| Auteur |
Waarom word jij gepest? |
Marin van Noord Homepage Woonplaats: Lichtenvoorde |
14-02-06 19:27
Ik ben gepest om verschillende dingen.
Mijn schisis (hazelip
Mijn kledingdracht
Mijn kapsel
Mijn manier van lopen
Mijn verlegenheid
En natuurlijk omdat ik daarom gewoon anders was dan anderen.
|
Angelique Homepage |
15-02-06 13:57
ik werd vroeger gepest omdat ik met mijn neef omging.
Mijn neef was anders dan anderen, en daardoor vonden ze mij ook dom enzo. Ik fietste dan langs de school waar die andere jongens op zaten (ik moest daar langs rijden omdat dat de korste weg naar mijn school was) en dan had het gesneeuwt. En dan gooiden ze allerlei sneeuwballen op me enzo.. en scholden me uit.. Maar gek genoeg zit ik nu al 3 jaar bij hun in de klas op de middelbare school.. En ze zijn nu gewoon zo aardig. Als mensen je niet kennen denken ze misschien gauw van ow zij gaat met hem om, dan mogen we haar ook niet!! Maar als ze je eenmaal kennen dan weten ze teminste hoe je echt bent
|
|
Vanz' 68 |
16-02-06 17:02
Omdat ik sproeten heb.
|
|
nouska |
16-02-06 19:50
omdat ik dik ben, kort haar heb, jongens achtig doe en omdat ik meestal stil ben en geen zelfvertrouwen heb pikken ze mij er altij uit
|
|
Just A Girl.. |
18-02-06 17:29
Ik was dus gepest.. Ik wist zelf nieteens waarom! Waarschijnlijk omdat ik anders was. Maar ik ben nu van mezelf verrandert.
|
|
buitenbeentje |
24-02-06 19:28
ik werd nooit echt gepest
meer genegeerd en buitengesloten
soms voelde ik me erg alleen
op de basis had ik teminste nog een paar vriendinnen
maar nu ik in de 1e zit geen een
en met de anderen van de basis heb ik nog maar af en toe contact
ik ga wel veel met jongens om maar ik voel me erg alleen
soms is dat wel lekker maar vaak ook niet
veel leraren zitten vaak aan mijn kop te zeuren
maar ik kan er ook niks aan doen
|
|
rebecca |
24-02-06 20:30
gepest omdat ik overgewicht heb
|
Marit Homepage Woonplaats: - |
24-02-06 20:34
Ik wordt heel erg gepest Omdat ik puisten heb ..
|
Marin van Noord Woonplaats: Lichtenvoorde |
25-02-06 00:23
hey allemaal, het is toch best erg he waarom ze je allemaal pesten. Ze zoeken gewoon iets op. het maakt ze niet eens uit wat het is. Zo werd ik laatst achter mijn rug om, nouja voor mijn buik eigenlijk weer belachelijk gemaakt.
quoteerd: "ik vind het zielig voor hem, zijn kapper is dood"
Mijn vriend die werd helemaal pissig enzo op hem. Ik vond dat eigenlijk een beetje teveel gevraagd want hij scheen het alleen maar leuk te vinden. Ik had het eerst niet eens door, ik hoorde het wel maar ik had het niet in de gaten. Ik heb het al zo vaak gehoord. Alleen omdat ik lang haar heb tot voorbij mijn schouders inmiddels.
Maarja, ze zoeken gewoon iets. Wat ze ook zeggen, meestal is het niet waar. Het gaat erom wie je bent, en daarmee basta.
|
|
Maud |
25-02-06 12:25
Ik werd gepest om...
mijn naam (het komt niet zo heel veel voor dus dan moest ik natuurlijk gepest worden)
mijn uiterlijk (ik was ontzettend dun eerst, toen ik eindelijk wat aankwam was het nog niet goed want toen was ik meteen te dik)
toen ik mijn haar kort knipte, was dat ook weer niet goed. dus dat was nog een reden
ik werd ook gepest omdat ik graag leerde en ik had nooit lager dan een ruim voldoende op de basisschool.
en omdat ik mij nooit ' modieus' kleedde, ik droeg vaak zwart of blauw of wit en nooit ' hippe' kleuren of kleren want ik was daar gewoon niet in geïnteresseerd.
Op de middelbare school werd ik nog steeds met mijn gewicht (en nu was het overgewicht want ik at als ik verdrietig was, heel stom ja...). Ik was misschien 5 kilo zwaarder dan het gemiddelde meisje van mijn leeftijd maar toch was ik volgens mijn pesters een dikzak enzo. Één van die pesters was een hele grote jongen -dit was in de eerste- , hij was ongeveer 1.80m en heel erg dik. Écht heel erg dik, ik was er niets bij. En zelfs hij noemde mij een dikzak, dat is toch niet te geloven? Z' n maten zagen het zeker ook niet want ze stonden gewoon naast hem (allemaal een kop kleiner dan die dikke jongen) en scholden mij uit omdat ik ' dik' was.
Wat een lang verhaal........... ach.
|
|
Maud |
25-02-06 12:39
oh, en ik heb het geprobeerd te negeren. ik heb het pesten lang opgekropt enzo, daardoor ben ik drie keer ' geknapt' . ik werd helemaal gek, ik kreeg paniekaanvallen, een keertje tijdens gym waar ik een van de pesters bij zijn nek greep. ik kan me er zelf niks van herinneren...nou, ik kan me herinneren dat we gingen basketballen en er werden allemaal ballen expres tegen mij aan gegooid, en verder kan ik het me niet meer herinneren... maar het schijnt dus dat ik die jongen bij zijn keel greep (hij leeft nog helemaal hoor, heeft er niks aan over gehouden)... ik schaam me er wel voor maar ik heb die jongen behoorlijk afgeschrokken.
|
|
anoniem |
16-05-06 22:43
ik wordt ook gepest
omdat ik hazentanden heb
en dik ben vinden die kinderen die mij pesten (maar ik weeg het minste van de klas en ben de dunste )
ik ben wel heel erg onzeker dus als k me niet goed voel en heel erg gespest word ga ik huilen het is al wel eens gebeurt dat ik ging huilen in de aula en tOen nam een vriend het voor me op en die sloeg dat meisje die het allemaal veroorzaakt heb en mijn zus is heel erg bezorgt om mij dus die heeft al der vrienden gewaarschuwt als zij mij weer iets aandoet dan gaan ze haar in elkaar slaan maar ik doe dan niks en daar heb ik al veel voor op mijn kop gekregen want de leerkrachten geloofde mij niet tot dat mijn ouders naar school gingen toen geloofde de leerkrachten mij pas dus k heb al heel vaak met de hoofd assistente gesproken en nu heeft ze nar 3 kwart van het school jaar er eindelijk iets aan gedaan dus dat meisje mag niks meer doen bij mij en als er iets is mag ik de klas uit lopen en in de aula gaan zitten of op haar kantor als ze er is dus ik ben blij dat het nu zo is
wat een lang verhaal zeg maar k hoop dat het jullie ook helpt als je hier ook mee te maken heb
doei
wil iemand hier een antwoord op geven want dasn weet ik of ik het goed heb aan gepakt
|
|
Rody |
19-05-06 19:22
Dat valt in 2 woorden te zeggen:
OM MEZELF
Dat zal bij de meeste het probleem zijn!
|
Anouchka Maasbo Woonplaats: Grootegast |
29-05-06 14:32
Hey iedereen.
Het is hartverscheurend om er na jaren pas achter te komen hoeveel kinderen er gepest worden / zijn.
Je staat er helemaal niet bij stil omdat je je erg eenzaam en alleen voelt als je gepest wordt.
Ik ben in groep drie verhuist naar een andere basisschool voor ijn broertje die licht spastisch is op de nieuwe school kende ik maar een meisje. dus ik dacht dat de pesterije over zouden zijn helaas was dit niet het geval. juist omdat ik er een iemand kon werden twee anderen jaloers op mij omdat ik toen met haar om ging Dit was geen pretje want de hele klas werd tegen mij gezet er werden geschopt en geslagen en er werden knikkers naar mij gegooit. Er was niemand di wat voor mij deeed. De directrice van de school heeft zelfs glashard tegen mij gezegt dat ik me niet moest aanstellen.
Op een gegeven moment kreeg ik een bril toen was ik ineens helemaal aders en heette vanaf toen brilsmurf. op de basisschool was tikkertje toen een rage maar wij speelden geen gewoon tikkertje maar luizentikkertje en raad es ik was altijd de luis daar zorgden ze wel voor. Toen ik naar de middelbare school ging was alles nog niet voorbij. Ik was verliefd op een jongen uit de tweede hij heeft mij afgewezen midden in de gang waar de hele school omheen stond echt een afgang! OOk had ik mensen in de klas zitten die mij niet eens konden zelfs niet van gezicht en die begonnen van alles over mij te lullen wat niet waar was op een gegeven moment werd ik voor school opgewacht om in elkaar geslagen te worden of ze stalkten me thuis met de telefoon of met ons hekje. Ik had tweee vriendinnen op de middelbare school maar zij hielpen mij niet nee hoor ze waren aardig als het hun uitkwam en anders kon ik oprotten.
Uieindelijk na de vierde klas ben ik in een klas terecht ekomen die mij met open arem ontvingen en mij accepteerden het pesten is nu helemaal over
|
|
flowergirl |
01-06-06 20:46
Hoi.
Ik werd gepest omdat ik dik was en dat niet zo snel was als de ander kinderen van mijn school
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
|
jenifferlates |
29-06-06 00:16
Omdat ik lelijk ben, maar ben wel voor model gevraagd
|
|
wendy |
01-07-06 23:19
ik ben gepest omdat ik dik ben maar ik heb 1 vraag ik ben 11 jaar 1.56 meter lang en ik weeg 53 is dat te veel? en omdat ik langzaam ben bij gym
|
Astrid Homepage Woonplaats: Maassluis |
22-07-06 16:22
Dat is voor mij dus nog steeds de vraag. Wát is de reden dat ik al die jaren word gepest?
Zal het aan mijn uiterlijk liggen? Dat ik wat te dik ben, of dat ik al sinds ik klein ben een bril draag?
Zal het aan mijn karakter liggen? Ben ik vervelend ofzo?
Allemaal van zulke vragen..
|
|
Marjo |
31-07-06 22:25
Ik werd gepest omdat ik zweetvoeten had.Maar in het begin was het erg ik heb er wat aan gedaan!Zodat, het overging en dat ik nu nog maar zelde heb.En toch bleven ze me dagen pesten met alles en nog wat!
|
Karina Homepage Woonplaats: Melick |
21-08-06 15:03
Het valt me hier erg op dat veel mensen om dezelfde reden als mij gepest worden omdat ze anders zijn dat probleem heb ik ook. Mensen vinden het raar dat ik fan ben van zoop en topstars omdat ik 15 ben .Verder houd ik niet zo van make-up en dat soort dingen ik wil er niet bijlopen als een tutje ik ben gewoon mezelf daarom wordt ik gepest .
|
Marin van Noord Woonplaats: Lichtenvoorde |
22-08-06 14:53
Hey Karina, jij hebt eigen idealen. Jij wilt uniek zijn en niet meeloperig. Dat is alleen maar goed, geloof me, later zullen ze je respecteren.
Ach je houd van zoop en topstars. Nou ik heb ook wel eens een aflevering gekeken en ik ben 18 jaar. Nou èn? Je bent nooit te oud om naar iets te kijken. Mijn oma kijkt naar sesamstraat. Mijn vader kijkt iedere dag: de wereld is mooi.
Dus wat maakt het toch uit. ^^
Dat je niet zoveel van make up houd geeft ook niet. Kijk naar mij, ik gebruik ook geen make up (duh je bent een man)
Maar goed, je hebt het niet nodig om mooi te zijn.
WARE SCHOONHEID ZIT VAN BINNEN
Denk daar maar eens over na =)
Marin
|
Karina Homepage Woonplaats: melick |
23-08-06 00:30
Ben een vrouw haha maargoed zo denk ik er dus ook over maar andere schijnbaar niet ik krijg steeds meer het idee dat wat mensen zeggen "mensen die vroeger gepest werden worden later sucsesvol" ook wel eens kan kloppen al die sterren werden vroeger allemaal gepest maar daardoor word je later sterker
|
|
Els |
24-08-06 15:03
Het kost kracht om met pesten om te gaan, en het te verwerken. Die kracht is iets wat de anderen niet hebben (uitzonderingen daar gelaten) en later toepasbaar zijn op andere zaken.
Je staat alleen, je vecht voor jezelf. Je bent niet meer afhankelijk van anderen, want daar had je toch niets aan. Later kunnen deze eigenschappen meewerken aan succesvolle dingen. En hoe meer zaken lukken, en goed verlopen, hoe beter zul je jezelf voelen
Waarom ik precies gepest ben weet ik niet. Misschien zoals hier ergens gezegd Omdat ik gewoon anders was/ben. Kon goed leren, maar ben toch eerst naar de Mavo gegaan. Kleren, make up en jongens hebben mij lang niet echt kunnen interesseren. Dat was bij ons thuis ook zo. Ik hield en houd van lezen, en heb hele brede interesses.
Op de lagere school en op de mavo was het in het begin fysiek. Later werd het meer geestelijk, onder andere foutieve roddels achter mijn rug (ze is met die, die en die naar bed geweest etc). Ook door mensen die mij eigenlijk helemaal niet kenden
Ik werd door het pesten meer en meer een opkropper, met daarbij voor anderen onverklaarbare uitbarstingen. Huilen, woede etc. Bekend verhaal. Later bijna ingestort, alles leek perse naar buiten te willen komen en mijn wereld om ver te willen halen.
Momenteel woon ik ver van mijn geboorte & ex woonplaats. Met vallen en opstaan heb ik nu een klein groepje om me heen, dat mij grotendeels accepteerd zoals ik ben. Het is een gevarieerd groepje, maar toch met ongeveer dezelfde insteek in leven.Met 1 vriendin waren mijn ouders heel blij. Ze hoopten dat ik de rust etc van haar over zou nemen
|
|
Wenniej |
31-10-06 21:40
Hey Karina,
Gerust stelling, ik ben ook 15 kijk ook naar Zoop en heb ook geen zin in make-up.
Ze kijken me nog steeds raar aan als ik het over Patrick heb ofzo, maar ik heb er met 1 meisje zo veel over gepraat en plaatjes laten zien, dat ze het ook wel leuk ging vinden. Helaas voor haar precies toen het laatste seizoen was afgelopen. Maar goed er was in ieder geval 1 iemand die het ook wel grappig vond, dat geeft een beter gevoel. Misschien zit er wel iemand bij jou op school die het ook wel leuk vind en die jou een beetje het gevoel geeft dat je niet de enige bent. Maarre ik snap niet waarom ze zeuren want je maakt super mooie sites over vanalles en nog wat dus ik ben trots op je
Kus
|
|
Anouk |
16-11-06 17:26
Ik wordt nu nog steets gepest heb geen idee waarom.
Waarschijnlijk uit jaloezie ikkan namelijk beter hockeyen dan haar zij hockeyt al 5 jaar en ik begin dit jaar met mijn 2e jaar pas!!
Helaas pakt zij mij via andere meiden tegen mij op te zetten en die pesten me vooral.
Soms kan ik ze wel slaan!!
Maar dat doe ik niet want dan zit ik fout majha het is niet anders.
xxxx Anouk
|
|
Audrey |
19-11-06 11:12
Ik word al heel lang gepest. In het begin zeiden ze vaak dat ik een dikzak was. Op de middelbare school scholden ze me altijd uit voor jankerd omdat ik een keer heel erg moest huilen omdat iedereen me af zat te kraken.
Daarna werd ik een tijd lang gepest omdat een paar rotwijven uit een andere klas mijn kapsel en kleding niet mooi vonden.
Nu zit ik op het mbo (1e jaar) en zit er een meisje bij me in de klas dat altijd zegt dat ik eruitzie als een lijk.
Maar ik denk dat de echte oorzaak gewoon is dat ik te weinig zelfvertrouwen heb.
|
mellanie Woonplaats: groningeee |
13-12-06 13:35
zelf ben ik niet gepest
eigelijk helemaal niej
zelf heb ik wel gepest
ik heb een meisje jare lang gepest
wrom? wegens menings verschillen..
en aan gezien iedereen aan me kant stond en sterkste was liep iedereen mee ik heb 4jaar lang gepest elke dag tot dat er een meisje (nieuw) zij op houde ik heb toen tijd met dat meisje gepraat die ik altijd peste onze ouders ziJn goed bevriend maar ze heeft thuis nooit gezegt dat ze werdt gepest nu zijn we uber goeiiie vriende sins dien heb ik haar nie meer gepest we gaan nu wel met elkaar om maar daz al 5 jaar gelede gebeurd.. en heb er veele spijt van daar los je het niet mee op zij hebt er onder geleid maar als ik het trug kon draaie zou ik haar niej peste het heeft haar kapot gmaakt die jare... en ja wrom peste wrom ik dat dé meestal komt het door: je het grappig vind en wil laten zien wie de baas op een gemene manier maar ik heb haar nooit in elkaar gemept nooit ik heb haar we 1x geschopt maar niet meer... zelf krijg ik wel us nare op merkingen van heb juh anorexia ben erug dun -_-'' maar neej ik heb geen anorexia ik kan zoveel ete als ik wil volgende dag is allus er af en ik sport veel en voor mense die willen afvalen ( alleen stoppen met eten helpt niet ) of je vinger in je keel steken daz bull shit als je wil afvallen moet je ook egt wel sporte en geen uurtje maak er maar 2 uur van en eet gwoon gezond dat helpt zekker weten maar je ziet het niet metteen na een maandje zie je het wel
|
marin van noord Woonplaats: Lichtenvoorde |
13-12-06 21:34
Melanie, ik vind het erg hard en gemeen dat je haar gepest hebt. Ik zie zelf niet zo gauw in hoe ze nou vrienden met je wou worden. Misschien is het wel door angst en indoctrinatie. Pesten is walgelijk.
Oh en sporten is slecht voor je. Het verhoogt je hartslag en je lichaam heeft maar een bepaald aantal hartslagen in je leven. Dit klinkt als lariekoek, maar waarom denk je dat tegenwoordig de leeftijdsverwachting hoger is? Niet doordat wij gezonder eten, niet omdat wij minder drinken of roken. Het komt door onze laxe leefstijl, aangezien in de geschiedenis mensen zich te pletter werkten, was het lichaam al gauw op.
Oh en waarom verlaagt stress je levensverwachting anders?
Het is omdat je hart dan sneller moet werken...
Ik vind sporten dus slecht, alleen voor 'een goed figuur' doe ik het niet, maar dat is mijn mening.
Weet je wat beter is? Een boswandeling maken van een halfuurtje of uurtje. Daar word je niet zo moe van. Natuurlijk je benen wel maar dat is logisch. je hart gaat er niet sneller van kloppen dus is het gezond.
Maar back to the point. Pesten is zinloos en achterbaks en ik blijf het verbijsterend vinden...
|
Rick Woonplaats: Landgraaf |
27-12-06 16:58
ik werd gepest omdat......
- ik een indo huidskleur heb
- ik was verlegen en wijnig zelfvertrouwen
- ik had een bril
- ik had een beugel
- ik een lui oog heb
en dan vraag je je toch af waarom eigenlijk? een mens is een mens we horen mensen zo te respecteren zoals ze zijn toch??
|
angela Woonplaats: Gulpen |
05-03-07 16:23
eej
ik word gepest omdat
- bril heb
- 4 moedervlekjes in gezicht
- beugel heb
- spraakprobleempje
|
Michelle Woonplaats: Hardenberg |
11-08-07 12:03
Hey,
Ik werd/wordt gepest omdat ik dik ben en omdat ik door dingen uit mijn verleede heel snel volwassen ben geworden, ik ben heel serieus, ben niet zoals andere meiden of jongens van mijn leeftijd.
Ik ben gewoon liever op mezelf en ben gewoon wat stiller.
En daarom mogen veel mensen mij niet, maar ik kan er zelf niks aan veranderen.
En heb daardoor maar heel weinig vrienden!
Dat is de reden waarom ik wordt gepest.
Eigenlijk raar dat je omdat je dus iets anders bent dan anderen gelijk wordt gepest en genegeerd.
Groetjes Michelle
|