14-02-12 15:58VISVERGUNNING VOOR "DE TANGKOEL", HOUT-BLERICK
Voor het jaar 2012 zijn nog een beperkt aantal visvergunningen voor visvijver "de Tangkoel" in Hout-Blerick beschikbaar.
Heb je altijd al een keer willen vissen op deze prachtige locatie dan biedt HSV Gemeente Venlo nu de mogelijkheid je als lid op te geven.
Op onze site www.hsvgemeentevenlo.nl vindt men alle informatie en de mogelijkheid om zich op te geven.
huub engelen Woonplaats: blerick
04-06-10 09:23Hallo Marcel
Maak eens een foto van de gevangen vis en stuur die door aan ons dan zetten we hem op de site bij het gastenalbum.
gr. huub engelen
Marcel Venlo Woonplaats: Venlo
31-05-10 21:32Hallo,
Nog geen jaartje op de wachtlijst te hebben gestaan nu toch in bezit van de vergunning om te mogen gaan vissen op de tangkoel
Vorige week woensdag 26-05-2010 was het pas de eerste x dit jaar dat ik mijn hengels kon uit werpen en dat nog wel in de tangkoel. Het weer was zeer slecht met veel regen maar voor de paar uurtjes en onbekend viswater toch nog een karper van 83 cm weten te haken
Morgen weer en dag (01-06-2010), mooi weer is voor spelt en alles is klaar om nu echt alles te proberen om er meerdere karpers te haken (De vangst geef ik later wel bekend).
Dit alles voor de wedstrijd die ik vrijdag om 1700 uur ga beginnen en gaat duren tot zondag 1200 uur. Dus 43 uur nonstop met 28 karpervissers in Oostrum
Groetjes Marcel
john
13-06-09 01:57ja rob heb je gelyk in
of dat die mensen geen leven thuis hebben
en maar achter je staan en zeuren en klagen
maarja snachts vis je daar het lekkerst
gr john
Rob
11-06-09 10:21Ik betaal er ieder jaar voor en vis er nauwelijks of helemaal niet. Wat de karper betreft mag je inderdaad niet al te veel verwachten. Er zit genoeg op, teveel zelfs. Massa’s jonge karper van een pond of 5. Af en toe eens een uitschieter tot 15 pond en dan is het op. Ook de toestand van de vis is niet om naar huis te schrijven. Maar, het is geweldig vissen met een penhengel klein haakje en een dunne lijn. Je moet daar ook niet gaan vissen met zwaar materiaal. Ik heb ook al aan gedacht mijn vergunning het volgend jaar in te leveren, maar voor die paar euro houd ik het toch maar aan. Juist omdat ik er toen zo lang op heb moeten wachten lever ik hem nu niet meer zo snel in. Het is een geweldig mooi water en zo heerlijk rustig tot een uur of 11. Dan komen de vijverhoeren weer hun levens verhaal vertellen. Dat zijn de gezelligste mensen om een borrel mee te drinken, maar tijdens het vissen wil ik mijn rust. Helaas kom je die daar veel te veel tegen.
john
10-06-09 23:23had em snel na 1 jaar
maar volgend jaar mag iemand anders em hebben
leuk vyvertje maar voor leuke karp is het niks
Ralf Woonplaats: Blerick
07-06-09 13:52Ja erg jammer , en zo'n vreemde vogel ben ik niet...
Ik heb er vroeger zelfs al eens een vergunning van gehad
Ik wacht rustig af...
07-06-09 11:59Als ze jouw niet kennen dan kom je onder aan een fictief lijstje te staan. Ze zijn nogal eenkennig. Ik heb er ook jaren op moeten wachten. Voor hun is het slechts een spelletje zo weinig mogelijk vreemde vogels aan hun water te krijgen.
Gr. Rob
Ralf Woonplaats: Blerick
06-06-09 01:23hi,
vorige week een vergunning aangevraagd.
wachtijd is ongeveer 2 jaar....
Gr Ralf
john
10-01-09 10:52hoi gast
ik woon nu een jaar in venlo
vangsten zyn voor my dit jaar erg slecht
vang normaal tussen de 150 a 200 visjes op een jaar waar veel 30+ tussen zitte
zit afgelope jaar maar op een 11 visjes
maar ik hoor landelyk dat de vangsten overal heel erg slecht waren
dus hoop dit jaar betere reseltaten tehalen
wil dit jaar ook meer es gaan proberen met de penhengel
mss daar wat meer succes mee heb
gr john
Gast
08-01-09 15:17John,
Echt rustig is het er niet altijd te noemen, maar het is idd wel een mooie vijver waar je af en toe wat afleiding kunt krijgen. Vooral als je veel op de maas zit.
Als ik zo brutaal mag zijn; hoe waren je vangsten afgelopen jaar op de maas?
Gegroet
john
08-01-09 00:49ja ik heb de vergunning voor dit jaar heb ook gewacht
vis daar puur voor wat enkele uurtjes
zit meeste tyd toch aan de maas
maar zocht gewoon een rustig vyvertje waar niet zo druk is met karpervissers
maarja we gaan het proberen
bedankt voor de tip
Rob Woonplaats: Venlo
06-01-09 13:59Hoi,
Tangkoel is een leuke vijver om het gemiddelde van je jaarvangst iets op te krikken. Met een beetje handigheid vang je er op een goede dag makkelijk 10 op een morgen. Wat je kunt verwachten zijn karpers van 3 tot 15 pond. Ik vis meestal met wat mais of een stukje ficandel. Of als ze even niet willen met een korstje of drijvend kattebrokje.
20 lijn is zwaar genoeg en een klein haakje.
Wat de vergunningen betreft, daar hoef je niet meer zolang op te wachten. Als het goed is kun je er voor het komende jaar nog een krijgen.
Ik zou dat beslist doen, want het blijft een heerlijk plekje om te vissen.
Je bedoelt zeker de Tangkoel in Hout-Blerick?
Heb je al een vergunning dan van deze vijver? Het duurt namelijk ongeveer drie jaar voor je daar een vergunning kunt kopen. En verwacht er geen grote en mooie karpers. De diepte zal niet boven de 1.5 meter uitkomen en voor aan de kant is het nog geen meter diep.
Ik ga er meestal vissen met de vaste stok, dan is het er nog wel leuk vissen. maar je hoeft hier niet uren achter je rodpod te gaan zitten.
Gegroet en doe je voordeel met deze info
john
04-01-09 14:04tankoel
wie vist er op tankoel
mss dat iemand wat weet over de bodumstructuur voor op karper tevissen
wil er dit jaar de 1e keer gaan vissen dus beetje info zou mooi zyn
iedereen een goed 2009 en een goede vanst
gr john