logo

Welkom op het klus forum van CV-Shop. Stel hier je vraag, of praat hier met andere klussers.
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Agpo Econpact 135C Storing

Thomas 15-12-07 22:02
Hoi techneuten, ik heb een vraag over een Agpo 135C ketel. Als de ketel een tijdje heeft gewerkt op CV-stand dan valt hij telkens terug in de ruststand van de CV en start niet meer op ook al is de kameremperatuur bij lange na nog niet bereikt. Na resetten of een keer de stekker eruit en erin doen start hij zo nu en dan weer op. Het probleem blijft zich herhalen. Het tapwater geeft geen problemen. De kamerthermostaat werkt goed en is dus het probleem niet want als je de kamerthermostaataansluitng bij de ketel doorverbind treed het probleem ook op dus zit het probleem waarschijnlijk in de regelapparatuur van de ketel, maar waar? Iemand een idee waar ik naar moet zoeken?

Hotforum
Gratis je eigen forum
Thomas
15-12-07 22:05
Oh ja, ik vergeet te vertellen dat de ketel geen foutmelding geeft maar gewoon in de CV-ruststand blijft staan en daar niet meer uitkomt.

Inhome.
16-12-07 00:01
Te weinig radiatoren open, of de cv-pomp staat in een te lage stand.

Thomas
17-12-07 14:29
Inhome, bedankt voor je antwoord.
CV-pomp staat op hoogste stand (3) en er staan 5 radiatoren open plus de vloeverwarming dus dit zal niet het probleem zijn. Soms stopt of start de ketel bij het verwijderen of terugplaatsen van de mantel maar ik heb, naar mijn mening, alle denkbare plaatsen waar een contact gemaakt of verbroken kan worden gecontroleerd. Het blijft een vreemde storing maar ik zoek verder.

Jan
28-12-07 10:42
Wij hebben sinds een maand of drie hetzelfde probleem,met een 127C. Af en toe slaat de ketel aan maar er was (is) geen systematiek in te ontdekken. Allerlei parameters veranderd en weer terug gezet. Het hielp niet. De warm water voorziening blijft het goed doen. Na de kerstdagen terug gekomen in een koud huis. Tot onze verrassing een foutmelding op de cv ketel: A1. Monteur gebeld, die raadde aan de syphon van het lekwater te reinigen cq legen. Dit hielp (overigens: slecht onderhoud van de firma), de ketel brandde tot genoegen. Alles op temperatuur, ketel uit en in ruststand. Is sindsdien niet meer op te starten. De monteur is, na een aantal vruchteloze bezoekjes, ten einde raad. Nu in afwachting van een andere monteur. Vandaag wordt er waarschijnlijk een nieuwe print in gezet. We houden je op de hoogte.

Utreg
28-12-07 11:46
A01 storing is zeer lastig,meestal de print,branderautomaat,gloeiplug,verstopte syfon-ketel,en ga zo maar door.

jan
28-12-07 12:03
De monteur is al geweest, zeer snel. Geen nieuwe print geplaatst, maar keerklep in cv-uitstroom (onder aan de ketel) vervangen. Door vervuiling kan deze soms niet open, waardoor de ketel vrijwel direkt op ruststand kan gaan.
We wachten af, tot nu toe gaat het goed.

Inhome.
28-12-07 23:33
Aha dus toch een doorstroom probleem....

Jan
31-12-07 09:49
De keerklep werd vervangen, maar er zat geen troep in. Hoewel de ketel startte hebben we te vroeg gejuicht. Na warm water vraag niet meer aan te krijgen. Vorige monteur er bij, die alle verbindingen aan de achterkant van het paneel nog eens na liep, hier en daar een instelling wijzigde, en de stekker er weer in deed. De ketel sloeg aan; oorzaak van de storing onbekend.
Daarna heeft de ketel twee dagen goed gewerkt. Vanmorgen weer hetzelfde probleem.

roy
31-12-07 13:42
`Vervang de printplaat en je bent van de ellende af (wij ook )

Jan
03-01-08 10:40
Inderdaad, printplaat is uiteindelijk vervangen. Gaat nu al drie dagen goed.

brian
25-01-08 10:36
je moet gewoon nooit een agpo nemen ,alleen maar ellende

bram
22-12-08 17:30
hoi, heb nu hetzelfde probleem kan je mij vertellen waar het aan lag

Leomare
13-02-09 21:05
Ook ik heb dit probleem. Ben zeer benieuwd of het vervangen van de printplaat afdoende is gebleken?

Groet L

Frans
22-02-09 11:44
Check, ik heb het probleem ook.
Prutsen met de watersifon wilde nog wel eens helpen, nu ook niet meer. CV monteur gebeld. Ben de agpo flink zat inmiddels (6 jaar jong, te jong voor het aantal problemen dat ik ervaren heb)

Hotforum
Gratis je eigen forum
Frans
22-02-09 14:47
Probleem is opgelost door de CV monteur. Agpo menu optie 6 stond op 35, is op 80 gezet (default setting van de fabriek). Hierna draaide de cv weer. Wel lekkage op de ketel, maar dat schijnt structureel te zijn bij de Agpo ketels.

http://www.agpoferroli.nl/informatie_downloads/downloaden/383/informatie_en_downloads/cv-ketels/econpact

geert nollet
11-03-09 13:48
Ik heb ook al maanden hetzelfde probleem als Jan. Ik woon echter in Vlaanderen en kan nergens terecht voor herstelling. Een installateur van Stekene en de depaneur van "Van Marcke" zijn elk al twee maal langs geweest, toestel aan de praat en dan terug defect.
Printplaat zou moeten vervangen worden maar waar kan ik die bekomen of wie kan die plaatsen in Sint-Niklaas??? 0473 / 608900 !HELP!

Wolff
11-03-09 19:23
Naar de Z.V.U. bellen

hans
15-03-09 11:35
Bij mij geeft de 135 C de storingscode F 10. Omdat na het stekkertrekken de ketel weer opstart en vrij snel weer afslaat verwacht ik een pomp probleem, ook omdat ik de pomp niet voel en hoor draaien. Heeft hier iemand ervaring mee?
Hans

Lex
01-04-09 09:09
Beste mede pechvogels,

Ik heb dezelfde storing: proma warm water, CV in ruststand, terwijl er wel een warmtevraag is via de thermostaat. Ga alle schoonmaakadviezen eerst eens opvolgen.

Het onderhoudsvoorschrift met wat moet er wanneer gebeuren is te vinden op:

http://www.agpoferroli.nl/bestand/179/onderhoud_voorschriften_econpactultima

Ik hou jullie op de hoogte

Lex.

Lex
01-04-09 09:53
Voor Hans:

Foutmelding F10 wil zeggen:

Cv-aanvoersensor fout:
Niet aangesloten of defect
• Controleer of stekkertjes goed op de sensor
zijn aangesloten;
• Controleer of de sensor niet defect is. De
weerstand bij 25oC dient ca 10 kOhm te zijn.

Hopelijk kan je er wat mee.

Lex
22-06-09 11:31
Intussen wordt de CV niet vaak meer gebruikt gezien de temperaturen buiten. De schoonmaak heeft geholpen. De ketel heeft een maand probleemloos gedraaid.

Echter.... als er nu een frisse avond is en er moet gestookt worden, dan moet ik de ketel HARD resetten: stekker eruit ...even wachten....stekker erin.

Het wordt dus toch een nieuwe kaart in! (Dit is, net als het schoonmaken, prima zelf te doen! (Zie fabriekshandleiding. Link op eerder item in deze rubriek.

Andre
Homepage
22-06-09 12:12
Ik heb nog zat DMF04 printen liggen indien belangstelling hoor ik het wel

Aloys
01-10-09 14:35
Voor diegene wie het weten wil

Foutcode D9.9. staat voor Defecte warmwatersensor. Deze raakt waarschijnlijk defect door lekkende aansluiting.
Sensor zit direct achter de besturings unit.

Marc
14-10-09 22:10
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb nog zat DMF04 printen liggen indien belangstelling hoor ik het wel

Ik denk wel een printplaat nodig te hebben. Alles andere zaken zijn intussen vervangen. Storing blijft: wel CV vraag, ketel blijft in ruststand staan.

Mvg

Marc

Andre
Homepage
15-10-09 08:33
Stuur me maar een mailtje. email door op mijn naam te klikken geloof ik.

Groet Andre

frank
19-10-09 22:28
voor het eerst op dit forum, econpact 127c is een een "geweldige" ketel behalve dan de vrachtlading aan problemen:vrijwel direct na de installatie: lekkage , dit is opgelost door de fabrikant met wat nieuwe rubbers, na 1/2 jaar weer lekkage dit maal zelf opgelost met een aantal nieuwe rubbers, na 1/2 jaar weer lekkage , nu was ik het zat en heb de hele ketel uit elkaar gehaald en alle rubbers vervangen door fiber ringen dit is 5 jaar geleden en geen druppel lekkage meer gehad (welke fabrikant haalt het ook in zijn hoofd om rubber te gebruiken als afdichting , door de druk van de koppeling sluit het rubber goed af maar rubber veranderd en na verloop van tijd zit er geen spanning meer op het rubber en treed er lekkage op (vergelijk een elastiekje dat je een tijdlang uitgerekt houdt he verliest zijn veerkracht , fiber is drukvast) , nu heb ik al een tijd, op onregelmatige momenten, storing A1 ; aansluiting van de ionisatie elektrode gecontroleerd (zit ok); aansluiting van de ontsteek elektrode gecontroleerd (is ok , wordt roodgloeiend , nieuwe gasklep , nieuwe brander automaat, siliconen slang , alles ok , dan doet ie het dagen en vervolgens valt hij weer 2x per dag uit. oh ja de sifon is schoon. nu jullie weer!

Wolf
20-10-09 19:52
Misschien is het porcelein rond de ionisatiepen poreus waardoor je een lekstroom krijgt over je ionisatiepen wanneer de ketel condenserend staat te branden .oplossing ionisatiepen vervangen .

Evertjan
08-11-09 23:08
Ik heb deze cv nu 5 jaar en alle probleemen die ik hier lees gehad. Nu vanavond kom ik er achter dat hij uit alle hoeken en gaten lekt. En dit gezien de lading water in de lego bak er onder al langer doet. Ik ben bang dat dit morgenvroeg schrikken word en we een andere cv uit moeten zoeken. Hij zat al in dit huis toen we hem kochten en in mijn andere huizen heb ik nooit last gehad daar had ik bij bijde een nefit. Dus mischien heb ik eind van de week wel weer een nefit in mijn huis. En heb ik geen zorgen meer. Vooral als ik alle probleemen van iedereen op interent lees. NOOIT GEEN AGPO MEER VOOR MIJ !!!!!!!!!!!!!!!!

marco
Homepage
10-11-09 09:06
ik krijg wel warm water maar mijn cv doet het niet weet iemand hoe ik dit kan oplossen

cv monteur
21-11-09 15:48
oplossing: nieuwe ketel kopen, Agpo is niet waard om gerepareerd te worden. Denk niet dat de klachten over gaan, de cv monteur zal u nog een persoonlijke band mee gaan opbouwen aangzien deze kind aan huis bij u zal gaan zijn. Neem een intergas kombi kompakt HRE en u bent uit de problemen.

Adverteerder:
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie