20-09-12 11:24hoi ik heb jaren gevist op het zilvermeer heb mooie karpers gevangen de laatse jaar is het leeg gevist door buitenlanders er zit niet veel vis meer in en ook het onderhoud is zeer triest te noemen de gemeente moet zich diep schamen
ps je kunt ook veel ratten vangen
19-09-12 11:58Hallo Anjo,
35 jaar geleden zag het zilvermeer er een beetje anders uit. Het was helemaal begroeid en er zaten hele mooie karpers op. Nu is het een grote kale plas. Het is maar wat je zoekt! Ik kom er vaker langs en denk nog vaak terug aan die tijd. Het doet me dan ook goed te lezen, dat er nog steeds mensen zijn die hier energie in steken.
Als je ooit wat vangt of er staat iets te gebeuren op of aan de vijver. Maak er dan eens wat foto’s van. Misschien dat wij deze dan op de website kunnen toevoegen.
Mvg. www.Carpheaven.nl
anjo Woonplaats: blerick
19-09-12 10:20hallo besten mensen ik vis al 2 jaar aan het zilvermeer en heb der veel gezien kwa zwerf vuil en winkel wagens etz maar ik moet zegen een groep vrijwiligers houd het nu redelijk bij en ja het loopt er schuin af dat is minder maar er is dit jaar 40 kilo gras karper uit gezet en het wit vis bestand is ook goed te noemen mvg anjo
jan Woonplaats: blerick
24-02-12 12:56hoi de vergunning heb ik al ben namelijk lid van de meun bedankt voor de uitleg gr jan
De onderstaande uitleg van Huub Engelen klopt zover.
HSV Gemeente Venlo heeft niets meer met de gemeente Venlo te maken.
De naam komt oorspronkelijk vanuit de personeelsvereniging van de gemeente.
Wat betreft het Zilvermeertje kan ik nog het volgende toevoegen.
Door inspanning van Sportvisserij Limburg, en Gemeente Venlo, zijn de visrechten van 5 Venlose viswateren vrijgegeven voor de leden van Venlose hengelsportverenigingen.
Het betreft de haven Groot Boller, vijver het Zilvermeertje, vijver Beatrixpark, vijver Aan de Bronnen, en de Oude Beemden.
De viswateren zijn vanaf 2012 opgenomen in onze eigen Verenigingslijst van Viswateren.
Dus kort samengevat: