logo

Welkom in het Anti Pest forum Glenn Eilbracht

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

wat kan ik doen?

brigit 27-05-07 22:34
Hoi,
ik ben 23 en misschien wel een beetje oud voor deze site, maar ik dacht dat jullie mij misschien kunnen helpen.

Ik heb een vriend (31, dus nog ouder dan ik) die nogal in de problemen zit. Toen hij op de middelbare school zat, wordt hij voor het eerst gepest. Hij is een beetje verlegen, heel lief (soms misschien te lief) en een beetje teruggetrokken. Als ik hem met een dier zou moeten omschrijven dan zou ik zeggen dat hij een uil is: zacht, moet de hoofd draaien om alles te kunnen zien, bekijkt alles graag van een afstand, houd dingen voor zich en heeft misschien soms moeite om contact te maken. Nou, hoe dan ook, die jongen is inmiddels een man en hij wordt heel erg gepest op zijn werk (hij werkte daar ca. 2jaar). Daarom is hij dan ook van baan veranderd. Hij heeft wel een keer met de baas over het probleem gesproken, maar verder is er niet veel gebeurd.

Toen ik het verhaal heb gehoord ben ik heel erg boos geworden. Het liefst zou ik die stomme pestkop uit het raam grooien - heb ik natuurlijk niet gedaan.
Weten jullie misschien wat ik kan doen, zo dat de vriend kan ervaren dat niemand, nooit zoiets met hem mag doen? En wat kan ik doen zodat de vriend dit hoofdstuk uit zijn leven kan afsluiten?

Liefs Brigit

Mier. 01-07-07 00:07
hee birgit..

ik ben misschien wel heel wat jonger dan jij..(16) maar heb misschien een optie..
probeer zoveel mogelijk met je vriend over het voorval te praten en maak hem heel goed duidelijk dat het niet zijn schuld is. op een gegeven moment gaat hij je geloven. Waarschijnlijk heeft hij ook heel weinig zelfvertrouwen?? maar dat moet met de tijd weer komen.

ik ben vroeger erg lang gepest. een hele groep tegen mij. heb er vaak met mijn ouders over gesproken maar zij deden er niks aan. vorig jaar heb ik zelf moord willen plegen maar niet gedaan. tegenwoordig krijg ik hulp van een psycholoog en begin ik betere vrienden te krijgen

je vriend heeft nu een nieuwe baan, als ik het goed begrijp?? en voelt hij zich daar wel op zijn gemak??
want als hij daar weer gepest word, heeft hij straks een nog negatiever zelfbeelt. bedoel je trouwens ook dat hij erg gesloten is? dat hij niet gauw of makkelijk iets over zichzelf vertelt?

liefs Mier

djoeke 04-07-07 13:38
hoi hoi

Ik denk dat het enige wat je kan doen is naar hem luisteren
en het gevoel aan hem geven dat hij voor jou meer dan de moeite waard is
ik neem aan dat hij ook het vertrouwen in de gehele mens is verloren?

omdat hij zo verlegen is een arsetiviteits taining misschien ook niet zo gek
of een vechtsport zo dat hij al zijn ingehouden frustratie kwijt kan waardoor hij misschien meer zelfvertrouwen krijgt

ik heb het idee dat het hier het meeste om zelfvertrouwen gaat
ik zelf merk sinds het steeds beter gaat met me zelfvertrouwen ik er ook steeds sterker van word
en steeds meer zoiets heb van dit ben ik zo be it

maar goed je mag me altijd mailen
ik wil jou hier ook wel in helpen

hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes Djoeke

ps ik weet waar ik over praat hoor
dit zijn dingen die mij ook aangeboden zijn door mijn omgevind

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie