| Auteur |
zelfvertrouwen |
|
Anne |
03-11-06 13:12
een stelling
Wanneer je als persoon les krijgt in het verbeteren van je zelfvertrouwen, wordt je dan uiteindelijk minder gepest?
|
marin van noord Woonplaats: Lichtenvoorde |
09-11-06 00:49
Hangt van de persoon af en van de pesters. Het hangt er ook van af of je zelfvertrouwen zo stijgt dat je er wat tegen gaat doen. Je kan het niet zo makkelijk beantwoorden met ja of nee.
|
Astrid Homepage Woonplaats: Maassluis |
22-12-06 15:52
Ik denk eigenlijk van niet. Al krijg je les om je zelfvertrouwen terug te krijgen, maar iemand pest je dan is de kans groot dat je weer dichtklapt.
Zelf denk ik dat het alleen écht zal helpen als het pesten is gestopt.
|
|
mies |
28-12-06 21:01
in vind het niet
heb heel trainingen gehad
het helpt voor even om voor jezelf de tijd door te komen
meer niet
|
|
anoniem |
09-07-07 14:02
ik heb zelf een cursus gehad, maar het heeft me niet echt geholpen..
maar dat kwam ook doordat er dingen werden gedaan die ik al kon..
we moesten ontspannings oefeningen gaan doen enzo en rollenspelen..
|
|
djoeke |
10-07-07 19:43
hey anne,
ik denk van wel en weet je waarom
omdat je dan uitstraald dat je sterk bent en dat je wel tegen ze durft in te gaan
pesters voelen haarfijn aan mensen die niet durven te reageren dus dan is het pesten veel makkelijker dan bij iemand die er meteen wat van zegt of er oplos slaat
ik weet het omdat ik door meer zelfvertrouwen meer dingen durf te zeggen en mensen me serieus nemen
dus ik denk van wel
|
marin van noord Woonplaats: Lichtenvoorde |
19-07-07 23:27
Nou ik ben altijd onzeker geweest en afgelopen jaar voelde zo'n gast het. Maar wist niet dat ik sterker was dan dat ik leek. Ik draaide me om en begon een gesprek met hem. Uiteindelijk lachten zijn "vrienden" hem vierkant uit.
Maarja ik heb nooit cursus zelfvertrouwen gehad. Ik heb het nooit gehad en nu heb ik het nog steeds niet echt. Het is heel moeilijk om te genezen van een anderhal decenia pesten. Maar ik kom er wel.
|
|
Tukkie |
24-08-07 13:54
Zelfvertrouwen zal ook moeten groeien.
Het is niet dat je van de ene op de andere dag compleet zelfverzekerd bent. Een proces van leren en groeien
Ieder mens is onzeker. Ook als zullen ze het allemaal niet zo snel laten blijken. Dan verstoppen ze het achter een aura van bravoure
Het laten groeien en ontwikkelen is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is voor mij ook ong 10 jaar na het pesten, en ben nog steeds (erg)onzeker. Met name over mijzelf, mijn eigen kunnen. Faalangsttrainingen hebben compleet niet geholpen, want het was naar mijn idee ook geen echte faalangst. Over mijn ervaringen praten, een luisterend oor heeft veel voor mij gedaan. Daardoor kwam het besef dat ik er ook mocht zijn, dat niet alles aan mij lag etc. Dat probeer ik nu ook voor anderen te zijn. Het geeft mij ook voldoening, alleen oppassen dat ik mij dan niet teveel mee laat slepen.
|