| Auteur |
Amrabat |
|
hamzahamza |
29-04-08 02:23
Amrabat is veel beter dan afellay vind ik. hij is slim en grapig. hij is bezig met hbo opleiding.
http://player.omroep.nl/?aflID=6786799&md5=fae04105f83a44a70b20b888ddeb07e2
|
|
hamzahamza |
29-04-08 02:26
Intervieuw van amrabat over marokko:
Nordin : ‘Ik zou er over nadenken als ze me zouden bellen, maar dat zie ik niet snel gebeuren.’
Venlo, het kloppend hart van Noord-Limburg. Bestaande uit vier stadsdelen en liggend aan de Maas.
Zelf associëren de inwoners van Venlo hun stad met wonen, winkelen, gezondheidszorg, (hoger en beroeps) onderwijs, recreatie & toerisme, cultuuraanbod en sport! En laatstgenoemde is precies waarvoor we hier zijn.
VVV Venlo kent een rijke historie. Opgericht in 1903 stapte VVV als één van de eerste clubs in het jaar 1954 het avontuur betaald voetbal. Afgelopen seizoen maakte VVV de overstap van de Eerste Divisie naar de Eredivisie. Een van de revelaties in de Eredivisie van dit seizoen is Nordin Amrabat. Sinds het begin van dit seizoen is ook hij een onderdeel van VVV. En onder het mom van het clublied, “Alles heej is VVV”, bracht Atlas-lions.nl een bezoek aan de aanvaller.
Korte achtergrond
Amrabat begon zijn voetbalcarrière bij amateurclub De Zuidvogels uit Huizen. Al op jonge leeftijd werd hij gescout door AFC Ajax, maar na drie seizoenen kreeg hij last van groeiproblemen en blessures waardoor hij weinig in actie kwam. Daarnaast zou er kritiek zijn geweest op zijn late terugkeer van vakantie. Dit alles leidde tot een wederzien met zijn eerste club, de amateurs van De Zuidvogels.
Amrabat kon zijn draai niet echt vinden en werd als “lastig” ervaren. De trainer van de club uit Huizen verbande hem naar het tweede elftal, iets waar Amrabat niet op zat te wachten. Nordin vroeg een overschrijving aan om zich aan te sluiten bij SV Huizen. Via die club kwam hij terecht bij Omniworld om na één seizoen de overstap te maken naar Venlo.
Hoe zou je jezelf omschrijven als voetballer?
Ik weet het niet echt. Ik denk iemand die redelijk sterk is, een mannetje kan passeren en van de actie houd. Ik kan er voor de rest niet echt antwoord op geven.
Wanneer besefte je eigenlijk dat je prof kon worden?
Bij de jeugd van Ajax besef je dat je het echt wil worden. Maar nadat ik daar werd weggestuurd bij de B-junioren ben ik me meer gaan bezighouden met mijn studie en niet met een eventuele voetbalcarrière. Toen ik bij Omniworld kwam en alles zo snel ging besefte ik eigenlijk dat het nog zou kunnen.
|
|
hamzahamza |
29-04-08 02:27
Je speelt bij VVV op de flanken of achter de spitsen. Welke voorkeur heb je zelf?
In een drie-spitsen-systeem speel ik het liefst aan de linkerkant. Bij een twee-spitsen-systeem maakt het me niet zoveel uit. Mijn voorkeur gaat er dus naar uit om vanaf links te spelen.
Het ging een tijdje goed met VVV, de laatste tijd vallen de resultaten tegen. Hoe komt dat volgens jou? Jullie komen bijvoorbeeld wel vaak op voorsprong maar dan wordt het weggegeven.
Misschien de onervarenheid. We zijn druk bezig om dit te verbeteren. Misschien is er mentaal ook een probleem. Wat je vaak ziet is dan inderdaad dat we 1-0 voor komen maar dat de 1-1 en de 1-2 snel achter elkaar vallen. Dat is dan denk ik een mentale kwestie.
Een aantal weken geleden kwam er in de media dat je te zelfzuchtig zou zijn. Vind je dat zelf ook?
Soms ben ik inderdaad zelfzuchtig. Dat ga ik niet ontkennen. Ik weet niet precies wat het was. Maar dat jongens zich aan mij irriteerden, tja ik irriteer me ook wel eens als geen bal krijg. Dat spreekt voor zich. Maar iedereen verwacht dat ik wat moet doen, en daarvoor moet je dan toch af en toe zelfzuchtig zijn. In het begin van het seizoen dan gaat het wat makkelijker omdat je de vrijheid krijgt. Maar als het seizoen je goed gaat dan ben je toch de man waar men op gaat letten en dan krijg je die vrijheid niet meer van verdedigers. Er komt eerder een verdediger bij. En dan worden er vaak lange ballen gespeeld waar je achteraan moet rennen. Het is dan moeilijk om je spel te spelen. De trainer verwacht gewoon dat ik overzicht bewaar.
Hoe ga je om met al die aandacht? Je bent tóch één van de revelaties van het seizoen.
Ik blijf gewoon mezelf. Op een gegeven moment werd ik gewoon dagelijks benaderd voor een interview en toen kwam ook die tijdelijke persstop.
Wat is de kracht van dit VVV?
Jong en gretig. Het is een team dat er voor wil gaan.
Met wie van de VVV-spelers trek jij het meeste op?
Ik trek vooral op met Auassar, el Gaaouri en Soltani. Voor de rest buiten het veld niet echt met anderen. Ik heb het druk met voetbal en mijn studie
Is André Wetzel tot nu de beste coach die je hebt gehad?
Het is wel degelijk een goede coach. Maar in de jeugd van Huizen heb ik een coach gehad die me van de A1 naar het eerste heeft gehaald. Dat vond ik ook een goede coach.
Nordin, keek je op in je jeugd tegen bepaalde voetballers? En zo ja, wie waren dat dan?
Ronaldo, Marc Overmars, Mustapha Hadji, Salahedinne Bassir, Zidane. Eigenlijk voetballers die houden van de actie.
Hoe bevalt het wonen in Venlo je?
Het is voornamelijk slapen, eten, trainen en tv kijken.
Je volgt momenteel de opleiding Management Economie & Recht en zit in het 4e leerjaar. Dat is toch moeilijk te combineren met voetbal. Hoe doe jij dat?
Vorig jaar trainde we alleen ’s middags en dan kon ik in de ochtend naar school. Dit jaar maak ik eigenlijk alleen de tentamens en ik studeer thuis. Ik moet nu nog drie tentamens halen en ben bezig met mijn scriptie. Die ga ik gewoon proberen te halen en anders heb ik nog in de zomer eventuele herkansingen.
Had je ooit verwacht dat je van een amateurclub je zelf omhoog zou kunnen werken naar een club als PSV?
Nee, toen ik naar Omniworld ging dacht ik “Hmm leuk, even kijken wat het wordt”.. Toen ik bij VVV kwam had ik wel het gevoel dat ik eventueel zou kunnen gaan vlammen, maar PSV had ik nooit verwacht. Ik dacht dat FC Utrecht misschien haalbaar zou zijn. Ook omdat ik dat een mooie club vind. Daarnaast zou ik thuis kunnen blijven wonen omdat het zo een 30km van Huizen is. Dus vandaar de gedachte dat het wel ideaal zou zijn.
Wat was je gedachte toen PSV je een contract aanbood? Was je verrast?
Toen ik goed draaide eigenlijk niet meer. Want in de winterstop waren er al aardig wat clubs die interesse hadden, dan volgt PSV al snel. Het is niet dat ik daar gewoon vanuit ging maar na de interesse van die andere clubs dan zie je dat wel als een mogelijkheid. En ik wist dat als ze spelers weg zouden doen bij PSV dat ze mij dan wilden halen. Toen Heerenveen bezig was met VVV kwam PSV er eigenlijk tussen. En dan is de keuze eigenlijk wel snel gemaakt.
Er waren zoals je zelf ook zei veel clubs die interesse hadden en je in de gaten hielden. Maar het lijkt jou weinig te doen. Je speelt je spel gewoon. Hoe kan dat?
Tja, wat moet je zeggen? Koelshi Mektab (alles is voorbestemd). Het is gewoon je best doen en zien wat de toekomst je brengt.
|
|
hamzahamza |
29-04-08 02:29
Je hebt nu een contract getekend bij PSV voor vier jaar. Hoe groot acht je de kans dat je speelminuten krijgt bij PSV?
Redelijk groot. Bij het gesprek hebben we ook gelijk gevraagd wat de bedoeling is en het was echt puur voor de selectie, dus niet om eerst verhuurd te worden. We hebben straks de voorbereiding en dan moet ik me bewijzen. Je hebt Farfan en Dzsudzsák links. Ik weet welke capaciteiten zij bezitten en wat ik kan. Ik denk dat ik het in het begin moet hebben van de invalbeurten maar het is aan mij om aan de trainer te laten zien wat ik kan. Als Dzsudsák en ik moeten vechten voor de linksbuiten dan zie ik wel kans voor mezelf, maar ik zie wel hoe het gaat. Ik ga gewoon de strijd aan en hoop veel aan spelen toe te komen.
Je speelt dit jaar heel goed voetbal. Iedereen heeft het ook over je, maar zie je zelf verbeterpunten?
Ik denk dat ik in bepaalde situaties meer overzicht moet behouden. Maar ik denk dat het bij PSV makkelijker zal gaan. Ook door de tactiek die zij hanteren. Daarnaast ook het scorende vermogen en het gericht schieten. De meeste Marokkanen hebben daar wel moeite mee denk ik. We hebben allemaal leuke dribbels en voorbereidend werk maar killers zijn wij niet. Een Marokkaanse Huntelaar vind je niet snel.
Welke Marokkaanse speler(s) uit de Eredivisie vind je op het moment goed?
Ik denk dan el Ahmadi, Afellay, Bakkal en Aissati. Boutahar en Boukhari draaien de laatste weken ook goed. Maar je hebt in de Eerste Divisie ook wat aardig goede Marokkanen rondlopen. Chaiat, Maachi, Kalisse en Ahahaoui bijvoorbeeld. Ik denk dat die spelers het niveau van de Eredivisie wel aan zouden kunnen als zij een kans krijgen.
Acht je de kans groot dat je meegaat naar de Olympische Spelen?
De kans is aanwezig en ik zit er al het hele jaar bij maar ik weet het echt niet. De Olympische Spelen zijn toch anders, je kunt drie dispensatiespelers meenemen maar ik weet niet hoe de trainer (Foppe de Haan) daarover denkt. Volgend jaar speel ik incha’ Allah bij een topclub, dus als ik niet meega dan moet ik me daar bewijzen om hogerop te komen.
Met wie trek je bij Jong Oranje het meeste op?
Aissati en Leroy George. En Evander Sno ook eigenlijk, daar heb ik mee gespeeld in de jeugd van Ajax. En ja Leroy George, daar kan ik ook heel goed mee opschieten.
Wat betekent Marokko als persoon voor jou en kom je er wel eens?
Het betekent veel voor me! En ja natuurlijk, als de mogelijkheid er is dan ga ik altijd. Deze zomer ga ik 2,5 week incha’Allah en dan ben ik in Tanger te vinden haha.
Waar komen jullie oorspronkelijk vandaan in Marokko?
Mijn vader komt uit Bni Oulichek, dat is in de buurt van Ben Tayeb (Nador). Maar we hebben een huis in Tanger en dat is ook de stad waar onze familie woont. Het is er gezellig en er is veel te doen.
Een aantal weken geleden heb jij in de Sportweek te kennen gegeven dat je kans klein acht dat je nog switcht van land. Je hebt in maart de leeftijd van 21 bereikt. Betekent dit dat je definitief voor Nederland gaat uitkomen?
Wat ik heb begrepen is dat als je na je 21e een wedstrijd speelt je keuze dan definitief is. Die wedstrijd heb ik nog niet gespeeld. Marokko heeft mij nog niet gevraagd. Vroeger toen ik een jaar of 16/17 was heb ik gezegd: Wie als eerst komt, daar kies ik voor. Dat was in de tijd dat Boulahrouz voor die keuze stond. Toen Jong Marokko kwam had ik al een wedstrijd gespeeld voor Jong Oranje. Dan kun je niet ineens zeggen: “Ja ik ga naar Jong Marokko”. Ik had wel tegen mezelf gezegd dat als het ‘echte’ Marokko me zou uitnodigen, ik die niet zou afslaan. Maar die zijn niet gekomen. Ik dacht: Als ze slim zijn dan nodigen ze die jongens uit die ze willen. Gewoon om een goed gevoel te geven bij een eventueel gesprek. Jongens als mij, Aissati en Afellay. Dan nodig je ze uit voor een etentje en stuur je ze vliegtickets. Dat ze zich welkom voelen. Want zoiets maakt indruk.
Ik speel voor het land waar ik woon en leef. Als je moet kiezen tussen Jong Oranje of niets dan is de keuze simpel. Men moet begrijpen dat je op deze manier jezelf kunt manifesteren. Je speelt bij VVV en wil hogerop. Marokko moet gewoon iets doen met talenten. Ik speelde bijvoorbeeld tegen Jong Noorwegen met Jong Oranje. En die spits, el Younoussi, is echt een goede speler. Dat was trouwens ook een Berber. Zulke jongens moet je uitnodigen om indruk te maken. Als je dan kijkt wat ze bijvoorbeeld met el Ahmadi doen, dan is dat gewoon schandalig. Ze moeten gewoon van Hanegem als trainer nemen, haha.
Maar jij zit nu dus gewoon bij Oranje? Kunnen we dat uit je woorden opmaken?
Ik heb begrepen dat ze binnenkort wederom tegen Frankrijk spelen. Dus om je vraag te beantwoorden: Mijn besluit staat vast. De kwalificatiewedstrijden in mei met Jong Oranje zijn al bindend. Ik zou er over nadenken als ze me zouden bellen, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Een eerlijk beleid zou een hele stap zijn. Kiezen tussen Marokko of Oranje is een wisselwerking tussen verstand en gevoel.
Wat de keuze ook is, spelen zal ik doen met absolute overgave. Als je bij PSV en Marokko speelt dan zit het goed, maar dat is niet het geval. Het blijft je werk en je moet dan ook denken aan andere belangen. Ik ga niet tot mijn 23e wachten op Marokko terwijl ik bij Jong Oranje kan spelen. Marokko is niet gekomen, dus ja.. Dat is eigenlijk de reden. Als ik de bond was zou ik Aissati proberen te halen, want zijn gevoel zegt ook Marokko. Maar daar moet je hem dan wel warm voor maken.
Heeft Marokko dus nooit contact met je gezocht?
Nee zoals ik zei, ze hebben me een keer uitgenodigd voor Jong Marokko tegen Jong Kameroen volgens mij. En dat ging dan gewoon per fax. Dan heb je zoiets van: Wat moet ik daarmee? Kijk als ze je bellen van “Salaam oe alaikum dit is het geval,”… Nee ze sturen een zwart-witte fax zonder vliegticket zonder niets. Ik weet geen eens hoe het verder zou gaan als ik wel had ingestemd. Gewoon een fax werd er gestuurd met: “Je bent uitgenodigd”. Klaar dat was het!
Dus dat zijn volgens jou de redenen dat men voor Nederland kiest en niet voor Marokko?
Het is in ieder geval niet voor het geld. Want daar zit volgens mij geen eens verschil in. Ik weet dat je bij Marokko een cheque krijgt van vijf duizend euro en bij Nederland krijg je als het goed is vijf duizend euro waar 52% belasting van af gaat. Dan blijft er ongeveer 2.500euro netto over terwijl het bij Marokko al netto is.
Veel mensen denken van die jongen kiest voor het geld, maar als je voor het geld gaat dan kies je voor Marokko en niet voor Nederland. Daarnaast krijg je ook nog andere privileges voor als je in Marokko bent. Niet aangehouden worden door de politie bijvoorbeeld, en meer van dat soort dingen. Die jongens die in 2004 heel goed hebben gepresteerd op de Afrika Cup die krijgen als het goed is per maand 1 miljoen DH (duizend euro) op hun bank, en dat dan 10 jaar lang.
Een tijdje geleden kwam je negatief in het nieuws in verband met de kwestie over Lurling. De pers blies het destijds aardig op. Is dat geen reden om juist voor Marokko te kiezen?
Tja, wat moet ik zeggen, dat is de maatschappij waarin we leven. Een Marokkaan die iemand zou hebben bedreigd. Als jij iemand duwt of wat dan ook dan zeggen ze ook “Ja die Marokkaan deed zus en zo”.. Ik wil niet in een slachtofferrol zitten dus trek mij daar niets van aan.
Wat vind je van het Marokkaanse elftal op het moment?
Tegen Frankrijk vond ik ze goed spelen. Maar af en toe zitten er spelers bij die het minder verdienen dan spelers uit de Eredivisie, terwijl die spelers hier gewoon meer hebben gepresteerd. Ze moeten gewoon eerlijk selecteren en maling hebben aan zogenaamde namen. Je moet gewoon naar kwaliteit kijken.
|
|
hamzahamza |
29-04-08 02:29
Wat vind jij van het selectiebeleid van de Marokkaanse bond?
Ik zag een keer een selectie waarvan acht of negen spelers uitkwamen voor Casablanca, Marrakech en dergelijke. In die tijd draaiden Boussaboun en Diba gewoon nog in Nederland en die zaten er niet bij. Vooral Diba deed het erg goed in die tijd. Ramzi werd toen ook een hele tijd niet opgeroepen. Dat is gewoon raar, vooral omdat hij er in die tijd gewoon op los scoorde. Ik ken die spelers uit Marokko niet, maar je kunt niet negen binnenlandse spelers oproepen of jongens uit Qatar terwijl je Boussaboun, Diba en Ramzi thuislaat. Kijk, als die spelers uit Marokko of Qatar echt goed zijn dan is het een ander verhaal. Dan mag je er van mijn part twintig oproepen. Maar je kunt mij niet wijsmaken dat er tien spelers beter zijn dan Boussaboun of Ramzi in die tijd.
De Nederlandse spelers worden in dat opzicht een beetje achtergesteld. Vind jij dat ook?
Ja klopt. Voor mijn gevoel ook. Ik vind dat ook niet kunnen. Misschien word ik later ook coach van Marokko haha. Ik snap niet hoe ze dan scouten. Want ik zou er nooit op komen om iemand uit de derde Divisie van Frankrijk scouten. Er zijn genoeg goede voetballers. Ik kan zo twee goede elftallen maken die goed zouden draaien, maar wat kun je er aan doen?
Heb je gekeken naar de wedstrijd België – Marokko?
Nee, ik had volgens mij iets toen. Als ik me niet vergis was dat de dag dat ik bij het programma ‘Holland Sport’ zat. Ik heb later wel gelezen dat Marokko goed speelde. België is dan natuurlijk geen topland maar de uitslag laat zien dat Marokko potentie heeft.
Is Jamal Fathi denk je de geschikte man om bondscoach te worden van het Marokkaanse elftal?
Ik denk het wel. Hij kent de jonge jongens persoonlijk en ik denk dat hij toch een band met ze heeft. Ik heb ze hier in Nederland zien spelen met Jong-Marokko in 2005 en het is denk ik een goede coach. Maar het blijft een Marokkaan dus ik denk dat ook hij zou kunnen zwichten onder de druk die uitgeoefend wordt op coaches van Marokko. Maar hij heeft verstand van voetbal, dat is duidelijk. Wat ik ook zo vreemd vind is dat ze buitenlandse coaches een salaris geven en de Marokkanen krijgen maar de helft als ze hetzelfde werk doen. Ik had gelezen dat Henri Michel gewoon twee keer zoveel kreeg als Badou Zaki. Een trainer is een trainer, ik vind dit een verkeerde vorm van positieve discriminatie is. Het zou eerder andersom moeten zijn zodat ze de Marokkaanse trainers kunnen stimuleren.
Dus als Marokko uiteindelijk een bondscoach kiest dan het liefst Jamal Fathi?
Ja, in ieder geval een Marokkaan. Een Marokkaan doet het toch voor zijn land en heeft trots. Waarschijnlijk zou een Marokkaanse coach na een verliespartij thuis huilend op de bank zitten, terwijl een Henri Michel een biertje neemt en het dan laat varen. Dat is toch een verschil.
Wat Jamal Fathi misschien zo goed maakt als Marokkaanse coach is dat hij tactisch ook sterk is. Dat zie je niet vaak bij coaches uit Marokko. Klopt dat?
Ja, dat denk ik wel. Ik heb iets van: desnoods haal je er een Europese assistent-coach bij maar de eindverantwoordelijke moet gewoon een Marokkaan zijn.
Heb je de afgelopen Afrika Cup naar de wedstrijden van Marokko gekeken en wat vond je daarvan?
Ze begonnen goed, daarna is het minder gegaan. De tweede wedstrijd tegen Guinee is gewoon jammer. Als je die had gewonnen was je gewoon door. In die wedstrijd hebben ze gewoon pech gehad. Ghana is dan gewoon heel moeilijk, want die zijn gewoon echt sterk. Nu moet je gewoon naar de toekomst kijken, want het is gebeurd.
Gebrek aan kwaliteit? Bijvoorbeeld een Kissi, die in Nederland niets heeft gepresteerd?
Ik speelde tegen het tweede van Heerenveen waar hij ook bij zat. Toen dacht ik nog van: Woow, die speelt bij Marokko! Maar na de wedstrijd had ik iets van: Nou ok, die viel ook wel mee.. Maar ik denk dat de pers in Marokko een grote rol kan spelen in het selectiebeleid. Als zij met zijn allen kritiek hebben op het niet selecteren van el Ahmadi bijvoorbeeld dan krijg je denk ik wel veel klaar. Maar ik denk dat de pers van Marokko dat niet echt aan het doen is, helaas.
Henri Michel is ontslagen omdat hij kritiek had op de spelers. Hij vond dat ze niet voor elkaar door het vuur wilden gaan en dat ze onprofessioneel zouden zijn. Wat vind jij daarvan?
Kan ik niet goed beoordelen wat ik ben er niet bij geweest. Waarheid zal wel in het midden liggen, maar ik vindt dat je altijd je verantwoordelijkheid moet nemen.
Wat zijn de kansen voor Marokko om zich te plaatsen voor het WK van 2010?
Ik ken de poule niet helemaal uit mijn hoofd. Maar de eerste ronde komen ze wel door tegen onder andere Mauritanië en Ethiopië. Die groep die daarna komt kunnen ze ook doorkomen als ze het sterkste elftal opstellen en voor elkaar door het vuur gaan. Ze hebben kwaliteiten zat, maar je moet er een éénheid van maken.
De laatste twee edities van het WK waren ze er niet bij.
Dat klopt, de laatste keer was in 1998 als ik me niet vergis. Met Bassir en Hadji. Uitgeschakeld maar toch mooie wedstrijden! Tegen Noorwegen en Schotland was het goed, en ja tegen Brazilië is het natuurlijk een ander verhaal haha. Ronaldo was zo goed in die tijd en daar hadden ze aardig wat moeite mee haha.
Dat was ook met Henri Michel.
Dat klopt maar dat was een goed elftal. En als Marokkanen eenmaal op het WK zijn dan vlammen ze gewoon. Dan hoef je niemand meer op scherp te zetten. Iedereen doet wat hij moet doen, ook qua voorbereiding.
Wat voor rol speelt godsdienst voor jou in het voetbal?
Het speelt een belangrijke rol. Ik bid vijf keer per dag, ik doe du’a dat ik gezond blijf en dat mijn familie gezond blijft. Voor de rest reciteer ik altijd Al7amdoe (openingsvers van de Qur’an) en Ayat al Koersi (de Troonvers) tegen de boze ogen. En gewoon vragen en hopen dat je gezond blijft.
Wat zou je tegen de fans van Atlas-Lions.nl willen zeggen?
Trek niet te snel conclusies en ken eerst de achtergrondinformatie. Neem niet alles van de Nederlandse pers klakkeloos over. Wat de pers (zowel de Nederlandse als de Marokkaanse) zegt moet je met een korreltje zout nemen.
|
yousra Woonplaats: eindhoven |
29-04-08 12:18
Deze is echt goed
|
|
hamzahamza |
29-04-08 16:05
ja hij is heel erg goed. hij kan gewoon praten. te vergelijken met afellay is hij heel erg vrolijk.
|
|
ilham |
29-04-08 16:10
ja idd
maar die bescheidenheid van afellay is ook wel leuk. en zoizo ik vind dat amrabat wel een hoge dunk heeft van zichzelf dat is wat me het meeste iriteert. aan afellay merk je dat niet. daar is hij veel te bescheiden voor.
xx ilham
|
|
Lysanne |
29-04-08 16:27
@ ilham.. ja idd, Hij denkt dat ie heel wat is..:S en dat is Afellay niet zo hele erg..:P Ik vind Afellay veel schattiger!
|
|
hamzahamza |
29-04-08 17:02
nee meisjes dat noem ik zelf verzekerd. als hij zo was dan had ie niet gezegt dat hij als afwasser heeft gewerkt. Ik vind heel knap wat heeft hij bereikt. Het is ook logische dat hij zo praat. hij is gestudeerd. Ik heb liever dat iemand als amrabat dan iemand als afellay.
amrabat is gewoon gezielig. en hij heeft doelen in zijn leven. hij doet alles om te bereiken. als het niet lukt in voetbal dan heeft hij goed opleiding gevolgd.
zou ik zeggen ook als je voor oranje kiest dan zal ik je steunen.
|
29-04-08 17:50
ik vind het echt dom wat je nu zegt ibi heeft tog ook een opleiding gevolgt terwijl hij ook druk bezig was met psv en als afellay nou niet als afwasser heeft gewerkt of als vakkenvuller kan hij dat tog niet gaan zegge misschien heeft hij helemaal geen bijbaantjes gehad anders zou hij het wel zeggen wat is daar nou erg aan omdat amrabat nu wel zegt dat hij als afwasser heeft gewerkt het nu niet meer erg is dat hij voor oranje heeft gekozen jah sorry hoor dat vind ik echt dom
|
29-04-08 17:51
alsof ibrahim afellay en aissatie niet alles op alles zetten om hun doelen te bereiken
|
|
hamzahamza |
29-04-08 19:40
weet je wat voor opleiding afellay heeft gedaan?
hij heeft MBO niet afgemaakt omdat hij druk had met voetbal. het geldt zelfde voor aissati.
een ding moet je weten afellay en aissati hebben nooit gewerkt. ze waren allang bezig met voetbal. ze moesten elk dag reizen naar eindhoven. hun opleiding was vie PSV.
het is duidelijk dat amrabat te slim voor afellay .
|
|
ikk |
29-04-08 20:08
hallloo jullie zetten hier alleeen mar van ambrabat dit en dat en in de tussen belidigen jullie afellay van ambrabat is slimmer enz maaar het is wel eeen afellay fansite dus wakkker worden
|
|
hamzahamza |
29-04-08 22:10
ja wij zijn allemaal fans van afellay maar dat betekend niet dat hij de best is. amrabat is gewoon koler dan afellay. klaaar
|
|
Gastenboek
|
Gratis website
|
Spellen spelen
|
Gratis forum
|
Clipjes
|
Gratis kerstcadeaus
|
Maak GRATIS kans op prachtige prijzen! Klik hier!
|
|
Lysanne |
30-04-08 11:35
GA NAAR AMRABAT TOE EN VERTEL HET HEM.. ALS JE DE KANS KRIJGT PAK HEM DAN OOK GELIJK OP ZIJN BEK.. DAT IS TOCH WAT JE WILT..
Shit wat een dom gelul..!!!
|
|
hamzahamza |
30-04-08 16:38
hahahhah ik ben geen homo. jij bent misschien lesbi daarom denk je zo.
misschien jij wil graag met afellay nar bed gaan. hij heeft geen tijd voor je meisje. maar er zijn genoeg marokkanen die jouw laten genieten.
sorry maar jij verdient geen respect omdat jij begint met dom dingen. wij praten gewoon als je zo reageerd dan verwacht dat.
|
|
cheyenne |
01-05-08 08:13
Nou hamza en wat heb jij voor een opleiding gedaan?? Tuurlijk vind ik het knap van Amrabat (hij heeft zn hbo nog niet gehaald btw) maar je kan mensen niet beoordelen op opleidingsniveau het maakt niet uit wat iemand doet of heeft gedaan!
Ik vind Amrabat ook leuker overkomen, maar ik snap Ibi wel, ik denk dat ik zelf ook zenuwachtig zou worden van voor de camera staan(heb ik al als ik op een foto moet), ook al ben ik in het echt helemaal niet zo.
|
|
Kim |
01-05-08 10:05
Natuurlijk is het goed van Nordin dat hij nu zo ver gekomen is en ook nog een opleiding op het HBO volgt die hij waarschijnlijk af kan maken.
Maar het is nog al een verschil of je bij Omniworld of VVV voetbalt of bij PSV. Bij Omniworld zul je meer kans hebben om een opleiding te volgen dan dat je bij PSV voetbald. Bij PSV heb je het gewoon drukker. Dagelijk trainen van 10.30 tot 12.00 of langer, en dan 's middags ook nog vaak besprekingen of een training. Hoe moet je dan fatsoenlijk een opleiding doen. In het weekend heb je wedstrijden en vaak door de weeks ook omdat ze europees spelen. Dan is het niet te doen om er ook nog een opleiding bij te doen. Dat wordt te druk.
|
|
Carolien |
01-05-08 13:17
Ja, het klopt wat Kim zegt. Nordin is niet begonnen bij een topclub. Ibrahim en Ismail wel. Dus ik kan het me wel voorstellen dat ze hun opleiding niet af hebben gemaakt?
|
|
hamzahamza |
02-05-08 00:06
luister meisjes. ik heb niet gezegt dat afellay slecht doet. ik vind knap van hem dat hij de niveau van PSV aan kan. kijk afellay is een jaar ouder dan amrabat. maat achter de camera lijkt omgekeerd. amrabat durf alles. hij heeft de lef om iets te zeggen. dat is de einig wat ik gezegt heb. en ik zelf ik wil liever amrabat zijn dan afellay.
die meisje die wil weten wat voor opleiding ik gedaan heb. als je dat belangrijk vind dan kan ik je vertellen.
Ik woon 10 jaar in nederland en ik heb ook een HBO opleiding afgerond ( Techniche Natuurkunde). knap van me . Ik ben tijdje geleden afgestudeerd maar ik moet nog werken.
|
|
Lysanne |
02-05-08 18:51
hamza.. ja sorry dat ik zo reageerde.. Maar tis beetje raar..:P En ik wist niet dat je een jongens was.. :$
Haha en nee Kben geen lesbie en ik hoef ook niet met Ibi naar bed of met een andere marokaan ofzo.. Ben nog wat jong voor vind ik zelf..
|
|
Carolien |
02-05-08 22:57
Ik vind dat je in dat opzicht wel gelijk hebt eigenlijk hoor. Ik heb het filmpje van Amrabat gezien bij Holland sport echt leuk! Hij dolt met je :P En daarna heb ik die van ibi opnieuw bekeken, ik vond dat ie redelijk normaal en leuk was? Ik heb hem weleens meegemaakt dat ie alleen zn kop naar beneden heeft :P!
|
|
hamzahamza |
03-05-08 01:39
geef niet ly.... ik ben niet boos of zo. kijk afellay of amrabat zijn bezig met hun leven en wij praten over hun. wij hoeven geen ruzie te maken. als je afellay leuk en ik niet dat is toch niet erg.
klopt calorien. amrabat is heel koler. het lijkt of hij niet echter de camera staat. van zijn leeftijd vind ik amrabat des beste van allemmaal. ik vind bakkal ook normaal.
aissati en afellay zijn verlegen. de verschil tussen die twee dat aissati niet boos kijkt terwijl afellay wel.
maar toch vind ik dat afellay begint beetje normaal te worden. ik denk binnen paar jaren niemand kan hem herkennen hij word loser
|
|
Kim |
03-05-08 12:58
Ik vind dat afellay de laatste jaren echt "gegroeid" is wat dat betreft. Als je een interview bekijkt van een jaar of 2 geleden, en van nu, dan zie je toch een heel andere ibi. Hij is veel minder verlegen en gespannen. Bij Aissati vind ik dat je dat ook begint te merken. Kijk eens naar het interview wat bakkal heeft met aissati (op psv.tv) is echt gewoon een leuk spontaan interview. Aissati begint ook losser te worden. Amrabat heeft dat al. Die is denk ik nooit echt verlegen ofzo geweest. Maar dat zit dan gewoon in hem dat hij open is en niet verlegen. Dat verschilt per persoon. Wil niet zeggen dat hij dan per see beter is omdat hij opener is en makkelijker kan praten voor een camera.
En wat betreft de opleidingen. Het wil ook niet per see betekenen dat Afellay minder slim is als Amrabat omdat Amrabat wel zijn opleiding afmaakt en Afellay niet. Afellay is misschien op een ander gebied weer heel slim, en zou misschien, als hij echt de tijd zou hebben, ook wel een opleiding af hebben gemaakt, maarja dat weten we natuurlijk niet.
|
|
hamzahamza |
13-05-08 14:46
meisjes ik geef toe amrabat is wel een bluffer. ik heb een intervieuw van hem. hij is te veel zelf verzekerd. hij zie ik ga volgend jaar eerste paar maanden leren daarna word ik basis speler. en hij zei ook over 2 jaar zit ik bij grote oranje.
afellay zegt dat soord dingen niet. hij hoopt maar hij gaat niet van uit dat hij over 2 jaar basis speler wordt van oranje. zelf van pair van hooidonk is nooit een basis speler in oranje geworden. see dorf ook niet.
amrabat
|
|
ilham |
13-05-08 16:56
Hoe oud ben jij hamza?
wajoow HBO al afgerond ik ben pas bezig met mn VMBO..
maar even amrabat is goed enzo maar je moet ff goed vergelijken
afellay heeft het zwaar gehad heeft veel verantwoordelijkheid op zijn schouders gekregen dus ja
xx ilham
|
|
hamzahamza |
13-05-08 20:19
Ilham. ik ben wel stukje ouder dan je. ik ben 23 jaar. geloof me ILHAM HBO zegt niks over de persoon. jij kan het ook doen als je door zitten.
|
|
uhm |
13-05-08 21:48
hallo willle julie stoppe met dat abrabat word eeens wakkker het is een afelay fansite en hamza je bent tog geen homo
|
|
hamzahamza |
14-05-08 01:04
wili wili ik ben een lekker homo wil je met me afspreken. ik vind afellay erg lekker . ga weg man ik ben zeker geen homo. mag ik niet over jongens praten. als je over een speler praat dan ben je homo .
luister het is wel site over afellay maar je kan niet alleen over hem praten. er zijn genoeg onderwerpen. als je niet wil over amrabat praten dan moet je niet. maar die dom opmerking van je hou voor je zelf.
|
|
Carolien |
14-05-08 16:03
Waar slaat dat nou weer op ? Als een jongen over een jongen praat hoeft ie toch niet meteen homo te zijn :S? En wat dan nog is dat zo erg dan :s?
En leer Ibrahim's achternaam eens typen -_-
|