goede verklaring moeten zijn hoe je aan het geld komt.

Denk als Dom dus goed na voor je een Porsche koopt met geld van je sub. Voor je het weet komen de vrienden van de blauwe envelop om uitleg vragen en mag je nog even de helft aftikken. En met een beetje pech krijg je er ook nog een extra boete bovenop.

Eigenlijk geldt hier hetzelfde als bij prostitutie alleen de diensten zijn iets anders. Maar belasting zou wel betaald moeten worden over de verschafte diensten.

Food for thought!

Demon
10-11-12 14:52
Beste mensen, ja en nee ik zelf heb een contract ondertekend waarin ik zelf aangaf dat ik dit wilde.
Echter ook heb ik in het contract laten zetten dat als een van de personen (slaaf) of (Meesteres) er mee wil stoppen het contract wordt stop gezet. Opdat moment mocht de Meesteres dan toch doorgaan is het wel strafbaar.
het is dus zaak om wel even met je volle verstand een goed contract op te stellen met beide handtekeningen.

Demon
10-11-12 14:54
Mrs Rowanda, mandeane@gmail.com heb wel intresse kom ook uit Breda. Ben weer vrij dus misschien wie weet?

sander
11-11-12 03:12
Hoi

Zeker op zich niet strafbaar.

Wel hangt het af van wat er is afgesproken. Bijvoorbeeld:
- Bewijs dat je echt bent en vervolgens niets meer laten horen
- Afspraak dat je daarna in het echt afspreekt maar nadat geld is overgemaakt laat die Mrs niets meer van zich horen

Hangt er duidelijk vanaf wat er is afgesproken. Is er alleen afgesproken van maak maar geld over en daarna zien we wel dan is het niet strafbaar maar zijn er zaken afgesproken dan wel.

Aan de slaven hier. Het is zeker een grijs gebied. Vooral omdat veel MRS-en vaak in oproepen er vanuit gaan dat iedereen fake is en vervolgens willen ze dat je een bedrag stort. Echter, er zitten ook veel fakers tussen de Mrs-en en oplichters. Het kost veel moeite om aangifte te doen maar soms is het wel de moeite waard. Heb zelf inmiddels 2 keer aangifte gedaan en beiden keren is er iets mee gedaan.

Moneyslavery is niet strafbaar maar maak wel duidelijke afspraken.

Mrs Chantal
12-11-12 13:51
Uiteraard is het belangrijk dat er in overleg goede en duidelijke afspraken gemaakt worden. Afspraken waar men zich vervolgens ook aan houdt, dat geldt zowel voor de (geld)slaaf als voor de Meesteres.

Helaas zijn er vele fakers (zowel bij de (geld)slaven als bij de Meesteressen) en dus zullen beiden moeten laten zien dat hij of zij serieuze bedoelingen heeft en te vertrouwen is. Verder dienen zij elkaar ten allen tijde te respecteren. Alleen dan kan een goede Meesteres/(geld)slaaf relatie opgebouwd worden.

Mrs Chantal

Mrs Chantal
12-11-12 13:54
@Demon,

Volgens mij heet ze Rolinda, en verder heb je je emailadres niet goed in je reactie gezet...

Mrs Chantal

Demon
12-11-12 18:40
Mrs Rolinda, Sorry foutje ging iets te snel
mandydeane@gmail.com

M
30-12-12 20:16
Ik las zojuist een heel interessant artikel over BDSM en de NL wet. http://marijkespraktijken.nl/bdsm/ Wel even op de pagina naar beneden scrollen om naar het juiste artikel te gaan.

Moest even aan het topic hier denken en plaats het daarom ook. Aan deze fetish zitten namelijk ook best wat juridische haken/ogen, zelfs als het met wederzijdse toestemming plaatsvind.

Gewoon handig om te weten voor alle oprechte spelers onder ons.

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie