De FORUM voor een discussie over CHRISTENDOM & ISLAM
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Reactie/suggesties

Beheerder 24-04-04 19:34
Wat is jullie reactie t.o.v. mijn website ???

Jan Melle 11-06-04 10:33
Ik vond het idee van een dialoog tussen een moslim en christen heel intressant en goed, dwz een leuk idee voor een website en waarom was ik erg nieuwsgierig.

Ik werd helaas een beetje verdrietig van het "dialoog" wat geen dialoog is. Het is of een monoloog of een dialoog tussen twee personen die niet beiden even ver zijn in hun geloof... (zwak dialoog dus).

Leuke poging het boek zelf, slecht uitvoering als je een eerlijk dialoog wilt publiceren...

Tipgever
30-10-04 12:30
Misschien is het handig als de website uitgebreider word. Niet meer alleen het dialoog van desbetreffende boek op de site zetten, maar met hardere feiten komen. Er zijn zoveel boeken en sites waar veel duidelijker wordt beschreven dat de Islam de waarheid, voeg deze dingen ook toe aan de site. Jammer dat vele lezers het zien als een strijd, vreemd. Bevooroordeelde gedachten over de Islam lijkt mij. Jammer dat we in een onvredige wereld leven. Gelukkig is het niet oneindig.

Tipgever
30-10-04 12:32
Misschien is het handig als de website uitgebreider word. Niet meer alleen het dialoog van desbetreffende boek op de site zetten, maar met hardere feiten komen. Er zijn zoveel boeken en sites waar veel duidelijker wordt beschreven dat de Islam de waarheid is, voeg deze dingen ook toe aan de site. Jammer dat vele lezers het zien als een strijd, vreemd. Bevooroordeelde gedachten over de Islam lijkt mij. Jammer dat we in een onvredige wereld leven. Gelukkig is het niet oneindig.

Geertje 14-12-04 09:32
Beste Meneer,

Ik heb uw website gelezen. Ik nodig u uit. lees de bijbel nou eens in zijn geheel en niet alleen teksten, maar gewoon van A tot Z. Leer de God van de Bijbel kennen en Jezus Christus die naar de aarde kwam om voor onze zonden te sterven voor u en voor mijn zonden. Leer de liefde te kennen die God voor ons over heeft door zijn eigen zoon te sturen die voor ons is gestorven. Laat uw hart vervuld worden van de Heilige Geest.
Ik wens u veel kracht en liefde en zal voor u bidden. U mag er om vragen om de heilige Geest.

Geest die Jezus Groot maakt
Giet u kracht op ons
laat ons profeteren
spreek door dromen heen
laat ons beelden zien Heer
Jezus woorden horen
leidt ons in de waarheid
Noem wat komen zal
Laat uw kracht nu komen
stort op ons uw vuur
kneed ons tot één lichaam
vernieuw ons denken Heer
Fontein van levend water
melk die leven schenkt
Jonge wijn van zoetheid
kom over ons, kom in ons Heer

Bidt en u zal gegeven zijn
zoekt en gij zult vinden
klopt en de deur zal voor u open gaan

veel sterkte en kracht
Geertje

Muzi 15-12-04 14:51
Beste Geertje,

Elk geloof kent liefde, geen enkel geloof predikt haat.
Om God echt kennen dien je de echte Openbaring te lezen van God. Een boek zonder tegenstellingen. Van de bijbel kan je dat niet echt zeggen.

Probeert u eens te de Koran te lezen, de laatste Openbaring van God. Er bestaat geen God van alleen de bijbel. Er bestaat maar een God die alle oorspronkelijke boeken heeft Geopenbaard.

Veel succes Geertje.

Jan Bouwmeester 27-01-05 14:37
Het idee, een dialoog tussen een moslim en een christen leek mij heel mooi! Toen ik echter het boek las kreeg ik steeds meer de indruk dat de schrijver zijn waarheid aan het "bewijzen" was door de tegenstellingen die hij in de bijbel(ik meen, 56 of 59 boeken dus vele schrijvers) weet te vinden.Daar zette hij de Koran tegenover( 1 boek)en dat was dus waar. Maar een Godsdienst of een geloof heet niet voor niets GELOOF! Anders had men het BEWIJS moeten noemen.
Maar een Godsdienst beleving hoort vanuit je hart te komen!
Dat is tevens de plaats waar je het Goddelijke kan vinden. In de medemenselijkheid die van je hart uitgaat!
Ik draag jou als beheerder dus een warm hart toe! Omdat je de moeite doet je medemens en zijn geloof te ontmoeten.
Daarvoor mijn dank!

Jan Bouwmeester 03-02-05 15:08
Ik hoorde gisteren dat de Bijbel uit 73 boeken bestond.

gustaaf
08-02-05 21:26
Ik geloof dat in beide boeken wijze dingen staan.
Of ze het woord van God zijn weet ik niet...
Ik vraag me maar één ding af: Kan iemand die zijn medemens doodt een man van God zijn?
Ik stel vast: Jezus predikte liefde, hij heeft nooit iemand vermoord!!! Hij heeft nooit tegen iemand zijn hand verheven.

Kan een moslim mij misschien uitleggen wat Mohammed met de joden uit Medina of met zijn gevangenen in Medina heeft gedaan?

Muzi 12-02-05 14:56
Wat de Moslims en de laatste Profeet Muhammad, vrede zij met hem, heeft gedaan, is het vrijlaten van de gevangenen nadat ze de analfabeten onder de arabieren hebben leren lezen en schrijven. Daarnaast heeft de profeet, vrede zij met hem, bestanden onderhouden met de joden in medina.

Het feit dat de joden daar leefden is dat ze een profeet verwachtten in Arabie. In alle heilige boeken is voorspeld dat Muhammad zou komen. Door de arrogantie en trotsheid is dit door de mensen eruit gefilterd.

Moslims zijn jarenlang onderdrukt, vernederd en vermoord tijdens de missie van de profeet Muhammad, vrede zij met hem, er is geopenbaard dat de moslims geweld mogen gebruiken ter verdediging van het geloof en de waarheid. Ook in de bijbel staat dat het beter is dat bepaalde mensen naar God gestuurd kunnen worden ipv de hele mensheid te laten dwalen.

Vergeet niet dat we hier maar even zijn in deze wereld en het hiernamaals is eeuwig. Alle profeten zijn gezonden door God, en de profeet Muhammad heeft als wonder de koran met zijn wetten. God bepaald hoe de mensen moeten leven, de christenen neigen maar naar secularisatie.

Advies: Lees over de Profeet over de islam, met een objectieve insteek.
Lees het boek van Maurice Bucaille, die de bijbel en de koran heeft vergeleken in het licht van de moderne wetenschappen. En lees de wonderen van de koran op www.harunyahya.com .

Wees gegroet.

Jan Bouwmeester 14-02-05 13:25
Beste Muzi en andere lezers.

Al eeuwen proberen mensen elkaar van hun gelijk te overtuigen. Dit had en heeft tot een maximum aan onrecht in de wereld geleid. Nu leven mensen slechts ongeveer 80 jaar als ze een beetje geluk hebben. In die tachtig jaar moeten ze leren om goed met elkaar om te gaan en dat blijkt een te korte tijd om te leren. Waarom proberen mensen elkaar dan toch steeds maar hun Godsdienst, hun gelijk op te dringen? Terwijl verandering van Godsdienst slecht bij enkele individuen lukt. Wat is de zin daarvan? Nu hadden en hebben "Christenen"en "Moslims" door de eeuwen heen elkaar veel onrecht aangedaan. Hebben wij mensen dan nog steeds niet door dat we "iets" verkeerd doen en proberen wij elkaar in die slechts 80 jaar wederom van ons gelijk te overtuigen! Terwijl de geschiedenis heeft geleerd dat het niet lukt. Er is er maar 1 die daarom lacht en dat is de duivel! Want zo komt het Goddelijke plan van eeuwige vrede en harmonie nooit voor elkaar.
Discussies gaan in de meeste gevallen over gelijk hebben. Maar het is veel belangrijker om goed met elkaar om te gaan! Laten wij daarom proberen om goed met elkaar om te gaan, dat moet de hoogste prioriteit hebben! De mensen moeten elkaar in hun waarde laten, elkaar respecteren! Dat is hun voornaamste opdracht. Niet alleen voor gelovige mensen maar ook voor ongelovige mensen!

Jan Bouwmeester 14-02-05 13:28
Geboorterecht, geboorteplicht.

Alle mensen
Zijn zonder uitzondering
Met veel pijn en moeite(daar moet een reden voor zijn)
Door hun moeder op de wereld gezet.

Sta hier even bij stil.

Alle mensen
Hebben daardoor zonder uitzondering
De opdracht om goed
Met elkaar om te gaan.

Dit ongeacht de Godsdienst of ideologie waarmee ze na hun geboorte opgevoed zijn.

Niemand heeft immers zichzelf gemaakt.
Niemand kan zich er op beroepen " land " te bezitten waar hij geboren is.
Hoogstens kan het "land" jou bezitten.
Er is voor ons namelijk maar één land en dat is de wereld.
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje
Niemand heeft voorrang
Iedereen dezelfde opdracht!

Muzi 18-02-05 20:42
U heeft gelijk Jan dat we allemaal goed voor elkaar moeten zijn, elk geloof schrijft dat voor. Maar wat heeft het voor zin als we Muhammad niet als profeet beschouwen en de vorige profeten wel. Wat heeft het voor zin om de Koran niet als het woord van God te zien en de vorige boeken wel. Dat is toch hypocriet, God geeft ons een boodschapper uit ons midden en we gaan het negeren? God is inderdaad de enige die over ons kan oordelen, maar wees bereid op het oordeel. We moeten niet hoogmoedig zijn en de laatste boodschapper negeren.

Jan Bouwmeester 21-02-05 09:15
Muzi,

Je zegt je hebt gelijk, dat we allemaal goed voor elkaar moeten zijn. Elk geloof schrijft dat voor. (Ook ongelovigen voeden zo meestal hun kinderen op.)
Gelijk geven, klinkt dan ook veel liefdevoller dan gelijk hebben. Je hebt gelijk, wat een winst dat je dat zegt. Hiermee heb je het ego verslagen dat gelijk hebben belangrijker vind. Dit betekent dat wij geen oorlog met elkaar krijgen. We laten elkaar in onze waarde, we respecteren elkaar. En dit is nog maar op kleine schaal maar zal zich verder uit kunnen breiden van jou naar je kennissen en vrienden en van mij naar mijn kennissen en vrienden. Van onze kennissen en vrienden zullen er ook bij zijn die zo gaan doen. Zo breidt heel dat liefdevolle respect zich steeds verder uit. Het kan een zegen voor de mensheid worden.

Je doet nog iets heel goed, je neemt mij in vertrouwen, want je zegt; maar wat heeft het voor zin als we Mohammed niet als profeet beschouwen en de vorige profeten wel. Wat heeft het voor zin om de Koran niet als woord van God te zien en de vorige boeken wel. We kennen elkaar slechts heel kort en dan alleen nog via dit forum en je durft me nu al in vertrouwen te nemen. Dat is heel groots en ik zal het niet beschamen. Jij durft je open te stellen naar mij toe en vraag je in feite af waarom christenen Mohammed niet als profeet erkennen.

Jan Bouwmeester 21-02-05 09:18
Ik zal je als mens mijn visie geven en dus niet die van de officiële christelijke kerken.
Volgens mij binden mensen zich heel sterk aan hun geloof of je nou Christen bent of Moslim of Boeddhist. Mensen laten hun geloof niet los, ze grijpen er steeds op terug. Het is hun enige veiligheid. Ze laten echter eerder hun geloof los, dan dat ze zich laten bekeren of overhalen tot een ander geloof. Dit zit blijkbaar in de menselijke natuur gebakken. Christenen grijpen steeds terug op de Bijbel om hun gelijk aan te tonen, Moslims grijpen steeds terug op de Koran om hun gelijk aan te tonen. Ongelovigen en mensen die wel in God geloven maar zich niet meer aan een bepaalde Godsdienst willen binden zeggen dat de Godsdiensten door de eeuwen heen voor veel oorlogen en ellende hebben gezorgd. Allemaal proberen ze dus hun eigen gelijk te halen. Willen ze op deze manier de waarheid aantonen.
Waarheid, het liefst de zuivere waarheid.
We vergeten echter één ding. Wij mensen hebben te weinig IQ om de zuivere waarheid aan de hand van de Bijbel of de Koran aan te tonen. We proberen het wel steeds maar dan gaat men van het vooringenomen standpunt uit, dat de Bijbel of de Koran de zuivere waarheid is. Als je echter al een vooringenomen standpunt hebt, dan kan je de zuivere waarheid al niet meer aantonen en maak jij je voor een nadenkend mens belachelijk.

Gastenboek  |  Gratis website  |  Spellen spelen  |  Gratis forum  |  Clipjes  |  Gratis kerstcadeaus  |  Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
Jan Bouwmeester 21-02-05 09:19
Kritisch denken en zichzelf afvragen of dingen wel kloppen, dat doet bijna iedereen in het dagelijkse leven. Dezelfde kritische mensen aanvaarden echter geen enkele kritiek meer als het over hun eigen geloof gaat. Dat valt mij steeds weer op, zij zijn ineens niet kritisch meer. Dan heb ik het dus over intelligente, weldoordachte kritische mensen. Dat is toch typisch niet waar? Wat kan dan de reden zijn, dat deze kritische mensen niet kritisch zijn naar hun Godsdienst toe? Ik denk, dat zij bang zijn om hun geloof in God te verliezen en dat zij door deze angst hun kop in het zand steken. Dus struisvogel politiek. Maar is er eigenlijk wel iets mis om je eigen geloof kritisch te bekijken? Ik denk het niet, alleen moet men blijkbaar wel eerst zijn angst overwinnen. Zelf heb ik dat ook gedaan en ik ben mijn geloof in God niet kwijtgeraakt. Het is zelfs alleen maar sterker geworden, ik geloof nu namelijk meer vanuit het hart dan vanuit de geschriften. Het heeft mij alleen maar rijker gemaakt en vriendelijker naar mijn medemens en respectvoller naar de schepping toe.

Jan Bouwmeester 21-02-05 09:57
Vandaar ook dat ik mij met plezier in zowel de Bijbel als de Koran verdiep en andere religies. Het vult mijn leven. Ik haal de waardevolheid uit de Bijbel en uit de Koran, niet de zuivere waarheid, die komt namelijk uit mijn hart!
Twijfel en twijfelen, dat ken ik en durf ik, dus doe ik het. Het zet mij aan tot nadenken. Het maakt mijzelf verantwoordelijk voor mijn doen en laten. Ik verschuil mij niet in de Bijbel en ik verschuil mij niet in de Koran. Ik ga open op het leven af, ik durf. Ik durf mijzelf af te vragen, was Jezus nu de Zoon van God of was Hij een profeet? Ik durf mijzelf af te vragen was Mohammed een profeet of een goed krijgsheer? Als jij je die dingen af durft te vragen, dan ben je geen afvallige ongelovige geworden maar dan ben jij een zoeker, een denker. Een zoeker naar de waarheid. Zal ik met mijn beperkte menselijke IQ een antwoord op deze vragen vinden?
Geschiedkundig valt er tamelijk weinig van het Christendom te vinden en te bewijzen omdat het meeste mondeling overgedragen is en pas later opgeschreven. Geschiedkundig valt bijna alles van de Islam aan te tonen omdat Mohammed zijn openbaringen tijdens zijn leven opgeschreven heeft of op heeft laten schrijven. Maar ook dat toont nog niet aan dat we met de zuivere waarheid te maken hebben. Daarom is het nuttig om kritisch te staan ten opzichte van je eigen geloof, of je nu Christen of Moslim bent. Nadenken en zoeken of hetgeen geschreven is nu wel zo logisch is. Dus niet zoeken naar je eigen gelijk in de Bijbel of de Koran. Want dan ben je jezelf alleen maar aan het bevestigen. Er zullen met zekerheid ook onlogische dingen en verklaringen in de Bijbel en in de Koran staan. Ik zie er genoeg maar ik leg ze terzijde, omdat ik de waardevolle dingen die in beide boeken staan niet verloren wil laten gaan. Ik vind heel veel waardevolheid en schoonheid en levenslessen in beide boeken en die bewaar ik in mijn hart!

Muzi 02-03-05 14:40
Goede dag Jan Bouwmeester,

Bedankt voor je reacties. Het is een feit dat onze God gehoorzaamheid van ons verwacht. Dat staat centraal in alle geopenbaarde boeken. Je kan alleen gehoorzamen als er wetten zijn, geboden en verboden. Deze kunnen we terug vinden in de heilige boeken. U zegt dat je alleen het goede neemt van de heilige boeken en de niet logische teksten ter zijde schuift. U heeft gelijk dat je de vraag moet stellen of een heilig boek wel de waarheid is. Allah (God) daagt de mensen uit om een gelijke hoofdstuk in het Arabisch op te schrijven net als die van de koran. Hij zegt, zelfs als de hele mensheid samenwerkt om een gelijksoortig hoofdstuk te schrijven, dan nog zullen we het niet kunnen. Daarmee heeft de laatste profeet Muhammad, die analfabeet is, de laatste en grote wonder gebracht.

Muzi 02-03-05 14:40
Hiermee is aan te nemen dat de Koran op literaire niveau van God afkomstig is. Daarnaast bevestigt de natuurlijke wetenschappen, feiten die in de koran 1400 jaar geleden genoemd zijn. (www.harunyahya.com : www.irf.net)
Je zegt dat de mens een te lage IQ heeft om de waarheid te begrijpen. God weet precies wat wij aankunnen en wat wij begrijpen. God heeft zijn boek geopenbaard in de vorm dat wij het zouden kunnen begrijpen, wat heeft het anders voor zin om een boek te openbaren als de mensheid er niks mee kan. In de koran staat dat God ons niks belast met wat we niet aankunnen. Hieruit kunnen we ook opmaken dat de antwoorden in de heilige koran staan op vragen die in de eeuwen heen gevraagd worden.
De moslims hebben naast de heilige koran die van God afkomstig is zonder dat de mens er in geknoeit heeft, de hadith verzamelingen. Hadith is een overlevering over de leefwijze van de profeet Muhammad vrede zij met hem.
Ik merk aan u teksten die u graag zelf wilt bepalen hoe u leeft en op welke wijzen, daarnaast gelooft u sterk in God. Wij moslims hebben een voorbeeld, namelijk de profeet Muhammad vrede zij met hem, en proberen hem zo goed mogelijk te volgen. Bij ons is er dus veel minder twijfel over hoe te gedragen, bijv. ten opzichte van de medemens, dieren. Hoe we moeten bidden etc. etc.

Muzi 02-03-05 14:41
In de koran staat dat de mensen zullen slagen, naar het paradijs gaan, als we geloven EN goede daden verrichten. Wat zijn dan de goede daden??? Zijn het daden die we zelf kunnen formuleren? Of zijn dat daden die de Barhartige God ons voorgeschreven heeft en profeet Muhammad, vrede zij met hem, als voorbeeld voor ons heeft getoond?

Ik adviseer u om misschien ietswat meer te lezen over het voortreffelijke gedrag van de laatste profeet Muhammad, vrede zij met hem.

Met vriendelijke groeten, Muzi.

Jan Bouwmeester
Homepage
02-03-05 16:57
Hallo Muzi,

Ik ben weer blij met jouw reactie. Met een zeer grote waarschijnlijkheid neem ook ik aan dat Mohammed openbaringen ontvangen heeft en in de koran staan dan ook prachtige stukken. Dat het literair niveau zeer hoog is dat klopt, want er staan bijzonder prachtige dingen in. Dat het daarom ook van God afkomstig is, moet voor mij ook haast wel. Ik heb zelf ook een aantal gedichten geschreven en daar is er één bij dat moet ook wel van God afkomstig zijn, gezien de omstandigheden(vermeld ik hier niet) waaronder ik het heb mogen ontvangen en schrijven. Ook staat er een woord in wat ik nog nooit eerder in mijn leven gebruikt heb en dat is het woord "verworden". Die regel luidt; mijn tranen van verdriet zijn verworden tot blijdschap.
Het is te vinden in mijn homepage onder gedichten; www.geocities.com/filosofie
Het gedicht heet;

Afscheid.

Je hebt zo ziels veel van hem gehouden,
dat je in zijn tranen mee hebt willen gaan.
Je hebt zijn last ook mogen dragen.
Zodat hij in het laatste,
ook niet alleen heeft hoeven staan.
Zijn dood, het is alleen ' n bevestiging,
van wat jullie samen hadden.
Liefde door dik en dun, tot het einde toe.
De liefde die nooit verloren zal gaan,
die nooit verloren kan zijn
omdat die altijd verder zal gaan.
In jou
en voorbij de horizon.
Eens zullen jullie weer samen zijn,
in het land waar liefde gewoon is,
het land waar de liefde woont.
Mijn tranen van verdriet
zijn verworden tot blijdschap.

8 juni 1988
Je adviseert mij om meer van Mohammed te lezen. Ik kan je zeggen dat ik daar ook al heel wat van gelezen heb maar ook met de Koran ben ik nog druk bezig en ook gelijktijdig de Thora en de Kabbala van de joden. Met de Hadith verzameling maak je mij trouwens ook nieuwsgierig. Dus dat komt ook op mijn leeslijstje.

Jan Bouwmeester 02-03-05 17:33
In mijn leven streef ik er niet in de eerste plaats naar om naar het paradijs te mogen, dat is geen doel van mij, hoogstens een gevolg.
Ik probeer te streven naar zuiverheid. Zuiverheid naar God toe en zuiverheid naar de mens toe.
Het liefste wat ik wil, is de ander, de andere mens gelukkig te zien, te respecteren.
God heeft de mens geschapen naar zijn beeld en gelijkenis en God zag dat het goed was. God heeft dus het liefste dat wij zijn schepping de mens in ere houden. Doen we dat niet dan vallen we in feite God(Allah)aan. Dus oorlogen en alle andere door de mens gecreeerde vormen van onrecht, zijn een rechtstreekse aanval tegen God(Allah) Waarvan wij ons verre dienen te houden.

Muzi, laat het goed met jou gaan.

Muzi 04-03-05 17:26
Goede dag Jan Bouwmeester,

Een mooi gedicht heb je daar geschreven. Je hebt gelijk dat we ons verre moeten houden van oorlogen en alle andere slechte daden. Ons doel moet slechts zijn, Onze Schepper behagen op alle vlakken. We moeten zeker respect hebben en tonen aan onze medemensen.
Ik ben blij dat je hoogstwaarschijnlijk het profeetschap van profeet Muhammad, vrede zij met hem, erkent.

Mag ik u vragen welke boeken of verhalen u gelezen heeft over de profeet Muhammad, vrede zij met hem :) . Op internet is er veel te vinden over de islam. Typ maar eens in google hadith in en je krijgt een lijst. Bijvoorbeeld: http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchhadith.html

Wees gegroet, Muzi.

Ebubekir
Homepage
05-05-05 18:36
hallo,
muzi kan jij me effe mailen.
Alvst bedankt,
Ebubekir

Chile 22-09-05 18:36
Dit is zeker geen dialoog. Ik krijg sterk het vermoeden dat dit is opgezet.

peace

Chile 22-09-05 18:43
Mensen lees dit eens:

http://exmuslim.com/nl/WIE_BEN_IK.htm

Marcus 25-10-05 18:43
ik zou graag de dialoog met je aanwillen op de betrouwbaarheid van de koran.
Aangezien je zon uitgesproken mening hebt over de tegenstelligheid van de bijbel zijn er bij de koran nog ergere tegenstelligheden te vinden.
In feite de koran klopt niet eens want na mohammeds dood zijn er maar resten van de koran bijelkaar gevoegt en het overgrote deel is verloren gegaan.

Ik geloof dat de koran is ontstaan door een krijger(mohammed) en veel later is geschreven. Deze krijger heeft samen met zijn connecties dus de koran geschreven en dit bestond uit jaloezië voor de bijbel. Veel mensen hebben hier onderzoek in gedaan en allemaal komen ze tot dezelfde conclusie.

Ik zou je willen uitdagen/uitnodigen om een keer het nieuwe testament te lezen en echt de boodschap van god te begrijpen want onze laatse openbaring is het boek DE Openbaring en niet de koran.

Vriendelijke Groeten!

Marcus 25-10-05 18:50
ten slotte:

de bekeerde "christen" was niet eens een christen want hij snapte de drieenheid kwestie niet eens wat ik even snel las op de 9e avond.
De echte christenen die gods woord inzien zullen het gebruiken als een zwaard en u zult geen kans krijgen.
Dit is geen belediging maar een punt om over na te denken.
De heer Antony was geen voorbeeld Christen.

Riad 12-11-05 20:44
Deze dialoog is heel mooi , een intellectueel gesprek tussen 2 personen , om de Absolute Waarheid te weten te komen, en het IS DUIDELIJK dat de Holy Bible NIET het Woord van God is,De Bijbel kan niet Heilig zijn , het zit vol met Fouten , tegenstrijdigheden enzovoort, hoe kan je dan nog geloven dat de Heilige bijbel het woord van God is?? en dat Jezus ( vrede zij met hem ) NIET de zoon van God is, en dat de 3vuldigheid NIET hanteerbaar is, en de Erfzonde NIET rechtvaardig is, dit werd bewezen aan de hand van verzen uit de " Heilige " Bijbel, het is duidelijk dat de Heilige Koraan alle zaken weerlegt zoals ze moeten zijn, en niet anders, EN STOP met godslasteringen uit te spreken , want waarlijk de bergen dreigen te splijten, de hemel open te breken als men zegt dat Jezus (vrede zij met hem) de zoon van Maria (vrede zij met haar)de Zoon van God is .en Wees niet koppig ooh Mensen van het Boek, zodat jullie niet vernederd zullen zijn op de Dag des Oordel die Zeker zal volgen.

Riad 12-11-05 20:47
Hij was geen voorbeeld Christen??
Hoe verklaar je dan de tegenstrijdigheden in de Bijbel?
Ga je die allemaal toeschrijven aan God, als je zegt dat de Bijbel het Woord van God is????

O Christenen , zien jullie niet in dat jullie heilige boek gaten vertoont??? De Heilige Koran is het Absolute Woord van de Ene God, Allah.Daar is geen twijfel omtrent.Ik raad jullie aan de Koran te bestuderen.

Riad 12-11-05 21:09
Marcus' reactie op dit forum : ik zou graag de dialoog met je aanwillen op de betrouwbaarheid van de koran.
Aangezien je zon uitgesproken mening hebt over de tegenstelligheid van de bijbel zijn er bij de koran nog ergere tegenstelligheden te vinden.
In feite de koran klopt niet eens want na mohammeds dood zijn er maar resten van de koran bijelkaar gevoegt en het overgrote deel is verloren gegaan.

Ik geloof dat de koran is ontstaan door een krijger(mohammed) en veel later is geschreven. Deze krijger heeft samen met zijn connecties dus de koran geschreven en dit bestond uit jaloezië voor de bijbel. Veel mensen hebben hier onderzoek in gedaan en allemaal komen ze tot dezelfde conclusie.

Ik zou je willen uitdagen/uitnodigen om een keer het nieuwe testament te lezen en echt de boodschap van god te begrijpen want onze laatse openbaring is het boek DE Openbaring en niet de koran.

Vriendelijke Groeten!

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie