De FORUM voor een discussie over CHRISTENDOM & ISLAM

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

dialoog christen&moslim

Jan Bouwmeester
Homepage
20-01-05 17:53
Een dialoog moet op voet van gelijkwaardigheid staan.
Dit is een dialoog tussen een Christen leek met een bestudeerde Moslim. Dus is er geen gelijkwaarheid en ook geen sprake meer van een dialoog.

Jan Bouwmeester.

Jan Bouwmeester 21-01-05 11:55
In ben in de gelukkige omstandigheid, dat ik de Nederlandse vertaling van de Bijbel en de Koran heb.
Als je de waarheid in deze boeken wilt vinden, dat moet je ze ook testen aan jouw logica. Jij hebt je verstand gekregen om onderscheid te kunnen maken. Je kan dan keuzes maken waarvoor jij verantwoordelijk bent en niemand anders. De verantwoording ligt dus bij jezelf. Als je dan de Bijbel en de Koran aan het lezen bent, dan stuit je op stukken die niet logisch zijn naar de maatstaven en omstandigheden van de tijd waarin wij nu leven. In de tijd dat deze boeken geschreven werden kan dat echter natuurlijk wel logisch geweest zijn. Hoewel, je kan je ook afvragen of het de schrijvers politiek gezien misschien wel goed uit kwam om bepaalde uitspraken te doen. Je kan als mens dus twijfelen of bepaalde uitspraken wel waar zijn. Dat zal een ieder die een beetje kritisch is ten opzichte van het geschrevene in de Bijbel en de Koran wel overkomen. Ook moet je er rekening mee houden dat we niet allemaal dezelfde logica hebben. Dus aan mijn eigen logica kan ook iets schorten. Wij mensen hebben nu eenmaal ook onze menselijke beperkingen. Je moet dus ook kritisch zijn naar jezelf toe. Omdat jezelf verantwoordelijk bent moet je ook niet zomaar alles aannemen omdat je het nu een maal zo geleerd hebt maar moet je de dingen ook toetsen aan je eigen levenservaring. De lessen die het leven jouw geeft.
Als je dan ook de zuivere waarheid uit de Bijbel of uit de Koran wilt halen dan stel jij jezelf misschien wel een bijna onmogelijke opgave.
Moeten we dan maar de Bijbel en de Koran als onzekere dingen wegdoen?
Dat denk ik niet!

Jan Bouwmeester 21-01-05 11:58
In beide Heilige boeken zie ik zoveel waardevolle dingen en richtlijnen staan, zoveel schoonheid en zoveel diepgang, dat ik een ieder aan kan raden om beide boeken te lezen. Beide boeken zijn zeer waardevol anders hadden ze de eeuwen niet overleefd, beiden vertegenwoordigen een enorme rijkdom en bieden zoveel troost aan de mensen, dat ik zou zeggen wees er trots op als er bij jou de Bijbel of de Koran op de boekenplank staat. Zelf ben ik zo gelukkig dat ik beiden in mijn bezit heb en mij hierin kan verdiepen. Ik voel me dan ook bevoorrecht. Ik realiseer mij ook dat ik heel mijn leven lang, wijsheid uit deze boeken kan halen, steun en troost en dankbaarheid.
Misschien lukt het u niet om de zuivere waarheid in deze boeken te vinden. Maar…waardevolheid, dat zal u in ruime mate aangereikt worden!

Jan Bouwmeester.

jolygo
17-03-05 11:41
Hee, geen reactie van Muzi? Ja, tegen zoveel kennis en inzicht kan hij natuurlijk ook niet op. Of zou hij te trots zijn om te reageren???

Jan Bouwmeester 17-03-05 18:41
Dag Jolygo,

Muzi is wel serieus, dat pleit voor hem.

oege 03-09-05 19:16
De Bijbel uit de context getrokken en een onjuiste benadering kunnen nooit tot een eerlijke uitkomts leiden

thidee
Homepage
13-10-05 14:18
Zelf heb ik een ook een kritische houding ten aanzien van de bijbel, maar de dialoog is wel heel erg eenzijdig. Er wordt commentaar gegeven op de uitleg van de bijbel, de "simpele" Christen wordt overtuigd. Van een kritische kijk op de Koran is geen sprake.
Na lezing vraag ik me af of het niet een fictief gesprek is waarin alle bekende Islamitische bezwaren tegen de bijbel zijn verwerkt.
In de praktijk blijken er ook Moslims te zijn die overstappen naar het Christendom, juist vanwege de boodschap van jezus.

thidee
Homepage
13-10-05 20:59
Op de 5e avond wordt kritiek gegeven op "de erfzonde" Volgens de Moslim zijn baby' s onschuldig omdat ze nog niets beseffen. Het is dus onlogisch dat ze gestraft worden voor de zonden van hun voorouders (adam en eva).

Maar tegeljkertijd wordt er over de Koran verteld dat "De kinderen gaan naar het paradijs vanwege het geloof van hun ouders. Ze zijn nog niet volwassen. Zodra ze volwassenen zijn, zijn ze zelf verantwoordelijk voor hun daden"

Volgens de schrijver is dit iets heel anders, maar: Kinderen van gelovige Moslims gaan dus naar het paradijs en kinderen van niet gelovigen gaan daar niet naar toe.

Je zal maar kind zijn van een niet-gelovige, en dan maakt het dus niet uit of je ouders niet-gelovige Christenen zijn of niet-gelovige Moslims. In beide gevallen ben je de pisang.

Maar het verhaal van de de schrijver wordt wel onderuit gehaald.

Muzi 14-10-05 11:12
Beste Thidee,

Helaas berust je denkwijze en je beredenering op foute en niet goed begrepen informatie.

Alle kinderen die sterven ongeacht wat voor religie de ouders aanhangen gaan naar de hemel. Alle kinderen worden als moslims geboren en de ouders zorgen ervoor of het een atheist, christen, jood of iets anders wordt. (hadith van onze heilige profeet Muhammad vrede zij met hem)

Een moslim is iemand die zich heeft overgegeven aan God (Allah). Nogmaals alle kinderen die nog niet de puberteit hebben bereikt en dood gaan, deze kinderen gaan naar de hemel.

Marcus 25-10-05 17:30
nummerieketegenstrijdigheid van de bijbel waar deze site vol van staat heeft niets te maken met de essentie van ons geloof.
tegen de afvallige christenen die kritisch naar de bijbel kijken getallen met elkaar vergelijken en zijn overgestapt naar de islam.
Zijn gedwaald van het ware geloof want zij hebben blijkbaar de essentie nooit begrepen.
Wat we niet moeten vergeten is dat de bijbel inhoudelijk NBG door de Katholieken is overgeschreven zij hebben namelijk ook overal waar Jhwh in de bijbel stond het vervangen door de HERE.
Dit kan dus de bepaalde kleine verwaarloosbare foutjes aangeven.
Die zo erg hier worden benadrukt maar totaal geen gevoel van waardering bij de christenen kan waarnemen.

Maar wat men niet snapt is het doel van ons geloof wat niets te maken heeft met de islam en wij ook niet zien en geloven als een nieuwe openbaring.

Zeker tienmaal lezen we in de Koran dat Allah geen zoon heeft. Ook de kruisdood en de opstanding van Jezus (Isa in de Koran)worden ontkend.

De antichrist is het die de Vader
en de Zoon loochent(ontkent) (zie 1 Johannes 2:22).

De felle tegenstand van de Islam tegen de verkondiging van
het Evangelie van de verlossing door Jezus Messias het Heilige OfferLam en de felle christenvervolgingen in de islamlanden maken iets duidelijk.
Drs. Jan van.B

BTW: ik zou de haddits maar even vergelijken met de koran.

Marcus 25-10-05 18:10
hier wat teksten om over na te denken als moslim:
Osman, de derde kalief (opvolger van Mohammed) verzamelde wat er van de Koran over was, schikte het meer volgens de Surah’s dan chronologisch en verbrandde daarna alle andere bestaande kopieën.
Je kunt je afvragen: waarom verbrandde Osman alle bestaande kopieën, als hij niets te verbergen had?
De Bijbel daarentegen, heeft de tand des tijd doorstaan.

“Laat niemand van u zeggen dat hij de volledige koran verworven heeft, want hoe weet hij dat het alles is? Veel van de koran is verloren gegaan, laat hem aldus zeggen: ‘Ik heb verworven wat beschikbaar is’”(Suyuti: Itqan, deel 3, pagina 72)

“Gedurende de tijd van de profeet telde het hoofdstuk van de Partijen tweehonderd verzen wanneer het gelezen werd. Toen Oethmaan de exemplaren van de koran redigeerde werden alleen de huidige (73 verzen) opgenomen”

Het wettigen van een moord
\\\\\\\"O Profeet! Zet de gelovigen aan tot de strijd. Als er twintig onder u zijn, geduldig en volhardend, dan zullen zij tweehon-derd, of honderd, overwinnen, zij zullen duizenden ongelovi-gen overwinnen: want dit zijn mensen zonder begrip.\\\\\\\"
Surah 8:65 ( Soerat al-anfaal:65 ).

Het wettigen van bedrog
\\\\\\\\\\\\\\\"God zal geen rekenschap van je vragen voor iets doelloos in jullie eed, maar hij zal je ter verantwoording roepen voor jullie opzettelijke eed. Om boete te doen, voed tien behoeftige mensen, in de mate vergelijkbaar met hoe je jouw familie voedt; of ze kleedt; of geef een slaaf zijn vrijheid. Als je daar de middelen niet voor hebt, vast dan drie dagen. Dat is de boetedoening voor de eed die je gezworen hebt. Maar houd je aan de eed. Zo maakt God zijn tekenen duidelijk aan je, dat je dankbaar mag zijn.\\\\\\\" Surah 5:89 ( Soerat al ma’ida:89 ).

Riad 12-11-05 21:29
De Bijbel heeft niet de eeuwen overleefd , anders zou die perfect authentiek zijn, integenstelling tot de Koran.

Marcus Je bent zwaar gefrustreerd omdat je met harde bewijzen wordt geconfronteerd die DUIDELIJK zeggen dat de Bijbel NIET Woord van God is, en dat Jezus vrede zij met hem NIET de Zoon van Goed is.EN dat de Bijbel geen Heilige Boek is.Je zegt dat die numerieke fouten verwaarloosbaar zijn.Fouten zijn fouten, dus God maakt fouten?????? die hij in een boek laat schrijven met als gevolg dat 1.2 miljard mensen naar de Hel zullen gaan????????

Gebruik je verstand die je is gegeven!!!!!!!!!!

HET IS DUIDELIJK DAT ALLES WIJST NAAR DE ISLAM , de Edele Koran weerlegt alles zoals het moet.

Riad 12-11-05 21:32
Ik wil graag in dialoog gaan met Christenen die duidelijke kennis hebben, en niet met mensen die uit zijn op het ondermijnen van geschriften, want waarlijk daar zit Satan voor tussen.

dankuwel

Franck
23-06-06 12:32
Ben ik nou de enige die wel eens bij zichzelf denkt: "En wat als Hij nou niet bestaat?"

lusie 31-01-07 22:27
Goedenavond,

Ik lees net een klein stukje van het dialoog tuusen christen en moslim.

1 ding kan ik al lezen.

De bijbelteksten die d emoslim aangeeft komen niet overeen met de staten vertaling.

En zo kan ik nog meer noemen,maar dat word te veel.

Gastenboek  |  Gratis website  |  Spellen spelen  |  Gratis forum  |  Clipjes  |  Gratis kerstcadeaus  |  Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
paolo
24-07-07 13:03
1 Korintirs 11
De hoofdbedekking van de vrouw

1 Dus volg mij na, zoals ik Christus navolg.
De hoofdbedekking van de vrouw
2 Ik prijs het in u dat u mij bij alles als voorbeeld neemt en u aan de voorschriften houdt die ik u gegeven heb. 3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.
Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus. 4 Iedere man die met bedekt hoofd bidt of profeteert, maakt zijn hoofd te schande. 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.
7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man.) 10 Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen.

paolo
24-07-07 13:10
100% plagiaat in de "Heilige Bijbel".

Jesaja 37
Zodra koning Hizkia deze hoorde, scheurde hij zijn klederen, bedekte zich met een rouwgewaad en ging het huis des Heren binnen ook zond hij de hofmaarschalk Eljakim den schrijver Sebna en de oudste der priesters bedekt met rouwgewaden tot de profeet Jesaja de zoon van Amoz. Zij zeiden tot hem: "Zo zegt Hizkia: "Deze dag is een dag van benauwdheid straf en smaad; want kinderen zijn aan de geboorte toe maar er is geen kracht om te baren. Wellicht hoort de Here uw god, al de woorden van de maarschalk waarmee zijn heer de koning van Assur hem gezonden heeft om de levenden God te honen en zal Hij straf oefenen om de woorden die de Here uw God gehoord heeft; wil dan een gebed op zenden voor het overblijfsel dat nog gevonden wordt. Toen kwamen de dienaren van koning Hizkia tot Jesaja en Jesaja zei tot hen: "zo zult gij tot uw heer zeggen:"zo zegt de Here vreest niet voor de woorden die gij gehoord hebt waarmee de hovelingen van de koning van Assur Mij gelasterd hebben. Zie, Ik zend een geest in hem ik hij zal een gerucht vernemen, zodat hij naar zijn land zal terugkeren en Ik zal hem door het zwaard vellen in zijn eigen land."

2 Koningen 19
Zodra koning Hizkia deze hoorde, scheurde hij zijn klederen, bedekte zich met een rouwgewaad en ging het huis des Heren binnen ook zond hij de hofmaarschalk Eljakim den schrijver Sebna en de oudste der priesters bedekt met rouwgewaden tot de profeet Jesaja de zoon van Amoz. Zij zeiden tot hem: "Zo zegt Hizkia: "Deze dag is een dag van benauwdheid straf en smaad; want kinderen zijn aan de geboorte toe maar er is geen kracht om te baren. Wellicht hoort de Here uw god, al de woorden van de maarschalk waarmee zijn heer de koning van Assur hem gezonden heeft om de levenden God te honen en zal Hij straf oefenen om de woorden die de Here uw God gehoord heeft; wil dan een gebed op zenden voor het overblijfsel dat nog gevonden wordt. Toen kwamen de dienaren van koning Hizkia tot Jesaja en Jesaja zei tot hen: "zo zult gij tot uw heer zeggen:"zo zegt de Here vreest niet voor de woorden die gij gehoord hebt waarmee de hovelingen van de koning van Assur Mij gelasterd hebben. Zie, Ik zend een geest in hem ik hij zal een gerucht vernemen, zodat hij naar zijn land zal terugkeren en Ik zal hem door het zwaard vellen in zijn eigen land."

Met andere woorden:
Jesaja 37 en 2 Koningen 19 zijn woord voor woord identiek. Toch zijn ze aan twee verschillende auteurs toegeschreven, die eeuwen van elkaar verwijderd zijn, van wie de Christenen beweren dat ze zijn genspireerd door God.
Wie kopieert van wie? Wie steelt van wie?

Moslim 25-01-09 21:14
Ik wil jullie groeten met de beste groet: Salaam oealaikom (vrede zij met jullie).

Ik heb naar een aantal reacties gekeken. Wat me is opgevallen, is dat zowel moslims als de christenen proberen ruig te reageren op iemand anders' argumenten.
Indien we op een vreedzame manier een discussie zouden beginnen, zouden mensen hun verstand meer aan het werk zetten in plaats van elkaar te kwetsen.

Om te beginnen wil ik duidelijk maken dat de koraan mij als moslim zelfs uitlegt hoe ik moet omgaan met dit soort discussies. Ik heb me namelijk geërgerd aan een aantal uitspraken van een aantal christen-broeders die of dingen verdraaien of dingen niet geheel benoemen.

Om een duidelijke en goede reactie te beginnen raad ik iedereen eerst aan om zijn boeken (Koraan, Evangelie en de Thora) te lezen voordat we aan een discussie beginnen. Een discussie is namelijk zinloos als er over en weer stomme argumenten worden gegooid naar mekaar om elkaar af te kraken. We willen toch allemaal de echte waarheid weten, nietwaar???

Het is zeker moeilijk voor anders-gelovigen om jou zaak te gelovigen omdat ze de zaak altijd vanuit een ander perspectief hebben bekeken. Ik raad daarom echt iedereen aan om de Koraan en de andere boeken te lezen en daarbij je oogkleppen af te zetten.

Vervolgens kunnen we een discussie starten.

In de koraan zegt Allah (Geëerd en Verheven is Hij):

29:46. En twist met de mensen van het Boek (Joden en Christenen) slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."

16:125. Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn.

3:64. Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot één woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

Tip: In de koraan vindt iedereen iets dat betrekking op hem heeft. Hiermee bedoel ik dat je jezelf altijd zult herkennen in de beschrijvingen van de koraan of in situaties die hierin worden geschetst.

Wat me tenslotte is opgevallen, is de uitspraken die bovenaan dit Forum stonden.. reacties van Jan...
Hij zegt dat zowel de koraan en de bijbel oude boeken zijn die in het verleden zijn geschreven, en geen relatie hebben met de tijd waarin we leven.
Indien meneer Jan... de koraan daadwerkelijk met verstand heeft gelezen zou hij weten dat de koraan juist elk volk, in elke tijd en op elke plaats aanspreekt. De koraan is een wonder van God dat door iedereen die zijn verstand wil en kan gebruiken, kan worden gelezen.
Ik raad mijn broeders en zusters aan, voordat je de koraan een keer van plan bent te gaan lezen, hef je handen op en vraag jou God.. of hij jou de waarheid wil laten zien en vraag hem of hij jou wil leiden...

Met vriendelijke groet,
Moslim

timo 03-10-09 11:03
Hallo allen,

ik waardeer de mogelijkheid tot dialoog Leuk dat jullie daarvoor openstaan, because I Senserely Love All Muslims (ISLAM)!!

Ik heb wel een paar vragen aan jullie:

Kan een Nederlandse vlag uit drie kleuren bestaan? Is rood dan een kleur van de Nederlandse vlag? En wit en blauw?

Kunnen deze drie kleuren samen 1 vlag vormen?

Verder heb ik ook nog een paar opmerkingen:

Volgens mij bestaat de Bijbel uit 66 boeken. Deze boeken zijn geschreven door mensen die ooggetuige waren of profeet of dichter... De vier evangelien zijn niet geschreven door profeten zoals in de dialoog gesteld werd door de schrijver.

Wat betreft de goddelijkheid van Jezus en Zijn zoonschap. Allereerst zijn er meer dan 500 getuigen die Jezus na zijn dood hebben gezien. Verder zegt Hij van zichzelf dat Hij de zoon van God is. Als Hij dat zegt is hij een leugenaar of werkelijk de zoon van God.

Nu iets wat ik graag zou willen beweren:

Ten eerste beweer ik dat het christelijk geloof geen geloof is waarbij je je verstand thuis kunt laten.

Ik kan over allerlei feiten van het christelijk geloof gaan praten maar ik wil beginnen bij de belangrijkste:

Het belangrijkste feit is deze:
1. Jezus heeft echt bestaan, daar bestaat overtuigend bewijs voor!
(bijna) Niemand (in ieder geval bijna geen geleerde) twijfelt er over dat Jezus op aarde heeft rondgelopen. Er zijn namelijk heel veel geschriften over het feit dat Jezus (zo maar een mens?) heeft geleefd. Bijvoorbeeld veel en veel meer dan over Julius Ceasars oorlog met de Galliers. En dan heb ik het niet alleen over de bijbel. Diverse Joodse en Romeinse historici schreven in die tijd: Er leefde een wijs mens, Jezus. Of ze schreven: Jezus kreeg van Pontius Pilatus de zwaarste straf opgelegd die er tijdens de regeringsperiode van keizer Tiberius bestond.

Er was dus een persoon die Jezus heette en die op deze planeet heeft rondgelopen ruim 2000 jaar geleden.

Dan roept dat de vraag op: Was hij alleen maar een goed leraar of een wijs mens of was hij God?

Hij zei in ieder geval van zichzelf:
Als je mij hebt gezien, heb je God gezien. (Joh 14:9)
Ik vergeef je je zonden... (en dat kan God alleen) markus 2: 5-7
Wie mij ontvangt, ontvangt God.. (math 10:40)

Verder weten we uit de geschriften dat hij een geweldig karakter had. Hij was de onzelfzuchtigheid in eigen persoon, maar had nooit zelfmedelijden. Hij was nederig, maar niet zwak. hij kende vreugde, maar nooit ten koste van een ander. Hij was vriendelijk, maar nooit toegeeflijk. Hij was een man, waarin zelfs zijn vijanden geen gebrek in konden vinden.

Verder vervulde hij beloften die eeuwen daarvoor waren gedaan. Het oude testament bestond namelijk al eeuwen voordat Jezus geboren was. In het oude testament staan diverse beloften dat Jezus komen zal.. er staan zelfs dingen in over Zijn dood ... bijv dat Hij doorboord zou worden..(dat is gebeurd door een spies) Dat hij in een graf van een rijk iemand zou liggen, dat hij gegeseld zou worden en nog veel meer. Dit zijn allemaal dingen die zijn uitgekomen. En er zijn vele profetieen over Jezus in het oude testament. (Deze dingen konden de profeten nooit over Jezus weten maar zijn eeuwen later allemaal uitgekomen)

Maar veel belangrijker is het feit of Jezus wel of niet uit de dood is opgestaan. Dat Hij aan een kruis heeft gehangen is genoeg beschreven (ook door veel geschriften buiten de bijbel om), maar hoe kun je weten dat Hij uit de dood terugkwam? Wat we weten is dat er in ieder geval geen spoor van Hem te vinden was in het graf... (dat wordt door diverse mensen beschreven)

Verklaring hiervoor kan zijn:
-Hij is niet gestorven!
-Of: Zijn vrienden hadden zijn lichaam gestolen!!
-Of: De romeinen hadden het gestolen!

Maar:
-Hij is echt gestorven, daar is medisch bewijs voor... Lees Joh 19:34 Maar een van de soldaten stak met een speer in zijn zijde en terstond kwam er bloed en water uit .... (dit was een teken om zeker te weten dat iemand dood was)
-wat zouden zijn vrienden hebben aan een dood lichaam?
-Als zijn vrienden wisten dat het bedrog was, zouden ze later nooit hun leven op het spel zetten... bijna al zijn twaalf discipelen zijn een vreselijke dood gestorven omdat ze gingen getuigen van het feit dat Jezus was opgestaan uit de dood. (Petrus is bijvoorbeeld omgekeerd aan een kruis gehangen) Dat doe je niet als je er niet zeker van zou zijn. Dan ga je niet in een rechtzaal zeggen dat je zeker weet dat Jezus uit de dood is opgestaan. Helemaal niet als dat je leven kost.
-Als de Romeinen zijn lichaam hadden gestolen, zouden ze dat wel tevoorschijn hebben gehaald toen de discipelen zeiden dat Hij leefde. En helemaal toen er in Jeruzalem vlak daarna een oproer ontstond.
-Verder is Jezus na zijn dood aan meer dan 500 mensen verschenen. In een periode van 6 weken op elf verschillende plaatsen. (dit is ook weer door verschillende mensen beschreven)
-zo veel mensen kunnen niet tegelijkertijd dezelfde hallucinatie hebben.
-Verder was er een onmiddellijk effect op die mensen. De kerk groeide in die tijd enorm snel...en nog steeds groeit de kerk enorm hard. Vooral in Afrika, zuid-amerika en azie.
-Verder ervaren mensen vandaag nog steeds die Jezus... dus als Hij gewoon maar een persoon was dan is het wel bijzonder dat nog steeds mensen Hem ervaren ruim 2000 jaar later.

Kortom...

Wie zeg jij dat Jezus is?
Een geestelijk gestoorde.. Die dacht dat ie God was, maar hij was het niet
Een slecht mens.. Hij wist dat hij God niet was, maar hij was er op uit om mensen op te lichten.
Of Een God-Mens..

Door het bovenstaande wil ik je laten nadenken over de persoon van Jezus... Ik hoop dat je het een paar keer over wilt lezen en wilt nadenken over de persoon van Jezus. Voor mij is Jezus het aller belangrijkste van het christelijke geloof. en vooral Zijn opstanding uit de dood en de betekenis daarvan. Dat wil ik je best uitleggen maar ik wil eerst dat je over de feiten nadenkt.. ik geloof namelijk dat het christelijk geloof bestand is tegen jullie vragen. ik denk dat het geloof geen knip voor de neus waard zou zijn als het de vuurproef van de vragen niet kan weerstaan.

Hartelijke groet aan een ieder die dit leest!

Timo

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie