20-09-12 11:24hoi ik heb jaren gevist op het zilvermeer heb mooie karpers gevangen de laatse jaar is het leeg gevist door buitenlanders er zit niet veel vis meer in en ook het onderhoud is zeer triest te noemen de gemeente moet zich diep schamen
ps je kunt ook veel ratten vangen
19-09-12 11:58Hallo Anjo,
35 jaar geleden zag het zilvermeer er een beetje anders uit. Het was helemaal begroeid en er zaten hele mooie karpers op. Nu is het een grote kale plas. Het is maar wat je zoekt! Ik kom er vaker langs en denk nog vaak terug aan die tijd. Het doet me dan ook goed te lezen, dat er nog steeds mensen zijn die hier energie in steken.
Als je ooit wat vangt of er staat iets te gebeuren op of aan de vijver. Maak er dan eens wat foto’s van. Misschien dat wij deze dan op de website kunnen toevoegen.
Mvg. www.Carpheaven.nl
anjo Woonplaats: blerick
19-09-12 10:20hallo besten mensen ik vis al 2 jaar aan het zilvermeer en heb der veel gezien kwa zwerf vuil en winkel wagens etz maar ik moet zegen een groep vrijwiligers houd het nu redelijk bij en ja het loopt er schuin af dat is minder maar er is dit jaar 40 kilo gras karper uit gezet en het wit vis bestand is ook goed te noemen mvg anjo
jan Woonplaats: blerick
24-02-12 12:56hoi de vergunning heb ik al ben namelijk lid van de meun bedankt voor de uitleg gr jan
De onderstaande uitleg van Huub Engelen klopt zover.
HSV Gemeente Venlo heeft niets meer met de gemeente Venlo te maken.
De naam komt oorspronkelijk vanuit de personeelsvereniging van de gemeente.
Wat betreft het Zilvermeertje kan ik nog het volgende toevoegen.
Door inspanning van Sportvisserij Limburg, en Gemeente Venlo, zijn de visrechten van 5 Venlose viswateren vrijgegeven voor de leden van Venlose hengelsportverenigingen.
Het betreft de haven Groot Boller, vijver het Zilvermeertje, vijver Beatrixpark, vijver Aan de Bronnen, en de Oude Beemden.
De viswateren zijn vanaf 2012 opgenomen in onze eigen Verenigingslijst van Viswateren.
Dus kort samengevat:
Als je bij ons een vergunning voor de Tangkoel hebt, mag je ook op 5 Venlose viswateren vissen.
Ps.
Er zijn momenteel nog vergunningen verkrijgbaar.
Kijk op www.hsvgemeentevenlo.nl
gr
Frank Berden
Secretaris HSV Gemeente Venlo
jan broekman Woonplaats: blerick
21-02-12 06:31hoi huub het klopt met de vergunning ik heb er een van is een gele en voor onderhoud moet de gemeente zorgen dus dan weten we het wel klopt van de karpers ik heb er al veel gevangen op de bollie mijn zwaarste was 26 pond en heb er ook veel spiegels gevangen maar de laatse jaren is er niet meer veel de buitenlanders hebben de vijver ook gevonden dus dan weet je het wel
Rik S Woonplaats: Venlo
20-02-12 22:32Hoi Jan Broekman , De situatie bij het Zilvermeer is al jaren hetzelfde , het is inderdaad niet een van de mooiste wateren maar er zit meer dan genoeg Karper op en ze zijn erg makkelijk te vangen . Voor je rust of voor de natuur hoef je daar niet naar toe te gaan maar als je een live aflevering van " de familie Flodder " of " Tokkie " wil bijwonen zit je daar aan het goede adres ( er gebeurt daar altijd wel iets )en met een beetje geluk is er zelfs live-muziek . Het afval wat daar in het water ligt moet je maar zien als een kunstmatig-rif . Maar voor zomers een uurtje met de broodkorst te vissen vind ik dat water best aardig ; je kan daar makkelijk meerdere Karpers in een uurtje vangen .
huub engelen Woonplaats: blerick
19-02-12 17:31Hallo Jan
Volgens mij valt het zilvermeer niet onder hsv de gemeente venlo.
Daar valt alleen de tangkoel onder.
Het zilvermeer valt volgens mij bij de gemeente zelf.
Het klinkt wel hetzelfde maar hsv de geemte venlo heeft alleen de naam maar heeft dacht ik niks meer met de gemeente zelf te maken.
Over het zilvermeer moet je bij de gemeente zelf zijn .
Als je meer informatie wilt over het reglement of de vergunningen kunt u bellen met de gemeente Venlo afdeling burgerzaken. Kan zijn dat ik er helemaal langs zit hoor maar dan hoor ik dat wel graag.
19-02-12 10:08ben vanmorgen effe bij het zilvermeer geweest wat is die vijver verwaardeloost ronduit schandalig er ligt nu nog ijs op en wat voor een troep ligt er op ook diverse winkelwagens en veel plastic het wordt hoog tijd dat HSV Gemeente Venlo er wat aan gaat doen ze praten alleen maar over de tangkoel de andere vijvers valt ook onder HSV Gemeente Venlo