logo

Welkom in het Anti Pest forum Glenn Eilbracht
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Zelfmoord

Rody ,,
Homepage
30-04-06 18:55
Mijn eigen ervaring :

Ik heb een zelfmoord poging gehad een tijdje terug en mensen die dat toen hoorde vonden dat nep en ze geloofden me niet.!
Nu een jaartje erna heb ik iets over zelfmoord in me naam staan en mensen beginnen ineens over dat ik me aanstel dat ik een meisje en een mietje ben. Waarom?!?! Als je je In een hoek gedreven voelt en je er niet meer uitkan wat doe je dan???
Mijn plan was zelfmoord en omdat ik niks anders kon doen ben ik ineens een mietje en een meisje en ik stel me aan :S :( Dit is niet normaal

Wil je mij verhaal lezen kijk dan ff op mijn site www.antipestbrigade.web-log.nl

Martijn 01-05-06 09:14
Hey Rody. Ik vind totaal niet dat jij je aanstelt. Mensen moeten een persoon die een zelfmoordpoging doet serieus nemen. Ik ben blij dat je er nog bent.

Rody 02-05-06 14:49
Dank je! ;)

Cindy 09-05-06 16:59
ey rody, ik vind ook niet dat jij je aanstelt.
een vriend van mij heeft ook zelfmoord gepleegd omdat hij gepest werd.
maar zelfmoord is geen oplossing, ja is het wel.. alleen dan kies je voor de "wegloopvoor je problemen oplossing"
wat jij het beste kan doen is er met mensen over praten. en in jezelf geloven kan ook nog wel is wat helpen. weten je ouders ove rje zelfmoordnijgingen? zo niet, zal ik als ik jou was het hun vertellen.
en als je zelfmoordnijgingen weer krijgt moet je maar zo denken; der zijn mensen die om je geven en echt niet willen dat jij dood gaat. ooit word joun leven geweldig. die tijd komt vanzelf ;) succes verder nog :)

anoniem 10-05-06 00:15
hoi rody,je stelt jezelf zeker NIET aan!ik ben blij dat jou poging niet is gelukt want de dood draait niemand terug!blijf knokken en zoek goede hulp.je verdient een fijn leven en ooit zal jou leven vast ook fijner zijn.hou je taai en geef niet op!sterkte

louise 27-05-06 18:46
heey rody,
vooral niet nog een keer proberen!!! je zorgt er neit alleen voor at je zelf nooit meer kunt terugkomen, maar heb je al eens aan je familie gedacht? maar goed, blij dat het niet gelukt is. ik weet niet wat je wel mote doen, maar misschien komt dat doordat ik zelf nooit serieus gepest ben geworden. vroeger wel, omdat ik eenbril had enz. maar dat ging vanzelf weer over. ik hoop dat je veel steun aan andermans reacties hebt, want ej moet egt niet nog eens proberen zelfmoord te plegen. ik vindt het neit zielig, kan het best begrijpen, maar het is toch zooooooooooonde!!!!
stay alive
groetjes

anoniem 19-06-06 19:22
ik denk dat als je écht dood wilt je wel zorgt dat het lukt. alle mislukte zelfmoordpogingen zijn alleen maar roepen om aandacht. die moeten wel serieus genomen worden, maar het is geen échte wens om de dood.

Angelique
Homepage
19-06-06 19:59
Ik vind zelf persoonlijk dat dit niet echt klopt wat je zegt.. Je vraagt dan niet op aandacht! Maar als jij bijvoorbeeld je polsen doorsnijdt, en je doet t nou net op een verkeerde plek is dat toch niet om aandacht vragen? Tenminste dat lijkt mij, lijkt me nou niet dat je expres bijvoorbeeld je polsen doorsnijdt om aandacht te krijgen maarja ieder z' n eigen mening ;)

wendy 01-07-06 23:24
mijn tante heeft zelfmoord gepleegt en nu 4 jaar later heb ik er nogsteeds moeite mee dus denk ook aan de anderen je vader je moeder broer(tjes) zus(jes) enz...

Benny 15-08-06 00:49
Sorry dat ik het zeg maar zelfmoord is laf en egoïstisch !!
Ik ben wat ouder als de meeste van jullie denk ik (30) maar ik ben ook jong geweest....

Zelfmoord is kiezen voor de makkelijkste weg, wat je problemen ook zijn !!!!
Geloof me, ik heb mijn deel ellende gehad en heb het ook overwogen maar kwam tot bovenstaande conclusie.
Heb meerdere vrienden verloren omdat ze dachten dat er geen uitweg meer was, maar het leven biedt altijd een manier...echt waar!!

Als je gepest wordt is er ook altijd een oplossing!!!
Het grootste probleem is respect of liever gezegd het gebrek eraan voor jou.
Als je niet meer gepest wilt worden zul je hun respect moeten verdienen...
Alleen jij kunt er verandering in brengen op school, na school kun je altijd praten met mensen die jij vertrouw.
Laat niet bekend worden dat je met een mentor ofso praat...dan is het einde zoek.

Ik werd gepest en ben zelfs naar een andere school gegaan maar op deze school kon ik toepassen wat ik geleerd had op de vorige en had ook geen problemen meer op deze school en was mezelf gebleven....puur door houding, uitstraling (zelfvertrouwen)
Het was voor mij een gok, pure bluf bijna geacteerd, maar werkte wel!!
Toch een lichte aanpassing van mijn kant das waar maar werd met rust gelaten en kon gewoon mijn school op een hele plezierige manier afmaken.

Onthou dat de mensen die pesten ook een toneelstuk opvoeren voor hun zelf en voor hun zogenaamde vrienden...

A3 16-08-06 09:43
Zelfmoord is NIET laf en egoistisch!!!! Het is eigenlijk een moedig besluit van iemand die echt niet anders meer kan... Daarmee wil ik niet zeggen dat je het dus maar eventjes moet doen. Maar ik word echt niet goed als mensen beweren dat het een laffe daad is. Weet je hoeveel moed er voor nodig is om dat besluit te nemen? En het dan ook daadwerkelijk te doen????

Ook ik ben wat ouder, en werk daarnaast in de psychiatrie en heb dus echt wel genoeg om me heen gezien. En meestal klopt het ook wel als iemand suïcide pleegt, gezien de achtergrond van zo iemand. In al die jaren dat ik in de psychiatrie werk heb ik maar één keer meegemaakt dat ik (en mijn collega's) absoluut niet konden plaatsen waarom die persoon suïcide heeft gepleegt!

Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat Rody het moet gaan doen... Er is hulp genoeg als je erom durft te vragen! En tuurlijk is het leven nu niet leuk, maar uiteindelijk kan het wel leuker worden! Maar dat is iets wat je zelf moet doen, en leren.
Rody, ik vind het moedig dat je het hier durft te vertellen dat je met deze gedachten rondloopt! Durf om hulp te vragen bij de instanties die je daarbij kunnen helpen! Praat erover, wat er allemaal gebeurt is, waar je meezit, zoek een vertrouwenspersoon. En heus, je wordt echt wel serieus genomen! Al is het alleen maar hier op dit forum!

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe!
Groetjes A3

mies 16-08-06 09:59
ik ben het met A3 mee eens

mensen die zm plegen of met die gedachte lopen hebben misschien iets mee gemaakt waardoor ze diep en heel dipe in de put gaan rakenw aardoor ze geen uitweg zien
dat noem ik niet egoistisch.. die mensen hebben steun van mensen nodig maar omdat ze misschien neit durven of een andere reden hebben zien ze maar 1 oplossing waarom ik dit zeg omdat er een juf van de baischool het heeft gedaan....dus.. ik liep er zelf ook mee rond... ik werd daardoor zelfs meer gepest... wat zou jij dan doen?

marin van noord
16-08-06 23:54
DEEL 1

Zelfmoord, velen denken er aan. Maar er zijn weinig die het echt doen. Dat ze het niet doen is de mens eigen. Je beschermt jezelf tegen gevaar en zorgt automatisch dat je niet doodgaat. Ergens diep van binnen wil je dat niet. Dat is instinct.

Toch is het een serieuze zaak. Ook ik zelf heb er wel vaker aan gedacht. De gedachte dan. Maar toch kom ik er altijd wel weer bovenop. Uiteindelijk zie je weer licht in het leven en merk je dat er wel degelijk mensen zijn die veel om je geven. Maar op zo'n moment is alles zwart voor je ogen en zie je dat niet. Toch als zo'n gedachte voorbij is gaat het wel weer beter.

Het is ook een rare psychologie. Van de ene kant wil je niet dat ze je zien of merken dat je het rot hebt. Maar toch wil je dat laten blijken. Al is het vanwege het feit dat je het niet durft te vertellen en dat mensen je steun geven.

Zo denk ik er in ieder geval over. Je wilt je naaste niet pijn aandoen maar soms zie je die dan niet meer staan op zo'n moment. Denk er dus goed over na waarvoor je het doet. Over het algemeen doe je het toch vaak voor jezelf.

marin van noord
16-08-06 23:55
DEEL 2

De term egoistisch heeft een negatieve toon misschien maar denk er maar eens over na...

Hoe zou jij het vinden als je beste vriend of vriendin zelfmoord pleegd(e). Denk je dan ook niet van... Waarom? Had het mij nou gewoon verteld, had ik je tenminste kunnen helpen. Nu heb je je leven zomaar beindigd en zit ik hier in tranen. Ik bedoel dan zou jij het ook egoïstisch van hem of haar vinden. Je kan hard roepen dat het niet zo is, maar toch kan je het niet ontkennen. Tenslotte als je in zo'n staat bent doe je het: "om jezelf er beter van te maken"
dat klinkt ontzettend hard wat ik daar neerzette en ik bedoel het niet hard, echt niet. Maar denk er maar eens goed over na. Net zoals A3 al zei, het leven heeft nog zoveel in petto. Het voortijdig beëindigen is niet verder kijken. En ik begrijp het heus wel, op zo'n moment kan je dat ook niet en wil je van alles af zijn. Maar geloof me op mijn woorden:

Het leven kan soms ook heel mooi, zacht en teder zijn.
misschien niet nu, maar ooit, op een dag wel.
Neem er de tijd voor, je hebt je hele leven nog voor je liggen.

Bij deze wil ik graag iedereen steunen die door het pestgedrag zulke nare ideëen heeft gekregen. IK ben er onder andere ook 1 van, maar bij mij is het niet heel erg doorgeslagen, gelukkig. Veel sterkte jongens en meisjes.

Echwell 29-08-06 14:01
Mijn vriendin is dood.

Het is nu al lang geleden gebeurd, maar ik mis haar nog steeds. Ze heeft er zelf voor gekozen. Zij heeft zelfmoord gepleegd.
Het doet pijn om te weten dat iemand niet meer wilde leven en ik vind het nog steeds kl*te dat ze er niet meer is.
Ik ben een hele tijd boos op haar geweest. Boos dat ze me alleen had gelaten. Boos dat ze de makkelijke weg nam.
En ik weet ondertussen dat ik boos mòcht zijn, ze had me tenslotte pijn gedaan.
Toch vind ik haar niet egoistisch, want de dood is een eigen keuze net als vele andere dingen.

Wat ik wel erg vind is dat ze niet heeft kunnen zien dat je wereld mooier kan worden naarmate je ouder wordt, en dat je er steeds meer zelf aan kunt doen.

Ook al zou een zelfmoordpoging alleen een vraag om aandacht zijn, dan is dat een zeer serieuze vraag, en moet daarnaar worden geluisterd. Toch is het geen goede manier om om aandacht te vragen. Ik weet dat het moeilijk is, dat vind ik zelf ook, maar probeer iemand te vinden in je omgeving die je vertrouwt en probeer deze te vertellen over je gevoelens. Probeer ook om meer te zeggen dan alleen dat je dood wilt. Veel mensen vinden dat eng, en kunnen beter praten en luisteren als je zegt ik voel me heel verdrietig. Misschien kun je wel dingen opnoemen die je verdrietig maken.

Onhoudt ook dat een heel groot deel van de mensen die je dagelijks ziet op tv, in de krant, op een podium, of waar dan ook, vroeger gepest werden.
De pestkoppen zitten op hun kont en dragen niets bij aan de wereld.

Gastenboek  |  Gratis website  |  Spellen spelen  |  Gratis forum  |  Clipjes  |  Gratis kerstcadeaus  |  Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
skatejet
04-09-06 20:31
Natuurlijk stel je je niet aan. Het is het toppuntdat mensen niet begrijpen wat je voelt ze hebben er geen idee van als je niet meer weet waarvoor je er eigenlijk nog bent deze vraag heb ik mij ook vaak gevraagd. Wat als je weet dat mensen je zo haten dat je geen kant meer op kan.
ik weet hoe je je voelt.

sterkte en blijf positief dat probeer ik ook altijd.

ps mensen krijgen altijd pas spijt als het te laat is

Roderik 06-10-06 11:24
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist het boek "Big" gelezen dat over een kind gaat dat gepest wordt (dit boek heeft net een prijs gewonnen). Daarna heb ik "Pesten. Wat vind jij?" gelezen. Dit boek is geschreven door Trix van Dugteren. Dit boek heeft mij heel erg geholpen, sindsdien weet ik beter hoe ik er mee om moet gaan en voel ik dat ik weer wil leven! En ik ga ook weer naar school!! Ik kan dit boek iedereen aanraden. Van Dugteren weet waar zij het over heeft. Pesten kan je leven helemaal verzieken, maar je kan geholpen worden! Kijk maar naar mij!

jienafia 10-10-06 16:09
negeer de gene die je pesten en probeer aardig te zijn voor de gene die nog eeen beetje liefde in hun hart hebben. Ben altijd aardig voor iedereen, ook voor degene die je pest. Als je doet alsof je niet gepest wordt, en gewoon negeert, en alsje uitgescholden word op msn moet je de computer meteen afsluiten ofzo. sm5] WAAROM VERBIEDEN ZE PESTEN NIET GEWOON IN DE WET EN ZETTEN ZE ER 22 JAAR GEVANGENIS STRAF OP????????????

Liset
17-10-06 18:45
heej,,
ik vind dat je gelijk hebt,, maar met zelfmoord plegen los je niks op,, dat heb je goed gezien,, God heeft je ook niet op de aarde gezet om zelfmoord te plegen,, je moet is nagaan hoeveel mensen om je geven en als je dan zelfmoord hebt gepleegd hoeveel verdriet hun dan hebben,,

nouw dat wou ik even kwijt,,
gr liset

julia
02-11-06 21:49
meestal zijn pesters ook typjes die het moeilijk hebben met zichzelf soms zijn ze echt helemaal in de knoop met zichzelf dus pesten ze iemand anders om het zeg maar af te reageren ze doen andere mesnen pijn
maar als je zelfmoord wil plegen zit je ook in de knoop met jezelf en als je zelfmoord pleegt doe je ook andere mensen pijn....tis maar heo je t bekijkt.........en het is niet laf maar het is wel onwijs dapper om NIET zelfmoord te plegen.......

Audrey 19-11-06 11:15
Ik weet zeker dat zelfmoord voor geen enkel probleem de oplossing is. Daarmee loop je alleen maar weg voor je problemen.

We moeten leven tot we doodgaan, ook al is dat soms moeilijk.

djoeke
04-07-07 12:29
hoi hoi

ik ben zelf 27 en word hier zo boos over
zelfmoord althans mensen die er aan denken en het doen zeg maar
die weten totaal geen uitweg meer
meestal zijn het binnenvetters (mensen die alles voor hun zelf houden) en geen raad meer weten wat ze met hun gevoel aan moeten dat ze denken dat de dood de beste uitweg is

en de maatschappij reageert er zo mega dom op
als je je maar even anders gedraagt dan andere ben je meteen iemand die looney is of gek

maar goed rody ik vind je totaal niet een aansteller
maar probeer als je het nog een keertje voelt toch te gaan praten
want er zijn echt mensen die wel van je houden
ook al geloof je het misschien op dit moment niet maar het is echt zo

ook ik heb heel diep gezeten in me gevoel maar door te praten ben ik er uit gekomen

ik hoop dat je wat aan deze tip hebt

groetjes djoeke

natasja 09-07-07 13:15
ik wou ook is zelfmoord plegen

marin van noord
23-07-07 00:38
Doe het maar niet Natasja, lees maar eens naar alle reacties en verzet je er tegen. Het leven is soms te mooi om te laten vallen.

Tukkie 24-08-07 13:46
Zelfmoord, tja

Tijdens het pesten vaak aan zelfmoord gedacht. Zag het niet meer zitten. Ik kon niet meer mijzelf zijn, zowel aan de buiten- als binnen- kant.

Raar genoeg kwam voor mij niet de knal tijdens het pesten maar er juist na. Er kwamen bij mij zoveel zaken vrij, waardoor ik nieuwe tegenvallers, enzo veel minder kon hebben. Was mijn flexibiliteit (en positieve inslag) kwijt. Een klein lullig voorvalletje over een verslag was de druppel. Ik ben in een waas naar buiten gegaan, en was in die stemming bijna voor de bus gesprongen. Ik was mijzelf niet. Plots was er of bij mij soort lampje ging, en ik schrok ongelooflijk van mijzelf. Want ik ben van alles af, maar hoe met de buschauffeur, familie en andere mensen die wel om mij geven. Ik heb via internet gelijk hulp gezocht.

Dagelijks heb ik nog te maken met effecten van het pesten. Met name vanwege gedachtenpatronen, gedragingen etc. Het zit mij vaak dwars. En het zal knokken tegen mijzelf blijven. Zelfmoord komt zeker in mijn gedachten voor, echter het is een makkelijke weg uit. Jij bent verlost, maar wat betreft de anderen? Sinds dat ene voorval ben ik gelukkig niet meer zover heen geweest als die ene dag. En is en blijft er voor mij een drempel.

Veel mensen zullen zeggen dat het praten over een zelfmoordneiging, mislukt of niet een kreet om aandacht is. En dat is het ook, een kreet van "Ik kan niet meer, ik wil niet meer, ik wil weg" Soms zal het zijn om interessant te doen, maar voor het merendeel niet!

Rowena
09-11-07 10:10
Hey hey

Tuurlijk ken je er wel wat aan doen!
Zelfoord vind ik inderdaad voor mietjes.
Maar een meid/meisje hoeft niet een mietje te zijn, Oke?
Ik ben zelf jaren gepest geweest, en wou ook vaak genoeg dood. Werd er schijtziek van! Maar je moet actie ondernemen. Ik heb een goede therapie voor je. Ik zal wel geen reclame mogen maken, dus mail me ff als je interesse hebt.
Groetjes Rowena

Jeroen 15-12-07 18:27
Weet je, er is een ding dat mij opvalt. Bijna alle mensen die zegggen dat zm egoistisch is, de "makkelijkste weg" enz. die hebben denk ik niet op het zelfde punt gezeten, misschien bijna...maar dus niet dicht genoeg.
Ik hoor iedereen zegen je moet vechten bla bla bla.
Ik heb al 14 jaar gevochten, is het nou echt zo raar dat ik er een beetje klaar mee ben? Dat ik heb besloten dat het gewoon tijd wordt om te stoppen en accepteren dat je sommige gevechten niet wint?
Je neemt iemand met terminale kanker ook niet kwalijk dattie dood gaat toch? Of vinden jullie dat ook watjes, simpelweg omdat de kanker niet verslagen wordt?
Alleen omdat er geen lichamelijke reden is ben ik een watje? De artsen hebben tegen mij net zo goed gezegd dat genezing niet mogelijk is...leer er maar mee leven.
Ofwel, ga jij maar ca. 60 jaar ziek zitten zijn.
En ik ben gek omdat ik daar gewoon voor pass?
Dus..aan allen die zeggen, je bent een watje...als je verder niks nuttigs te zeggen heb, zeg dan gewoon niks.
Je oordeelt over dingen waar je blijkbaar niks vanaf weet.
Je weet niet wat mensen hebben door gemaakt...

Lonneve 25-12-07 16:41
hé,
ik geef Jeroen helemaal gelijk. Het is idd heel dom als je iets over dit soort dingen gaat zeggen als je er helemaal niets van weet.. Zelf ben ik me hele leven buiten gesloten en gepest, zelfs op de basisschool door me eigen lerares! maja, daar zit ik nooit meer overin, want ik zie me oude klasgenoten nooit meer, nóch me lerares.
al heel lang snijd ik me en ga ik eigelijk al verder met verwonden enzo..
laatst wou ik er een einde aan maken door een heel pakje asprientjes naar binnen te werken. maar toen vroeg ik me af of je het zou voelen ofzo..
en toen bedacht ik me wel van wat ik me omgeving aan zou doen
want ik denk dat niemand dat van mij zou verwachten,,
en pijn zat ik zelf ook niet echt op te wachten.. ( op dat snijden enzo na dan ).. nouja.. wou ik even kwijt.. ik heb zo veel dingen meegemaakt dat ik er een heleboel vergeet..
Xxx hou je taai

mies 29-12-07 22:52
ik merk dat ook in mijn omgeving en ook binnen de scholen en school waar ik zit...
de opleiding SCW die ik nu volg is zwaar.... en het ond Zelfmoord in vaak aan bod... aangezien het een onderwerp is wat niet egt iets is waar mensen stil bij staan
en dat merk ik zelf ook heel goed

ik heb mezelf ooit 5 jaar lang verminkt day in day out
toen kreeg ik een vriend immers mijn ex door de dingen die hij deed...

ik heb totaal door al het gepest wat je in mijn verhalen terug leest
een jaar als eht niet langer is met de gedachte rond gelopen een paar weken voordat ik het wilde doen is er ingegrepen....

en als ik mijn beste vrienden die uiteindelijk het begrepen waarom ik weg wilde. me nu zo veel proberen te helpen en steunen omdat ze weten als mies zegt dat ze dit meent dan is ze weg....

mensen moeten zm niet zien als egoisme of als weet ik wel niet wat. maar het serieus nemen....

dre
16-11-08 01:20
zelfmoord? ik denk er aan maar waar eindig ik?
ik heb schulden,geen werk,doe me voor dat alles goed gaat mijn kinderen bij mijn ex zie ik ook nooit meer,en nu met de kerst en sinterklaas gaat me alles te ver in het leven.
ik heb een super lieve vrouw en 2 nieuwe kids,maar ik kan me niet uiten met mijn probleem,ik zit strontvast met alles wat ook maar tegenzit,ik doe voor iedereen alles maar sta toch achteraan ik weet het niet meer,tja en hulp zoeken raar maar waar je loopt rond als een bom die exploseeert,de kabel hoefdt maar te breken en je gaat er weer aan denken dat dit toch uiteindelijk de oplossing zal zijn,ik weet het niet meer alles wordt me teveel

charlotten 06-10-09 20:58
ik ben charlotte en ik ben 15 en ik loop al heel lang met het probleem dat ik zelfmoord wil plegen omdat ik niets meer in de wereld zie en ik heb het gevoel dat nietmand van me houd maar dat is natuurlijk niet zo de reden ervoor is dat ik lang op school gepest ben maar iedreen vind me gelijk dom als ik dat denk dat ik het weil proberen. ik heb het al een keer geprobeert maar het is toen niet geluk en ik heb mensen die ik vertrouw om hulp gevraagt en het gaat wel maar ik zit nu een jaar later en ik heb het weer geprobeert maar vrienden kwamen erachter en toen zeiden zij dat ik het niet moest doen want anders liet ik hun achter en daar schrok ik wel een beetje van maar mensen zeggen tegen mij dat ik laf ben en dat ik beter een kogel door mijn kop moet schieten want dan zijn ze van mij af

x charlotte ps stuur een reactie van charlotte n

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie