logo

Welkom op het klus forum van CV-Shop. Stel hier je vraag, of praat hier met andere klussers.

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Radson HR2510

A de Jong 27-07-08 16:24
Vanmorgen gaf de CV een foutcode: 9 knipperend.
In het boekje stond dat de druk te laag was, wat ik zo was.
Ik heb de druk opgehoogd met de waterslang enzo tot 1.5 bar.

Na het aanzetten van de CV duurt het, na verschillende codes tot hij op 9 gaat staan. Dit keer niet knipperend.
Maar geen warm water.
Na resetten en stekker eruit halen, gaat hij nog sneller na code 9: 0...1...0.1.9

Maar geen warm water.
Wat kan dit zijn?

Hotforum
Gratis je eigen forum
roy
28-07-08 18:46
hmm vreemd, beedrijfscode 9 staat voor regelthermostaat open. Dit gebeurt bij 90 graden. Als de driewegklep niet zou functioneren en in cv stand zou blijven staan zou u het 35 graden in de woning hebben en aan onis gemeld. Dit is dus niet het geval. De boiler moet dus wel echt verwarmd worden. Dan komen we uit op het thermostatsich mengventiel.
Laat de ketel een tijdje zijn werk doen en tap warm water. Voel dan aan de uitgaande leiding uit het tapboilertje die naar het mengventiel toe gaat. Deze zal wel heet zijn. Als dit zo is en de uitstroomtemperatuur blijft laag is het mengventiel de veroorzaker.

Gr Roy

cv installateur
01-08-08 16:57
Kan de print zijn gebeurd weleens.

chathanky
03-08-08 22:30
Het kunnen verschillende dingen zijn.
Als je werkelijk geen warm water hebt dan is het aannemelijk dat het mengventiel defect is. (ketelthermostaat is ook mogelijk)
Heb je wel warm water dan kan het een van de andere thermostaten zijn die defect zijn. (boilerthermostaat)

Eerst even controleren wat er nu allemaal warm wordt of juist niet. Mischien dat het dan wat duidelijker wordt.

p.santema
12-09-08 18:05
Ik heb een radson Radson NOx HRC 2510 van 14 jaar oud. Als de ketel van 1 naar 2 gaat geef hij soms een geluid (BRRRRRRR) en gaat dan normaal verder. Wat kan de oorzaak zijn? Misschien kan iemand mij een mailtje sturen wat de oorzaak is.

P.Santema

7nkp4a
12-09-08 18:34
kan zijn dat het gelijkrichtertje voor de gasklep defect is waardoor deze wisselspanning krijgt.

Harry
15-10-10 19:52
Beste mensen: Mijn ketel, een type 2510, heeft een heel lange naloop. Normaal als hij verwarmt dan loopt de pomp een minuut of 5 na, maar nu is dat een kwartier of meer. Kan dat teruggesteld worden? Vr.gr. Harry.

Martien van den
03-10-11 22:45
Beste monteurs of eigenaren onder u, ik ben op zoek naar een goede Boiler en een BoilerThermostaat voor mijn Radson HR2510, eventueel van uw gebruikte ketel.
Wie kan me dat tegen een redelijke prijs hieraan helpen?

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie