logo

Welkom op het klus forum van CV-Shop. Stel hier je vraag, of praat hier met andere klussers.

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Nefit Ecomline boiler

Rob Loos 22-11-04 12:00
Afgelopen weekend is bij vrienden een radiator in de badkamer verwijderd en afgedopt wegens een verbouwing in de badkamer. Vervolgens is het CV systeem weer bijgevuld en de verwarming werkte weer...
Meteen daarna is het water afgesloten om diverse leidingen in de muur te leggen. Vervolgens het water er terug op en er was overal weer koud water. Echter het warm water vanuit de ketel is een nu slechts een "pies" straaltje. ALs de warmwater kraan dicht geweest is lijkt er even warm water onder druk uit te komen. Daarna zakt het weer snel terug. De druk op de boiler is ok, de inlaatcombinatie werkt ok en de kraan staat open.

Wat zou er mis kunnen zijn?

Hotforum
Gratis je eigen forum
Niek Bv
22-11-04 21:34
Misschien kalk of vuil in het mengventiel onder de ketel?? vreemd verhaal in ieder geval......... kijk even onder de boiler als het goed is zie je een messing ding met een inbus schroef daarin. Draai een keer naar langs en weer terug op dezelfde posititie misschien is het daarna over.......... Waaruit concludeer je dat je inlaatcombinatie goed is?? en is het op alle tapunten zo??

Rob Loos
23-11-04 11:30
Omdat er aan de uitlaatzijde van de inlaatcombinatie voldoende druk staat, staat er op de inlaatzijde van de boiler zelf ook voldoende druk. Op het moment van testen was er slechts 1 tappunt, zo' n 50cm vanaf de boiler.
Vandaag is er jaarlijks onderhoud uitgevoerd en vlgs. de monteur zat de boiler vol lucht. Nu ken ik het inwendige van de boiler niet maar volgens mij moet de waterdruk aan de inlaatzijde er voor kunnen zorgen dat alle lucht uit de boiler geperst wordt via de warmwater zijde... Helaas hebben ze niet gevraagd hoe de boiler ontlucht is. Vanavond zie ik de ketel weer en zal ik eens kijken of er ergens een onluchtmogelijkheid op de boiler zit.

Niek Bv
23-11-04 17:09
Waarschijnlijk zat er dus nog lucht in de boilerketel en drukte het water wat in de leiding zat eerst naar buiten. Op de boiler zit GEEN ontluchtingspunt dus daar hoef je niet naar te gaan zoeken. Als je de boiler drinkwaterzijdig wilt vullen dan de kraan openlaten tot dat er een goed volumestroom uit komt zonder lucht. Meestal hoor je dit ook wel aan het geluid als je de kraan dicht zet dat je hem nog even door hoort lopen omdat lucht iets samendrukbaar is........ Hopen dat het deze kleinigheid maar was ;)

noodle
23-11-04 22:03
Wanneer er in de koudwaterleiding na de inlaatcombinatie een inregelventiel is geplaatst, zit daar vermoedelijk vuil in. Wanneer de wwkraan dichtstaat kan de boiler langzaam op druk komen, wanneer u vervolgens een wwkraan openzet krijgt u een kort moment deze druk om vervolgens in elkaar te zakken. Kan ook zijn dat de zeef in de inl-comb verstopt zit.

Wimme
26-01-07 12:03
Wat kost een nieuwe boiler voor mijn nefit cv ketel.
Type;Nefit EcomLine HR Classic 1999
Hij is plotseling gaan lekken.
Mvg.

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie