logo

Welkom op het klus forum van CV-Shop. Stel hier je vraag, of praat hier met andere klussers.
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

driewegsklep vaillant hr ketel

Alex
12-10-04 19:37
Is het mogelijk om de driewegsklep van mijn hr ketel te reviseren?Volgens de monteur zou ik er best een nieuwe steken maar dat gaat wel een 150 euro kosten!!
Ketel is twee jaar oud.Vind ik toch wel snel om al zo' n dure stukken te gaan vervangen.

Hotforum
Gratis je eigen forum
Marcel
12-10-04 19:56
Type ketel is geen overbodige luxe

Niek BV
12-10-04 20:01
Je kunt de driewegklep voorzien van een nieuwe cartridge, deze zijn niet zo duur. Wat is de klacht waardoor werd beoordeeld dat deze vervangen diende te worden?
Binnen twee jaar is het in ieder geval garantie.

Niek Bv
12-10-04 20:02
Inderdaad even vertellen om wat voor ketel het gaat

Alex
12-10-04 20:03
Oh ja,effe vergeten.type is TURBOmax plus VUW BE 242-5
en het is dus een combinatie ketel voor verwarming en warm water.

Alex
12-10-04 20:07
de klep dient vervangen te worden omdat hij niet meer volledig het centrale verwarmingscircuit afsluit bij het openenen van het warm water voor bv. bad of afwas.Andersom is ook een probleem.Klep gaat niet volledig open voor het verwarmingswater.

Alex
12-10-04 20:09
het betreft hier een ketel van het merk vaillant

Marcel
12-10-04 20:14
Komt ie wel uit nederland? zo ja, volgens mij is 2 jaar ook nog garantie

Alex
12-10-04 20:25
heb het net opgezocht,de ketel is twee jaar en 9 maanden.
garantie zit er dus niet meer in.

Niek Bv
12-10-04 20:39
Helaas heb ik slecht nieuws voor je, in de Vaillant VUW zit een driewegklep die je in principe niet kunt reviseren. Dus alternatief is het vervangen van deze klep. Je zit al buiten de garantie maar een brief op poten ( lees brief slecht te spreken over de ketel) naar Vaillant wil nog wel eens helpen om het onderdeel toch te claimen voor garantie.

Had je liever een beter bericht gegeven..........

Niek BV
12-10-04 20:44
Ik ben nu ff verward Ik dacht dat het om de VUW nederlandse versie ging....... nu zoek ik op google op "TURBOmax plus VUW BE 242-5 "en daarin staat dat het een exportketel is, vooral in Rusland erg geliefd volgens mij
Maar goed misschien is navraag bij vaillant voor jou de beste keus in dit geval....... ik weet niet wat voor onderdelen er in de toestel zitten.............

Alex
15-10-04 22:12
Ik heb een mailtje gestuurd naar vaillant met de vraag of het normaal is dat zo' n duur onderdeel zo snel de geest geeft,' s anderendaags een mailtje teruggehad met de melding dat ze de betreffende klep gratis komen vervangen omdat het een bestaand probleem uit het verleden was die ze nu opgelost hebben met een klep van betere kwaliteit.
Vind ik wel netjes dat ze dat toegeven en ook nog eens het klepje komen vervangen zonder dat ik nog recht had op waarborg.
Nieck bv.,bedankt voor het advies.

Niek Bv
15-10-04 22:41
Geen dank hoor daar is dit forum toch voor ;)

Alex
25-10-04 22:21
Vandaag zijn ze het klepje komen vervangen.Ketel werkt weer zoals het hoort.Topservice van Vaillant,3jaar na aankoop en zonder recht op waarborg toch gratis vervangen.Heb ze een bedanktmailtje gestuurd.

Niek Bv
26-10-04 12:49
Mooi zo, Vaillant komt dus zijn afspraken goed na jij kunt weer goed de winter in nu

Hotforum
Gratis je eigen forum
noodle
26-10-04 21:07
En Honyewell betaald?

Bart CV
30-10-04 11:38
Ja Honnywell moet betalen , en veel problemen is de vailliant ketels door de hoge water temp. en dus kalk vorming in de warmte wisselaar en platenwisselaar

ge Bart CV

lock
19-11-04 22:14
Mijn Vaillant HRV solid combi heeft precies hetzelfde probleem. Dat begon al na 1 jaar ! Eerst cartridge vervangen, hielp niet. Dan ' de goede cartridge' volgens de installateur en het interne deel gesmeerd, hielp ook niet. Toen de hele klep vervangen. Een jaar later, alsof de duivel ermee speelt, gaat het kreng weer zo typisch kreunen. Een onderhoudsmonteur heeft alweer een nieuwe cartridge geplaatst, maar het ding blijft kreunen, en hij maak nu nog veel kabaal ook !

Kortom, zal ik ook maar eens briefje schrijven naar Vaillant ?

lock

BORGHY
10-01-08 07:43
GEACHTE MEDELEZERS; OOK IK HEB HIER DAT ZOGENAAMD PROBLEEM MET DE DRIEWEGSKLEP IN LIJN VAILLANTKETEL. ONDERTUSSEN ZIT ER BIJ MIJ AL EEN DERDE KLEP IN MIJN TOESTEL. BIJ VAILLANT KOSTE DEZE KLEP 150 EUROKES ( VEEL TOCH). nu effe rond vraag gedaan te hebben kost deze klep eigenlijk een goede 40 euro (goed verdiend dacht ik). maar ja als dat klote ding om de zes maanden sruk gaat is mijn rekening snel gemaakt. Bij de leverancier van dit onderdeel deelde ze me ondertussen me dat het wel eens een lopende rekening zou kunnen worden. Mijn vraag is aan een van onze medelezers om welk type driegsklep hij heeft vervangen. bij is het het honeywell type. had leverancier verteld dat er een alternatief type bestond ,maar die kwam uit de lucht gevallen . kan er iemand vertellen welke type klep u hebt geinstalleerd in uw vaillant ketel.
mvg borghy

Utreg
10-01-08 19:05

Cartridge tbv vc8010 280333
Artikelnr. 8056530
280333
Prijs (incl.BTW): € 47.60

BORGHY
14-01-08 15:12
ERGISTEREN DRIEWEGSKLEP VOOLEDIG ZELF VERVANGEN IN DE KETEL TOTALE KOSTPRIJS 42 EURO?,DEZE ZELF VERVANGEN IS EEN KOUD KUNSTJE . WATER VAN DE KETEL LATEN. BOVENSTE MODULE ER AF HALEN, EN GANS DE KLEP GEWOON VERVANGEN. LAAT JULLIE NIETS WIJS MAKEN VAN DEZE KOSTELIJKE GRAP DIE INSTALLATEURS ONS AANSMEREN. MVG BORGHY

Utreg
15-01-08 20:53
Zie je wel dat is gauw verdient.

erik
16-10-08 08:06
ik heb in 5 jaar 4 maalde klep, en 2 maal de aansturing vervangen.
nu sluit de klep weer niet goed.
ik ga er maar een keteltje naast hangen, zodat de klep niet meer hoeft te werken.
het probleem bij mij is waarschijnlijk dat de ketel te weinig in gebruik is.
soms weken achtereen niet.

Jan
15-03-09 20:14
Ook wij hebben vanaf 2004 een valliant Hr-combiketel 24/28 solide. Ook bij ons al meedere onderdelen vervangen,om alle bijgeluiden weg te krijgen maar zonder resultaat. Valliant laat het afweten en verwijst ons naar de installateur, deze helpt niet meer omdat we geen onderhoudsabbonnement bij hem hebben afgesloten.(welke hij ons niet kon bieden bij de aankoop van de CV ketel)

Ronald
06-11-09 20:25
Vaillant VUW storingscode F.80.
Doet helemaal niets meer. Iemand ideetje?

Frank wessels
08-12-09 18:06
Hallo,

Misscien dat jullie mij kunnen helpen, ik heb een Valiant combiketel(gesloten) zonder waakvlam ongeveer 13 jaar oud.
Het probleem is het volgende, het douchen en warm water tappen gaat prima, maar zogauw ik de verwarming aanzet slaatt de ketel uit,en krijg hem de eerste uren ook niet meer aan,dan floept de resteknop steeds uit(ook met warmwater) een dag later wel weer warm water.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen,

Alvast bedankt,

Frank

L Simonis
04-07-10 16:25
Ik heb een valiant HR gaswandketel VHR 18-22 C.
Als ik wil douche geef de ketel storing code F 4.
Door op de reset knoop te drukken kan ik weer douche.
Dit gebeurd wel 5 keer per dag.
Wie kan mij vertellen wat het probleem is

Leo Simonis

wolf
04-07-10 22:29
Je ventilator is defect (Tacho signaal hapert), vervangen is enigste optie

alle.cv.onderdelen@gmail.com

Willy Wortel
08-07-10 22:13
Leo,

Ik zou het gewoon laten repareren door een erkend installateur. En zeker er niet zelf aan deze ketel rommelen.

Dit is werk voor de echte vakman!

Dan laat maar snel repareren dan kun je weer lekker douchen.

Willy

F.Stark
28-02-11 16:10
Bij mij is in juni 2007 een Vaillantketel type VHR 35/ 4S Exclusief geplaatst. Al in 2008 begon de eerste lekkage aan een verbindingsslang. Aanvankelijk loopt zonder aanwijsbare oorzaak de druk terug (water verdampt), later echte lekkage tot 2x achtereen. Op advies Vaillant door installateur nieuwe klem geplaatst. In 2010 2x zelfde klacht met alle overlast van dien. Uiteindelijk nieuwe slang met moeite door installateur onder coulance van Vaillant verkregen. Heb verzocht aan Vaillant wegens constructie fout dezelfde modificatie aan te brengen als bij zelfde ketel met lagere capaciteit gebeurd is. Installateur komt daar niet doorheen bij Vaillant, de gebruiker krijgt ondanks toezegging dat zij contact op zullen nemen geen enkele reactie. Garantie van 2 jaar is onzin. Van zo'n ketelmag je verwachten, dat hij jaren met jaarlijkse service zonder probleem mee kan. Wie heeft ook zo'n slechte ervaring met het oplossen van problemen door Vaillant. Pleisters plakken is niet de oplossing. Ze zijn niet in beweging te krijgen.
F.Stark 280211

Manuel
28-09-11 14:09
Hallo Wie kan mij helpen een probleem op te lossen
mijn CVketel Vaillant HRV NL 24c
de digital display blijft op 0:0 te springen
Ik krijg niets meer te zien.
Ik heb gehoort dat de printplaat kapot kan zijn.
Kan dat het probleem zijn ?
In de laatste 3 weken is er heel veel stof i.v.m.gevel voeg werk onstaan.
kan de printplaat daardoor kapot gaan?
vriendelijk bedankt
manuel

Adverteerder:
1 2 
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie