logo

Carpheaven.nl Karper vissen in de regio Noord-Limburg

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

vrijheid van meningsuiting en bedrijging.

Hotforum
Gratis je eigen forum
Don
01-09-10 20:52
Hoi Leon

Ik snap je heel goed. Toch was dat een van de beredeneringen waarom we met een paar man het nachtvissen voor de Gubbelsvijver opgezet hebben. (natuurlijk met toestemming van de vereniging). Juist omdat er snachts geen controle was en er toch illegaal gevist werd en steeds meer mooie karpers verdwenen. Enkele hiervan die bepaalde kenmerken hebben, zijn op andere wateren gevangen geworden.

Regelgeving binnen de hengelsport is een ding waar veel + en - punten aan vast zitten. We zullen ons er echter aan moeten houden willen we de hengelsport zo houden zoals die is, en niet nog lastiger. De vispas is hier een voorbeeld van, deze is niet voor niets in het leven geroepen. Want zelf had ik liever gewoon de sportvisakte gehad.

Gr Don

Leon
01-09-10 20:19
Hoi Don

is natuurlijk veel werk maar als zich er enkele mensen voor in gaan zetten, moet het wel lukken. Om verschillende redenen voel ik met niet geroepen om dit te regelen.

Maar ik ben bang dat we niets kunnen bereiken indien zich niet iedereen aan de regels houden.

Leon

Don
31-08-10 19:53
Leon was het maar zo makkelijk!!!

Er komt veel meer bij kijken bij het regelen van nachtvergunning.
- Als eerste de vereniging overtuigen, en evt een karpercommissie oprichten die alles opstelt.
- Dan met de Gemeente gaan praten of zij eventueel bereid zijn op een aanpassing te maken in de APV. Ja ook voor een vijver moet er een verandering gemaakt worden in de APV.
- Als de gemeente eventueel goedkeuring zou geven kan je de daadwerkelijke brief met begeleidende papieren + goedkeuring van vereniging naar het ministerie van Landbouw,Natuur en voedselkwaliteit sturen. Deze gaan beoordelen of ze de vereniging een vrijstelling voor een periode van 3 jaar willen verstrekken. Zij sturen dan de goedkeuring na de desbetreffende gemeente. Deze gaat het dan ook beoordelen (bij ons was dat in samenhang met de politie). En vervolgens krijg je je ontheffing met de facturen legeskosten van het ministerie en gemeente.
Veel werk, maar uiteindelijk heb je wel wat.
Daarbij vraag ik me af wat je nu daadwerkelijk bedoeld met misschien kan dit samenvallen met de controle op de gubbelsvijver.

Op de gubbelsvijver word nu meer gecontroleerd (ook s´nachts). Door nieuw aangestelde controleurs, de politie, groene brigade en als laatste ook helaas een BOA die niet elk regeltje kent. Al moet ik er wel bij zeggen dat het in een dorp makkelijker te regelen is om meer politiecontrole te krijgen dan in een stad waar andere prioriteiten belangrijker zijn (volgens hun).
Verder is het op de gubbelsvijver nu zo, dat iedereen die zich niet aan het nachtreglement houdt 5 jaar lang geen vergunning meer krijgt.
Mocht je ooit papieren nodig hebben om de hele aanvraag te doen hoor ik het wel. Heb alles nog thuis liggen, je hoeft alleen de namen te veranderen. scheelt je avonden typwerk.

Gr Don

Leon
31-08-10 14:00
Ik snap jou frustratie goed Jeroen. Ik denk dat het volgende dient te gebeuren om die rechten te krijgen:
- wij karpervissers houden ons aan de regels (iedereen!). Zo laten we zien dat we ons ook aan de regels gaan houden als we in de nachtelijke uren gaan vissen.
- karpervissers houden zelf een sociale controle en rapporteren dit aan de controleurs (deze zijn alleen aanwezig tussen 9 en 5)
- de karpervissers komen met een reglement en voorwaarden voor de nachtvergunning
- hiermee overtuigen wij de stichting wat de voordelen er zijn
- met BOA of politie duidelijke afspraken over controle. indien een overtreding wordt geconstateerd wordt aan die persoon geen vergunning meer verstrekt.
Misschien kan dit samenvallen met de controle op de gubbelsvijver?

Dus mijn advies: aan de regels houden. Ik zal in ieder geval eens links en rechts een balletje op gaan gooien of er uberhaupt wel mogelijkheden zijn.

En die Polen, dat is inderdaad een regionaal probleem. Maar ik denk dat we dat moeten overlaten aan de officiele instanties.

Leon

Jeroen
31-08-10 13:41
ja oke regels zijn inderdaad regels. maar zolang je je stek netjes achterlaat smorgens vroeg weer weg bent zie ik nog steeds geen probleem. snap die regels zowiezo niet al dat gedoe over nachtvissen? ja oke net als vroeger op de wambach kinderen van 16 die daar met 7 man feesten de hele nacht rotzooi maken geen onthaakmat end maar wij als serieuze karper visser worden toch wel benadeeld, en als er snachts 3 polen zonder vergunning vissen denk je dat er dan 1 controleur er ook maar uberhaupt na toe durft te gaan?

Leon
31-08-10 11:48
Ik ben het volledig met William eens. Als een echte karpervisser alleen 's nachts vist en gewoon regels aan de laars lapt, dan noem ik me voortaan gewoon maar een natuurliefhebber en geen karpervisser meer. Regels zijn regels en als je 's nachts wilt vissen dan ben je in het Zaarderheike op de verkeerde plaats. Er zijn genoeg andere wateren waar je 's nachts legaal je hobbie kunt uitoefenen.

De stichting zal de 'karpervissers' alleen serieus nemen als wij ons aan de regels houden. Er zijn genoeg voorbeelden in de regio waar het verkeerd is gegaan. Ik hoop dat we ons met z'n allen aan de regels gaan houden.

Een natuurliefhebber

William
31-08-10 09:23
Heren,

Hou je aub aan de regels!

respect voor de karper betekent ook respect voor het water waar jij te gast bent met hun regels.
Ik (samen met nog een aantal serieuze karpervissers uit de regio) hebben er flink te balebn van dat sommige zich niet aan de regels willen houden aan deze vis vijver. Je mag hier niet 's nachts vissen, je mag hier niet met drie stokken vissen, klaar.

Nog een kleine opmerking: de held die het bord van een bepaalde viswinkel heeft beklad, echt sjiek! Zet er volgende keer even je naam bij.

Doe je best en ik weet zeker dat je overdag minimaal net zoveel visen kan vangen als 's nachts, (met 2 hengels).

groet, een karpervisser

Jeroen
31-08-10 08:13
Een echte karpervisser vist snachts! Een echte karpervisser behandeld karper met respect, dus ik zie het probleem niet van het nacht vissen? Op de zaar is nu eenmaal een nacht water, als je overdag de hele dag moet vissen voor 1 visje en je vangt er snachts 4 a 5 per nacht is de keus makkelijk toch? Die ene keer per jaar dat je word gepakt? die paar tientjes? een zak bollen kost al 24 euro dus waar praten we over? maar we kunnen beter met zun alle na de waterkant gaan dan op dit forum liggen te kwatsen de maand der maanden is aangebroken! September en oktober! Lets catch fish!

Don
30-08-10 20:58
@ Huub
Om deze redenen hebben wij voornamelijk het nachtvissen toegestaan op de gubbelsvijver (maar dan wel met bepaalde voorwaarden). Sindsdien ook meer controle snachts op de vijver door bevoegde instanties.

Leon
30-08-10 12:34
Ik heb alle begrip voor jullie geplaatste opmerkingen, maar ben het niet met iedereen eens. Ik bevis dit water reeds vanaf midden jaren 80 waar je toen nog maar met 1 hengel mocht vissen.

Waar ik me vooral aan erger is dat er vissers zich niet aan de regels houden, nachtvissen en drie hengels. Dat er overdag constante controle is kan ik alleen maar toejuigen (of het nu duitsers zijn of een ander soort, is voor mij van minder belang, deze mensen zetten zich wel belangeloos in). Wordt er tenminste toezicht gehouden ook al zijn niet alle acties in ons voordeel.

Het uitgeven van een nachtvergunning zie ik niet gelijk als oplossing, hieraan dient een scherpe controle aan gekoppeld te worden. Een zeer active BOA lijkt mij hiervoor een goede oplossing, geen pardon, gelijk bekeuren. En gaarne de regel toevoegen: het niet houden aan het reglement, eerste vijf jaar geen vergunning meer!
Sommige karpervissers denken toch vaak dat de regels niet voor hun gelden.

Wie zich in wilt zetten voor de stichting of als controleur hoeft zich alleen maar aan te melden. Neem zitting in het stichtings-bestuur en kom op voor de belangen van de karpervissers.

Leon

huub engelen
29-08-10 10:35
Hallo

Er is een oplossing voor dit probleem !
Geef nachtvisvergunningen uit en het probleem van stropen en stiekem snachts vissen is afgelopen. De mensen die een nachtvisvergunning hebben zullen deze graag willen behouden en gaan geen troep maken of nog ergere dingen doen en ook zullen de malle broeders die andere dingen in hun hoofd hebben zich wel bedenken want er zit altijd wel iemand te vissen die wel een vergunning heeft en een gsm om de politie/controleurs te bellen.Wel is er een voorwaarde verbonden aan deze oplossing en dat is dat er dan ook geregeld gecontroleerd moet worden door de controleurs en politie zo zullen de normale vissers na een tijdje precies weten wie er wel en geen vergunning heeft en andere vissers zonder vegunning wel herkennen.
Heb deze oplossing in het verleden al eens tegen gunter gezegd maar die had er niet veel zin in om snachts te controleren zei hij , geen de controleurs een gratis vergunning !!! En er zullen er genoeg te vinden zijn , ook een visuitzetting van karper is dan te overwegen en dit zal zeker bij de karpervissers in goede aarde vallen lijkt mij .
Maar ik denk persoonlijk dat de stichting er wel geen oren voor heeft aangezien er aan dit water heel weing of zeg maar beter niets word gedaan om het positief te veranderen.
Misschien dat een goed gesprek tussen stichting en een ieder die graag een verandering wil op het zaarderheike een oplossing is . Ben zelf de eerste die aan dit gesprek wil deelnemen.
Wie weet word deze visvijver in de toekomst nog eens als voorbeeld gebruikt om dit soort problemen op te lossen .

gr. huub engelen

Gast
28-07-08 09:15
Hey Broekman,

Ik heb dit ook al meerdere malen gezien 's ochtends als ik op tijd arriveer om lekker een potje te gaan vissen. Dan gaat de nachtploeg richting huis als ik aankom.
Günther (Beheerder) vertelde me afgelopen zaterdag dat hij afspraken had gemaakt met de politie, deze zouden in de nachtelijke uurtjes wat vaker langs komen, om te controleren op het nachtvissen. Ben wel eens benieuwd wat er gaat gebeuren.

Mzzl's

Roel
21-07-08 20:40

Ben uit Venlo:

Alhoewel dat ik je frustraties begrijp, iemand die handtastelijk wordt is niet goed bezig, vind ik het nogal kort door de bocht om paralellen te leggen met de Tweede Wereldoorlog, daar dat inmiddels meer dan 60 jaar geleden is.

Haat zaaien doe je maar met je vrienden, maar houd dit forum ajb vrij van je rascistische opvattingen.

PS: Het is bedreigingen, niet bedrijgingen...

Groet Roel

broekman
21-07-08 10:22
ze moeten maar eens meer gaan controleren vooral s'nachts mijn vismaat en ik komen s'morgens bij de visvijver en wat zien we de laatse tijd er wordt meer s'nachts gevist dan over dag

Ben 11-07-08 20:40
Geplaatst: Do apr 03, 2008 17:59 Onderwerp: vrijheid van meningsuiting en bedrijging.

--------------------------------------------------------------------------------

ha karpervrienden.

Ja ik heb het stukje over zaarderheiken geschreven en durf daar ook voor uit te komen. Omdat vooral waar het de controle bertrof erg veel waarheid in het verhaal zit.Dat dit tegen de zere benen was van het duitse dou daar, te weten controleur Ghunter en zijn broer, heb ik gemerkt toen ik er laatst weer eens ging vissen. Zij kwamen samen naar mij toe met bedrijgingen dat we elkaar nog wel een zouden spreken. De domme duitse broer, eigenlijk een lompe boer, haalde het zelfs in zijn hoofd om handtastelijk te worden. Ik zeg met nadruk dom omdat hij vergeet dat hij zich vaak op nederlands grondgebied bevind.

Voor deze twee heren heb ik maar een enkele boodschap, pas goed op je tellen, in 45 hebben julie al niet kunnen winnen. Dus hou die mentaliteit maar voor in pruisen.

Zijn er karpervissers onder ons die met dit duo ook al eens strevel hebben gehad laat me dat dan even weten. Kunnen we er mischien voor zorgen dat deze nietsnut direct controleur af is en daarmee is de vijver aleen maar gebaat. want nog steeds doet deze meneer neit waarvoor hij is aangesteld.

Adverteerder:

Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie