logo

Welkom op het klus forum van CV-Shop. Stel hier je vraag, of praat hier met andere klussers.

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Drukverschilregelaar

Dennis
23-10-04 13:05
Volgens nefit moet er een drukverschilregelaar geplaatst worden, 6meter vanaf de ketel. Dit moet gebeurden wanneer de pomp in stand 2(continue) staat en als er in de woning thermostaatkranen zijn geinstalleerd. Dit alles ivm weersafhankelijke regeling. Allemaal ook wel een beetje logisch.

Heeft iemand ervaring op hoeveel mbar die drukverschilregelaar moet worden afgesteld?

Hotforum
Gratis je eigen forum
Dennis
24-10-04 13:20

noodle
24-10-04 14:13
Beste Dennis,
Wanneer u een moduline wa-regeling neemt, moet u de pompschakelaar NIET op stand 2 zetten. De thermostaat zorgt er zelf voor dat de pomp draait als dat nodig is. De by-pass instelling is per installatie verschillend, en kunt u het beste proefondervindelijk doen.

Dennis
24-10-04 14:27
Beste Noodle,

In de handleiding van de nefit Mod. IV lees ik op pagina 7-1 in de paragraaf "LET OP" dat deze op stand 2 moet staan.
http://www.nefitdealer.nl/privatedata/DocUpload/18/705%20048A_NL(NL)%203283.pdf

Ik m.i. ook logisch. Hoe zou de ketel moeten weten in een WA regeling, wanneer de pomp rond moet gaan!

noodle
24-10-04 14:35
Beste Dennis,
Het beste is dat u gewoon gelooft wat ik zeg. De moduline wa-regeling stuurt een warmtevraag inclusief een stooklijn naar het toestel. Wanneer er een warmtevraag bij het toestel komt gaat de pomp draaien. Wanneer de stooklijn bereikt is, krijgt de ketel een "0Y" toestand en in een 0Y toestand draait de pomp. Wanneer u een vreemde (dus aan/uit) wa regeling kiest geldt bovenstaand verhaal niet, maar bij elke moduline thermostaat geldt het wel.

PS
Misschien moest u maar eens bij Nefit melden dat er misschien wel een fout in het boekje staat.

Niek Bv
24-10-04 14:35
Afstellen op 0,2 gaat meestal wel goed........ kijk even als en twee radiatoren op staan of hij dan niet via de bypass warm word. Indien dit wel het geval is ietsje hoger zetten.......

noodle
24-10-04 14:38
Beste Niek,
dat was mooi tegelijk.
Wanneer persoon in kwestie een excellent heeft gaat dit verhaal vaak niet op, in de meeste andere gevallen wel.

Dennis
24-10-04 14:38
Beste Noodle, Niek,

Bedankt voor jullie reactie, ik probeer de pomp even op stand 1.

groet Dennis ;)

noodle
24-10-04 14:41
Beste Dennis,
Wanneer u de stand van de pompschakelaar gewijzigd heeft moet het toestel eerst een warmtevraag op cv krijgen om de nieuwe stand te bevestigen.

Niek Bv
24-10-04 15:14
Ja Noodle dat was perfecte timing ;) ;) oke de excellent heeft idd een modulerende pomp......... maar ja de smartline ook...... het is ff uitproberen van de juiste instelling

noodle
24-10-04 21:26
Beste Niek,
de smartline heeft een interne by-pass.

Niek Bv
25-10-04 17:17
Zo zie je maar weer Noodle ieder zijn eigen merk ;) ;) dit wist ik niet namelijk Thanks ;)

noodle
25-10-04 20:37
Graag gedaan, vraag maar raak.

Dennis
26-10-04 11:18
Een excellent ook?

mr turbo
26-10-04 19:02
nee.

Hotforum
Gratis je eigen forum
Bart CV
30-10-04 15:36
instelling is 200 mbar , en welke moduline th wordt er gebruikt ??
mod 4 - mod30 of mod 400 ??

en welke ketel > bij de elite is geen bijpas nodig, en bij de menggroep zit al een bijpas in

Gr Bart CV

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie