logo

Forum over Ibrahim Afellay,, wil je iets zeggen vragen of iets anders kwijt zet het er maar in ;)
1 2 3 4 5  > >>
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie
Auteur

Wat gebeurt er allemaal omtrend Afellay

Mell 04-05-08 00:46
Weet iemand nog leuke nieuwtjes, nieuwe foto's, interviews, filmpjes of sites waar iets over hem staat want op de gewoone site staat NIKS meer. Dus ik hoop dat iemand hier nog wat kan posten fzo!

En liever niet iets over vriendinnetjes of seks leven fzo want daar doel ik dus niet op

Kim 04-05-08 01:55
Ik heb nog wel een leuk filmpje voor je als je wilt
Tenminste ik vind hem wel leuk.
Afellay, Aissati en Bakkal die rappen met Ali B in de Verlening na het behalen van het kampioenschap

http://www.youtube.com/watch?v=FWjKwjgwe4Y

mell 04-05-08 15:31
Kijk dat bedoel ik

Ik denk dat Claudia niet zo veel tijd meer heeft maar we kunnen zelf ook dingen vinden zolang ze weg is

en als ze weer meer tijd heeft dan doet zij het weer!

Carolien 04-05-08 16:49
http://www.psvjeugd.nl/teams/13

Op die foto,zou daar ibi ook opstaan? Ik heb wel een vermoeden dat hij dan diegene zou kunnen zijn die links? van de beker staat.

afellaychick
04-05-08 17:32
Nee ik geloof dat hij dat niet is,hij lijkt er niet op.

Groetjes afellaychick

Lysanne 04-05-08 18:32
Kijk dit zijn nou normaale dingen.. Kword een beetje para van dat domme gelul jullie dan..?

Hebben jullie Ibi nog gezien bij dat holland sport gedoetje..? Ik wel..:D

Carolien 04-05-08 19:03
Hmm oke,tsja het zou kunnen omdat zn naam er wel onder stata :P!
Jaa,Lysanne net zo als een paar jaar geleden heb ik weer foto's gemaakt er van,maar ze zijn niet zo heel leuk :P! Ik heb ze wel op die bekendste hyve gezet (:
En ik ben nu google helemaal aan het uitpluizen en ik heb er 4 nieuwe foto's uitgehaald.

Carolien 04-05-08 19:15
Grootste verrassing wacht Afellay na afloop

Woensdag 14 september 2005 - EINDHOVEN - Ibrahim Afellay had al een mooi verhaal te vertellen na afloop van PSV-Schalke. Zijn debuut in de Champions League had geresulteerd in een overwinning en een prima wedstrijd van de middenvelder. Maar de grootste verrassing wachtte op hem toen hij op zijn gemak met de media aan het praten was. Hij werd gemaand om snel naar boven te komen, waar zijn moeder op hem zat te wachten. Het was voor het eerst dat moeder Afellay naar een wedstrijd van haar zoon kwam kijken.

De jonge PSV’er was zichtbaar onder de indruk. „Echt waar, is mijn moeder er? Joh, dat is echt fantastisc“, klonk het, waarna hij haar snel ging opzoeken om vervolgens samen terug naar Utrecht te reizen. Afellay wist niets van haar komst. De familie had hem bewust niet op de hoogte gesteld om hem niet nog zenuwachtiger te maken. Afellay had kort voor het fraaie intermezzo in de catacomben al verteld dat Champions League-voetbal toch wel iets bijzonders is. „Ik ben er vorig seizoen al een paar keer bij geweest, maar toen speelde ik niet. Je hebt altijd wedstrijdspanning, maar dit is toch wel speciaal. Je merkt het al als je met de bus de Frederiklaan oprijdt. Al die mensen, het is een aparte sfeer.“

De middenvelder hield zich prima staande tegen Schalke. In de competitiewedstrijden manifesteerde Afellay zich dit seizoen al nadrukkelijk. In korte tijd groeide hij uit tot vaste waarde en ook internationaal kan hij nu bogen op een goede prestatie. Maar Afellay zal nooit hoog van de toren blazen. Hij blijft onder alle omstandigheden bescheiden. „Het ging inderdaad niet onaardig“, beaamde hij met een brede grijns. „Ik ben heel goed opgevangen door mijn medespelers. Ook in het veld hebben ze me goed gecoacht. Dat maakt het wat gemakkelijk om je aan te passen.“

Guus Hiddink had hem niet met uitgebreide instructies het veld ingestuurd. Speel je spel, had hij gezegd. „En voordat ik het veld opstapte, zei hij: ’veel plezier’.“

Halverwege de tweede helft sloeg de vermoeidheid in de jonge benen van de Marokkaanse Nederlander. „In zo'n zware wedstrijden heb je altijd momenten dat je over een dood moment heen moet komen. Gelukkig lukte dat vrij snel en kon ik op het laatst weer belangrijk zijn voor het team.“

In de slotfase had hij de wedstrijd zelfs in het slot kunnen gooien. In een van de spaarzame counters van PSV na rust werd Afellay diepgestuurd. Hij stond oog in oog met Schalke-doelman Frank Rost, die de schuiver keerde en de spanning zo tot de laatste seconde in de wedstrijd hield. „Ik zat toch een beetje te twijfelen. En eerlijk is eerlijk, ik kwam een beetje kracht tekort. Hij had erin gemoeten.“

Het mocht zijn humeur echter niet bederven. „Drie punten pakken in de eerste thuiswedstrijd, dat is zo belangrijk. We hebben er hard voor moeten knokken, maar het is een mooie overwinning“, besloot hij, voordat hij snel naar boven ging, waar zijn moeder op hem zat te wachten.

Leuk krantenstukje ^^

Carolien 04-05-08 19:59
http://www.youtube.com/watch?v=zojT5hipvYs

Hihi :P

http://www.telesport.nl/voetbal/3752467/__Afellay_is_uitzonderlijk___.html

mell 04-05-08 20:18
yeah dit is nou wat ik bedoel En dat filmpje met ali b is egt super!

ik zal ook wat zoeken!

yousra
04-05-08 20:33
is er een filmpje van de krantenbericht waar ibi zeg maar zijn moeder zag of is daar geen filmpje van als iemand die heeft wil iemand die dan hier plaatsen

Lysanne 04-05-08 20:36
Ja man dat filmpje met ali B was echt coooooolll!!

Ik zal ook kijken of ik wat leuek dingen kan vinden..:P

afellaychick
04-05-08 22:51
IK zal ook kijken of ik iets leuks vind

Kim 05-05-08 00:30
op die ene foto kan ik Afellay niet vinden hoor.. Guy Dufour zag ik wel, maar Afellay kan ik er zo niet uithalen.

Nog een paar mooie woorden van Afellay
http://www.dipo.tv/player/movie/6261.wmv

yousra
05-05-08 13:15
ik heb zo'n grappig filmpje gevonden over de kont van ibrahim afellay
http://www.youtube.com/watch?v=RFlU5E8guMU
veel kijk plezier

Gastenboek  |  Gratis website  |  Spellen spelen  |  Gratis forum  |  Clipjes  |  Gratis kerstcadeaus  |  Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
afellaychick
05-05-08 13:48
Waar is dat op genomen.

yousra
05-05-08 14:09
in utrecht stond er toch op de filmpje

Carolien 05-05-08 16:39
Omg haha,damned hoe verzinnen mensen zoiets te doen?

mell 05-05-08 19:36
ja daar is ook zon hyve over
die ga ik egt niet joinen

hij vind dat vast niet leuk

Carolien 05-05-08 20:30
Jaa klopt mell,ik dacht ook echt zo wtf het gaat om zn voetbalprestaties wat moet ik met die kont van hem :P

Uhm 05-05-08 20:37
Dat kan de kont van ibrahim geen eens zijn, want zaterdag 3 mei is hij al vroeg vertrokken naar griekeland.

Korte trip naar Griekenland; oefenduel met PAOK
02 mei 2008 20:00
PSV vertrekt zaterdagochtend vanaf Düsseldorf richting Griekenland waar diezelfde dag een vriendschappelijke wedstrijd tegen PAOK Saloniki op het programma staat. De aftrap van het duel in het Toumba Stadion in Thessaloniki is om 20.00 uur lokale tijd, oftewel 19.00 uur Nederlandse tijd. Maandag keert de selectie weer terug.

http://www.psv.nl/web/show/id=118705/contentid=23257

melanie 05-05-08 22:59
jhaa hy niet want hy heeft vry als je het goed byhoud maar wie was dat nou naast ibrahim afellay in dat filmje volgens my samir heeft iemand daarover een filmpje ofz

yousra
05-05-08 23:17
ja ibi heeft vakantie die is niet meegegaan hij is het echt wel hij lijkt er precies op ik wil ook wel weten wie dta was naast hem ik denk zelf niet samir

Kim 06-05-08 00:03
wat is dat voor hobbyloos filmpje., Jeej zeg

mell 06-05-08 00:30
Kijk eens! Dit is een interview waarin veel antwoorden op die domme vragen worden beantwoord.

Egt zielig

moest bijna janken man

Krachtige Wil Verscheurde Ziel

Op de kop af drie jaar geleden voegde hij zich tijdens de winterstop als een iele tiener bij het eerste elftal van PSV. Nu staat Ibrahim Afellay (20) aan de vooravond van zijn internationale doorbraak. Maar welke richting gaat hij uit? Kiest hij voor Nederland of voor Marokko? Voor het verstand of voor het gevoel? Zijn hoofd zegt hem dat hij voor Oranje moet kiezen, omdat zijn carriére als voetballer dan meer perspectief heeft. In zijn hart is Afellay een echte Marokkaan.

Ibrahim Afellay lijkt altijd op zijn hoede. Hij observeert geconcentreerd, vanuit een gereserveerde houding. Pas gaandeweg breekt het ijs, laat hij zijn warmte zien. Heel terloops komt het gesprek op zijn vader. Afellay is in verlegenheid gebracht, kennelijk. Hij wil er eigenlijk niet over praten, maar diep van binnen is die behoefte er wel degelijk. De vraag was of hij bij zijn keuze, straks, rekening houdt met de wens van zijn overleden vader. “Dat kan niet”, zegt Afellay. “Ik zal mijn eigen beslissing nemen. Maar ik weet dat hij het goed vindt wat ik doe. Hij kijkt met me mee.”
Negen jaar was Afellay, toen zijn vader de dood vond. “Hartstilstand. Hij was nog een dertiger.” Hij wil er weinig over kwijt. “Het is iets van mij. Ik wen er nog elke dag aan. Soms komt er een traantje.”

Het overlijden van zijn vader heeft bij Afellay een enorme drang tot overleven, tot presteren ontwikkeld. “Ik was al jong op mezelf aangewezen. Ik heb geleerd voor mezelf te zorgen en voor mezelf op te komen. “ De buurt in Utrecht waar hij opgroeide, is een culturele smeltkroes en daar werd die strijd soms een gevecht. “Het is een achterstandswijk, simpel. Daarin kan van alles gebeuren. Ik hem meegemaakt dat een goede kennis van ons op een dag dood voor zijn woning lag. Neergelegd. Mijn jeugd was niet gemakkelijk. Criminaliteit, schietpartijen – het hoorde er allemaal bij.” Hij is gehard door zijn jeugd. “Maar eigenlijk ben ik een gevoelsmens. Zeker weten.”
Zijn vader maakte niet meer mee dat Afellay naar PSV ging. Dat gebeurde een paar maanden na diens overlijden. Achteraf was het voetbal misschien wel zijn redding; toen hij naar PSV ging ontfermde zijn ontdekker Wessel van den Bosch zich over hem. “Als je vader overlijdt, kan dat een heel negatieve invloed op je hebben. Iemand komt misschien in verkeerde kringen terecht. Dan ontspoor je en ben je gezien. Bij mij is dat nooit aan de orde geweest. Ik wil juist iets laten zien, ook aan hem natuurlijk. Dat-ie trots op je kan zijn.” Hetzelfde geldt voor zijn moeder.”Wij zijn thuis echt meer dan fantastisch opgevangen door haar. Die vrouw dat is… onvoorstelbaar gewoon. Ik wil graag iets terugdoen voor mijn familie, maar wat zij heeft gedaan, is onbetaalbaar.

mell 06-05-08 00:31
vervolg

Afellay is de vierde van vijf kinderen. Zijn ouders werden geboren in Marokko, in het noordelijke gelegen Al Hoceima. Op zoek naar welvaart belandde zijn vader in Spanje en later in Utrecht. Hij werd traditioneel opgevoed, degelijk. Afellay is een toonbeeld van bescheidenheid. Mensen in zijn omgeving spreekt hij aan met u. In de vroege winter van 2004 dook zijn naam ineens op tussen de grote jongens van PSV. Trainer Guus Hiddink nam hem mee naar een trainingskamp in het Turkse Belek. “Zo’n kans krijg je maar één keer in je leven. Ik wist dat ik het daar moest laten zien. Tegen Werder Bremen mocht ik invallen. Dat ging goed. Speel je die dag slecht, is het misschien wel voorbij. Zo hard is de voetballerij.”

Op het moment dat hij bij de A-selectie kwam, besloot Afellay zijn opleiding op het ROC in Eindhoven te beëindigen. Hij gaf ook zijn woning in de stad op en woont sindsdien weer bij zijn moeder in Utrecht. Elke dag reist hij met de trein van Utrecht naar Eindhoven. Tweede klasse. “Ik pak om half acht de bus, dan ben ik rond negen uur in Eindhoven. Daar pikt Jefferson Farfán me op.” Buiten voetbal is er weinig. Een vriendin? “Heb ik niet. Geen tijd voor. Ik sta er niet open voor, ben nog niemand tegengekomen. In mijn hoofd ben ik maar met één ding bezig, voor andere dingen heb je geen ruimte.” Wat hij thuis doet? “Eten, slapen. Familie opzoeken, met vrienden de tijd doorbrengen. Nu is het vroeg donker, maar als het straks weer langer licht is, gaan we vaak ook op het pleintje voetballen. Aan de Ivoordreef, bij ons in de buurt. Ismail (Aissati) is er altijd bij. En verder gewoon kinderen uit de buurt. Van acht tot vijfentwintig. Alles door elkaar. Jongens uit alle culturen, er wordt geen onderscheid gemaakt.”

Het is de perfecte leerschool. “Op straat leer je het spel. Zo gauw ik kon lopen, voetbalde ik op straat. Altijd met ouderen. Dan moet je wel slim en handig zijn om op de been te blijven. Want ze houden geen rekening met je. Als je mee wilt doen, moet je ook mee. Dan geldt de wet van de straat, ja.” Zijn spel is erdoor gevormd. Afellay is geen ‘stilstaande’ voetballer, die alleen de bal het werk laat doen. “Ik leg graag risico in mijn spel en wil initiatief nemen. Met een actie of een dribbel kun je een meerderheid creëren. Ik hou van voetballers als Ronaldinho, Zidane en Iniesta.”

Hiddink noemde hem een perfectionist, iemand die in zijn hoofd de volmaakte wedstrijd speelt. “Ik stel heel hoge eisen aan mezelf. Ik wil alles altijd perfect doen. Dat is onmogelijk dat kan gewoon niet. Hiddink zei altijd dat ik fouten van mezelf moest accepteren, maar als je van nature zo bent is het heel moeilijk. Als ik naar huis ga, na een wedstrijd of een training, komt alles weer terug wat e die dag gebeurd is. Dan probeer ik acties en keuzes nog eens door te nemen. Details. Momenten waarop je wel of niet diep had moeten gaan, waarop je een pass had moeten geven in plaats van een actie te maken. Die momenten kunnen beslissend zijn in een wedstrijd. Daar ben ik we heel veel mee bezig.” Het onregelmatige uit zijn spel is wel verdwenen. “Ik weet nu beter wanneer ik een pass moet geven en géén actie moet maken.” Het realisme heeft hem ingehaald. “Ik deed vaak dingen die je eigenlijk niet moet doen, die niet mogen. Daardoor speelde ik soms goed en soms veel minder. Dit seizoen ben ik regelmatiger in mijn spel.” Het klink zo professioneel. “Soms geeft een trainer aan: Ibi, speel die bal! Hij wil me beschermen, omdat je bij acties grote kans op blessures hebt. Ik snap wel wat hij bedoelt. Maar diep in je hart wil je iets laten zien, wil je wél die actie maken. Diep van binnen ben ik toch een pleintjesvoetballer. Dat is eigenlijk het mooiste wat er is.”

Een voorbeeld voor zijn generatiegenoten wil Afellay zich niet noemen. Toch is hij een uitzondering. Veel Marokkaanse jongens doorliepen de jeugdopleiding bij een topclub, vrijwel niemand brak door in een eerste elftal. “Ik denk dat het vaak met begeleiding te maken heeft. Er zijn zoveel Marokkaanse spelers met heel veel talent, dat is ongelofelijk. Maar het is belangrijk dat je iemand hebt, met wie je goed kan praten. Die jou corrigeert. Die niet alleen zegt wat je allemaal goed doet. Die je spreekt op je gedrag. Desnoods op een harde manier.” Afellay vond zo iemand in Wessel van den Bosch. “Wessel is voor mij van onschatbare waarde. Die man heeft zoveel voor mij gedaan – en nog steeds. Hij betekent echt heel veel voor mij.” De gevoelsmens Afellay staat voor een onmogelijk keuze, een soort van Sophie’s Choice. Marokko of Nederland. Zijn hart ligt bij zijn familie, zijn vrienden, bij zijn overleden vader. Het hoofd weet: Als ik voor Oranje kies, dan is de kans groter dat ik een WK speel en me in de kijker speel bij een Europese Topclub. “Mensen zeggen: je moet een keuze maken, want keuzes hoort bij het leven. Ja…Maar soms is het zó verschrikkelijk moeilijk dat je niet kúnt kiezen. Dan is het logisch dat je daarvoor alle tijd wilt nemen die er nog is.” Zijn keuze heeft ook een ander aspect. Kiest hij voor Nederland, dan kan Afellay gezien worden als een symbool van integratie, van een nieuwe tijd misschien zelfs. Kiest hij voor Marokko, dan overwint de traditie. “Ik weet niet of het zo gezien mag worden. Er zijn heel veel goede Marokkanen in Nederland, mensen met heel veel kwaliteiten en die goede studies volgen. Vaak komen die mensen niet aan de bak vanwege hun afkomst. Dat vind ik heel erg frustrerend: ze solliciteren maar worden afgewezen omdat ze een Arabische naam hebben. Twee weken later wordt Piet Jansen wel aangenomen voor diezelfde functie.” “Moet ik dan een voorbeeld zijn, omdat het voetballen toevallig in de belangstelling staat? Die mensen hebben serieuze problemen. Die hebben een gezin, hebben jaren geïnvesteerd in zichzelf, ze willen graag werken maar krijgen gewoon geen fatsoenlijke baan. Voor zoiets ergs moet sowieso aandacht zijn, los van wat ik ga doen. Integratie moet van twee kanten komen.”

Het laat hem niet onberoerd. “Het raakt me gewoon dat er zo tegen mijn volk wordt aangekeken. Als er ergens een groepje Marokkanen binnenkomt, zie je dat mensen hun blik afwenden of zich afvragen: wat doen jullie hier? Als je dat voelt, dat is zó erg.. Je hebt het gevoel dat je wordt weggekeken. Dan weet je dat je eigenlijk niet welkom bent. Niet geaccepteerd wordt.” Of het invloed heeft op zijn keuze, laat hij in het midden. “Ik ben een Marokkaan in hart en nieren, zo voel ik me ook. Maar ben je geen Marokkaan als je voor Nederland speelt? Of andersom: wil je niet integreren omdat je aangeeft voor Marokko te willen spelen? Zo zwart-wit is het niet.”

Het gesprek dat hij had met bondscoach Van Basten legt hem geen druk op. “Ook mijn omgeving laat me volledig vrij in mijn keuze. Ik voel geen enkele druk; het is ook geen beslissing die van invloed is op mijn spel. Ik focus me maar op één ding en dat is voetbal. Het is mijn droom om ooit in Spanje te spelen. Ik wil keihard werken om de absolute top te bereiken. Ik heb een goede jeugd gehad, maar de omstandigheden waarin in geleefd heb waren heel erg moeilijk . Dat maakt je mentaal zó sterk, dat je niet gemakkelijk te breken bent. Zeker niet. “

Lysanne 06-05-08 11:31
Dat 1e filmpje vond ik echt heel vet..! en tis nog helemaal waar ook..!
Maar dat 2e filmpje vond ik echt heel dom..1 wie gaat zijn kont filmen.. ik had zijn hoofd gefilmd is toch veel leuker..?!!!

En dat interview,, echt vet lieve woorden ovr zijn moeder enzo.!! het is echt een schatje.. en over zijn moeilijk jeugd vind ik wel dat hij zich er goed "overheen" heeft gezet zegmaar..!! Ik moest bijna huieln zo lief vond ik het..!

Kheb echt met hem te doen..! Kzou zelf niet weten wat ik zonder mijn vader zou moeten hoor..

Lysanne 06-05-08 11:40
mell waar heb je dat interview eigenlijk vandaan..?

Carolien 06-05-08 13:34
Ohja,dat interview heeft hier ook weleens op de echte pagina gestaan? Daar hoorde die zwart witte foto volgens mij nog bij :p

Lysanne 06-05-08 16:03
Dat zal wel kunnen hoor.. maar dat heb je dan neit gelezen..

afellaychick
06-05-08 16:16
Zielig van zijn vader ik ben gewoon achter de computer aan het huilen als ik dat stukje lees.

Forum maken  |   Gratis website  |   Gratis gastenboek  |   Clipjes
1 2 3 4 5  > >>
Onderwerpen lijst
Nieuwe reactie